Miten korjata elintapojaan erittäin väsyneenä?
Olen ollut normaalipainoinen 10 vuotta, laihdutin joskus vaikeasta ylipainosta siihen. Nyt viimeisen parin vuoden aikana kiloja on kertynyt takaisin, en uskalla käydä puntarilla mutta vaatekoko on muuttunut 38--->42.
Sairastan erästä ai-sairautta joka oireillee kipuna mutta ennenkaikkea suunnattomana väsymyksenä. Ja väsyneenä on todella vaikeaa syödä fiksusti, kroppa huutaa hiilareita. Aiemmin liikuin todella aktiivisesti ja sen takia paino pysyi tasaisena, nyt ei ole voimaa liikkua ja sairaus vie välillä kävelykyvynkin. Joskus pieni lenkki saa niin kipeäksi että 3 päivää menee toipuessa.
Mutta nyt pitää toimia, kohta ollaan siinä pisteessä että pudotettavaa on paljon. Tällä hetkellä ehkä vain 10 kiloa mutta vuoden päästä se voi olla jo 20.
Osaan kyllä laihduttaa, fiksusti. Liikuntaa rakastan, salia, juoksua, uimista, pyöräilyä, jumppia.
Mutta kaikkeen tuohon tarvitsee virtaa. Mistäs mä sitä saisin?
Toivon kovasti että kohta löytyisi jo viimein mulle sopiva lääkitys, tämä pari vuotta on menty kokeillen eikä oikeaa lääkettä ole löytynyt. Väsymyksen aiheuttaa tulehdukset kehossa, se tuntuu kuin päällä olisi kova kuume, ymmärrätte varmaan että siinä hetkessä on todella vaikeaa vain "ryhdistäytyä".
Nyt kaipaisin vinkkejä miten saada energiaa, virtaa?
Kommentit (22)
Oho, ketjuni löytyi taas :)
Ei minun sairaus ole salaisuus, en vain kokenut että se on tärkeää tietoa. Selkärankareuma kyseessä, tulehduksia myös muualla.
Sen verran olen saanut jo aikaan etten ole pariin päivään syönyt muuta herkkua kuin pienen pullapalan kahvin kanssa. Otin käyttöön monivitamiinin, bropiootit, nestemäisen rautavalmisteen ja olikohan jotain muutakin, joo sinkki ja magnesium. Olen edes vähän panostanut ruokiin, olen syönyt kasviksia edes vähän. Tänään taas tuskainen päivä, viskasin uuniin lohkoperunat ja lihapullat, muuta ei jaksa. Tyttö tekee vihersalaatin lisäksi.
Yritän nyt mennä periaatteella että valitse pienin paha :) pakko on edes yrittää kun ei ole vielä ihan epätoivoinen tilanne.
Ap.
Mä olen saanut vehnän orasmehulla aurinkoa ottamalla(d-vitamiini)