Olen lähdössä mökille. Ehdota jotain oikein pelottavaa kirjaa
Olen siis lähdössä mökille. Haluaisin päästä kunnon kauhutunnelmaan, ja lukea jonkin oikein pelottavan kirjan. Kirjassa voisi olla esim. sarjamurhaaja tai vaarallisia petoeläimiä. Suositelkaa jotain oikein pelottavaa mökkilukemista.
Kommentit (54)
Olen Stephen Kingin suurena ihailijana lukenut kaikki hänen kirjansa, useimmat moneen kertaan. Vain yksi on jäänyt kesken, toistaiseksi: Cycle of The Werewolf. Vedin peittoa korville lukiessani, mutta pelkäsin niin kamalasti, että oli vaihdettava kirjaa. Käännöksen laadusta en osaa sanoa, mutta suomeksi tuo näkyy olevan Ihmissuden vuosi. Ihan suoraviivaista kerrontaa, mutta niin kammottavaa.
aika monet stephen kingit. piina, tapahtumapaikkana duma key, tarpeellista tavaraa mm..
Eikä yksikään pelastunut. (10 pientä neekerinpoikaa)
Dean Koontz. On inhimillisen paksuisia opuksia ja sitten niitä 750 sivuisia.
Clive Barkerin "Kadotuksen peli" on ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lukea kirjoja, mutta oon vaan ihan liian paska ihminen semmoseen touhuun :( Kellään vinkkejä miten pääsis alkuun??
Mieti joku tyylilaji mikä kiinnostaa, tai jos ei löydy, ota vaikka joku suht ohut kirja ja aloita sillä. Joskus ihan hyviä vaihtoehtoja ne kirjat, joissa on lyhennelminä vaikka 3-4 tarinaa. Samoin joskus teininä kun opettelin lukemaan, luin muutaman sellaisen kirjan, jonka olin ensin katsonut elokuvana.
Stephen King Dallas todella pelottava siinä aikapujahdellaan
Marco effekten, Jussi Adler Olsen. Piilotin välillä kirjan, luin sitä seisaallani, tramppasin paikoillani. Ihan huuhhuh kamalan pelottava kaikin tavoin. Mutta katharsis lopussa, ainakin jonkinlainen. Suosittelen kaikille, mökillä tai kaupungissa tai aurinkorannalla.
Kokoelma Lovecraftin parhaita novelleja.
Kyllä vain Kingin kirja se olla pitää. Tulee kunnon tunnelma kun sitä lukee yksinään mökissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos englanti sujuu niin googlaa "Kelly-Hopkinsville encounter".
Mummolassa oli paljon noita ufo- ja humanoidikirjoja, ne oli joskus 70-luvulla muotia, ja kun illalla luin niitä, en yöllä uskaltanut käydä edes ulkona pissalla :)
Sama juttu :D Erick von Däniken ufojutuillaa pilasi omat uneni, samoin kuin muutkin parapsykologiaa käsittelevät kirjat. Niitä tuli lueskeltua aivan holtittomasti ja ilman kritiikin poikastakaan. Enää nuo jutut eivät menisi läpi :)
Juuri luin kirjan nimeltä Jääkaksoset, ei mikään järjettömän pelottava, mutta todella hyvä, vähän kammottava. Keplerin kirjat ovat pelottavia, esim. Nukkumatti
Oskar Reponen: Kirottu talo.
Kun sen luet niin et uskalla jäädä mökille edes päiväsaikaan.
Stephen Kingin Julma Leikki... Ihan parasta juuri yksinäiselle mökkireissulle. Kirjassa on nimittäin nainen yksin mökissä. Tai no, ei olekkaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos englanti sujuu niin googlaa "Kelly-Hopkinsville encounter".
Mummolassa oli paljon noita ufo- ja humanoidikirjoja, ne oli joskus 70-luvulla muotia, ja kun illalla luin niitä, en yöllä uskaltanut käydä edes ulkona pissalla :)
Tämä löytyy Loren Colemanin Mysterious America- kirjasta tai Mothman and Other Curious Encounters, kumpikin hyvää mökkilukemista. Myös John A. Keelin Mothman Prophecies takaa sen, että nukut valot päällä etkä uskalla huussiin kuin vasta aamulla.
Lisää "tositarinoita", vähän toisenlaisia tosin, on Gerald Brittlen kirjassa "Demonologist: The Extraordinary Career of Ed and Lorraine Warren".
Hauskaa mökkireissua ap:lle ;)
Haluaisin lukea kirjoja, mutta oon vaan ihan liian paska ihminen semmoseen touhuun :( Kellään vinkkejä miten pääsis alkuun??