Onko sinulla WC:ssä roskapönttö?
Vessaksi lasketaan tässä tapauksessa erillinen wc, kylpyhuone, jossa on vessanpönttö tai vastaava tila taloudessasi.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Vessassa on poljinroskis ja kylppärissä (naamanpuunauspaikka) avomalli. Huushollissa kaksi naista ja mies, joka laittaa sinne vessan roskikseen myös ne pahvihylsyt, joita en lähde enää roskiksesta pelastamaan. Keittiössä on kolmas roskis, tyypillinen alakaapin ulosvedettävä (turhauttavan) pieni muovipönttö.
Wt-perhe. Ettekö te lajittele pahvia?
Kyllä me lajittelemme pahvin, samoin paperin, biojätteen, metallin ja lasin. Pahvinkeräys on eteisen kaapissa, mutta jos paperirullan loppuminen osuu miehen vessäkäynnille, hän heittää hylsyn roskiin. En ole nähnyt aihetta moittia häntä siitä, koska mies on kultainen ja asia ei tunnu sen arvoiselta, enkä myöskään ronki hylsyjä muiden vessaroskien seasta, tässä menee ekologisuuteni raja.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Minne muuten laittettaisiin käyteyt vanulaput, vanupuikot, tyhjentyneet shampoo yms. pullot, muuhun kuin pyyhkimiseen käytetyt paperit ja mahdolliset siteet ja tamponit? ( itse en käytä kumpiakaan, mutta vieraat saattavat käyttää).
En käytä mitään noista tuotteista vessassa. Mitä tekisin vessassa shampoolla? Puhut nyt ilmeisesti siis kylpyhuoneesta? Jossa ehkä sattuu olemaan myös wcpönttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Minne muuten laittettaisiin käyteyt vanulaput, vanupuikot, tyhjentyneet shampoo yms. pullot, muuhun kuin pyyhkimiseen käytetyt paperit ja mahdolliset siteet ja tamponit? ( itse en käytä kumpiakaan, mutta vieraat saattavat käyttää).
En käytä mitään noista tuotteista vessassa. Mitä tekisin vessassa shampoolla? Puhut nyt ilmeisesti siis kylpyhuoneesta? Jossa ehkä sattuu olemaan myös wcpönttö.
"Vessaksi lasketaan tässä tapauksessa erillinen wc, kylpyhuone, jossa on vessanpönttö tai vastaava tila taloudessasi."
Meillä on erilaisia vessoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vessaksi lasketaan tässä tapauksessa erillinen wc, kylpyhuone, jossa on vessanpönttö tai vastaava tila taloudessasi."
Meillä on erilaisia vessoja :)
Miksi joku sitten ihmettelee, että mihin roskapöntötön laittaa vessassa shampoot? Eikö joku oikeasti ymmärrä että kaikilla ei ole pönttö suihkussa? Sama kuin ihmettelisi missä sellainen paistaa pullat, jolla ei ole uunia olohuoneessa (kun itsellä on tupakeittiö).
Vierailija kirjoitti:
On, pääasiassa kissanhiekan puhdistuksen takia. Ärsyttää, kun vieraat eivät osaa sulkea roskista kiinni käytön jälkeen ja koko kämppä haisee kissankuselle alle viidessä minuutissa. Onneksi vieraita ei käy kovin usein ja silloinkaan he harvemmin tarvitsevat roskista vessassa.
Eikö sitä roskista kannata tyhjentää ennen kuin se asunto haisee?
Ei ole, keittiön roskis riittää hyvin. Ei ole vaikeaa kääriä sitä menkkarättiä paperiin ja viedä roskiin.
Joskus oli, mutta en koskaan käyttänyt sitä, joten vein pois tilaa viemästä.
Kyllä on roskis vessassa. Meidän perheessä on viisi henkeä joista kolme on naisia, joten roskaa tulee vessassa aika paljon. Roskis tyhjennetään ainakin kerran viikossa. Roskikseen menee siteet, tamponit, pikkuhousunsuojat, hammaslangat, pumpulipuikot, vanulaput, vessapaperin hylsyt, puhdistuspyyhkeet yms. Yleensäkin kaikki pienet roskat mitä vessassa tulee.
Molemmissa vessoissa on. Siivooja hoitaa tyhjennyksen.
Tuli mieleen kun lukee tota litaniaa, mitä te vessaroskikseen heitätte, että meikkaavilla kertakäyttökuukautissuojia käyttävillä naisillahan syntyy tuplasti sama jätemäärä kuin muilla naisilla!
Totta kai on. Kaikissa vessoissa. Kaikista löytyvät myös saippuat, paperit ja pyyhkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, pitäisi ostaa, mutta tällä hetkellä rahatilanne on sen verran huono ettei tuo ole ensimmäisenä prioriteettinä listalla.
10 euroa?
Miten ihmiset ei ymmärrä, että joskus sillä kymmenellä eurolla pitää ostaa ruokaa ?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, pitäisi ostaa, mutta tällä hetkellä rahatilanne on sen verran huono ettei tuo ole ensimmäisenä prioriteettinä listalla.
10 euroa?
Miten ihmiset ei ymmärrä, että joskus sillä kymmenellä eurolla pitää ostaa ruokaa ?!
Jos oikeasti haluaa vessaan roskiksen ja sen hankkiminen on rahasta kiinni, niin kierrätyskeskuksesta tai jätelavalta saa varmasti enemmän roskiksia kuin jaksaa kantaa ihan ilmaiseksi. Vaihtoehtoisesti voi ajatella luovasti ja käyttää roskiksena jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään lattiapyyhettä, enkä laita iltaisin tyynylle suklaakonvehtia.
Repesin tälle :D
Mua etoo ajatuskin, että kuukautissuojia lojuu keittiön roskiksessa 😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että ne joilla ei ole roskista vessassa ovat harvinaisen viitseläitä, kun jaksavat kantaa korvapuikot, hammaslangat, vanulaput ja tamponit jne. keittiöön tms. Itse en kyllä jaksaisi, siksi vessanpöntön vieressä roskis.
Tai voihan olla että ne keillä ei ole roskista vessassa eivät ole niin ahkeria käyttämään hammaslankaa tai puhdistamaan korviaan.
En ole koskaan kaivannut vessaroskista missään ja olen lähemmäs 40-vuotias nainen. Käytän kuukuppia ja nuorena vietiin käärityt siteet lapsuudenkodin keittiön roskikseen. Koko perheeni flossaa joka ilta ja roskat viedään keittiöön. Mahdolliset räkäpaperit viedään bioroskikseen, wc-pap.hylsyt kartongin keräykseen ja muovipullot kierrätetään mahdollisuuksien mukaan (talonyhtiöön on tullut uusi muovikeräys). Topsipuikkoja jos joku käyttää, niin vie operaation lopuksi keittiön roskikseen.. Korvien puhdistukseen niitä harvoin käytetään vaan tehdään mieluummin kerran-pari kuussa kevyet korvahuuhtelut.
Mä olen ainut nainen talossa ja käytän kuukuppia. Lisäksi vessassa käyttää minä, mies ja pojat pumpulipuikkoja ja hammaslankaa. Eli en koe, että tarvittaisiin roskista. Joskus jos käytän sidettä menkkojen aikana, niin vien sen isoon keittiö rodeen. Ja kaikki lakkapullot ja muut kosmetiikkapurkit ovat aika isoja, joten pikkuinen wc-roskis täyttyisi varmaan heti yhdestä purkista, enkä mä haluis meidän vessaan mitään saavia. Välillä vedän puikot tai pumpulitkin pöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Mua etoo ajatuskin, että kuukautissuojia lojuu keittiön roskiksessa 😟
Miten se eroaa vessan roskiksesta? :D kyllähän roskat etoo aina, mutta minusta wc-roskis on etovampi, kuin keittiön. Lisäksi monessa taloudessa viedään roskis päivittäin, kun se täyttyy ties mistä ja alkaa haista. Mä en esim sais edes kuukaudessa wc-roskista täyteen, joten kuullostaa hirveen turhalta laittaa tamppooni roskikseen vessassa ja sitten ottaa se sieltä pois ja laittaa muiden roskien sekaan niitä viedessä. Meillä kaikki samaan vaan kun pussi viedään kerran päivään. Joskus kaksikin.
Kissat :( yök