Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla WC:ssä roskapönttö?

Turhautunut tilastotieteilijä
12.07.2016 |

Vessaksi lasketaan tässä tapauksessa erillinen wc, kylpyhuone, jossa on vessanpönttö tai vastaava tila taloudessasi.

Onko sinulla WC:ssä roskapönttö?

Vaihtoehdot

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että ne joilla ei ole roskista vessassa ovat harvinaisen viitseläitä, kun jaksavat kantaa korvapuikot, hammaslangat, vanulaput ja tamponit jne. keittiöön tms. Itse en kyllä jaksaisi, siksi vessanpöntön vieressä roskis.

Tai voihan olla että ne keillä ei ole roskista vessassa eivät ole niin ahkeria käyttämään hammaslankaa tai puhdistamaan korviaan. 

En käytä hammaslankaa vaan mulla on lankain, semmonen hevosenkengän muotoinen. En pidä sitä kertakäyttöisenä. Korviinhan ei saisi työntää mitään noin pientä. Jos tarvin topseja johonkin muuhun tai vanulappuja joskus, ei ole työ eikä mikään laittaa niitä keittiön roskiin. Asun yksiössä. Joka ilta vien roskat ja suihkuhuone on ulko oven vieressä. Ei ole vaivalloista kiepata sen kautta ja katsoa, onko siellä esim. tyhjää sampoopulloa tai muuta sekajätteeseen kuuluvaa. En näe tarvetta lisätä vessaan roskista.

Vierailija
42/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko vanulappujen ja hammaslangan vieminen keittiön roskikseen joku ponnistus? Siltä vaikuttaa, kun lukee näitä kommentteja. Ei ole roskista ollut vessassa koskaan, jaksan kyllä wc-paperin hylsyt ym. viedä muutaman metrin kauemmaksikin. Ja jos siteitä tulee, viedään roskis kerran päivässä roskakatokseen. Huh, mikä homma, miten mä kerkeen...

N47

Ei ponnistus,  mutta kun itse esim puhdistan hampaani huolellisesti käyttäen lankaa ja hammasväliharjoja niin en kyllä halua niitä roskia jemmata missään altaan reunalla odottamassa että poistun vessasta. Lisäksi, keittiön roskis on isompi, ja näin yksin asuvalla se täyttyy hitaammin. En halua siteitä yms. haisemaan sinne, enkä viedä vajaita muovikassillisia roskiin. Vessa on myös ulko-oven vieressä ja keittiö on kauempana, jos on kiire en halua lähteä heittämään kierrosta vielä keittiön kautta ennen lähtöä. Nämä ovat syyt miksi itselläni on roskis vessassa. Toivottavasti se ei haittaa sinua, minuakaan ei haittaa se että sinulla ei ole roskista vessassa.

Hassua että tämäkin on saanut miinusta. Kyllä voi roskis tuntemattoman vessassa olla herkkä paikka toiselle! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaroskis on ilmeisesti sekajäteroskis teillä, kellä se on? Nyt kun muovinkin voi kierrättää, mitä sekajätettä vessassa syntyy? Vaipat, siteet, tamponit - mitä muuta?

Vierailija
44/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva nainen. Käytän kuukuppia enkä meikkaa. Joten roskakorille ei ole mitään tarvetta. Vieraita mulla käy muutaman kerran kuussa. He ovat läheisiä ystäviäni tai perheenjäseniä, joten heille ei ole ongelma eikä mikään laittaa sidettä tms. pääroskikseen.

Vierailija
45/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko vanulappujen ja hammaslangan vieminen keittiön roskikseen joku ponnistus? Siltä vaikuttaa, kun lukee näitä kommentteja. Ei ole roskista ollut vessassa koskaan, jaksan kyllä wc-paperin hylsyt ym. viedä muutaman metrin kauemmaksikin. Ja jos siteitä tulee, viedään roskis kerran päivässä roskakatokseen. Huh, mikä homma, miten mä kerkeen...

N47

Ei ponnistus,  mutta kun itse esim puhdistan hampaani huolellisesti käyttäen lankaa ja hammasväliharjoja niin en kyllä halua niitä roskia jemmata missään altaan reunalla odottamassa että poistun vessasta. Lisäksi, keittiön roskis on isompi, ja näin yksin asuvalla se täyttyy hitaammin. En halua siteitä yms. haisemaan sinne, enkä viedä vajaita muovikassillisia roskiin. Vessa on myös ulko-oven vieressä ja keittiö on kauempana, jos on kiire en halua lähteä heittämään kierrosta vielä keittiön kautta ennen lähtöä. Nämä ovat syyt miksi itselläni on roskis vessassa. Toivottavasti se ei haittaa sinua, minuakaan ei haittaa se että sinulla ei ole roskista vessassa.

Hassua että tämäkin on saanut miinusta. Kyllä voi roskis tuntemattoman vessassa olla herkkä paikka toiselle! :D

Minusta hassumpaa on, että jollekin alapeukku on niin herkkä paikka, että sitä kommentoi 😄 . (Itse en peukuta, enkä edes noteeraa peukkuja.)

Vierailija
46/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että ei saa roskista pitää wc:ssä tai kylppärissä. Haittaako se joitakin noin paljon?

Mä teen omassa kodissa mitä haluan.

Vierailija
47/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on, kun löysin sattumalta Jyskistä pienen ja söpön suorakaiteen muotoisen roskiksen joka mahtuu kapeaan tilaan. Sain tuon vielä tarjouksesta -50% ja valkoisena 😊

http://jysk.fi/kylpyhuone/wc-harjat-roskikset/poljinroskakori-hagfors-5…

Vierailija
48/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että ei saa roskista pitää wc:ssä tai kylppärissä. Haittaako se joitakin noin paljon?

Odottele ihan rauhassa, vielä sekin vaihe tulee kun vessaroskiksettomat haukutaan epäkohteliaiksi ja siivottomiksi.

Vierailija
49/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vessassa on poljinroskis ja kylppärissä (naamanpuunauspaikka) avomalli. Huushollissa kaksi naista ja mies, joka laittaa sinne vessan roskikseen myös ne pahvihylsyt, joita en lähde enää roskiksesta pelastamaan. Keittiössä on kolmas roskis, tyypillinen alakaapin ulosvedettävä (turhauttavan) pieni muovipönttö.

Vierailija
50/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottele ihan rauhassa, vielä sekin vaihe tulee kun vessaroskiksettomat haukutaan epäkohteliaiksi ja siivottomiksi.

Johan sitä on sivukaupalla tuolla yhdessä ketjussa. Lisäksi roskiksettomat eivät luultavasti pidä huolta suuhygieniastaan, kuten ei mistään muustakaan todennäköisesti. Rappion merkki.

Vierailija
51/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja vessassa on aina paperia, puhdas käsipyyhe, sippuaa ja siistiä!

Vierailija
52/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskis löytyy vessasta, ja on tarkoitettu vain tampooneille. Ja miksi en vie niitä keittiöön? Ihan miestäni ajatellen, ei olisi varmaankaan kovin houkuttelevaa avata roskis, josta tuijottaa takaisin verinen tamppooni, tai verisiä hylsyjä. 😊 Toiseksi, pidän niitä ällöttävinä=epähygieenisinä. Eikä ajatus houkuta, kun kyse on asunnon hygieenisimmästä huoneesta.

Vierailija
53/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, molemmissa vessoissa.

Vierailija
54/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poljinroskista tilanpuutteen vuoksi. Pytyn vieressä tasolla on pienehkö kori, jossa on roskapussi ja se toimii väliaikaisratkaisuna. 

Vierailija
55/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Minne muuten laittettaisiin käyteyt vanulaput, vanupuikot, tyhjentyneet shampoo yms. pullot, muuhun kuin pyyhkimiseen käytetyt paperit ja mahdolliset siteet ja tamponit? ( itse en käytä kumpiakaan, mutta vieraat saattavat käyttää).

Vierailija
56/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vessassa on poljinroskis ja kylppärissä (naamanpuunauspaikka) avomalli. Huushollissa kaksi naista ja mies, joka laittaa sinne vessan roskikseen myös ne pahvihylsyt, joita en lähde enää roskiksesta pelastamaan. Keittiössä on kolmas roskis, tyypillinen alakaapin ulosvedettävä (turhauttavan) pieni muovipönttö.

Wt-perhe. Ettekö te lajittele pahvia?

Vierailija
57/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eilen haukuttiin :D

Vierailija
58/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on roskis, mutta toivon että sinne ei laiteta mitään haisevaa, koska tyhjennetäänniin harvoin. En tietenkään vieraita ala ohjeistaa tämän suhteen, mutta oma perhe tietää viedä haisuroskat keittiön rodeen.

Lapsuudenkodissani ei ollut vessaroskista enkä sitä sinne koskaan kaivannut.

59/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N47

Ei se nyt mikään ponnistus ole, mutta miksi veisin, kun voin käyttää vessan roskista? Meillä on roskis myös olohuoneessa työpöydän alla ja eteisessä lehtiroskis. Minusta on kätevää, että roskis on siellä, missä roskaa tulee. 

Sama systeemi mulla on esim. siivousaineiden suhteen; en säilytä niitä kaikkia siivouskomerossa, vaan siellä, missä niitä käytän. Kylppärissä on wc-ankka ja yleispuhdistussuihke. Keittiössä tiskiaineiden lisäksi keraamisen lieden puhdistusaine ja yleispuhdistussuihke. Vain harvemmin käytettävät siivousaineet ovat siivouskomerossa.

Vierailija
60/94 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta en pidä mitenkään huonona asiana jos jollakin toisella on. Meillä ei vaan ole koettu tarpeelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän