Ravintoloissa ja ruokapaikoissa työskentelevät - mikä on lihavan asiakkaan lemppariruoka?
Kommentit (146)
Mulla on kyllä hoikkian kavereita, jotka juo pepsimaxia, hekään eivät halua turhia kaloreita sokerilimusta. Mä oon läski ja juon kanssa Pepsi Maxia, mun mielestä se on parempaa kuin muut limut. Mut jos oon ravintolassa niin mulle on ihan sama mikä kevytkola se on. Normikolaa en oikeen tykkää juoda, koska siitä tulee jostain syystä kova närästys. Saatan kyllä tilata alkoholia, vettä tai joskus hampurilaisbaarissa jopa milkshaken.
Ja ruokakin kyllä kaikkea rasvaisesta pastasta ja burgerista kevyempään salaattiin.
Eiköhän tässä oo jojoilulla ja ylipainolla jo vienyt eliniästään kymmenen vuotta, joten nautitaan nyt sitten jäljellä oleva aika syöden ulkona ihan mitä huvittaa :p
Ihan silleen yllättääkö, se että läskitkin syö kaikenlaista sapuskaa? Mulle kelpaa aamupalaks kaurapuuro tai hedelmät, mutta voin myös syödä croisanttia ja pekonia. Vaihtelevuus kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.
Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas.
Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.
Mistä helvetin ähkystä sä puhut? Kyllä tuolla sun elopainolla saa jo syödä ja paljon saakin. Ilmastako ne kilot on sulle tullu?
Minä olen kassana tehnyt sellaisen huomion, että lihavat ostaa usein einesruokaa, pakastepitsaa, suklaata, sipsiä, mehua, paljon liharuokia, valmiscroissantteja. :D HArvoin näkyy pinaattia, ehkä joku kurkku voi olla ostosten mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kassana tehnyt sellaisen huomion, että lihavat ostaa usein einesruokaa, pakastepitsaa, suklaata, sipsiä, mehua, paljon liharuokia, valmiscroissantteja. :D HArvoin näkyy pinaattia, ehkä joku kurkku voi olla ostosten mukana.
Liittyi aiheeseen miten? 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina juonut lightlimsaa niin lihavana kuin nyt normaalipainossa. Kahdesta syystä: ensinnäkin aspartaami maistuu hiilihappojuomissa paljon paremmalta kuin sokeri ja toiseksi en halua sitä 200 ylimääräistä kaloria limsasta, kun on olemassa paremmalta maistuva kaloriton vaihtoehto. (Aspartaamin terveyshaitoista ihmiselle pienillä annoksina ei ole olemassa tieteellistä näyttöä.)
En tajunnut ylipainoisena, että miksi lightjuoman ottaminen oli niin huvittavaa muista ihmisistä. En kuvitellut, että siinä juomassa olisi mitään laihduttavia ominaisuuksia tai että se veisi pois ravintolaruoan kaloreita. Mutta esim. laihduttaessa on ihan helppo saada pienen pikaruoka-aterian kalorit mahtumaan ruokavalioon, jos juomaksi ottaa veden tai lightlimsan. Ja vaikka ne sokerilimsan kalorit saisi aina kiristettyä myöhemmin jostain muusta syömisestä, niin miksi pitäisi kun yhtä hyvin voi jättää ne kokonaan ottamatta?
Se sokerilimsa maistuu makeammalle ja siitä tulee vain jano. Lihavampana ostin kyllä sitä sokerilimsaa jos söin epäterveellisesti niin ajattelin että vedetään sitten kunnolla kaloreita. Nyt juon yleensä kevytlimsaa (yosin harvoin) tai useimmiten kivennäisvettä. Haluan säästää kaloreissa vaikka söisin hampurilaisen niin saa ainakin sen limsan verran vähemmän kaloreita.
Syön paljon asiakkaiden kanssa ulkona tai sitten minua kestitään. Olen ihmetellyt myös miksi Light Coke on niin suosittu juoma hieman tukevampien keskuudessa. Itse juon sitä kerran pari vuodessa jos kahvia ei ole tarjolla. En kyllä pystyisi juomaan joka aterilla.
53, Tässä keskustelussa on 67 viestiä, miksi otit juuri minut silmätikuksi? Vastasin kysymykseen kuten muutkin. En ole maininnut työpaikkaani, kaupunkia tai edes maata jossa työskentelen. Et varmaan voi käydä enää kaupassakaan kun tuolla muutama kassa vastasi samaan kysymykseen?
-28
Taas niin tätä. Lihavat syövät aina pelkkää salaattia, jos ostoksissa on herkkuja niin ne ovat lapsen syntymäpäiville. Sitäpaitsi lihavuus johtuu aina sairaudesta ja lääkkeistä.
Tää läski söi eilen ravintolassa valkosipulietanoita ja pääruoaksi porsaanfilettä ja lohkoperunoita. Kasvikset jäi lautaselle. Ruokajuomana lonkero ja jaffa.
Onpa äkäisiä kommentteja harmittomaan kysymykseen. Ihan vastaavasti olisi voinut kysyä, mitä lapsiperheet / helsinkiläiset / ruskeatukkaiset / teinit / laihat tilaavat.
Ainakin meidän kaveriporukassa se lihava tilaa samaa mitä me muutkin, vaikken nyt töissä ravintolassa/ruokapaikassa olekaan.
Täällä onkin paljon toisten lihavuudesta huolestuneita. Voi miten liikuttavaa. Toisia arvostellessa oman elämän kipupisteet unohtuu. Jokaisella näill heikko itsetunto, koulukiusaajareppanan tausta, ahdistusta ja aika ajoin kuulevat ääniä. Lisäksi voidaan mainita, että selviytyvät vain heikosti oman elämänsä arkisista haasteista.
Siitä tämä tarve arvostella alatyylisesti muita tietysti tulee, tyytymättömyydestä omaan suoritukseen, johon surkeasti yrittää löytää syytä itsensä ulkopuolelta. Ei tietenkään löydä. Noin heikoilla kyvyillä ei ihminen löydä yleensä edes omia eväitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.
Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas.
Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.
No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?
Ja mikään "isot luut" -selitys ei kelpaa, koska luut painavat kaikilla vähän yli 2 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kanasalaatti ja vesi/light cokis. Ei läskit kehtaa mässää raflassa.
Tästä olenkin vetänyt johtopäätöksen, että salaatti on lihottava ruoka.
Ei tällaisia kysymyksiä voi kukaan tayspäinen täällä kysellä?!
Keskity nyt vaan omaan lautaseesi - vai onko kyseessä pahemman luokan annoskateus?
Syön ihan sitä samaa kuin muutkin. Pihviä, pastaa... Ja juon viiniä tai limsaa. Ihan sokerillista. Kehtaankin! Jälkkäriäkin yleensä tilaan.
Mä lihava söin eilen.
Paahtopaistisalaatin alkuruuaksi + olut, kuhaa ja perunaa ruuaksi + toisenlainen olut ja jälkkäriksi suklaakakkua raparperijäätelöllä, irish coffee ilman sokeria.
Mulla on lihava kaverikin, juuri sellainen aina ähkystään valittava. "ei jaksa enää, huhhuh, kun olen täynnä" puolikkaasta kanasalaatista ja vesilasista.. Sitten pitääkin vartin päästä piipahtaa jo vaikka Mäkissä. Ei kiitos.
Sitä aikoinaan kattelin ja kuuntelin ja suututinkin, että tulisit sinäkin kaapista ulos, näyttäisit mistä meidät läskit on tehty. Pari vuotta se oli näreissään. Ei niin lepposat välit vieläkään, mutta tavataan toisinaan, muttei missään tapauksessa käydä kahvilla tai syömässä. Koska mä en jaksa sitä narinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?
Ja mikään "isot luut" -selitys ei kelpaa, koska luut painavat kaikilla vähän yli 2 kg.
Mitä mahtaa tyhmän ihmisen aivot painaa? Joo ei, älä nyt kuitenkaan mee punnitsemaan päätäs. Se on yllättävän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä ruokalassa, jossa annostelen linjastolla ihmisille ruuat (annokset laskettu, ei voi päästää ketään rohmuamaan) Yleensä lihavammat ihmiset sanovat kysyttäessä "Laita vähän" tai "Vain yksi pihvi" vaikka saisi kaksi. Eivät myöskään usein halua kastiketta. Toki muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
No ehkä ne yrittää pudottaa painoa? Vai onko se niin, että jos on lihavaksi päässyt, pitää joka aterialla syödä "niinkuin lihavat syövät". Että pääsee sitten naapuripöydän porukka kauhistelemaan kuinka läski syö paljon? Sitä paitsi ei kaikki lihavat ole varsinaisesti ruualla lihoneet, luulen että monilla syynä on karkkien yms. syönti ruoka-aikojen ulkopuolella.
Ite ainakin syön lämmintä ruokaa tarkoituksella vähän että mahtuisi enemmän karkkia sipsiä tms. myöhemmin. Terveisin läski.
Mä olen aina juonut lightlimsaa niin lihavana kuin nyt normaalipainossa. Kahdesta syystä: ensinnäkin aspartaami maistuu hiilihappojuomissa paljon paremmalta kuin sokeri ja toiseksi en halua sitä 200 ylimääräistä kaloria limsasta, kun on olemassa paremmalta maistuva kaloriton vaihtoehto. (Aspartaamin terveyshaitoista ihmiselle pienillä annoksina ei ole olemassa tieteellistä näyttöä.)
En tajunnut ylipainoisena, että miksi lightjuoman ottaminen oli niin huvittavaa muista ihmisistä. En kuvitellut, että siinä juomassa olisi mitään laihduttavia ominaisuuksia tai että se veisi pois ravintolaruoan kaloreita. Mutta esim. laihduttaessa on ihan helppo saada pienen pikaruoka-aterian kalorit mahtumaan ruokavalioon, jos juomaksi ottaa veden tai lightlimsan. Ja vaikka ne sokerilimsan kalorit saisi aina kiristettyä myöhemmin jostain muusta syömisestä, niin miksi pitäisi kun yhtä hyvin voi jättää ne kokonaan ottamatta?