Ravintoloissa ja ruokapaikoissa työskentelevät - mikä on lihavan asiakkaan lemppariruoka?
Kommentit (146)
Vanhanen joi Cola zeroa laihduttaessaan, just googletin.
Ja Mikko Kivinenkin joi laitticokista kun laihdutti, siis "näkkileipädieetin" ohessa :D
Riippuu paljon ruokapaikasta. Viimeksi kiinalaisessa lounasbuffetti, kaalisalaattia, riisiä ja kastikkeita, yksi kevätkääryle, juomaksi vettä. Pizzana lemppari kotipizzan kebabsalaattipizza, juomaksi vesi. Pikaruokaloista nälästä riippuen kerrosateria tai kanasalaatti, juomaksi appelsiinimehu. Ravintolassa riippuu listasta, mutta viimeksi vähän "paremmassa paikassa" pitemmän kaavan kautta syödessä otin alkuruoaksi vuohenjuustosalaattia, pääruoaksi porsaanvatsaa ja munanuudeleita, jälkkäriksi tyrnisuklaakakku, juomana vesi. En osaa juoda limukkaa ja alkoholista en pidä ruoan kanssa juotuna, joten kaikkialla muualla juon aina vettä paitsi hesellä mehua.
T. Nainen 90kg
41, anteeksi että teen työtäni :D Tällaiset säännöt meillä on, emme me niitä päätä.
Toki pyytämällä saa esim. puolikkaan pihvin ja jos on jotain liha/kala/kasvispullia max. 8kpl niin saa sanoa jos haluaa vaikka yhden lihapullan. Lopun lautasen saa täyttää salaatilla jos laihduttaa haluaa tai muuten syödä terveellisesti.
-28
Minä, lihava asiakas, söin viimeksi ravintolassa paistettua kuhaa ja uusia perunoita, joku todella hyvä kastikekin oli ja fenkolia kasviksena. Juomaksi joi 12 cl valkoviiniä. Syön yleensä vain pääruoan, koska läskeistäni huolimatta tulee täysi olo helposti, enkä jaksa syödä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito huomio!
Miksei näitä lihavuusrasismikirjoituksia poisteta yhtä tehokkaasti kuin muita rasistisia kirjoituksia. Vai hyväksyykö Vauva-lehti tällaisen kiusaamisen vaieten? Huomautan, että vaikeneminen on myös kannanotto.
On paljon erilaisista syömishäiriöistä kärsiviä ihmisiä ja tällaiset kirjoitukset pahentavat heidän sairauttaan.
Ei ole mikään excuse, että näitä tänne liukuhihnalla tekee joku mielenterveystapaus. Kirjoitukset pitää vain poistaa.
Täällä käy näitä lukemassa hyvin nuoria ihmisiä, jopa lapsia. Aikuisten pitää tuntea vastuunsa.
Et taida tietää, mitä rasismi tarkoittaa, vai ovatko lihavat sinusta eri rotua kuin muut?
No voi hellanlettas sentään. Toivottavasti kuitenkin ymmärsit pointin.
Juu olen ylipainoinen, reilusti. Ravintolassa syön mielelläni kalaa (mukaan lukien äyriäiset, ravut jne.) tai broileria, joskus harvoin pihviä. Useammin salaattiannos kuin pihviä. Lounaalla usein salaattia ja/tai keittoa, riippuu päivän pituudesta riittääkö vaan toinen (ja sanotaan nyt vielä sekin, että jos molemmat niin salaatti ei ole erityisen ruokaisa.) Mättöluukulla tms. harvoin käyn, sanotaan että pizzaa/kebua/burgereita tms keskimäärin kerran kuussa. Siis kerran kuussa joku noista, ei kaikkia kerran kuussa 😀 Mieluiten juon vettä, tai valkkaria lasi ynnä sitä vettä, jos ollaan ei-lounasaikaan. En tykkää minkäänlaisesta limusta ruuan kanssa. Työpaikkani lähellä on toistakymmentä ruokapaikkaa viiden minuutin kävelymatkan sisällä, niistä voipi valita tai tuoda eväät. Usein olen matkassa salaatin kera, onko yllätys? Ja ilman kastiketta 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PepsiMaxia ei muuten osta oikeastaan kuin lihavat.
Takavuosina tikkulaiha Matti Vanhanen kehui iltapäivälehdissä laihtuneensa 8 kg PepsiMaxia juomalla.
Voi olla, mutta sen mitä cittarin kassalla olen huomannut, niin sitä Pepsi Maxia ei oikeasti osta kuin ne lihavat. Cola zeroa esim on sit taas lihavilla, normaaleilla ja hoikilla, mutta Pepsi Maxia ei hoikilta kyllä oikeastaan koskaan löydy. Mutta pitänee tarkentaa, että puhun 1,5litran pulloista. Pienempiin pulloihin en ole kiinnittänyt huomiota.
Eli tämän sinun tieteellisen ja luotettavan tutkimuksesi perusteella Pepsi Max lihottaa, mutta Coca Cola Zero ei? Vai mitä sinä nyt oikein yrität selittää?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tota et jengi ottaa light-juomaa. Ne maistuu pahalta ja on yleensä makempia kuin tavis sokerijuomat. Miks ihmiset niitä juo?
Enkä minä. Juon tavallista läskeistäni huolimatta.
Jotenkin tuli tästä aloituksesta mieleeni, että käköhän niin että kun tämän päivän lapset ovat vanhempia niin erilaiset syömishäiriöt kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina tikkulaiha Matti Vanhanen kehui iltapäivälehdissä laihtuneensa 8 kg PepsiMaxia juomalla.
Voi olla, mutta sen mitä cittarin kassalla olen huomannut, niin sitä Pepsi Maxia ei oikeasti osta kuin ne lihavat. Cola zeroa esim on sit taas lihavilla, normaaleilla ja hoikilla, mutta Pepsi Maxia ei hoikilta kyllä oikeastaan koskaan löydy. Mutta pitänee tarkentaa, että puhun 1,5litran pulloista. Pienempiin pulloihin en ole kiinnittänyt huomiota.
Eli tämän sinun tieteellisen ja luotettavan tutkimuksesi perusteella Pepsi Max lihottaa, mutta Coca Cola Zero ei? Vai mitä sinä nyt oikein yrität selittää?
Kuka on puhunut mistään tieteellisestä tai luotettavasta tutkimuksesta? Tai ylipäätään tutkimuksesta. Kerroin vain mihin olen kiinnittänyt asiakkaissa huomiota. Muuten tuotteet on monilla erilaisia painosta huolimatta, mutta pepsi maxin kohdalla ei. En lähtenyt itse asiaa sen kummemmin tulkitsemaan, mutta jos lähtisin niin tulkintani ei varmasti olisi, että pepsi max lihottaa. Mielestäni on kuitenkin aika mielenkiintoinen huomio, että esim juuri se colan vastaava tuote ei ole vain lihavien suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
41, anteeksi että teen työtäni :D Tällaiset säännöt meillä on, emme me niitä päätä.
Toki pyytämällä saa esim. puolikkaan pihvin ja jos on jotain liha/kala/kasvispullia max. 8kpl niin saa sanoa jos haluaa vaikka yhden lihapullan. Lopun lautasen saa täyttää salaatilla jos laihduttaa haluaa tai muuten syödä terveellisesti.
-28
Kuuluuko työnkuvaan myös asiakkaiden ulkonäön ja ruokailutottumusten tarkkailu ja siitä raportointi vauva-palstalla?
Kuvittelisin ravintolayrittäjän palkanneen työntekijöitä mm. vastaamaan asiakkaiden tyytyväisyydestä ja sitä kautta tuottavuudesta. Tällainen tarkkailu ja raportointi ei varmaan ihan vastaa sitä, mitä lihavat ihmiset ravintolalta toivovat tullessaan paikalle maksavina asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en työskentele, mutta en kyllä mitään salaattia menisi raflaan syömään jos nyt joskus olisi varaa mennä. En ole kyllä käynyt etten tiedä kyselläänkö siellä lemppareita.
Ja siis minäkin ottaisin sen isoimman ja täyttävimmän herkun, kun kerran kallista on niin haluan rahalle vastinetta. Ja syön muutenkin isoja annoksia kerralla, se saattaa hyvinkin olla päivän ainoa ateriani. Tai usein useammankin päivän, minulla ei ole tarvetta puputtaa montaa kertaa päivässä.
Syöt pari kolme kertaa viikossa? Kuulostaa fiksulta.
No enhän fiksu olekaan :) Seinähullu, rahaton ja sairas. Söisin varmaan jos joku toisi sen ruoan nenän eteen. Tosin helposti voi unohtua vaikka kaapissa olisikin ruokaa.
Mä olen lihava ja kyllä mä aina ravintolassa haluan nautaa. Aina sen jonkun ihanan nautapihvin, tyyliin pippuripihvin. Ja syön sen pienen punaviinilasillisen kanssa. Jälkiruokaa tai alkuruokaa en osta ja itseasiassa aina en jaksa syödä ateriaani loppuun (pihvin syön kuitenkin aina!). Ja kun joissain paikoissa tulee samaan hintaan alkupalaksi esim leipää niin kyllä mä sitä mutustan myös.
Yhden naisen tunnen joka tykkää pepsi maxista, ei juo kahvia, kuten minäkään en juo, mutta minä en juo kevytlimuja koska ne on pahaa, tuo pepsi max varsinkin. Kun ystävätär tulee kylään sitä ostan hänelle (hän on hiukan ylipainoinen). Ystävätär väittää että se on hyvää, eikä juo mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Juomista tosiaan sen eron huomaa helpommin, juuri koskaan ei lihava tilaa vettä vaan aina jotain sokerilitku limsaa tai olutta/siideriä/viiniä.
Itse tilaan aina vettä, se nyt on vaan paras ruokajuoma. Valkoviiniä/skumppaa saatan ottaa lasillisen lisäksi, mutta ei koskaan ainoana juomana. Sokerilimut ei kiinnosta ja usein ylihintaisia.
T. 86 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin lihottaa. Pepsi Max on vaan ihan sairaasti makeampaa kuin Cola Zero tai edes sokeripepsi, eli Maxissa on enemmän makeutusaineita. Keinotekoisten makeutusaineiden (kuten aspartaamin) on huomattu lisäävän makeanhimoa. Limu itsessään ei lihota kuten sokerinen vastineensa, mutta mahdollisesti lisää makeanhimoa joka johtaa herkutteluun. Tämä on harmillista koska muuten kevytlimut sokeriaddikteilla voisivat auttaa sokeriherkkujen vähentämisessä, nyt vaikutus on päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että light-limuja tarjoillaan ruokajuomina melkein kaikkien vastausten"ravintoloissa"... Missä ihmeen räkälöissä te olette töissä??
News flash: jopa hienoimmista fine dining- ravintoloista saa light-limuja. On ihan asiakkaan itsensä päätettävissä, mitä ruokajuomaa tilaa, ei niitä limuja noin vaan tarjoilla. Urpå.
Että mua ärsyttää urpot jotka käyttää muka nasevana "news flash"-sanontaa.
Isoin ja kaloripitoisin annos extrajuustolla ja kermakastikkeilla. Tämänhän halusit saada vastaukseksi. Laihat syö salaattia ja terveysherkkuja ja ovat parempia ihmisiä kaiku puolin ja ainoita, jotka ansaitsevat elää :)
Mikä tuosta lihavien pyytämästä puolikkaasta annoksesta sitten tekee terveellisen?
En haluaisi kyllä itse olla lihava asiakas ja nälkäisenä ravintolassa, kun kaikenmaailman kyylät kyttää annoskokoja ja lautasen sisältöä :(