Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoloissa ja ruokapaikoissa työskentelevät - mikä on lihavan asiakkaan lemppariruoka?

Vierailija
10.07.2016 |

Tai juoma?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53, Tässä keskustelussa on 67 viestiä, miksi otit juuri minut silmätikuksi? Vastasin kysymykseen kuten muutkin. En ole maininnut työpaikkaani, kaupunkia tai edes maata jossa työskentelen. Et varmaan voi käydä enää kaupassakaan kun tuolla muutama kassa vastasi samaan kysymykseen?

-28

Pahoittelut jos koet joutuneesi silmätikuksi, totta on, että moni muukin on tässä ketjussa toiminut yhtä asiattomasti. Tarkoitus oli herättää ajatuksia siitä, kuinka asiallista on työntekijän ominaisuudessa esittää kommentteja asiakkaista. Varsinkin kun kyse on tietystä, selvästi ulkonäön puolesta havaittavissa olevasta ihmisryhmästä, minkä vuoksi tämänkaltainen toiminta täyttää täysin syrjinnän merkit. Ja en itse ole lihava, vaan lihavan omainen, jota raivostuttaa se, että muka-asiallisesti ja muka-huolissaan osallistutaan tällaiseen julkiseen kiusaamiseen. Eikä se, että muutkin tekee, tee omaa tekoasi sen enempää oikeutetuksi - aina löytyy joku, joka heittää sen ensimmäisen kiven, sen jälkeen on vaan valittava haluaako itse osallistua kivitykseen.

Vierailija
102/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistettua läskiä läskikastikkeessa ja lisukkeeksi laardissa paistettuja perunoita. Sitähän sä halusit kuulla.

Ai snitseli, siis leike? Mmm, alkaa olla nälkä jo. Pippurileike kyllä maistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpito huomio!

Miksei näitä lihavuusrasismikirjoituksia poisteta yhtä tehokkaasti kuin muita rasistisia kirjoituksia. Vai hyväksyykö Vauva-lehti tällaisen kiusaamisen vaieten? Huomautan, että vaikeneminen on myös kannanotto.

On paljon erilaisista syömishäiriöistä kärsiviä ihmisiä ja tällaiset kirjoitukset pahentavat heidän sairauttaan.

Ei ole mikään excuse, että näitä tänne liukuhihnalla tekee joku mielenterveystapaus. Kirjoitukset pitää vain poistaa.

Täällä käy näitä lukemassa hyvin nuoria ihmisiä, jopa lapsia. Aikuisten pitää tuntea vastuunsa.

Olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
104/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava, ja inhoan light-limsoja. Juon joko tavallista limsaa vähemmän tai sitten en ollenkaan. Helpompaa niin. 

Vierailija
105/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavan ihmisen ruokailut herättää joissakin niin suuria tunteita.

Olen huomannut, että jos lihava syö kevyesti, hänelle naureskellaan "mitä se esittää".

Jos hän syö tuhdisti, hänelle naureskellaan "ei ole mikään ihme että on lihava".

Jos syö samaa kuin muutkin, hänta paheksutaan "kyllä sen pitäisi katsoa vähän mitä suuhunsa pistää".

Jos lihava syö, niin siitä närkästytään. Ihan sama mitä syö ja miten paljon, niin jotakin väärää siinä kuitenkin on.

Jos lihava ei syö, niin sekin ärsyttää.

Näin se menee :D Mä ihmettelen, miksi yleensä täytyy uhrata "lihaville ja oksettaville läskeille" kallista aikaa, eli juuri kytätä ostokset, vahtia ravintola- tai mäkkisyömiset (oma ruoka jäähtyy varmaan kyylätessä)?

Outoa todella (sairasta), että on aina "kiire", mutta hyvin näytetään olevan selvillä ylipainoisten syömisistä!!! Tai onko just sen takia niin hoppu, kun resurssit menee muiden henkilökohtaisten tekemisten/asioiden tuijottamiseen ja analysoimiseen?

Ja kaiken tämän hyökkäävyyden kruunaa valtaisan raivokas viha ja uhkaava aggressiivisuus. Huudellaan ja näytetään käsimerkkejä, kohta kai käydään jo suoraan käsiksi? Surullista, kun kyseinen käytös hyväksytään ja oikeudenmukaistetaan, kuin murhanhimoiset natsit.

Kokkikoulussa näki ja kuuli miten luokan pojat vittuilivat ja kiusasivat luokan lihavaa tyttöä. Edelleen ottaa päähän miten en nälväissyt niitä ohimennen rumiksi tuppikulleiksi. En vain kehdannut kun sellainen käytös on rumaa. Jostain luinkin, että kokeissa on paljon sosiopaattisia luonteita.

Kokit ovat usein tukevia. Aika monella miespuolisella kokilla on turpea naama ja tuhti maha.

Vierailija
106/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light limut lihottavat! Niissä makeutusaineissa on jotain, joka oikein vetää puoleensa läskiä. Noista luovuttuani en ole saanut syötyä tai juotua itseäni enää 75-kiloiseksi. Se 5 kiloa lähti aivan itsekseen ja välillä on käynyt paino alemmassakin. Sokerilimuja juon. Ei ole pakko uskoa, mutta ei ole epäterveellistä kokeilla. 

Vierailija
107/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo lightlimuja koskaan. Limuja harvoin muutenkaan. En ota alkupaloja tai jälkkäriä kuin ehkä joissain tilaisuuksissa. Olen ainoa perheestä joka syö salaatteja (ainoa lihava myös). Mutta tykkään kyllä lihasta eli usein joku pihvi.

Vierailija
108/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli ottaa hesellä joka kerta mega- ateria, mutta en kehtaa kun olen läski:( limpparin otan aina lightina;) ja syön aina kaiken ja saatan sanoa syömäkaverille että melkein jäi nälkä! Läskinäkin ärsyttää toiset läskit, jotka esittävät tulevansa hiiren annoksesta täyteen.

Vierailija
109/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä tilaa ravintolassa, ei välttämättä ole lemppari. Tilaan sitä mitä en tee kotona eli nout lohelle ja kanalle sekä useimmille salaateille. Otan maksaa, pihvin, kuhaa.. jotakin mitä en itse tee. En ole mitenkään läski, mutta kai tämä koskee useimpia asiakkaita??

Vierailija
110/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.

Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas. 

Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.

No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?.

Eihän siihen tarvitse. Ihan vaan se peruskulutus kyseiselle ihmiselle, jos nainen niin suht pieni kalorimäärä per päivä. Ei lihomisen jälkeen tarvitse lihoa sen kun ylläpitää painoaan..

Vierailija
111/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat noudattavat orjallisesti "omaa ruokalistaansa" miten se olikaan: aamusti ja päivällä kevyttä pöperöä ja illalla ennen nukkumaan menoa kunnon mässäilyt.

Vierailija
112/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.

Entisenä hesburger-työntekijänä voin sanoa että pitää paikkansa. Hyvin tyypillinen eväs oli kerrosateria isoilla ranskiksilla, dipillä ja light-cokiksella.

Ei se light-cokis enää pelasta jos mättää sisuksiin upporasvassa paistetut isot ranskikset dipillä ja hampparin jossa on 2 eri majoneesia sisällä...

Vierailija
113/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu olen ylipainoinen, reilusti. Ravintolassa syön mielelläni kalaa (mukaan lukien äyriäiset, ravut jne.) tai broileria, joskus harvoin pihviä. Useammin salaattiannos kuin pihviä. Lounaalla usein salaattia ja/tai keittoa, riippuu päivän pituudesta riittääkö vaan toinen (ja sanotaan nyt vielä sekin, että jos molemmat niin salaatti ei ole erityisen ruokaisa.) Mättöluukulla tms. harvoin käyn, sanotaan että pizzaa/kebua/burgereita tms keskimäärin kerran kuussa. Siis kerran kuussa joku noista, ei kaikkia kerran kuussa 😀 Mieluiten juon vettä, tai valkkaria lasi ynnä sitä vettä, jos ollaan ei-lounasaikaan. En tykkää minkäänlaisesta limusta ruuan kanssa. Työpaikkani lähellä on toistakymmentä ruokapaikkaa viiden minuutin kävelymatkan sisällä, niistä voipi valita tai tuoda eväät. Usein olen matkassa salaatin kera, onko yllätys? Ja ilman kastiketta 😜

Joko sinulla on sairaus joka vaikuttaa kehosi aineenvaihduntaan paljon tai sitten valehtelet meille ja itsellesi syömistesi määrän. Yksikään terve ihminen ei ole erittäin ylipainoinen syömällä aamut, päivät ja illat salaattia ja broileria.

Vierailija
114/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turvonnut sairauden takia. Syön ihan normaalin annoksen, mitä ruokaa nyt sattuu tekemään mieli. Yleensä joku pihvi, perunoita, salaattia, kastiketta. Otan maidon. 

Tuttavistani toinen kärsii sairauksista myös, eräs taas syö 2 x normaalin annoksen kerralla. 

Vierailija
115/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavan ihmisen ruokailut herättää joissakin niin suuria tunteita.

Olen huomannut, että jos lihava syö kevyesti, hänelle naureskellaan "mitä se esittää".

Jos hän syö tuhdisti, hänelle naureskellaan "ei ole mikään ihme että on lihava".

Jos syö samaa kuin muutkin, hänta paheksutaan "kyllä sen pitäisi katsoa vähän mitä suuhunsa pistää".

Jos lihava syö, niin siitä närkästytään. Ihan sama mitä syö ja miten paljon, niin jotakin väärää siinä kuitenkin on.

Jos lihava ei syö, niin sekin ärsyttää.

Näin se menee :D Mä ihmettelen, miksi yleensä täytyy uhrata "lihaville ja oksettaville läskeille" kallista aikaa, eli juuri kytätä ostokset, vahtia ravintola- tai mäkkisyömiset (oma ruoka jäähtyy varmaan kyylätessä)?

Outoa todella (sairasta), että on aina "kiire", mutta hyvin näytetään olevan selvillä ylipainoisten syömisistä!!! Tai onko just sen takia niin hoppu, kun resurssit menee muiden henkilökohtaisten tekemisten/asioiden tuijottamiseen ja analysoimiseen?

Ja kaiken tämän hyökkäävyyden kruunaa valtaisan raivokas viha ja uhkaava aggressiivisuus. Huudellaan ja näytetään käsimerkkejä, kohta kai käydään jo suoraan käsiksi? Surullista, kun kyseinen käytös hyväksytään ja oikeudenmukaistetaan, kuin murhanhimoiset natsit.

Kokkikoulussa näki ja kuuli miten luokan pojat vittuilivat ja kiusasivat luokan lihavaa tyttöä. Edelleen ottaa päähän miten en nälväissyt niitä ohimennen rumiksi tuppikulleiksi. En vain kehdannut kun sellainen käytös on rumaa. Jostain luinkin, että kokeissa on paljon sosiopaattisia luonteita.

Kokit ovat usein tukevia. Aika monella miespuolisella kokilla on turpea naama ja tuhti maha.

Hassua on, että ne turpeimmat olivat mukavimpia. Itse jopa tykkään vähän pulleammista pojista. On ihanaa tehdä hyvää ruokaa ja nähdä miten rakkaan massu kasvaa :-D

Vierailija
116/146 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä vitsaili, että havainnoista päätellen salaatti on lihottavaa. No, itse asiassa, ravintoloissa salaatit voivat hyvinkin olla epäterveellisiä, jopa pahempia kuin monet ruoat jotka näennäisesti sitä olisivat. Otetaan vaikka joku ceasar-kastike, jossa usein todella kaloripitoinen kastike ja juustoa jne. Ei välttämättä missään nimessä terveellistä. Valmiskastikkeet on pahimpia, terveellistä saa kun tekee itse kotona. Ravintoloissa salaatit on epäterveellisiä ja suolapitoisia jotta olisivat maukkaita.

Mäkkärissä salaatissa on enemmän kaloreita kuin hampurilaisateriassa (sillä light-juomalla).

Bullshit. Kevyimmässä salaatissa on 199 kcal, läskimmässä 606 kcal. Kastikkeita on kaksi, 25 kcal ja 29 kcal. Käytännössä siis kevyin mahdollinen salaatti on 224 kcal ja läskein 635 kcal. Euron juusto + normaalit ranskalaiset sisältää 645 kcal, kun taas esim. Big Mac ja normaalit ranskalaiset 850 kcal.

Lähde: mcdonalds.fi

Vierailija
117/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu olen ylipainoinen, reilusti. Ravintolassa syön mielelläni kalaa (mukaan lukien äyriäiset, ravut jne.) tai broileria, joskus harvoin pihviä. Useammin salaattiannos kuin pihviä. Lounaalla usein salaattia ja/tai keittoa, riippuu päivän pituudesta riittääkö vaan toinen (ja sanotaan nyt vielä sekin, että jos molemmat niin salaatti ei ole erityisen ruokaisa.) Mättöluukulla tms. harvoin käyn, sanotaan että pizzaa/kebua/burgereita tms keskimäärin kerran kuussa. Siis kerran kuussa joku noista, ei kaikkia kerran kuussa 😀 Mieluiten juon vettä, tai valkkaria lasi ynnä sitä vettä, jos ollaan ei-lounasaikaan. En tykkää minkäänlaisesta limusta ruuan kanssa. Työpaikkani lähellä on toistakymmentä ruokapaikkaa viiden minuutin kävelymatkan sisällä, niistä voipi valita tai tuoda eväät. Usein olen matkassa salaatin kera, onko yllätys? Ja ilman kastiketta 😜

Joko sinulla on sairaus joka vaikuttaa kehosi aineenvaihduntaan paljon tai sitten valehtelet meille ja itsellesi syömistesi määrän. Yksikään terve ihminen ei ole erittäin ylipainoinen syömällä aamut, päivät ja illat salaattia ja broileria.

Kyllä voi olla ylipainoinen, jos vain ylläpitää sitä kerättyä massaa eikä liho lisää. Miksi sinulla on harhaluulo, että lihava koko ajan jatkaa lihomistaan?

Vierailija
118/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä hesburger-työntekijänä voin sanoa että pitää paikkansa. Hyvin tyypillinen eväs oli kerrosateria isoilla ranskiksilla, dipillä ja light-cokiksella.

Ei se light-cokis enää pelasta jos mättää sisuksiin upporasvassa paistetut isot ranskikset dipillä ja hampparin jossa on 2 eri majoneesia sisällä...

Miten vaikea se on ymmärtää että tuskin kukaan Hesellä kävijä miettii kaloreita? Mut jos sen kerrosaterian lisukkeeksi ottaa light-juoman, se ainakin mun kohdalla tarkoittaa sitä että pidän sen mausta enemmän!

Vierailija
119/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä Hesellä käydessä voi ihan hyvin miettiä kaloreita. Vaikka vedänkin sen 1200 kalorin kerrosaterian, niin silti kaloreita jää loppupäivän aterioihinkin tarpeeksi kun vain miettii, mitä syö. Mutta juuri sen takia mullakin on juomana vettä tai lightlimsaa, että muut päivän ruoat on helpompi miettiä.

Vierailija
120/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas. 

Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.

No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?

Ja mikään "isot luut" -selitys ei kelpaa, koska luut painavat kaikilla vähän yli 2 kg.

Mistä ihmeestä repäsit 2kg :D luuthan painavat aikuisella ihmisellä vaihtelevasti 10 kilon molemmin puolin, joillain vain 8kg ja toisilla jopa yli 12 kilon. Järkikin sen sanoo, ettei 190 ja 150cm pitkien luustot voivat olla saman painoisia. Siitä olen toki samaa mieltä, ettei painava luusto ole mikään syy ylipainoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan