Ravintoloissa ja ruokapaikoissa työskentelevät - mikä on lihavan asiakkaan lemppariruoka?
Kommentit (146)
Miksi lihavan ihmisen ruokailut herättää joissakin niin suuria tunteita.
Olen huomannut, että jos lihava syö kevyesti, hänelle naureskellaan "mitä se esittää".
Jos hän syö tuhdisti, hänelle naureskellaan "ei ole mikään ihme että on lihava".
Jos syö samaa kuin muutkin, hänta paheksutaan "kyllä sen pitäisi katsoa vähän mitä suuhunsa pistää".
Jos lihava syö, niin siitä närkästytään. Ihan sama mitä syö ja miten paljon, niin jotakin väärää siinä kuitenkin on.
Jos lihava ei syö, niin sekin ärsyttää.
Pepsi max on muuten oikeasti paljon vähemmän makeaa kuin cola light/zero. Siksi max lienee suositumpaa sokeriaddiktiosta pois pyrkivien keskuudessa kun ei ole niin imelää mutta silti hyvää. Cola aiheuttaa herkkuhimoa helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos lihava syö kevyesti, hänelle naureskellaan "mitä se esittää".
Jos hän syö tuhdisti, hänelle naureskellaan "ei ole mikään ihme että on lihava".
Jos syö samaa kuin muutkin, hänta paheksutaan "kyllä sen pitäisi katsoa vähän mitä suuhunsa pistää".
Jos lihava syö, niin siitä närkästytään. Ihan sama mitä syö ja miten paljon, niin jotakin väärää siinä kuitenkin on.
Näin se menee :D Mä ihmettelen, miksi yleensä täytyy uhrata "lihaville ja oksettaville läskeille" kallista aikaa, eli juuri kytätä ostokset, vahtia ravintola- tai mäkkisyömiset (oma ruoka jäähtyy varmaan kyylätessä)?
Outoa todella (sairasta), että on aina "kiire", mutta hyvin näytetään olevan selvillä ylipainoisten syömisistä!!! Tai onko just sen takia niin hoppu, kun resurssit menee muiden henkilökohtaisten tekemisten/asioiden tuijottamiseen ja analysoimiseen?
Ja kaiken tämän hyökkäävyyden kruunaa valtaisan raivokas viha ja uhkaava aggressiivisuus. Huudellaan ja näytetään käsimerkkejä, kohta kai käydään jo suoraan käsiksi? Surullista, kun kyseinen käytös hyväksytään ja oikeudenmukaistetaan, kuin murhanhimoiset natsit.
Joku täällä vitsaili, että havainnoista päätellen salaatti on lihottavaa. No, itse asiassa, ravintoloissa salaatit voivat hyvinkin olla epäterveellisiä, jopa pahempia kuin monet ruoat jotka näennäisesti sitä olisivat. Otetaan vaikka joku ceasar-kastike, jossa usein todella kaloripitoinen kastike ja juustoa jne. Ei välttämättä missään nimessä terveellistä. Valmiskastikkeet on pahimpia, terveellistä saa kun tekee itse kotona. Ravintoloissa salaatit on epäterveellisiä ja suolapitoisia jotta olisivat maukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä vitsaili, että havainnoista päätellen salaatti on lihottavaa. No, itse asiassa, ravintoloissa salaatit voivat hyvinkin olla epäterveellisiä, jopa pahempia kuin monet ruoat jotka näennäisesti sitä olisivat. Otetaan vaikka joku ceasar-kastike, jossa usein todella kaloripitoinen kastike ja juustoa jne. Ei välttämättä missään nimessä terveellistä. Valmiskastikkeet on pahimpia, terveellistä saa kun tekee itse kotona. Ravintoloissa salaatit on epäterveellisiä ja suolapitoisia jotta olisivat maukkaita.
Mäkkärissä salaatissa on enemmän kaloreita kuin hampurilaisateriassa (sillä light-juomalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.
Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas.
Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.
No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?
Ja mikään "isot luut" -selitys ei kelpaa, koska luut painavat kaikilla vähän yli 2 kg.
Mitä mahtaa tyhmän ihmisen aivot painaa? Joo ei, älä nyt kuitenkaan mee punnitsemaan päätäs. Se on yllättävän vaikeaa.
Olet sitten yrittänyt punnita tyhmiä aivojasi kun tiedät, että se on yllättävän vaikeaa?
En usko, että aivojen painokaan selittää 130 kg elopainoasi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito huomio!
Miksei näitä lihavuusrasismikirjoituksia poisteta yhtä tehokkaasti kuin muita rasistisia kirjoituksia. Vai hyväksyykö Vauva-lehti tällaisen kiusaamisen vaieten? Huomautan, että vaikeneminen on myös kannanotto.
On paljon erilaisista syömishäiriöistä kärsiviä ihmisiä ja tällaiset kirjoitukset pahentavat heidän sairauttaan.
Ei ole mikään excuse, että näitä tänne liukuhihnalla tekee joku mielenterveystapaus. Kirjoitukset pitää vain poistaa.
Täällä käy näitä lukemassa hyvin nuoria ihmisiä, jopa lapsia. Aikuisten pitää tuntea vastuunsa.
Et taida tietää, mitä rasismi tarkoittaa, vai ovatko lihavat sinusta eri rotua kuin muut?
On myös esim. Ikärasismia. Tämä on kokorasismia.
Vierailija kirjoitti:
Salaattikastiketta ei ole pakko ottaa. Mä en käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.
Joo, minä olen tuo 130kg läski joka ei jaksa yleensä syödä kaikkea. En kyllä naukuvalla äänellä sano, vaan iloisella ja reippaalla, pakko jotain sanoa ettei tarjoilija mene sanomaan kokille että läskille ei maistunut sun ruokas.
Minä otan yleensä jotain kanaa tai lohta, en syö mitään alkusalaatteja, koska sitten olisi maha jo täynnä. Cokista juon aina, ei mitään paskanmakuisia kevytjuomia. Jälkkäriä tekisi aina mieli, mutta koskaan ei jaksa, yleensä ähky jo jos yrittää pääruokaa syödä niin että ei jäisi muuta kuin jotain perunaa ja vihannesta, eli ne kalliimmat tulisi syötyä. Jos haluan syödä jälkkäriä, pitää ruuaksi ottaa vaan joku pieni alkupala.
No millä sinä sitten tuota 130 kg ylläpidät, jos et syö kunnolla lounaalla / päivällisellä? Tuohon kilomäärään tarvitaan päivittäin tuhottomasti kaloreita, mistä ne sinulla tulevat?
Ja mikään "isot luut" -selitys ei kelpaa, koska luut painavat kaikilla vähän yli 2 kg.
Mitä mahtaa tyhmän ihmisen aivot painaa? Joo ei, älä nyt kuitenkaan mee punnitsemaan päätäs. Se on yllättävän vaikeaa.
Olet sitten yrittänyt punnita tyhmiä aivojasi kun tiedät, että se on yllättävän vaikeaa?
En usko, että aivojen painokaan selittää 130 kg elopainoasi. ;)
Voi voi. Onko taas alkaneet hallusinaatiot vaivaamaan? Se on kuule niin, että kun lääkärisetä antoi sulle ne lääkkeet, ne pitäisi myös ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa äkäisiä kommentteja harmittomaan kysymykseen. Ihan vastaavasti olisi voinut kysyä, mitä lapsiperheet / helsinkiläiset / ruskeatukkaiset / teinit / laihat tilaavat.
Kysymys ei suinkaan ollut harmiton. Tiedät sen ihan itsekin.
Minulla on 10 kg ylipainoa, en ole mikään superlihava, mutta ihan samaa ruokaa syön kuin normaalipainoisetkin. Syön aina kasvisruokaa, eli esim. juustoinen pizza, vegehamppari, joku ihana kasvisruoka, salaatti, jne.
Light limuja juon, koska en tykkää sokerilimuista, liian makeita. Vaihdoin sokerittomiin tyyliin 12-vuotiaana.
Kaupassa ollessani töissä usein lihavat ostavat ihan perusruokaa, mutta seassa on suklaapatuikoita ja keksejä. Yleisesti ottaen nuorten miesten ostokset on kyllä pahimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa äkäisiä kommentteja harmittomaan kysymykseen. Ihan vastaavasti olisi voinut kysyä, mitä lapsiperheet / helsinkiläiset / ruskeatukkaiset / teinit / laihat tilaavat.
No mutta onhan se ihan mielenkiintoinen kysymys. Onko niin, että lihavat syövät epäterveellistä ruokaa yhä vai koittavatko parantaa syömällä kevyemmin.
Olen itse ylipainoinen, mutta paino ei ole noussut 7 kuukauteen, koska syön paremmin.
Jaaha, lihava ei sitten saa salaattiakaan ostaa ravintolassa, kun se on vaan esittämistä. Itse en osaa/viitsi kotona tehdä yhtä monipuolisia salaatteja, joten syön niitä mielelläni. Pidän vedestä, joten yleensä juon sitä. Sokerilimpparista tai alkoholista en välitä, joskus otan Pepsi maxia tai light kokista.
Ihmetyttää vaan nämä kaupan kassat, miten heillä on aikaa tehdä tilastoa lihavien ostoksista. Taitaa olla liikaa työntekijöitä. Olen ollut itsepalvelukassoja vastaan, niiden takia kun työntekijöitä vähennetään, mutta ei ne taidakaan olla huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan se ihan mielenkiintoinen kysymys. Onko niin, että lihavat syövät epäterveellistä ruokaa yhä vai koittavatko parantaa syömällä kevyemmin.
Olen itse ylipainoinen, mutta paino ei ole noussut 7 kuukauteen, koska syön paremmin.
Miksi se olisi mielenkiintoinen kysymys. Kenen kannalta? Ravintolan? Lihavat syövät enemmän ja firma saa enemmän katetta? Lihava ei syö tarpeeksi ja firma häviää? Sinun kannaltasi? Tuo ottaa lohta kermakastikkeella, osaanpa itse valita terveellisemmin, olen parempi ihminen. Ai, tuo syö salaattia, teeskentelee vaan.
Minulla paino lakkasi nousemasta, kun lopetin laihduttamisen.
Sehän on siitä kiinni, millaisessa ravintolassa käy! Tai mitä aloittaja ylipäätään tarkoittaa ravintolalla.
Työpaikkaruokalakin (joku Amica) kutsuu itseään ravintolaksi, ja siellä mätän lautaselle runsaan annoksen sitä ruokaa mitä on tarjolla. Turhan runsaan kyllä, mutta usko tai älä, rehuja unohtamatta. Jälkkäriä sen sijaan en ota. Juomana vesi ja kotikalja tai joskus piimä.
Sushipaikassa suosin yksinkertaisia perinteisiä juttuja joidenkin California-makien sijaan. Thaimaalaisessa syön yleensä kasvisannoksen, jota en kuvittele sen kevyemmäksi kuin liharuokia. Siipiannos on pieni ja mieto, tilaan extrasellerin jos mahdollista. Karvakäsipizzeriassa salami - katkarapu. Ruokajuomana olut paitsi sushin kanssa vihreä tee.
A la carté -paikoissa sitten mitä milloinkin, en ainakaan sitä pippuripihviä. Jos on jotakin sellaista ruokaa mitä en ole ennen kokeillut niin mielellään sitä. Juomat ruoan mukaan ja voin kysyä suosituksia henkilökunnalta, jos tiedän että ovat asiantuntevia. Jälkiruoaksi mieluiten juustoa; en halua makeaa aterian päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee :D Mä ihmettelen, miksi yleensä täytyy uhrata "lihaville ja oksettaville läskeille" kallista aikaa, eli juuri kytätä ostokset, vahtia ravintola- tai mäkkisyömiset (oma ruoka jäähtyy varmaan kyylätessä)?
Outoa todella (sairasta), että on aina "kiire", mutta hyvin näytetään olevan selvillä ylipainoisten syömisistä!!! Tai onko just sen takia niin hoppu, kun resurssit menee muiden henkilökohtaisten tekemisten/asioiden tuijottamiseen ja analysoimiseen?
Ja kaiken tämän hyökkäävyyden kruunaa valtaisan raivokas viha ja uhkaava aggressiivisuus. Huudellaan ja näytetään käsimerkkejä, kohta kai käydään jo suoraan käsiksi? Surullista, kun kyseinen käytös hyväksytään ja oikeudenmukaistetaan, kuin murhanhimoiset natsit.
Kokkikoulussa näki ja kuuli miten luokan pojat vittuilivat ja kiusasivat luokan lihavaa tyttöä. Edelleen ottaa päähän miten en nälväissyt niitä ohimennen rumiksi tuppikulleiksi. En vain kehdannut kun sellainen käytös on rumaa. Jostain luinkin, että kokeissa on paljon sosiopaattisia luonteita.
Vierailija kirjoitti:
PepsiMaxia ei muuten osta oikeastaan kuin lihavat.
Ei pidä paikkaansa, itse entisenä anorektikkona join tuota paljonkin ja juon joskus nykyisinkin. PepsiMax on yllättävän suosittu juoma myös syömishäiriöistä kärsivien keskuudessa, luulen sen olevan vähemmän suositumpi pullakansalaisten kesken.
Täällä läski n.140 kg/165cm.
Kebabravintolassa aina kebab ranskalaisilla ja lisäkastikkeella. Salaattia en syö, koska se on pahaa. Livahdan ulos ennen kuin työntekijä hakee lautasen. Juomaksi... Tadaa... Pepsi Max.
Oikeassa ravintolassa viimeksi kokonaisena paistettu kampela voikastikkeessa ja alkupalat. Juomaksi valkoviiniä ja vettä.
Syön äärimmäisen harvoin ulkona. Syy siihen on luettavissa tästä ketjusta. Myös mässyt ostan useammasta kaupasta siten, että "vakiolähikaupasta", jossa asioin useiten, ostan kasvikset, hedelmät, lihat ja lauantaisin mässyt "lapsille". Tähän asti myös pepsi Maxia.
Mässyt, pizzat, pullat, einekset ja tulevaisuudessa myös pepsit haen parista eri supermarketista ja aina, jos joku katsoo hitaasti, on "lapsen joukkueella pyjamabileet" tms.
On oikeasti rankkaa tämä, mutta minkäs sitä ihminen heikolle luonteelleen mahtaa. Oon mielestäni kehittynyt aika hyväksi tässä.
Tosin nyt olen tänään kaksi viikkoa (!!) rempannut ruokailutottumuksiani: smoothieta, salaattia, kasviksia, kanaa, kalaa... Yllättäen olo ei ole hyvä ja energinen, päinvastoin.
Tilaan varmaan pizzan 😂