Suutun miehelleni tyhjästä pelkään että mies jättää
Pelkään että aviomieheni haluaa kohta erota. Rakastan häntä ja haluan olla yhdessä. Mutta jostain syystä suutun hänelle herkästi ja räjähtelen mitättömistä asioista. Jotenkin kun joku asia ärsyttää niin se saa suuttumaan kaikesta. Jälkikäteen tajuan että ne on ollu ihan mitättömiä asioita tai stressistä johtuvia, en oikein itse edes ymmärrä miksi räjähdän mihelleni joka useimmiten on ihan syytön asiaan. Haluaisin muuttua etten menetä miestäni, edellinen suhde päättyi kun mies hermostui tuliluontoisuuteeni. En ole mitenkään kyllästynyt mieheeni tms vaan tämä on enemmän minulla kai luonteenpiirre. Kaipaisin kommentteja kohtalotovereilta. Miten olette saaneet muutettua itseänne?
Kommentit (28)
Yo ap. Olin eka kommentoija. Jos haluut vinkkejä saadaksesi käytöksesi kuriin niin minä annan sinulle parhaan sellaisen. Lopeta kyseinen naukutus, simple. (oletuksena jos oikeasti olet sellainen, etkä vain mielestäsi).
En ole mikään psykologi, mutta minulle tuli sellainen ajatus, että voisit kokeilla kehittää jonkinlaisen "luokittelun" asioille, joista räjähtelet.
Tyyliin 1. astiat pöydällä (suullinen lyhyt huomautus)
2. Likasilla kengillä kävelty sisällä (suullinen huomatus, ääntä voi korottaa jonkin verran)
3. keksi lisää
4. Asia tekemättä, jonka tekemisestä sovittu selvästi ja olet siitä jo parikertaa huomauttanut (lupa korottaa ääntä ja paiskata ovi)
5. Kaikki asiat päin helvettiä (lupa räyhätä kunnolla max 20 minuuttia)
Sitten kun näitä tilanteita tulee vastaan niin ennen kuin sanot mitään, niin luokittelet kuinka vakavasta asiasta on oikeasti kyse ja sitten käyttäydyt sen mukaan.
Tämän nyt oli tällainen päähän pisto voitte vapaasti nauraa minulle :D
Mulla on tai oli aivan sama ongelma. Kävin psykiatrilla ja sain masennusdiagnoosin sekä lääkkeet, nyt elo on huomattavasti tasaisempaa.
Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Ja siis kirjoitan tänne nyt siksi että haluaisin oppi itsehillintää ennen kuin tämä tuhoaa avioliittoni :( . Jos joku osaisi kertoa miten on itse selättänyt saman. Ap.
Serotoniinilääkkeet (SSRI) tasaavat tunnehuippuja. Kun taannoin lopetin käytön, aloin kilahdella vähän väliä. Lääkkeen aikana ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen avoliitto siis kariutui kun ex mies ei enää jaksanut että olen räiskähtelevä persoona. Ja siinä liitossa oli paljon suuseksiä, puolin ja toisin, ei se riittänyt. Nykyisen kanssa olen ollut naimisissa vuoden, seurustelu muutama vuosi. Ap.
Ihme, että mies viitsi sitoutua raivottareen. Vai alkoivatko raivoamiset vasta aviossa?
Ap älä piittaa noista raivottareksi huutelijoista. Pääasia, että haluat muuttua. Minunkin olisi pitänyt aikanaan :(
Kammoksun psyykelääkkeitä. Olen varma, että saat avun terapiasta.
Ja siis tietysti tärkeintä on päästä eroon tuosta räyhäämisestä ja tässä voisi apuna olla jokin vihanhallinta kurssi. Mutta "parantumistasi" odotellessa suosittelen käyttämään antamiani neuvoja "ensiapuna"