Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä tabletteja niellään?!

Vierailija
08.07.2016 |

Ei meinaa millään tulla nielaisua ja pienikin meinaa jäädä kurkkuun ja tuntuu, että tukehtuu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mun vinkit:

1) laita tabletti suun etuosaan odottamaan vesihuikkaa, suun perällä se vaan saa aikaan refleksin joka estää nielaisemasta (jotain menossa väärään kurkkuun)

2) käytä veden sijaan jotain paksua nestettä, esim jugurttia tai piimää. Menee paljon helpommin, koska et tunne tablettia suussa

nämä toimii mulla. 

Vierailija
22/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostata lääkkeen kysy voiko sen murskata. Särkylääkkeen voi vaikka huhmarella murskata.

Perus Buranat ja Panadolit voi vaikka pureskella. Kapseleiden ja kalvopäällyteisten kanssa eri asia. Apteekista kannattaa varmistaa.

Pureskelu nopeuttaa vaikutusta mutta kaikilla lääkkeillä se ei onnistu. Pari vuotta sitten oli antibioottikuuri jotka oli järkyttävän makuisia. Ne piti heittää kurkkuun ja nielaista äkkiä nesteen avulla. Ensimmäinen ehti olla pari sekunttia suussa ja maistui suunnilleen kuolemalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä mun vinkit:

1) laita tabletti suun etuosaan odottamaan vesihuikkaa, suun perällä se vaan saa aikaan refleksin joka estää nielaisemasta (jotain menossa väärään kurkkuun)

2) käytä veden sijaan jotain paksua nestettä, esim jugurttia tai piimää. Menee paljon helpommin, koska et tunne tablettia suussa

nämä toimii mulla. 

Mä muuten laitan aina juurikin sinne ihan suun perälle. Olen ajatellut, että jos menisi sitten  paremmin. Täytyy testata tuota, että laitankin etuosaan.

ap.

Vierailija
24/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskele jotain ruokaa nielasukuntoon ja laita pilleri suuhun ja nielase ruuan mukana. Huomioi, että nielaistava ruokamäärä on sellainen, että saat sen kerralla alas. Voit vaikka järjestellä kielellä pillerin ruokapaakun sisään. Esim. Ruisleipä on aika karkeaa, niin sen sekaan pilleri häviää, niin ettei suu tunne sitä. Toisaalta banaani on taas sellainen että sitä pystyy kerralla nielasemaan ison satsin, niin pilleri mahtuu hyvin sinne piiloon.

Tai sillein että ota suuhun runsaasti esim. vettä tai kiisseliä ja nieleskele sitten nesteen määrä suussa sopivan pieneksi, niin että saat nielaistua sen yhdellä kertaa. Livauta pilleri suuhun ja nielaise.

Harjoittele jollain pienillä karkeilla tai rusinoilla tms.

Vierailija
25/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on tekniikkalaji. Minullakin aikaisemmin isoja vaikeuksia, isot tabut jäi kurkkuun ja tuli oksennusrefleksi ja maistui tosi pahalta. Sitten sattui urheiluvamma ja nyt joudun syömään isoja tabuja joka päivä. Siihen tottuu. Nyt pystyn hulauttamaan jopa kaksi isoa ja yhden pienen kerralla.  Näin: tabut kourasta suuhun ja toisella kädellä lasista reilusti vettä perään. Heilautan tabut kielellä vesivirtaan ja nielaisen yhtä aikaa veden kanssa. Harjoitus tekee mestarin.

Vierailija
26/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, pillerit ei mene alas millään ja jos yritän liikaa, iskee ahdistus :S Onneksi on harvoin mitään kipuja mihin tarvis jotain, vain hammassärky on pari-kolme kertaa elämässäni ollut niin paha että on pitäny burana ottaa. Tosin se on silloin ollut jo niin paha ettei se burana ole mitään auttanut...

Ja sen kerran kun oon buranan sitte syöny, oon tunkenut sen vaahtokarkin sisään :D Semmonen menee kokonaisena ihan helposti.

Vierailija
27/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanin kanssa onnistuu parhaiten.

Vierailija
28/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin paska elämässä, että ei osaa nielaista tablettia? 😄

Vierailija
29/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjeet:

1) pilleri kouraan

2) nosta pää takakenoon samalla heittäen pillerin kurkun yläosaan siten, että kämmen koskettaa huulia

3) leukaa heman alas, iso hörppy vettä

4) nyökkää ja nielaise liikeradan siinä vaiheessa kun leuka on alhaalla

Tuon kun suorittaa yhtenä sulavana liikesarjana onnistuu isojenkin pillerien nieleminen.

Vierailija
30/30 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti suuhun ja juo reilusti vettä nopeaan tahtiin, äläkä ajattele edes että otat tabletin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä