Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi otatte ne lapset mukaan kauppareissulle?

Vierailija
08.07.2016 |

Niistä on pelkkää harmia kanssaihmisille. Alappa tilittää, jos uskallat.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin pikaisesti työmatkalla kaupassa ennen kuin hain lapset tarhasta. Isompienkaan lasten kanssa harrastettiin todella harvoin shoppailuja, en pidä sellaisesta edes yksin. Oli mukavampaa mennä suoraan lapset haettua kotiin, rauhoituttiin yhdessä ennen kuin aloitin ruuanlaiton. Lapset saivat heti kaipaamansa huomion ja pysyivät tyytyväisinä. Kauppareissut yhdessä olisi olleet raskaita.

Vierailija
22/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävintä on kun ne pennut laitetaan sinne lastausosastolle pomppimaan. Niinkuin se olisi joku pomppulinna. Niitä joudutaan teidän takia sitten korjaamaan, sekä toisten ostoksien näpelöiminen ei oikein kuulu asiaan. Ettekö te lue kylttejä. 

TÄMÄ TILA ON TARKOITETTU OSTOKSIEN LASTAAMISEEN.

t. kyllästynyt Myyjä.

Avaa suusi siellä töissä sitten, jos vanhempi ei lasta kiellä! Ehkä ens kerralla tajuavat. Siinäki myyjä :D ei pitäs tollasia sosiaalitaidottomia lahnoja päästää kassahommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihis mä ne jättäsin kauppareissun ajaksi. Sulloisin johonkin kaappiin vai? En ihan viittisi jättää 1-vuotiasta 3-vuotiaan vastuulle puoleksi tunniksi.

Ai niin, terveisiä porvooseen, jonne-boy!

Eikö lasten isä voi hoitaa niitä sen aikaa? Käyt sitten kaupassa, kun isä on tullut töistä?

Vierailija
24/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä on pelkkää harmia kanssaihmisille. Alappa tilittää, jos uskallat.

No on taas niin saatanan tylsä kysely, ettei mitään rajaa.

Hankipas kuule ämmä itsellesi elämä, älkää kiusaa meitä viisaampia typerillä jorinoillasi.

Ei minulla muuta.

Ikävää ettet koskaan voinut saada lapsia. Ymmärrän sinua siinä. Älä suutu.

ap

Vierailija
25/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi niin pieniä jättää yksin kotiinkaan.

Eikö teillä oli kodinhoitajaa, kuten normaaleissa perheisssä?

T: varakas porvari Jyrki Katainen

Vierailija
26/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
27/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kuinen lapseni ei pärjää kauppareissun aikaa ilman mua. Asutaan landella, melkein puoli tuntia matkaa kauppaan. Kaupassa yleensä nukkuu kantorepussa, harni jos haittaa jotakin

Vierailija
28/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihis mä ne jättäsin kauppareissun ajaksi. Sulloisin johonkin kaappiin vai? En ihan viittisi jättää 1-vuotiasta 3-vuotiaan vastuulle puoleksi tunniksi.

Eikö lasten isä voi hoitaa niitä sen aikaa? Käyt sitten kaupassa, kun isä on tullut töistä?

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja mutta itselläni kauppa on kätevästi matkan varrella. Jos menen ensin kotiin ja odotan miestä katsomaan lasten perään, joudun ajamaan takaisin kaupunkiin 20 kilsaa (plus takaisin kotiin vielä). Ei mitään järkeä.

Vierailija
29/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapas, ei alappas. Kielioppi kuntoon ennen kuin alat provoilla, ap hyvä!

Eläpäs alappas mulle!

ap

Eicä! Alappas mennä röihin siitä valittamasta!!!

Vierailija
30/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävintä on kun ne pennut laitetaan sinne lastausosastolle pomppimaan. Niinkuin se olisi joku pomppulinna. Niitä joudutaan teidän takia sitten korjaamaan, sekä toisten ostoksien näpelöiminen ei oikein kuulu asiaan. Ettekö te lue kylttejä. 

t. kyllästynyt Myyjä.

Avaa suusi siellä töissä sitten, jos vanhempi ei lasta kiellä! Ehkä ens kerralla tajuavat. Siinäki myyjä :D ei pitäs tollasia sosiaalitaidottomia lahnoja päästää kassahommiin.

Pomo on meitä on käskenyt ystävällisesti ohjaamaan asiassa asiakkaita. Ei voi oikein alkaa riehumaan, mutta ei oikein viesti mene perille, ehkä sitten täällä..

t. Myyjä 

Vierailija
31/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapas, ei alappas. Kielioppi kuntoon ennen kuin alat provoilla, ap hyvä!

Eläpäs alappas mulle!

ap

Eicä! Alappas mennä röihin siitä valittamasta!!!

Olen lomalla. 

Vierailija
32/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja mutta itselläni kauppa on kätevästi matkan varrella. Jos menen ensin kotiin ja odotan miestä katsomaan lasten perään, joudun ajamaan takaisin kaupunkiin 20 kilsaa (plus takaisin kotiin vielä). Ei mitään järkeä.

Juuri näin meilläkin! Kilometrit ovat eri, mutta muuten sama!! Kiitos sinulle, kommentoija.

Vierailija
33/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että mun kauhukakarat ja mun mäkätys niille ärsyttäisi mahdollisimman paljon muita kaupassa olevia ihmisiä.

Ja sitten ihmetellään miksei nykyään nuoret osaa pitää itsestään huolta esim. käydä kaupassa ja tehdä ruokaa kun ei niitä ole lapsena saanut ottaa kauppaan mukaan... huoh....

Vierailija
34/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kyllästynyt Myyjä.

Pomo on meitä on käskenyt ystävällisesti ohjaamaan asiassa asiakkaita. Ei voi oikein alkaa riehumaan, mutta ei oikein viesti mene perille, ehkä sitten täällä..

t. Myyjä 

Niin no ei kukaan käskenyt riehua. Sanot normaalisti, että hei se pakkauslauta ei kestä ihmisen painoa, siitä pitäs tulla heti alas.

Vierailija
35/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan siksi että mun kauhukakarat ja mun mäkätys niille ärsyttäisi mahdollisimman paljon muita kaupassa olevia ihmisiä.

Ja sitten ihmetellään miksei nykyään nuoret osaa pitää itsestään huolta esim. käydä kaupassa ja tehdä ruokaa kun ei niitä ole lapsena saanut ottaa kauppaan mukaan... huoh....

Eikö sen takia lapset lähetetä yksin kauppaan. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

Vierailija
36/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lapset mukaan ap:n kaltaisten ihmisten kiusaksi.

Vierailija
37/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en ottaisi? Pidän lasteni seurasta ja tuleepahan sekin hetki vietettyä yhdessä :) Omat lapseni osaavat käyttäytyä ihan riittävän hyvin ja jos heidän hetkittäiset riemunkiljahdukset tai puhe häiritsee sinua, niin ongelma on YKSIN sinun, ap. En tosiaankaan ala lasteni kanssa elää kuin kusi sukassa sen takia, että se sinua harmittaa. Tarkemmin ajatellen, pysy sinä poissa sieltä kaupasta. Osta vaikka netistä ostoksesi.

Vierailija
38/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me käydään ruokaostokset yhdessä perheenä. Mieheni kanssa suunnitellaan samalla mitä syödään tulevina päivinä ja lapsi tyytyväisenä pitää meteliä sinunlaisten harmiksi ja kiusaksi. Tuleppa kaupassa valittaa ihan suoraan ( mieheni vaan nauras sulle, hänen lastenkasvatus motto: kyllä maailmaan meteliä mahtuu)

Jos sua ap häiritsee lapset kaupoissa ni tilaa netistä kotiin ostoksesi. Meidän ei tarvii sua nähdä eikä sun tarvii pilata päivääsi ihastelemalla meidän kullan nuppusia .

Vierailija
39/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juuri koskaan otakaan, mutta näin 3 lapsen kokemuksella voin kuvitella lukemattomia tilanteita, joissa on käytännössä pakko ottaa jopa väsyneet ja nälkäiset lapset mukaan kauppaan. Mulla herää näitä tilanteita nähdessäni kyllä myötätunto eikä ärsytys/viha...?

Vierailija
40/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, leski olen ollut kohta vuoden. Lapset nyt 6v., 5v. ja 1,5v. kaksoset. Olemme varmasti paheksuntaa aiheuttava seurue kaupassa, vaikka lapset eivät erityislapsia olekaan. Itse asiassa tiedän sen, koska muutama herttainen kanssaihminen on ihan suoraan perheestäni tullut huomauttelemaankin. Yritän aina hammasta purren selvitä sekä niistä tilanteista että kauppareissusta. Luuletko ap (ja monet muutkin), että me tulemme sinne kauppaan huvittelemaan ja viettämään varta vasten laatuaikaa? Voin kertoa, että itku ei ole itseltänikään kaukana kun viikon ostoksia koitan hiki päässä haalia kasaan, hyssytellä lapsia ja pitää katseeni maassa, ettei muiden paheksuva tuijottelu pahoittaisi mieltäni vielä lisää.

Meillä ei ole niin laajaa tukiverkkoa, että voisin aina viedä lapset hoitoon kun pitäisi kaupassa käydä. Kaupunkikin on meitä auttanut ja tarjonnut apua, siitä olen kiitollinen. Ja kyllä käytän nuo hoitokerrat juurikin kaupassa ja asioilla käymiseen, omaa aikaa niillä en saa. Se ei silti aina riitä ja silloin joudumme häiritsemään teitä muita. Aika monta vuotta vielä menee niin, että lapsista ainakin osa on otettava mukaan.

Mutta ilokseni voin ilmoittaa, että etsimme parhaillaan asuntoa sellaiselta seudulta, missä olisi helpompaa esim. juuri tämä kauppatouhu ja kauppakassipalvelu olisi saatavilla. Täällä nykyisessä kaupungissa siitä voi vain haaveilla. Pienistä asioista kai kasvaa suuri virta paitsi rahassa, myös näissä arkea helpotavissa asioissa.

Ap:lle ja muillekin toivoisin hiukan inhimillisyyttä ja suvaitsevaisuutta muitakin ihmisiä kohtaan. Ette voi tietää muiden elämästä ja taustoista. Minulle oli kova paikka ylipäätään poistua kotoa tällä seurueella ensimmäisiä kertoja mieheni kuoleman jälkeen. Sekä minä, että lapset olimme surusta väsyneitä ja arki kaaottista. Heti ensimmäisillä kauppakerroilla piti jonkun naisen tulla ivallisesti huomauttelemaan. Muistakaa, että moni meistä kamppailee elämässä suurien murheiden kanssa ja jos oma elämä on niin hyvissä kantimissa, että jaksaa polttaa päreensä muutamasta meluavasta lapsesta kaupassa, niin onnea. On sairaita, joku voi olla kaupassa paniikkikohtausta uhmaten, toinen ensimmäistä kertaa synnytyksen jäljiltä raihnaisena, kolmas juuri jättänyt lastensa kanssa perheväkivallan taakseen, neljäs keskellä avioerokriisiä, joku juuri jäänyt leskeksi, toiselta mennyt samalla viikolla työt alta ja ei ehkä ole voimia komentaa koko energialla lapsia.

Antaisitte vähän armoa ennen kuin lynkkaatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan