Ollaan lähdössä reissuun (miehen sukulaisille), sanoin miehelle, että olen lähdössä ihan vain hänen ja lasten takia
Miehen takia siksi, että mies pääsisi juoksemaan kun kukaan ei ehtisi vahtia lapsia ja lasten takia siksi, että perhe ei olisi hajalla lomareissuilla, (viime vuonna en mennyt mukaan). Niin mies ei kommentoinut mitenkään. Pitäisikö minun esittää iloista lähtijää, vai?
Kommentit (212)
Jos mies ei ikinä tee mitään puolestasi tai että sinun olisi hyvä ollla niin ymmärrän kritiikkisi. Mutta jos hänkin tekee jotain sinun eteesi, niin silloin turhaan kitiset. Parisuhteesaa kun vaan tulee haluta myös miellyttää toista. Jos teet auttamisesta tai toisen miellyttämisestä showta marttyyriydellä, menetät panoksen jonka annat asiaan. Eli joko kerrot ettet tee toisten eteen mitään ja alat elämään yksin tai sitten pidät pään kiinni etkä murjota kun teet jotain mikä ei ole niiiin ihqua
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mua kyllä kiinnosta koko reissu. Ihan vain jotta muilla ois elämä olen lähdösaä mukaan.
ap
Niin siis miksi sit lähdet mukaan? Jäi vähän auki.
Hm. Mä teen usein sellaista, mikä ilahduttaa mun miestä ja lapsia. Mun rakkaimpiani. Enkä odota siitä erikseen "kommentteja".
Vierailija kirjoitti:
Voisiko asian esittää miehelle hieman toisin? Sano, että lähdetään tällä kertaa miehen sukulaisille ja sinä voit vahtia lapsia, koska tiedät miehen haluavan juosta. Mutta seuraavana lomana teette jotain mitä sinä haluat, koska sinäkin väsyt ja tarvitset rentoutumista lasten hoidosta. Totea vielä että kyllähän sinä (mies) varmasti ymmärrät.
Puhu koko ajan rauhallisella matalalla äänellä vaikka mies sanoisi mitä, mutta pysy kannassasi ja pidä asiaa jo päätettynä.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2607565/miten_sydansuruista_paasee_eroon…
Tämäkin on minun aloitukseni. Lue se ja mieti sitten kiinnostaako minua edes ensi vuoden lomat.
ap
Päätä nyt hyvä ihminen mitä haluat!
Jos et halua mennä sukulaisiin niin älä mene kun asenne on noin perseestä jo valmiiksi.
Miten se "perhe yhdessä lomalla" toteutuu kivasti jos sinulla on jo nyt naama norsunvitulla ja haastat ukkosi kanssa riitaa ja marttyyrinä huokailet?
Jos mies ja lapset haluaa mennä niin siinähän menevät ja sinä jäät kotiin. Isä sitten itse hoitaa lapsensa tai järjestää niiden hoidon niin että saa tehdä omia hommiakin.
Tai sitten mies menee yksin ja sinä ja lapset jäätte kotiin niin mies saa vaihteeksi lomailla yksin niinkuin sinä viime kesänä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mua kyllä kiinnosta koko reissu. Ihan vain jotta muilla ois elämä olen lähdösaä mukaan.
apNiin siis miksi sit lähdet mukaan? Jäi vähän auki.
Mies ei voi jättää lapsia kun haluaa juosta ja lapsista on ehkä tylsää jos en ole ikinä mukana siellä sukulaisillakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi jättää lapsia kun haluaa juosta ja lapsista on ehkä tylsää jos en ole ikinä mukana siellä sukulaisillakaan.
Ap
Miks sie lähdet viihdyttämään niitä lapsia, kun voit jäädä kotiin viettämään laatuaikaa? Anna miehes viedä lapset, saavat sitten enemmän olla sukulaistenkin seurassa.
onnellinen näin kirjoitti:
Jos mies ei ikinä tee mitään puolestasi tai että sinun olisi hyvä ollla niin ymmärrän kritiikkisi. Mutta jos hänkin tekee jotain sinun eteesi, niin silloin turhaan kitiset. Parisuhteesaa kun vaan tulee haluta myös miellyttää toista. Jos teet auttamisesta tai toisen miellyttämisestä showta marttyyriydellä, menetät panoksen jonka annat asiaan. Eli joko kerrot ettet tee toisten eteen mitään ja alat elämään yksin tai sitten pidät pään kiinni etkä murjota kun teet jotain mikä ei ole niiiin ihqua
En mä kritisoi sitä, että mies haluaa minut mukaan ja lapset. Vaan sitä, ettei mies voi puhua, kun mä sanoin, etten itse saa tästä mitään. Mä en voi tietää, mitä hän ajattelee, kun hän ei puhu mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiks sie lähdet viihdyttämään niitä lapsia, kun voit jäädä kotiin viettämään laatuaikaa? Anna miehes viedä lapset, saavat sitten enemmän olla sukulaistenkin seurassa.
Olisin jäänyt kotiin mieluummin, olin tyhmä kun kuvittelin mieleni muuttuvan, että jaksan lomareissun. Meidän piti eilen pakata, emme tehneet mitään. Nyt lapset pettyvät, ellemme lähde. Mies on välinpitämätön, tuntuu, että odottaa, että mä hyörin ja pyörin ja pakkaan täällä, vaikka en edes haluaisi lähteä.
Ap
Milsei mies pakannut eilen kaikkien muiden kamat, paitsi minun? Kun kuitenkin tietää, että tämä on häntä kiinnostava lomareissu?
ap
Minä olen ollut vähän samanlaisissa tilanteissa exäni kanssa. Aina kun mentiin sukuloimaan, mies valvoi iltamyöhään sukulaisten kanssa juopottelemassa ja minä pidin huolta lapsista. Päiväsaikaan sitten mies nukkui ja minä pidin huolta lapsista ja seurustelin sukulaisten kanssa. En minä näistä koskaan etukäteen valittanut, mutta paikan päällä tai jälkeenpäin saatoin jotain mainita. Ja sukulaisetkin olivat niin kujalla, kun ihmettelivät, miksi minä en jää heidän kanssaan iltaisin ryypiskelemään ja jos joku ilta sain sovittua miehen kanssa, että nyt minä valvon ja hän sitten nousee aamulla lapsien kanssa, niin jossakin kohtaa huomasin, että mies on ihan räkäkännissä, joten se siitä lupauksesta. Mutta tämä mies onkin ex, ja kuten varmaan arvaattekin, niin alkoholismi oli aika suuri syy.
Sitten mun olis helpompaa tulla vain mukaan, pakata omat kamani. Nyt jos mies todella odottaa minunkin panostavan asiaan, niin eihän tää etene mihinkään. Eikä edes keskustele asioista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiks sie lähdet viihdyttämään niitä lapsia, kun voit jäädä kotiin viettämään laatuaikaa? Anna miehes viedä lapset, saavat sitten enemmän olla sukulaistenkin seurassa.
Olisin jäänyt kotiin mieluummin, olin tyhmä kun kuvittelin mieleni muuttuvan, että jaksan lomareissun. Meidän piti eilen pakata, emme tehneet mitään. Nyt lapset pettyvät, ellemme lähde. Mies on välinpitämätön, tuntuu, että odottaa, että mä hyörin ja pyörin ja pakkaan täällä, vaikka en edes haluaisi lähteä.
Ap
Mitäs jos "unohtaisit" sen lomalle lähdön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitäs jos "unohtaisit" sen lomalle lähdön?
Koitinkin äsken ehdottaa sitä, niin mies ihmetteli, että mihin panee lapset sen juoksunsa ajaksi. Eli minä pilaan sitten häneltä sen mahdollisuuden juosta, jos en lähde. Se on siis ennen sukulaisia se paikka, ei voi laittaa lapsia mihinkään siksi aikaa.
Ap
Lapsilla ei siis ole sukulaisilla mitään muuta hätää, kuin vähän tylsää. Älä nyt hyvä ihminen sen takia lähde mukaan.
Voit pakata kaikille kaikki, ja heiluttaa portilla, ja jäädä itse kotiin. Mies pääsee juoksemaan kun jättää lapset sukulaisiin. Lasten sukulaisiahan ne ovat, onhan heidän hyvä viettää aikaa yhdessä.
Sinä teet sitten mitä haluat, älä ainakaan siivoamalla aikaasi sitten käytä.
Kaikki voivat paremmin kun et marttyyreile, kiukuttele ja huokaile. Olet reipas ja suora ihminen vaan, ja sanot että nyt et kyllä jaksa lähteä, mutta hyvää reissua teille ja nähdään sunnuntai-iltana.
Kaikilla on kurjaa katkeran ihmisen lähellä vaikka hän ei suoraan sanoisi mitään. Heillä on rennompi matka ilman sinua.
Ja jos eivät lähde tänään kuten oli sovittu, niin lapset pettyvät.
ap
Vaihtoehto B. Sinä ja lapset ette jää sinne miehen juoksupaikkaan, vaan menette lomakohteeseen suoraan ja lomailette siellä, ja hän tulee sitten sinne kun on juossut.
Joko tiputatte hänet matkalle ja hän tulee bussilla perässä. Tai hän vie ensin teidät junaan ja ajaa sitten sen juoksupaikkansa kautta. Tai hän menee sinne bussilla ja saa sukulaisilta kyytiä juoksemaan ja sen jälkeen bussille tai junalle.
Onko tää aloittaja se äitivihaaja? Kirjoittaa jotenkin saman tyylisesti.
Kovin hedelmälliseltä keskustelun avaukselta tuo toteamus ei vaikuta. Eikä se varsinaisesti kerro sinun tunteistakaan.