Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gilmoren tytöt pettymys, annanko vielä mahdollisuuden?

Vierailija
08.07.2016 |

Olen niin pettynyt! Ne tutuistani, joiden leffa- ja kirjallisuusmaku sekä huumorintaju ja muu osuvat eniten yksiin kanssani, ovat vuosikausia hehkuttaneet Gilmoren tyttöjen mahtavuutta. Nyt sarja ilmestyi Netflixille ja aloin katsoa suurin odotuksin. Ajattelin, miten mahtavaa on, että kausia on tarjolla seitsemän - saapahan nautiskella ilman että heti loppuu.

Mutta mitä näinkään! Olen nyt katsonut kuusi jaksoa täynnä ärsyttävää nokkelaa sanailua jokaisessa vuorovaikutustilanteessa, siis ihan jokaisessa. Lorelai on ärsyttävä, itsekeskeinen vitsailija, joka ei ole edes sellaisella sympaattisella tavalla ärsyttävä, kuten jotkut sarjahenkilöt. Roryssa ei ole mitään mielenkiintoista. Juonenkäänteet ovat epärealistisia. Ei naurata.

Kysyn: Mikä ihme siinä sarjassa koukuttaa niin monet? Miksi en itse pääse imuun mukaan?

Kysyn myös: Kannattaako sarjalle antaa vielä mahdollisuus, KAIKKI hyvät tyypit ovat tykänneet siitä? Muuttuuko sarja siis kiinnostavammaksi, saavatko henkilöt syvyyttä ja koukuttuuko siihen jossain vaiheessa? Vai oliko tämä nyt tässä?

En vaadi tv-sarjoilta mitään mieletöntä syvyyttä tai yhdenmukaisuutta (olen tykännyt esim näistä: Orange is the new black, Skins, Mad Men, House of Cards, Gossip Girl, Mullan alla, Amyn lailla, 4200, Greyn anatomia...), mutta jos katsominen pelkästään ärsyttää, niin en jaksa jatkaa.

Ja kyllä, tämä on ongelma, koska odotin niin paljon ja koska tunnen, että minussa on jotain vikaa, koska en rakasta sarjaa, jota kaikki muut rakastavat.

Ajatuksia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieno show, tämä on mahdollisuutesi löytää vikasi ja korjata ne.

Vierailija
2/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahtava. Syvenee entisestään ajan myötä. Olen katsonut kaikki kaudet yhä uudestaan, eli minusta ei näy edes ajan patinaa. Muistan, että ihan alkuun minuakin jotenkin hämmensi sanailu ilman taustanaurua, mutta kyllä siihen pääsee sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksanut katsoa breiking badia vaikka kaikki kaverit/ystävät sen niin ylisti.

Onneksi meillä on valinnan vapaus.

Vierailija
4/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että sinusta Gilmoren tytöissä on epärealistisia juonenkäänteitä, ja kuitenkin tykkäät esim. Greyn anatomiasta? 

Vierailija
5/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se sanailu on parasta. "Siellä se pölyttyy hänen muiden mahdollisuuksiensa kanssa" esim. Hyppäsi nyt ekana mieleen.

Aloittaessani sarjan katsomista luulin ensin, että kertoo 1980-luvun lopusta ( samoim teinini), mutta sitten alkoivat puhua Eminemistä.

Vierailija
6/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin gilmoren tytöissä ei ole väkivaltaa eikä seksiä. Suurin osa ihmisistä tykkää siitä juuri sen vuoksi kun seurataan muutaman ihmisen elämää pikkukylässä ilman räyhäämistä. Sun lempisarja valikoimaa kun katsoin niin ehdotan ettet tuhlaa aikaasi Gilmoreen. Mene katsomaan vaikka Orphan Black.

Vierailija
7/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn samaistumaan täysin ap:n fiiliksiin sarjasta. Tuo jatkuva nokkeluus ärsytti myös itseäni.

Vierailija
8/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämänkaltaisessa tilanteessa syynä ovat liian suuret odotukset sarjaa kohtaan. Ei GG mitään Breaking bad -tasoa ole, mutta ihan kiva kuitenkin. Pitää myös muistaa, että sarjan alkujaksot alkavat olla kohta 20 vuotta vanhoja, jolloin tv ja sen tarjonta oli aivan eri sfääreissä. GG oli sunnuntain kohokohta ja ylellä lähetettynä ei sisältänyt mainoksia, mikä oli bonusta.

Vierailija
9/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen katsonut kaikki 2 kertaa. Sarjassa on hyviä näyttelijöitä kuten Emily ja Rickhard (vai mikä sen lorelain isä oli). Pidän myös Roryn hahmosta. Collage kokemus oli mielenkiintoinen ja Roryn kasvaminen. mutta olet oikeassa... LORELAI ON ÄRSYTTÄVÄ. Heitin kaukosäätimet monta kertaa seinille koska en yksinkertaisesti jaksa Lorelain hahmoa yhtään. On tietysti mukavaa että päöhenkilöt eivät ole aina pyhimyksiä ja että kaikissa on vikansa mutta jumalauta Lorelai on raskas kaveri. Ja se Luke. Ottakaa joku siltä harava takapuolesta en jaksa kuunnella sen ähkimistä ja puhkimista.

Silti se sarja on ihan paras.

Mulla on ADD ja nautin nopeasta tyylistä ... se ehkä selittää osin miksi oon niin suuri fani.

Vierailija
10/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa on nokkelaa sanailua, mutta se on yksi sarjan jutuista. Jos et tykkää, niin katso jotain muuta. Yksi lempparisarjoistani kuitenkin, vaikka sanottava on, että vihasin loppuratkaisua :(

Ja yhdyn 4/4-kommenttiin. Eikä minusta House of Cardskaan ole kovin realistinen :D

Vierailija
11/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä se sanailu siinä ei ole edes nokkelaa, ärsyttävää kyllä senkin edestä.

Vierailija
12/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sun ole mikään pakko sitä katsoa, jos ei kerran nappaa. Itse katsoin tasan yhden kauden verran Game of Thronesia, eikä mikään mahti maailmassa saa minua tappamaan yhtään enempää aikaa ko. sarjan kanssa, vaikka koko muu maailma tuntuu olevan ihan sekaisin siihen.

Vierailija
13/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan sarjaa, mutta nyt myöhemmin sitä katsottuani uudestaan, olen myös huomannut, että eka kausi ei ole ihan sarjan parasta antia. Sarja oikeasti paranee edetessään, ja huipussaan on varmaan kolmannen-neljännen kauden tietämillä. On myös niitä harvoja sarjoja, jotka älysivät laittaa päätökseen hyvissä ajois ennen kuin siitä tuli huono, niin kuin monille hyvillekin sarjoille usein käy.

Mun vinkki, katso pikakelauksella eka kausi, ja siirry tokaan, jos ei vieläkään aukea, niin anna olla :)

Vierailija
14/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gilmoren tytöt .. joko tykkää tai ei.

Minä fanitan. Mun sisko ei voi sietää.

Mieheni tuskin on jaksoakaan katsonut kun se on 'tyttöjen juttu' . Mutta tiedän muutaman miehen joka kattoo.

Anna vielä mahdollisuus ja jos ei tuu oloa että tätä lisää ni jätä katsomatta. Mun mielestä kaudet 4- 7 on parhaat..

Vierailija
15/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että et pidä sarjasta. Se on akateemisille suunnattu ja kirjoituksestasi päättelen sinun kuuluvan kohderyhmään.

Parhaita sarjoja.

m32

Vierailija
16/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just se jatkuva "nokkela" sanailu, jolla sarjaa mainostettiinkin, aarghh!! Rasittava!

Ainoa jakso jonka katsoin alkujaksojen yrittämisen jälkeen oli, kun Sebastian Bach esiintyi siinä <3

Vierailija
17/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten ihan suosiolla skipata kaksi viimeistä kautta. Tai ainakin viimeinen vaikka kuudeskin oli jo aika aunarivisvaista meininkiä.

Vierailija
18/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap? Itselleni GG oli ennen paras sarja ikinä mutta kun nykyisin yritän katsoa niin on vähän vaivaannuttavaa. Ehkä siitä jossain iässä kasvaa ulos? Nostalgian voimin kyllä jaksaa vieläkin katsoa, tunnelma ja jonkinlainen viattomuus vetävät puoleensa. Mäkin suosittelen skippaamaan ekan kauden. 3 ja 4 ovat lempparikausiani. Seiskaa en ole katsonut kuin kerran, näyttelijöistä paistaa niin selvästi kyllästyminen ja käsikirjoitus on sitä itseään.

Vierailija
19/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle GG on selkeästi hyvän mielen sarja, jota on kepeä katsoa. En ole katsonut kuin puolitoista tuotantokautta vielä kylläkään. Toki jatkuva nokkeluus on epärealistista, mutta minusta ihanaa - olisipa oikeakin elämä tuollaista :)

En ymmärrä, miten Lorelain hahmo ärsyttää, minusta tosi hyvin tehty - voisin kuvitella että juuri tuolla tavalla kärkäs olisi nuorena ääri-itsenäistynyt ihminen.

Vierailija
20/47 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat. Gilmoren tytöt on älykäs ja nokkela sarja, joka ei varmaan sovi kaikille.

Minä en kiinnostuisi sarjoista, joita sinä seuraat. Mad Meniä voisin harkita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä