Mitä mieltä nimestä Lotta?
Mietitään tyttövauvalle nimeä ja tämänhetkinen suosikki on Lotta. Halutaan tavallinen mutta ei ihan liian yleinen nimi. Mitä mielikuvia teille tulee Lotta-nimestä?
Mikä sopisi toiseksi nimeksi Lotalle?
Kommentit (16)
Lotta ihan kiva nimi.ei mitään huonoa sanottavaa.meidän alueella useampia Lotta nimisiä niin lapsia kuin aikuisia.
Lotta on mielestäni kaunis nimi. Mielleyhtymät ovat pelkästään positiivisia esim. Astrid Lingrenin Lotta-kirjoissa päähenkilö on reipas ja suloinen. Lotta on myös nimenä ajaton; Lottia voi olla kaikenikäisiä.
Lotta on r-vikaisen rotta. Aina se mielikuva.
Mitä yhteistä Lotalla ja hiilellä? Ne on molemmat jylsiöitä.
Kaikki tuntemani Lotat ovat ihania :) Hyvä nimi. Toiseksi nimeksi ehkä joku pidempi, kuten Karoliina?
Lotta Adalmiina/Vilhelmiina
Lotta Aliisa
Lotta Lyydia
Lotta Maria
Lotta Matilda
Lotta Matleena
Lotta Sofianna
Lotta Juulia
Lotta on omasta mielestäni kaunis nimi.
Lotta Maaria tuli ekana mieleen. :) En tiedä mistä, mutta molemmat nimet ei niin yleisiä muttei harvinaisiakaan.
Itse olen Lotta,toinen nimi Emilia. N18
Kiitos kaikille kommenteista! Vahvistuu päivä päivältä tunne että Lotta hänestä tulee :) Myös noista toisista nimistä, niissä oli monta hyvää! Jylsijä-juttukin nauratti, toivottavasti tuolla vitsillä ei kauheasti ole Lottia kiusattu...
Ap
Asun Italiassa ja lotta tarkoittaa taistelua. Ei niin kiva mielikuva, mutta tuskinpa väliä teille.
En oikein pidä Lotta-nimestä. Jotenkin niin suomenruotsalainen ja tulee myös sota mieleen. Tärkeintä kuitenkin, että itse pidät nimestä :)
Helppo ja hyvä nimi 😊 aika yleinen mutta pääasia et itse tykkää nimestä 😊
Aika yleinen nimi mutta silti kiva. Helppo keksiä jatkossa sisaruksille tähän sopivia nimiä ;) lapsen itsekkin helppo lausua. Minun silmissäni lotta ob pieni temperamenttinen vaaleatukkainen tyttö :)
Eikös kenelläkään ole kommenttia? Ehkä se on hyvä merkki, toiveissa on kiva ja tavallisen kuuloinen nimi, joka ei kuitenkaan olisi ihan yleisimpien joukossa.
Ap