Pitääkö asua siinä kunnassa mistä haluaa ostaa talon? Myöntääkin pankki lainaa asuntoon, joka on eri kunnassa
Kommentit (16)
Siis myöntääkö pankki lainaa jos haluaa ostaa talon eri paikkakunnalta kuin missä on just sillä hetkellä töissä ja asuu.
No ei tarvi. Ei tarvi asua samassa kunnassa, eikä tarvi edes pankin olla samassa kunnassa. Ihan sama missä kunnissa kaikki sijaitsee, kunhan asiat on kunnossa.
Varmaan tapauskohtaista. Mistä paikkakunnalta aiot ostaa kämpän?
Siis että pitää jo valmiiksi asua kunnassa? Millä sitä sitten olisi ostanut sen edellisen talon. Tämähän tarkottaisi sitä ettei ikinä saa vaihtaa kuntaa. Olet söpö ap.
Ei tarvitse asua, mitä se pankille kuuluisi, mitä asunnolle tai talollanne aiotte tehdä, vaikka keräilisitte niitä itsellenne joka kunnasta.. Pankki on kiinnostunut oikeastaan vain siitä, että maksatte pankkilainanne korkoineen takaisin.
Ei hyvää päivää tätä ihmisten tietämättömyyttä ihan tavallisista arjen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tapauskohtaista. Mistä paikkakunnalta aiot ostaa kämpän?
Miten niin tapauskohtaista? Kerropa tapaus, milloin pankkilainaan vaikuttaa hakijan asuinkunta? Ei pankki ole mikään kunnan palvelulaitos, jonka antamaan palveluun vaikuttaa asiakkaan kotikunta.
Osta talo vaikka Venäjältä jos luottotiedot ok
Ei toki tarvitse asua samassa kunnassa. Pankille pitää tosin kertoa, mistä kunnasta on aikomus ostaa. Pankki arvioi, minkä arvoinen talo on ja määrittää sen perusteella, miten itse talo on ns. takauskelpoinen lainalle. Pk-seudulla helpompi myydä talo tarvittaessa, joten lainan saa halvemmalla kuin riskiostokseen kuolevasta kunnasta.
Mistä tällainen ajatus edes voi tulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää tätä ihmisten tietämättömyyttä ihan tavallisista arjen asioista.
Miksi pitää moittia toisia noin? Tunnetko nyt ylemmyyttä? Eihän tuo aloittajan kysymys ketään loukkaa.
No ihan näin btw, ettei me saatu lainaa kun ei oltaisi ostettu taloa siitä kylästä missä pankki oli :) mentiin toiseen pankkiin ja sieltä saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin luulla sinua minuksi, jos en tietäisi, ettet ole XD TODELLAKIN EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ TÄTÄ IHMISTEN TIETÄMÄTTÖMYYTTÄ IHAN TAVALLISISTA ARJEN ASIOISTA. Seuraavaksi ap varmaan kysyy, että kuinka monta taloa ja/tai asuntoa yksi ihminen saa omistaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
No ihan näin btw, ettei me saatu lainaa kun ei oltaisi ostettu taloa siitä kylästä missä pankki oli :) mentiin toiseen pankkiin ja sieltä saatiin.
Missäs pankissa näin kävi? Oliko kyse oikeasti paikkakunnasta, vai talon arvosta/lainan määrästä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse asua, mitä se pankille kuuluisi, mitä asunnolle tai talollanne aiotte tehdä, vaikka keräilisitte niitä itsellenne joka kunnasta.. Pankki on kiinnostunut oikeastaan vain siitä, että maksatte pankkilainanne korkoineen takaisin.
Itse asiassa pankille kuuluu, aiotteko itse asua vai ette. Asuntolainaa kun saa (ja kannattaa ottaa) vain asuntoon, jossa aikoo itse asua. Sijoitusasuntoihin saa sittn sijoitusasuntolainaa (joissa on vähän erilaiset ehdot, korot ja korkojen verovähennykset)
Mitähän ap mahtoi kysyä.....