Kaksi pientä lasta - elämää helpottavat kikkanne?
Hei, minä olen juuri se hölmö, joka on tekemässä pieniä lapsia pienellä ikäerolla. Vauvan olisi tarkoitus syntyä ensi kuussa ja toinen täytti juuri kaksi.
Miten olette luovineet eteenpäin? Ipad ja karkkia hätävaraksi kaappiin, isä töistä kotiin vai miten? Miten parisuhteelle kävi?
Ja myönnän, tämä on alkanut jännittää vasta nyt, kun raskaus on loppusuoralla. Ennen ajattelin vain, että tottahan toki me pärjätään.
Kommentit (14)
Karkki nyt ei ainakaan auta. Selkeä päivärytmi helpottaa, toinen lapsi siihen yleensä solahtaa melko kivuttomasti.
Itse kävin aina vauvan aamupäiväunien aikana isomman lapsen kanssa iltapuistossa. Toiset unet nukkuivat samaan aikaan sitten vähän vanhempina, helpotti kovin.
Hyvin sitä kahden kanssa pärjää. Ei ole mitenkään ihmeellistä. ☺️
Olen tehnyt tyhjistä maitopurkeista ja värikkäistä kontaktimuoveista säilytysrasioita kaikenlaiselle pikkutavaralle. Helpottaa elämää suuresti, kun tietää missä esim. klemmarit, avaimet ja ruuvit ym. ovat, ja kaapit pysyvät järjestyksessä.
Hommaa hyvät kaksosrattaat niin on helpompi kulkea. Piirrettyjä isommalle niin saat rauhassa imettää. Anna hänelle mahdollisimman paljon aikaasi että säästytte mustasukkaisuuskohtauksilta. Me nukuttiin kaikki samassa huoneessa, vanhemmat ja vauva parisängyssä ja esikoinen sivuvaunussa, näin oli helpointa.
Meillä oli iisiä tuo aika, kuopus oppi kaiken isoveljeltään eikä meidän tarvinnut erikseen opettaa esim. vessassakäyntiä :)
Minun kahdella vanhemmalla lapsella on ikäeroa 1v10kk. Arki sujui ihan alusta asti hyvin, kun päivässä oli selkeä rytmi. Samat rutiinit toistui at päivästä toiseen. Yksi vinkki voisi olla, että mene lasten kanssa joka päivä ulos, vaikka kuinka väsyttäisi. Se tekee hyvää teidän kaikkien päille :) Lisäksi itselläni oli aina kaapissa suklaata itselleni. Sitten kun lapset nukkuvat samaan aikaan saatoin röhnöttää sohvalla, katsoa jotain hölmöä sarjaa/lukea kirjaa ja syödä suklaata. Siinä sai rentouduttua kunnolla.
Meillä elämää helpottavat kikat: siivooja käy joka toinen viikko (saa kotitalousvähennyksen) ja ruokakassi kotiin kuljetettuna. Säästää omia voimavaroja ja antaa enemmän aikaa perheelle.
Hyvin menee, lapset 2,5 ja 9kk. Ei tuu mieleen oikeestaan mitään ongelmatilanteita, ehkä en vaan muista :) Esikoinen saa kyllä katsoa piirrettyjä kyllä aika monta kertaa päivässä kun nukutan vauvaa tms. Mutta en ota siitä stressiä, ulkoillaan kuitenkin kahdesti päivässä.
No hyvin se menee. Mieti sitten uudestaan kun nuorempi on jo isompi ja keksivät kaikkea pientä tuhmuutta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tyhjistä maitopurkeista ja värikkäistä kontaktimuoveista säilytysrasioita kaikenlaiselle pikkutavaralle. Helpottaa elämää suuresti, kun tietää missä esim. klemmarit, avaimet ja ruuvit ym. ovat, ja kaapit pysyvät järjestyksessä.
:D :D Ihana vinkki! SIlloin kun mulla oli 2v ja vauva, en todellakaan askarrellut maitopurkeista mitään rasioita... Aloittajalle vinkki, että viiden vuoden päästä helpottaa!
Vanhasta polkupyörän renkaasta saa ihastuttavan mobilen lapsille, kun sen ripustaa sukkahousuilla kattoon kiinni ja laittaa renkaasta langoilla roikkumaan erilaisia tavaroita.
Tee ruokaa isommissa annoksissa
Kaksosten vaunut
Kerää kaikki pieni ja vaarallinen ylös
Rutiini rauhoittaa lapset
Pari kertaa päivässä pihalle.
Rauhallinen aikataulu (ei liikaa harrastuksia)
Perussiisti koti AINA niin kotona viihtyy paremmin.
Päiväunet lasten kanssa aina kun se vaan on mahdollista.
Mies joka on yl. iltaisin ja viikonloppuisin kotona ja osaa ja haluaa hoitaa omia lapsiansa ja olla heidän kanssaan.
Kotitreffit miehen kanssa kerran viikossa kun lapset nukkuu...hyvää ruokaa, lasi viiniä, sauna, seksiä. Kun vauva on isompi niin sitten ulos talosta.
Opeta lapset heti pienestä pitäen leikkimään myös yksin tai yhdessä sillä äiti ei voi olla 24/7 leikkikaveri.
Ota lapset mukaan kotihommiin pienestä pitäen...jo 1v. osaa illalla kerätä lelut lelulaatikkoon ym äidin/isän kanssa.
Sisällä ei juosta hulluna ja kiljuta kuin tapettava.
Ulkoilette oman rytmin mukaan. Me ulkoilimme vain 1 päivässä. Ulos ei ole pakko mennä rankkasateessa tai paukkupakkasella.
Pikkutavarat ja lompakko kulkevat näppärästi persereiässä. Sieltä niitä ei kukaan myöskään varasta.
Mun lapset on nyt 14 ja 12 ja olen nyt jatkanassa puutarhatöitä jotka jäi kesken vuonna 2005...
Miksi tuon pitäisi olla vaikeaa? Jos pidät lapsillesi kurin ja rakkautta riittävästi, ja olette molemmat määrätietoisia kasvattajia, saat vielä kolmannen ja neljännenkin menemään samsaa paketissa.
Lapset on luonnollinen osa perhettä, en ymmärrä kiten ne nyt yhtäkkiä on niin hankala hoitaa?