Miksi joku leikkaa kurkkua juustohöylällä?
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä leikkaan koska sillä saa ohuita siivuja. leikkaan myös pizzaleikkurilla marjapiirakoita, pannaria...ahdistaako?
Mulla on kaksi juustohöylää ja on tapana pestä niitä kohtalaisen usein, joten se ja sama, mitä se juustolle kurkun jälkeen tekee.
Lisää ahdistusta: mulla on tapana leikata pannari saksilla.
Kyllähän ruuan kanssa voi käyttää saksia, mutta itse ainakin ajattelen, että sitä varten on oltava erilliset sakset, ei siis ne samat, joilla leikataan kaikkea muutakin: http://www.voice.fi/koti/apua-keittioon-8-tilannetta-jolloin-leikkaamis…
Tietenkin pitää olla eri sakset. Kai nyt joka taloudessa useammat sakset voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kerronko mitä kaikkea teen munaleikkurilla?
Käytin pari kertaa munaleikkuria herkkusienten viipalointiin, niin ne langat löystyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkaan makkaraa saksilla.
Miksi? Tarkoitat ilmeisesti sitä, että viipaloit nakkeja tai makkaraa johonkin keittoon tai muuhun ruokaan? Kai se on nopeampaa, mutta taas joudut pesemään sakset ennenkuin joku onneton leikkaa samoilla saksilla vaikkapa tärkeää kirjettä auki.
Keittiössä käytetään eri saksia kuin muuten. Ja ne kyllä pestään välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa nostaa pöytään puukkoa ja leikkuulautaa, kun se kurkun saa leivän päälle nopeammin sillä juustohöylällä?
Mihin sitä leikkuulautaa tarvitsee? Hyvällä pikkuveitsellä leikkaa kurkkua yhtä hyvin kuin juustohöylällä. Käytän juuresveitseä, vihannesveitseä ja sellaista koverateräistä veitseä kurkun leikkaamiseen. Vain ruokailu- tai voiveitsi on sen verran tylsä, että tarvitsisi alustan. Tomaattia varten suosin sellaista pientä leikkuulautaa, mutta siinä erityisesti tarvitsee todella terävän veitsen ja eipä taitaisi tomaatista tulla keskiverto juustohöylällä kuin tomaattimehua.
Miksi halutaan kurkusta juustohöylän ohuita siivuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä leikkaan koska sillä saa ohuita siivuja. leikkaan myös pizzaleikkurilla marjapiirakoita, pannaria...ahdistaako?
Mulla on kaksi juustohöylää ja on tapana pestä niitä kohtalaisen usein, joten se ja sama, mitä se juustolle kurkun jälkeen tekee.
Lisää ahdistusta: mulla on tapana leikata pannari saksilla.
Kyllähän ruuan kanssa voi käyttää saksia, mutta itse ainakin ajattelen, että sitä varten on oltava erilliset sakset, ei siis ne samat, joilla leikataan kaikkea muutakin: http://www.voice.fi/koti/apua-keittioon-8-tilannetta-jolloin-leikkaamis…
Kokeilin keittiösaksia kurkkuun. Ei ollut kovin onnistunut tulos.
En tajua niitä jotka jollain juustohöylällä vuolee kurkkua. Täytyy olla päässä vikaa. Joillekin veitsen käyttäminen on vissiin liian monimutkaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa nostaa pöytään puukkoa ja leikkuulautaa, kun se kurkun saa leivän päälle nopeammin sillä juustohöylällä?
Mihin sitä leikkuulautaa tarvitsee? Hyvällä pikkuveitsellä leikkaa kurkkua yhtä hyvin kuin juustohöylällä. Käytän juuresveitseä, vihannesveitseä ja sellaista koverateräistä veitseä kurkun leikkaamiseen. Vain ruokailu- tai voiveitsi on sen verran tylsä, että tarvitsisi alustan. Tomaattia varten suosin sellaista pientä leikkuulautaa, mutta siinä erityisesti tarvitsee todella terävän veitsen ja eipä taitaisi tomaatista tulla keskiverto juustohöylällä kuin tomaattimehua.
Jotkut nyt vaan tykkää ohuista viipaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti kannattaa leikata sahalaitaisella veitsellä, helpompaa kuin sileällä.
Meille jopa koulun kotsan tai koksan tunneilla opettaja neuvoi, että kun teette salaatin yms. 20 hengelle, leikatkaa ihmeessä juustohöylällä.
Tulee ohuita viipaleita nopeasti, kätevää. Voi sua, tarviitko nyt kriisiapua?
Juustohöylää voi käyttää vaikka mihin.. kurkkuun, voihin ja esim. kesäkurpitsa lasagneen. Höylällä saa sopivan ohuita suikaleita kesäkurpitsasta, veitsellä tulee liian paksuja siivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti kannattaa leikata sahalaitaisella veitsellä, helpompaa kuin sileällä.
Eikä ole. Sileänkin veitsen saa terotettua. Fiskarsin helppokäyttöisiä terottimia myydään jokaisessa prismassa ja citymarketissa. Jos ristiin leikkaat kuutioiksi, sileä leikkaa jo selvästi paremmin.
Minä leikkaan yleensä kurkun veitsellä koska pidän paksuista siivuista leivällä.
Olen kuitenkin käyttänyt JUUSTOhöylää mm. kaalin suikaloimiseen ja kesäkurpitsan siivuttamiseen (pizzan päälle).
Toimii tarvittaessa myös KAKKULAPIONA.
Isokin rikos? :D
Höylällä viipaleista tulee ällön vetisiä ja ohuita. Veitsellä leikaten saa hitusen paksummat siivut ja rapsakamman suutuntuman.
Vierailija kirjoitti:
Meille jopa koulun kotsan tai koksan tunneilla opettaja neuvoi, että kun teette salaatin yms. 20 hengelle, leikatkaa ihmeessä juustohöylällä.
No se köksänope pitäisi hyllyttää. Kurkussa etenkin salaatissa se tuo sitä oikeaa tuntoa, kun se on vähän rapsakka. Sen takia leikkaankin kurkun usein pieniksi kuutioiksi. Saa niitä vähän vahvempia paloja enemmän.
Minä kutsun sitä kurkkuhöyläksi, siksi
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Kokkiveitsellä leikataan kokkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerronko mitä kaikkea teen munaleikkurilla?
Käytin pari kertaa munaleikkuria herkkusienten viipalointiin, niin ne langat löystyivät.
Kannattaa hankkia sellainen munaleikkuri jonka langat kestää. Jos langat löystyy herkkusienillä, kyllä ne löystyy aika nopeasti muutenkin. Meillä on kokometallinen kestänyt jo 12 vuotta, eikä langat ole löystyneet.
Ei kun leikkaat makkarat saksilla ja kirjeet kokkiveitsellä.