Miksi joku leikkaa kurkkua juustohöylällä?
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Kommentit (105)
Voihan sitä kutsua kurkkuhöyläksi;)
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkaan makkaraa saksilla.
Miksi? Tarkoitat ilmeisesti sitä, että viipaloit nakkeja tai makkaraa johonkin keittoon tai muuhun ruokaan? Kai se on nopeampaa, mutta taas joudut pesemään sakset ennenkuin joku onneton leikkaa samoilla saksilla vaikkapa tärkeää kirjettä auki.
Vierailija kirjoitti:
Minä suikaloin äsken keräkaalia juustohöylällä.
Mä teen näin usein, varsinkin jos teen coleslawta :-)
Vierailija kirjoitti:
Nopeaa, tulee ohuita siivuja, ei lisätiskiä höylän lisäksi. Siksi.
Minä ihmettelen asiaa juuri siltä kannalta. Miksi kurkkusiivut halutaan niin ohuiksi? Kurkkuhan on parasta, kun se ei ole sellainen löysä lätyskä, vaan siinä on jotain mitä haukata.
Jos on jokin järkisyy ohuisiin siivuihin, minusta siitä vaan. Kurkkua kuitenkin leikkaa saman määrän nopeammin veitsellä kuin juustohöylällä, kun siivun paksuus on sopiva. Höylällä pitää leikata kolme tai neljä siivua.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa käyttää veistä ja/ tai ei ole leikkuulautaa käytettävissä. Juustohöylä pitää heittää samantien tiskiin, jos sillä leikkaa kurkkua. Märkä ja vettynyt höylä ei pysty enää juustoon. Tiskiä tulee siis tällä tavalla jopa lisää.
Et sitten keksinyt että juuston voi viipaloida ensin...
Mä leikkaan kurkkua höylällä ja broileria saksilla, miks siks kun se on sujuvaa
Vierailija kirjoitti:
Varmaan syy ottaa ero jos mieheen törmää joka näin tekee.
Jos mun mies höyläisi kurkkua juustohöylällä eikä pesisi höylää samantien, niin voisi olla kriisin paikka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tarkoitat ilmeisesti sitä, että viipaloit nakkeja tai makkaraa johonkin keittoon tai muuhun ruokaan? Kai se on nopeampaa, mutta taas joudut pesemään sakset ennenkuin joku onneton leikkaa samoilla saksilla vaikkapa tärkeää kirjettä auki.
Tiedätkö että voi ollaerkseen keittiösakset?
Kuka jaksaa nostaa pöytään puukkoa ja leikkuulautaa, kun se kurkun saa leivän päälle nopeammin sillä juustohöylällä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä leikkaan koska sillä saa ohuita siivuja. leikkaan myös pizzaleikkurilla marjapiirakoita, pannaria...ahdistaako?
Mulla on kaksi juustohöylää ja on tapana pestä niitä kohtalaisen usein, joten se ja sama, mitä se juustolle kurkun jälkeen tekee.
Lisää ahdistusta: mulla on tapana leikata pannari saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa käyttää veistä ja/ tai ei ole leikkuulautaa käytettävissä. Juustohöylä pitää heittää samantien tiskiin, jos sillä leikkaa kurkkua. Märkä ja vettynyt höylä ei pysty enää juustoon. Tiskiä tulee siis tällä tavalla jopa lisää.
Et sitten keksinyt että juuston voi viipaloida ensin...
Joo, mutta meillä se juustohöylä jätetään pöydälle, että sitä voi käyttää taas uudelleen seuraavan juuston höyläyksen yhteydessä. Jos sillä viipaloi kurkkua, se on pakko pestä joka kerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei, kirjeet sitten avaan kääntöveitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä suikaloin äsken keräkaalia juustohöylällä.
Eikös niissä raastimissa ole juustohöylän terän kaltainen juuri mm. Tuota tarkoitusta varten? Minä tykkään raastimesta tuossa tarkoituksessa, koska sen voi laskea alustalle ja siinä päällä höylätä kerää.
Juustohöylällä kurkku menee ihan pilalle, viipaleista tulee vetisiä, löllöjä ja repeilleitä. Ei ikinä.
Mutta toisaalta, syöväthän ihmiset myös mm. pakastevihanneksia. Kaikki eivät vain välitä ruoan mausta ja suutuntumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Siis ihan vain jotakin satunnaista veistä? Et voi olla tosissasi. Eikö sinulla ole kurkkuveistä? Minulle on eri veitset joka vihanneksella ja hedelmälle.
Niin meilläkin. Olen hankkinut nyt viimeksi mustikan kuorimaveitsen.
Kerronko mitä kaikkea teen munaleikkurilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä leikkaan koska sillä saa ohuita siivuja. leikkaan myös pizzaleikkurilla marjapiirakoita, pannaria...ahdistaako?
Mulla on kaksi juustohöylää ja on tapana pestä niitä kohtalaisen usein, joten se ja sama, mitä se juustolle kurkun jälkeen tekee.
Lisää ahdistusta: mulla on tapana leikata pannari saksilla.
Kyllähän ruuan kanssa voi käyttää saksia, mutta itse ainakin ajattelen, että sitä varten on oltava erilliset sakset, ei siis ne samat, joilla leikataan kaikkea muutakin: http://www.voice.fi/koti/apua-keittioon-8-tilannetta-jolloin-leikkaamis…
Itselläni ei ole juustohöylää vaan jokapaikanhöylä.
Juustohöylä rikkoo kurkun. Minä en tykkää rikkoa asioita.
Varmaan syy ottaa ero jos mieheen törmää joka näin tekee.