Miksi joku leikkaa kurkkua juustohöylällä?
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Kommentit (105)
Jos juustohöylä ei höylää kurkusta nättejä viipaleita, vaan rikkoo ne ja tekee löllöjä niin se höylä on silloin huono ja tylsä!
Terävä höylä tekee tasaista ehjää kurkkusiivua.
Itse leikkaan kurkun salattiin veitsellä, tai jos on vaikka jokin juhla jonka herkkuleivistä olen vastuussa. Kotona yksin aamupalalla käytän kuitenkin juustohöylää.
Juustohöylä ei ole tarpeeksi terävä, jotta kurkun koostumus pysyisi hyvänä. Höylätessä kurkun solukko hajoaa, kurkusta tursuaa mehut ulos ja viipaleet on semmoisia pehmoisen lötköjä ja elähtäneitä. Ei puhettakaan, että enää rouskuisivat syödessä. Siksi käytän itse terävää veistä kurkun leikkaamiseen. Tulee vähän paksumpia viipaleita mutta kurkku pysyy raikkaana ja rapsakkana, eikä kurkkumehua lainehdi ympäriinsä.
sillä saa ohuita tasapaksuja siivuja nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Saa satakertaa nopeammin tasalaatuisia viipaleita
Oletko kokeillut pötsiä tai juoksutusmahaa?
Vierailija kirjoitti:
Juustohöylä ei ole tarpeeksi terävä, jotta kurkun koostumus pysyisi hyvänä. Höylätessä kurkun solukko hajoaa, kurkusta tursuaa mehut ulos ja viipaleet on semmoisia pehmoisen lötköjä ja elähtäneitä. Ei puhettakaan, että enää rouskuisivat syödessä. Siksi käytän itse terävää veistä kurkun leikkaamiseen. Tulee vähän paksumpia viipaleita mutta kurkku pysyy raikkaana ja rapsakkana, eikä kurkkumehua lainehdi ympäriinsä.
Tämäpä tämä. Mun mies höylää kylläkin juustohöylällä, mutta voivottelee sitten kun kurkku ei olekaan pian enää sellainen tasapäinen vaan menee niin viistoon että sitä on mahdoton höylätä. En nyt katsoisi kuitenkaan riittäväksi syyksi harkita eroa, ehkä. Mä leikkaan n. puoli kurkkua valmiiksi viipaleiksi rasiaan, josta niitä on helppo napata leivän päälle. Koskaan eivät ole päässeet nahistumaan ja leikkuulautakin tulee "sotkettua" vaan kerran. Suutuntuma itsellänikin tässä pääsyynä. Ällöttää ne löllöt läpinäkyvät harsomaiset höylätyt kurkkuriekaleet.
Mä tykkään ohuista viipaleista eikä niistä tule repaleisia jos on hyvä juustohöylä. Mulla on pari erilaista ja erilaisia viipaleita tulee. Mä muuten höylään juustohöylällä myös kesäkurpitsaa, vapise ap!!!!
Kuorin juustohöylällä lähestulkoon kaiken mahdollisen, perunat, porkkanat, omenat, kurkut :D juustoa en sillä edes siipaloi koska ostan valmis paloja :D
Nyt tulee aplle shokki.
Saatan käyttää salaattiottimia ihan minkä tahansa ruuan lappamiseen lautaselle, ja salaattia saatan ottaa ihan ruokalusikoilla!
HUI.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi käyttää veistä? Juustohöylä on nimensäkin mukaan tarkoitettu juustolle, ei kurkulle.
Ma olen Alman Maleh ja sa loukata mun uskonto, mun kultturi! Ma aina kaytta juustohoyla kurkun leikkaus Mosulissa ennen Suome tulo! Jos sa viela louka mun kultturi ma haastaa sut oikeus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma olen Alman Maleh ja sa loukata mun uskonto, mun kultturi! Ma aina kaytta juustohoyla kurkun leikkaus Mosulissa ennen Suome tulo! Jos sa viela louka mun kultturi ma haastaa sut oikeus..
Paras :D
Käytän juustohöylää vain kurkun leikkaamiseen ja porkkanoiden kuorimiseen, en koskaan juuston siivuttamiseen (juustosta käytän vain valmiita siivuja, koska ne on sopivan paksuisia, eikä juustoa mene yhtään hukkaan. Ja saa tarpeeksi pieniä paketteja)
Minulla on kurkkuhöylä. Ja ihmettelen kovasti jos joku leikkaisi sillä juustoa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kurkkuhöylä. Ja ihmettelen kovasti jos joku leikkaisi sillä juustoa!
Sa olla oikeassa ja ma voi muuda oikea mosulin kurkkuhyola halpa hinta! Sa etsia Alman Maleh numerohakemisto ja soitta!
Näin on,saa tehtyä nopeasti tasalaatuista siivua kurkusta.Leikkaan ensin pitkittäin muutaman viillon,esim.ristiin,tulee nättiä silppua vaikka salaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Näin on,saa tehtyä nopeasti tasalaatuista siivua kurkusta.Leikkaan ensin pitkittäin muutaman viillon,esim.ristiin,tulee nättiä silppua vaikka salaattiin.
Tomaattikin saisi olla rakenteeltaan samanlainen,kuin tuore kurkku,olisipa helppoa tehdä tomaattisipellystä juustohöylällä.
Vierailija kirjoitti:
Kerronko mitä kaikkea teen munaleikkurilla?
Viritin teräslankaisen munaleikkurin niin,että soitan leikkurinlangoilla Ukko-nooan.
Leikkaan juustoviipaleita kotimuseossa olevalla pärehöylällä
Juustoraastinta pidän korvakorutelineenä, anteeksi jos joku pahoitti mielensä!
Koska he ovat itsekkäitä paskiaisia ja saavat tyydytyksen vastaessaan kysymykseesi vihaisesti jotta muut alistuvaisivat juustohöylällä kurkun siivuttamiseen. He eivät lopeta tai alistu. Se on heidän oma jengi ja se on kurkun leikkaaja.