Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetän 1v7kk ikäistä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
07.07.2016 |

Vastailen, kun ehdin😊

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäväriset verhot sinulla on olohuoneessa?

Vierailija
2/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäväriset verhot sinulla on olohuoneessa?

Mustavalkoiset😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa lapsi herää yöllä?

Vierailija
4/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea imetykseen!

Omani vierottautuivat kun olivat 1v4kk ja 1v9kk. Olin raskaana vkolla 30 kun esikoinen lopetti imemisen. Yösyömisen lopettivat 4kk ja 6kk i´issä, pelkällä äidinmaidolla olivat lähes 7kk ja äm oli ainoa maito 1v1kk ikään saakka, sen jälk luomumaitoa äm lisäksi.

Kysyttävää?

Vierailija
5/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mulla ei lapset ole tuossa vaiheessa enää syöneet yöllä, yöimetys on loppunut ennen vuoden ikää tai vähän sen jälkeen.

Vierailija
6/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehtinyt paneutua Ylen uusimpaan puoluemittaukseen? Mitä arvelet demareiden nyt tekevän, kun tyytymättömyys halölitukseen ei enää sada demareiden laariin ja paluumuutto persuista on tyrehtynyt? Millaisia uusia avauksia odotat?

Mitä mieltä olit Brexitin kannattajien propagandasta?

Vierailija
7/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muutamana yönä herännyt enää vain kerran tai kaksi. Olen lopettelemassa yöimetystä ja totutan nukkumaan omassa sängyssä. Toissayönä en imettänyt kertaakaan, kun alkoi itkeä. Rauhoittui helposti silittelyllä. Viime yönä kaipasi taas enemmän viereen, mutta nyt vaikuttaa siltä, että tuo yöllinen heräily tuosta pikkuhiljaa alkaa rauhoittua😊

Vierailija
8/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mulla ei lapset ole tuossa vaiheessa enää syöneet yöllä, yöimetys on loppunut ennen vuoden ikää tai vähän sen jälkeen.

Meillä yöimetykset loppui 10 kk mutta uniongelmat vasta kun imetys loppui kokonaan.

Vierailija
9/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö sua imetys? Itse huomaan ärsyyntyväni, kun 1v 8kk kaivelee tissejä. Taitaa olla jokin alkukantainen vieroitusjuttu käynnissä mun aivoissa.

Vierailija
10/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea imetykseen!

Omani vierottautuivat kun olivat 1v4kk ja 1v9kk. Olin raskaana vkolla 30 kun esikoinen lopetti imemisen. Yösyömisen lopettivat 4kk ja 6kk i´issä, pelkällä äidinmaidolla olivat lähes 7kk ja äm oli ainoa maito 1v1kk ikään saakka, sen jälk luomumaitoa äm lisäksi.

Kysyttävää?

Ahaa, lopettivatko yösyömisen ihan itsestään? Vai teitkö jotain, että se loppui? Maitoa riitti silti hyvin vaikka yösyötöt loppui? Meilläkin on nyt alkanut luomumaitoa menemään paremmin ruoan kanssa. Aiemmin lapselle kelpasi vain vesi.

Ap

Vierailija
11/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta :"D MIKSI VITUSSA KUVITTELETTE IHMISTEN HALUAVAN AINA SAATANA KYSELLÄ KAIKKEA PASKAA TEILTÄ ARVON IHMISILTÄ? :"D Myötähäpeäääää, ah myötähäpeäääää... hei muuten, minä menen nyt suihkuun, haluatteko kysyä jotain? :))) :"DD

Vierailija
12/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta erikoista, että imetät 1v.7kk:n ikäistä? Minusta ei. Jos olisi kolme tai neljä niin olisi harvinaisempaa.

Vierailija
13/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mainitset lapsesi iän ja sen, että imetät, toivotko kysymyksiä vain imetyksestä? Miellätkö itsesi pelkäksi meijeriksi? 

Vierailija
14/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö sua imetys? Itse huomaan ärsyyntyväni, kun 1v 8kk kaivelee tissejä. Taitaa olla jokin alkukantainen vieroitusjuttu käynnissä mun aivoissa.

Ei mua ärsytä. Paitsi silloin jos alkaa kaivella tissejä sopimattomassa paikassa😆 Mut yleensä siinä riittää, kun sanon, että "ei nyt" ..

Toisen lapsen aikana muistan että jossain vaiheessa tuli vaan olo että nyt en enää jaksa tätä imetystä. Sitten se kyllä loppuikin kuin itsestään, kun lasta kiinnosti enemmän isonsiskon kanssa leikkiminen. Tän kolmannen kohdalla oon kai jotenki kärsivällisempi ja vaan nautin tästä ajasta, kun hän on vielä pieni!!. Kuitenkin tää pikkulapsiaka on niin kovin lyhyt. Se on hetkessä ohi..

Vierailija
15/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalle se imetys on tärkeämpää, sulle vai lapselle?

Vierailija
16/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että oltiin panostanut imetykseen. Itse mietin esikoista 9 kk ja ympäristön painostuksesta valitettavasti lopetin. Kuopus on nyt 2 v 7 kk ja imetän vielä päiväunille mennessä. Lopetan, kun tyttö menee syyskuussa lastentarhaan ja päikkärit jää pois.

Vierailija
17/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yöimetykset loppui 10 kk mutta uniongelmat vasta kun imetys loppui kokonaan.

Kuule kun ne ei ole yhteydessä usein ollenkaan. Minulla vanhin vieroittui 10 kk iässä, koska maito loppui. Hän nukkui niin levottomasti 2-vuotiaaksi, että unikouluakin tarvittiin. Saattoi herätä jopa 5 kertaa yössä itkemään vielä 1,5-vuotiaana. Toinen lapsi taas sai rintaa reilun 1,5 v. ikäiseksi ja on aina ollut melko hyvä nukkumaan yöllä (päiväunille meno olikin toinen tarina). Kolmas lapsi sai rintaa 1v. 9 kk ikäiseksi ja on hänkin ollut hyväuninen. Nyt jo 5v. Tämä nuorin taas heräilee monta kertaa yössä ja tarvitsee tosi säännöllisen päivärytmin. Kun oltiin kesäkuussa viikko reissussa, valvoi ja torkkui aamuyölle. Olin ihan puhki, koska sain itse nukuttua ehkä 3-4 tuntia joka yö. Ikää on pikkuneidillä 1,5 vuotta ja rinnasta vieroitettiin 1 v. 2 kk iässä, kun lähti hoitoon.

Vierailija
18/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että oltiin panostanut imetykseen. Itse mietin esikoista 9 kk ja ympäristön painostuksesta valitettavasti lopetin. Kuopus on nyt 2 v 7 kk ja imetän vielä päiväunille mennessä. Lopetan, kun tyttö menee syyskuussa lastentarhaan ja päikkärit jää pois.

Siis imetin esikoista 9 kk. Hitto tätä tekstinsyöttöä ja puolikielistä mobiililaitetta.

Vierailija
19/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri. Olen kyllä lisäksi raskaana että johtunee osaksi siitäkin. Viime aikoina on imetys toisinaan saanut ihan raivon partaalle. Ehkä olisi aika lopettaa vaikka toivoin pidempää imetystä (lapsi menee pian hoitoon muutamaksi kuukaudeksi ja imetys auttaisi hoitopäivistä toipumiseen).

Vierailija
20/50 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta erikoista, että imetät 1v.7kk:n ikäistä? Minusta ei. Jos olisi kolme tai neljä niin olisi harvinaisempaa.

Ei se minustakaan ole mitenkään erikoista. Välillä vaan olen törmännyt arvosteluun joidenkin toisten äitien taholta siksi, että imetän. Ja kommentteihin "aiotko imettää sitä vielä kouluikäisenäkin" yms...Joidenkin mielestä se siis on erikoista..

Mutta kun välillä tapaa muita äitejä, jotka imettää taaperoita niin se helpottaa omaa oloa ja päätöstä jatkaa vielä sen aikaa, kun lapsesta ja itsestäni siltä tuntuu.