Omistatko sadetakin? Millaisen?
Itselläni ollut aina vedenpitävät ulkovaatteet. Ne ei kuitenkaan kestä tuntien ulkoilua kaatosateessa. Sateenvarjo rattaiden kanssa tuolla tuulessa ei myöskään ole kovin toimiva ratkaisu. Millainen sadetakki olisi hyvä ja onko se ihan nolo aikuisella?
Kommentit (54)
Musta reisimittainen "anorakki"mallinen jonka tilasin muistaakseni Ellokselta...kiristysnauha vyötäröllä jne. Ja musta IcePeakin sadeviitta jossa huppu jne. Rukkan keltaisen haluaisin vielä lisäksi..se olis aika pirteä kun seisoo ja tallustelee sadesäällä ulkona töissä..
Mulla on kirkkaan punainen, polviin ulottuva sadetakki jonka selässä lukee Valtra. Eikä nolota yhtään :)
Marimekolla olisi kivoja sadetakkeja, mutta niihin ei lompakko taitu.
Vierailija kirjoitti:
Täälähän on todella monella Rukan ym. sadevaatteita! Olen aina kuvitellut että kaikilla on nykyään jotain Goretexiä, Drymaxxia jne. Eikö nämä kuorivaatteet suojaakaan kunnolla rankkasateelta?
Teipattusaumainen Goretex pitää kyllä rankkasateenkin. Tosin ihan oikeassa kaatosateesssa (jos sellaisessa sitten haluaa välttämättä pitkiä aikoja ulkoilla) varsinaiset sadevaatteet ovat paremmat. Riippuu ihan käyttötarkoituksesta, mikä on järkevämpi ratkaisu.
Mulla on Burberryn Brit Tech Trench pitkänä, Aiglen Upvest Waterproof Raincoat, Barbourin Beacon Suit, Sastan Siera Goretex takki ja housut, Paragonian sadekamppeita mm takki ja kahluuhousut, Treckmatesin sadeviitta. Maalla tarvitsee kunnon sadevaatteet. Rukasta en tykkää, ei hengitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Burberryn Brit Tech Trench pitkänä, Aiglen Upvest Waterproof Raincoat, Barbourin Beacon Suit, Sastan Siera Goretex takki ja housut, Paragonian sadekamppeita mm takki ja kahluuhousut, Treckmatesin sadeviitta. Maalla tarvitsee kunnon sadevaatteet. Rukasta en tykkää, ei hengitä yhtään.
Ja öljykangastakkeja en laske sadevaatteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset täällä keskustelee sadetakin ostosta kuin kyseessä olisi suurempikin hankinta, kuten esim. auto tai vastaava? Pohtikaa te vaan, kunhan ihmettelin.
Vaikka siksi, että monet ei halua ostaa kotia turhaa tavaraa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälähän on todella monella Rukan ym. sadevaatteita! Olen aina kuvitellut että kaikilla on nykyään jotain Goretexiä, Drymaxxia jne. Eikö nämä kuorivaatteet suojaakaan kunnolla rankkasateelta?
Teipattusaumainen Goretex pitää kyllä rankkasateenkin. Tosin ihan oikeassa kaatosateesssa (jos sellaisessa sitten haluaa välttämättä pitkiä aikoja ulkoilla) varsinaiset sadevaatteet ovat paremmat. Riippuu ihan käyttötarkoituksesta, mikä on järkevämpi ratkaisu.
Miksio sitten sadevaatteet ovat rankkasateessa paremmat? Jos kerran Goretex pitää rankkasateen ulkona niin luulisi olevan mukavampi pukeutua siihen kuin johonkin täysin hengittämättömään kurapukuun. Entä esim. DrymaxX, Airtex ja Hyvent? Pitävätkö nekin teipattuna rankkasateen?
Pidän sateesta ja se ei estä minua ulkoilemasta. Mulla sadevaatteet hyvin maanläheisiä hankintoja, rymyän näillä koiran kanssa metsissä jne. Mitään Marimekkoa en sitä varten ostaisi.
Minulla on Rukan sadetakki ja -housut, tummansiniset olen ostanut n. 15 vuotta sitten. Työni on osittain ulkona ja työpaikalla minulla on reisipituinen keltainen heijastinnauhoilla varustettu sadetakki. Auton hanskalokerossa varoiksi kertaköyttösadetakki (kurja vaihtaa rengasta sateessa).
Sadekengiksi mulla on Sievin limevihreät PU-saappaat, ne on parhaat ikinä! Kepeät ja kestävät.
Ainoo mikä sitten puuttuu on sydvest. Jäi harmittamaan kun en raskinut Norjasta vuosi sitten sitä ostaa. Hattu suojaisi hyvin silmälaseja pisaroilta.
Ja on mulla sitten vielä Haglöfsin kuoritakki, mutta kun kuorihousut puuttuvat niin ei kovin kovassa sateessa sillä pärjää. Syyskeleissä hyvä takki, ei tuule läpi ja hengittää eri tavalla kuin sadetakki, tuuletusta saa säädeltyä hyvin ja kerrospukeutumiseen erinomainen.
Pitääköhän 'Columbo-takki' tarpeeksi hyvin vettä?
Jos sen saisi taitettua laukun pohjalle että heittäisi vain kaiken päälle sateella?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ihan halvaksi ole tullut, ainakaan jos asut Suomessa? XD
Mikä on paras keltaisten sadetakkien valmistaja? Onko ne kalliita?
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän 'Columbo-takki' tarpeeksi hyvin vettä?
Jos sen saisi taitettua laukun pohjalle että heittäisi vain kaiken päälle sateella?
Tämmöinen hyvä ratkaisu on sadeviitassa. Saa ulkoilukaupoista. Rankkasateen sattuessa normaalin vettähylkivän asun päälle ja kuuron mentyä ohi näytät taas normaalilta. Myös laukku mahtuu olemaan suojassa. Viitta kuivuu levitettynä äkkiä, mutta tavaroissa tarvitaan tietysti muovipussi ettei kastele laukun sisältöä.
Sateenvarjo mieluummin, vaaleanpunainen kiina laatuinen sadetakki löytyy myös, mutta tuo päällä ei kehtaa kun viedä koiran ulos, puhumattakaan että joku pitää tyylikkäänä sitä rukka - sadetakkia joka on kirkkaan keltainen ja Nokian punaiset saappaat lisänä...
Vierailija kirjoitti:
Sateenvarjo mieluummin, vaaleanpunainen kiina laatuinen sadetakki löytyy myös, mutta tuo päällä ei kehtaa kun viedä koiran ulos, puhumattakaan että joku pitää tyylikkäänä sitä rukka - sadetakkia joka on kirkkaan keltainen ja Nokian punaiset saappaat lisänä...
Rukan keltainen sadetakki ja Nokian kumpparit on molemmat klassikoita, ne on tyylikkäitä.
Mullakin on Rukan keltainen sadetakki ja myös -housut. Käytän koiran kanssa ulkoillessa, ratsastaessa ja muissa hevoshommissa sekä moottoripyöräillessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt ihan samaa. Vaikka mulla on vettähylkivät ulkoiluvaatteet niin kaatosateessa vesi menee niistä helposti läpi. Sateenvarjo ei toimi jos pitää kantaa kassia eikä varsinkaan pyöräillessä. Millaiset ulkoiluvaatteet sulla ap on? Minkä verran ne pitävät vettä? Monasti olen ajatellut ostaa perinteisen sadeasun mutta jotenkin tuntuu nololta.
Mikä noissa sadevaatteissa on niin noloa? Itselläni on keltainen Rukan asu ja sen lisäksi vanha Rukan pitkä sadetakki, lisäksi Kontiot ja päähän sydvesti. Hyvin olen kuivana pysynyt eikä kukaan ole tullut sanomaan että onpa noloa!
Minulla on rukan sadepuku, tummansininen, siis takki ja housut. Sitä
mukavampi kävellessä ja pyöräillessä on minusta kuitenkin ikean sadeviitta, 3€.
Kumisaappaat on tietenkin tärkeät.
Mulla on vaaleanpunainen, hupullinen, polveen asti ulottuva sadetakki.
Vierailija kirjoitti:
Rukka löytyy täältäkin. Tosin sellainen tumma marjapuuron punainen, miksä väriksi sen nyt kuvailisi? Ikää sillä sadetakilla ja -housuilla on jo 20 vuotta, hankittuna aikana silloin kun lapset olivat pieniä ja ulos mentiin säällä kuin säällä. Mutta ap, miksi ajattelit, että sadetakki olisi jotenkin nolo? Samaan sarjaan kuuluvat pyöräilykypärä, kumisaappaat jne. Kun ikää alkaa tulla lisää, niin alkaa mukavuus olla tärkeämpää kuin nolous jne.
Joo, Rukan takki ja housut löytyy. Sen lisäksi omistan Rukan pitkän sadetakin jostain 70 luvulta. On kätevä kun ulottuu polvien alapuolelle. Sen kanssa kun laittaa Kontiot jalkaan niin ei tarvitse enää erikseen kurahousuja.
Zara basic maastokuvioinen sadetakki. Ajaa hyvin asiansa ja siistin näköinen. Kyllä sen heti sadetakiksi huomaa, mutta kuvio ratkaisi.