Omistatko sadetakin? Millaisen?
Itselläni ollut aina vedenpitävät ulkovaatteet. Ne ei kuitenkaan kestä tuntien ulkoilua kaatosateessa. Sateenvarjo rattaiden kanssa tuolla tuulessa ei myöskään ole kovin toimiva ratkaisu. Millainen sadetakki olisi hyvä ja onko se ihan nolo aikuisella?
Kommentit (54)
Löysin juuri kirppikseltä Rukan mustan pitkän miesten sadetakin. Paksua 70 luvun materiaalia ja ilmeisesti käyttämätön, upeassa kunnossa. Koko oli itselleni juuri sopiva 52, pituus polven alapuolelle. Tuon kun laittaa Kontioiden kanssa niin ei tarvitse tuhrata erillisten kurahousujen kanssa. Hintaa oli kauheat 5 euroa. Nyt saisi sitten sataa että pääsisi kokeilemaan!
No jos ulkoilisin tuntikausia rankkasateessa, olisi minulla varmasti sadepuku housuineen päivineen. Mutta koska en sitä tee ja tarvitsen enemmänkin tyylikästä pukeutumista myös sateella, on minulla leopardikuvioinen ohut polvipituinen sadetakki (vanha kuin mikä ja aina vaan tyylikäs) sekä kylmempiin sadepäiviin Ilse Jacobsenin lämminvuorinen, pohjepituinen sadetakki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei siis vielä sadetakkia. Kyselenkin, että mikä olisi kiva (ja ei niin nolo) ja mistä löytyisi?
Tällä hetkellä ollut icepeakin ulkoiluvaatteet, jotka pitäneet vettä kohtuu hyvin. Kaatosadetta eivät pidä kuitenkaan. Loppusyksystä ja alkutalvesta minulla käytössä Everestin vaatteet, ne pitäneet tosi hyvin vettä. Everestin ohuemmat ulkoiluvaatteet/sadevaatteet eivät istu (tosi väljiä malleja), joten harmi. Merkkinä muuten hyvä ja kaikin puolin passeli hinta-laatusuhteeltaan.
Ap
Tilasin Zizziltä. Mukavan väljä malli niin mahtuu paksumpikin villapaita väliin tarpeen vaatiessa. Käyttökokemusta ei ole vielä kuin yhdeltä postilaatikkoreissulta, ainakin siinä se piti vettä :D
Ainoa varsinainen sadetakki takki olla Tigerista ostettu halpissadeviitta. :-o
Muuta sadetta pitävää on RaiSkin vedenpitävä tuulitakki ja muinoin Mark & Spenceriltä ostettu musta fiinimpi päällystakki (hyvin laskeutuvaa paksua kudottua kangasta mutta pitää vettä, myytiin ihan sadetakkina).
Suunnitelmissa ostaa keltainen Rukan sadetakki, jos heiltä vaan sopiva koko löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Rukan keltainen näyttää olevan monilla :) Pitäsköhän sellainen sitten hankkia?
Ap
Ostin viikko sitten keltaisen Karhun sadetakin, sellainen puolipitkä unisex malli. Kaupassa oli sekä sinisiä että keltaisia, sinisissä luki että miesten ja keltaisissa naisten. Mistä moinen jako? Olen mies ja halusin välttämättä keltaisen, tuli aivan lapsuus mieleen jolloin lähes kaikilla oli mustat kumisaappaat ja keltainen sadetakki. Eli minulla on nyt jalassa mustat Kontio saappaat ja päällä keltainen (naisten) sadetakki.
Ihan tavallinen reiteen asti ulottuva sadetakki, olikohan Tokmannilta. Ja pitkävartiset saappaat. Ongelma on jalkojen väliosa, joka
kastuu, pitäisi ostaa vettä pitävät housutkin. Aloin tarvita näitä,kun hankin koiran,jota pitää ulkoiluttaa sateellakin. Ennen pärjäsin sateenvarjolla.
Korjattavaksi ja kierrätettäväksi suunniteltu Halti Next Generaion-takki:
Rukan sininen sadetakki ysäriltä.
Keltainen vettä hylkivä takki.
Vihreä Luhdan vettä hylkivä takki.
Olen aina tykännyt sadetakeista ja korkeavartisista kumisaappaista. Ne ovat ainoat kätevät varusteet pk-seudulla, jossa sade alkaa noin lokakuussa ja jatkuu tammikuulle(joskus kevääseen asti). On helppo kulkea sateenvarjojen seassa ja jättäytyä bussipysäkkien katoksien ulkopuolelle, jossa ihmiset ovat sateelta suojassa kuin sillit suolassa.
Omistan neljä erilaista sadetakkia eri käyttötarkoitusta varten. Kaupunkioloissa pitkä sadetakki noin puoleen väliin säärtä pitää kyllä kuivana.
Naurettavaa ovat ne raivokkaassa tuulessa sateenvarjon kanssa rimpuilevat tyypit, jotka ovat unohtaneet missä päin maailmaa asustavat.
Sadetakit ovat niin toimiviksi suunniteltu, että ne saa myös pieneen myttyyn jos pitää kuljettaa mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Didricksenin sadetakki, vettäpitävä MNrth Facen kuoritakki, vettä pitävä pidempi takki, Barbourin öljykangastakki, ja mac-in- a-sack ohut sadetakki.
Onnellinen!
Joku vihreä sadetakki. En tiedä merkkiä, enkä sitä mitä se maksoi. Johtaja sen osti ja käytän sitä ainoastaan vesisateella kattoja pesiessäni.
Rukan keltainen sadetakki. Ostettu 1986.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen reiteen asti ulottuva sadetakki, olikohan Tokmannilta. Ja pitkävartiset saappaat. Ongelma on jalkojen väliosa, joka
kastuu, pitäisi ostaa vettä pitävät housutkin. Aloin tarvita näitä,kun hankin koiran,jota pitää ulkoiluttaa sateellakin. Ennen pärjäsin sateenvarjolla.
Mulla on lähes polveen ulottuva Karhun sadetakki ja jalassa Kontiot. Suojaamatonta väliä jää vajaa 20 senttiä, ei kastu housut.
Rukan sininen ja keltainen + yksi keltainen, jonka merkistä ei ole mitään tietoa. Takkeja on näin monta koska perheemme harrastaa suunnistusta ja kilpailukeskukset ovat aina ulkona. On siis takki ja varatakki :D