Miks suominaiset käyttää niin vähän huulipunaa?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.
Iho ei voi olla liian vaalea. Huulipunan sävy kun on oikea niin sopii.
Äidit on opettaneet että kunnollinen nainen ei laita mitään.
Mä en muista käyttää. En osaa myöskään punata niin, että puna pysyisi huulissa kauemmin kuin 10 minuuttia. Minusta oikealla sävyllä hyvin punatut huulet on kyllä kauniit.
Siksi koska Suomessa on muotia näyttää hoitamattomalta lipeäkalanaamalta, jotta saa leuhkia että mitä kaikkia allergioita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska useimmat ovat niin kalpeakasvoisia, että runsashuulipunan käyttö näyttää hölmöltä. Neutraalimpia punia taas ei tottumaton silmä edes havaitse.
Iho ei voi olla liian vaalea. Huulipunan sävy kun on oikea niin sopii.
Eli millainen tulipunainen käy oikein vaalealle?
En pidä huulipunan tunteesta huulilla.
Koska meidän ei ole mitään syytä maaleilla nostaa itsetuntoamme. Olemme yhtä päteviä kuin miehet meidän ei tarvitse päteä ulkonäöllä kuten monissa muissa maissa täytyy.
Ranskalaiset naiset eivät nähtävästi lähde ulos ilman huulipunaa, kuten minun Pariisin toimiston kolleganaiset. Hoitavat kasvojensa ihoa hyvin, laittavat aamulla sävytetyn päivävoiteen, ripsiväriä ja punaista huulipunaa. Vaatteet ovat yleensä mustat, jalassa mustat ballerinatossut, laukku on musta joka ei huuda logoa, ja ainoat väripilkut ovat värillinen laadukas silkkihuivi kaulassa (yksivärinen tai kuvioitu) ja se punainen huulipuna. Niin bruneteilla kuin blondeilla. Simppeliä ja tyylikästä :)
Minä olen opetellut viime aikoina! Ajattelin aina ettei mulle sovi mutta sopiihan kun on oikea värisävy.
Niin luirut huulet, että menee vähän .
se on vanhanaikaista. huulikiilto tai "stain" on modernimpi tapa..
Vierailija kirjoitti:
Koska meidän ei ole mitään syytä maaleilla nostaa itsetuntoamme. Olemme yhtä päteviä kuin miehet meidän ei tarvitse päteä ulkonäöllä kuten monissa muissa maissa täytyy.
Ja ette kyllä pädekään.
Vierailija kirjoitti:
Äidit on opettaneet että kunnollinen nainen ei laita mitään.
Paitsi juhliin sitten vedetään räiskyvän kirkkasta punaa ja kulmat laitetaan ruskealla kuin olisi kahvikupin jäljet jääneet.
Tässä vähän vinkkiä oikeanvärisen punan löytämiseen
http://blog.skinowl.com/wp-content/uploads/2013/09/perfect-shade-of-red…
Mitenniin? Epäiletkö että olis kulttuurinen juttu?
No, ainakin mun työpaikalla suurin osa käyttää (ikäskaala 22-65), ystäväpiiristä suurinpiirtein kaikki ja laajemmastakin tuttavapiiristä suurin osa käyttää jotain väriä huulissa. Värit ja vahvuudet vaihtelee, esim. nyt kesällä taitaa sävytettty huuliöljy olla nuoremmilla suosituin.
Ei kaikki meikkaakaan niin että sen pitää näkyä kauas, vaan niin että näyttää hyvältä ja vähän parannellulta versiolta itsestään.
Töissä ei ole oikein toimiva juttu....Vapaalla käytänkin tai ainakin huulikiiltoa.
Mä olen tosi kalpea ja käytän joka päivä huulipunaa. Minulta loppui luottopunani viikko sitten ja olen joutunut nyt olemaan punatta odotellessani tilaukseni tulemista. Olen huomannut, että näytän jotenkin tavallista värittömämmältä ilman huulipunaa.
Vaaleillekin käy näyttävät huulipunat. Itse käytän oranssia huulipunaa ja se näyttää tosi hyvälle. Täytyy vaan tietää oma pohjasävynsä, että osaa ostaa oikean väristä.
Ostin punani jo aikoja sitten, mutta alussa ajattelin, että se oli liian oranssia enkä käyttänyt sitä. Jossain vaiheessa vain päätin, että nyt käytän sen ja nyt en osaa olla ilman. Ja se on hyvää punaa. Ei tarvitse levittää siveltimellä, kosteuttaa ja kestää.
Huulipuna tuntuu, maistuu ja tahmaa sekä tahraa ja pakottaa korjaaviin toimiin liian usein.. Mieluummin oon hetkessä kii miettimättä onko puna hampaissa vai kahvikupin reunassa. Luomu -huulirasvoja käytän kyllä satunnaisesti.