Mihin tarvitaan erillisiä koirien uimapaikkoja?
Miksi koirat ei voisi tulla samoille uimarannoille? Meidänkin koirat pestiin viimeksi eilen ihan shamppoolla, ulkoloiset häädetään tietyin väliajoin ja paskat kerätään tietenkin. Koirat on kuitenkin monille perhettä ja toisin kuin muut lemmikit, ne voi hyvin ottaa kaikkialle mukaan. Koiria ei tietenkään voi päästää vapaaksi mutta jos edes (pitkähkön) narun kanssa?
Olisiko kamalaa?
Kommentit (16)
Lue järjestyslaki. Lisäksi kaikki eivät halua uida koirankarvoissa ja kusessa ja jotkut ovat jopa allergisia koirille. Siksi!
Jotta ihmiset saisivat uida rauhassa ilman läähättäviä, haukkuvia, vettä roiskivia koiria. Sikäli jos rannalla on reippaasti tilaa niin, että minun ja koirien välissä on vähintään parikymmentä metriä, niin sitten ok.
Koska koiralliset ihmiset harvoin osaavat käyttäytyä. Yleiselle uimarannalle tuli kerran perhe pienen puudelin kanssa, vaikka koiran kieltävä kyltti oli näkösällä. Koira tietysti irti ja sehän ei totellut ketään eikä mitään, paitsi lopulta minua kun otin sitä raivelista kiinni ja vein omistajalle saatesanojen kera. Koira ennen kiinni jäämistään ehti näykkiä pieniä juoksentelevia lapsia ja räksyttää ympäriinsä pitkin rantaa. Omistaja jotain yritti piipittää. Näytin koirakieltokylttiä ja sanoin, että se on siinä ihan syystä. Lähtivät vähin äänin pois.
Koirat voivat myös levittää uimaveteen kolibakteereita.
Luulisi, että tässä tuhansien järvien maassa olisi tilaa viedä koirat sellaisille rannoille, missä ei samaan aikaan ihmisiä ole. Ihmisten uimarannat on ihmisille ja varsinkin, jos on kyltti kieltämässä koirien tuonnin. Mutta vaikkei kieltoa olisi, niin järjen käyttö on sallittu. Koiraa ei uiteta ihmisten kanssa samaan aikaan, paitsi omilla mökkirannoilla.
Terveisin koiran omistaja
Minä en käy lapsiperheiden suosimilla rannoilla, koska pikkupenskat ne vasta pissivätkin sinne veteen.
Mulla on koira eikä tulisi mieleenkään viedä sitä uimarannalle. Ymmärrän että joku voi pelätä, tai eivät muuten vaan tykkää. Sinänsä tuo että koira paskoo sinne ei ole mikään syy. Maasta ne paskat voi kerätä pois ja harva koira taas paskoo veteen, tosin kun ihmiset. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun ne tortut on pitäny jonkun ääliön vääntää siinä uimisen lomassa...
Meidän koirat ainakin spurttailevat pitkin rantaa ja juoksevat täysillä veteen. Toinen myös "pelastaa" ihmisiä vedestä. Ei tulisi mieleenkään viedä niitä häiritsemään yleisille rannoille muiden uintia! Koirien rannalla käydään sekä hiekkakuopilla jossa on joskus vettä uimiseen. Metsässä pääsevät lampeen.
Vierailija kirjoitti:
Lue järjestyslaki. Lisäksi kaikki eivät halua uida koirankarvoissa ja kusessa ja jotkut ovat jopa allergisia koirille. Siksi!
Tätä on yllättävän vaikea noudattaa. Moni koira ei itse osaa lukea ja täten valistaa omistajaansa järjestyslaista. En syytä koiria, mutta omistajille tekis mieli antaa lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Koska koiralliset ihmiset harvoin osaavat käyttäytyä. Yleiselle uimarannalle tuli kerran perhe pienen puudelin kanssa, vaikka koiran kieltävä kyltti oli näkösällä. Koira tietysti irti ja sehän ei totellut ketään eikä mitään, paitsi lopulta minua kun otin sitä raivelista kiinni ja vein omistajalle saatesanojen kera. Koira ennen kiinni jäämistään ehti näykkiä pieniä juoksentelevia lapsia ja räksyttää ympäriinsä pitkin rantaa. Omistaja jotain yritti piipittää. Näytin koirakieltokylttiä ja sanoin, että se on siinä ihan syystä. Lähtivät vähin äänin pois.
Koirat voivat myös levittää uimaveteen kolibakteereita.
Nämä uhoamiaet ovat aina niin hauskoja, IRL harvoin näkee tuollaista toimintaa.
En menisi uimarannalle koirien kanssa vaikka saisi, niille pitää olla myös varjoa tarjolla, jos eivät koko aikaa ui. Karkailevan kodinvaihtajan kanssa kävin koirien uimarannalla alussa. Ei sentään uinut vastarannalle :)
Täällä riittää rantoja kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koira eikä tulisi mieleenkään viedä sitä uimarannalle. Ymmärrän että joku voi pelätä, tai eivät muuten vaan tykkää. Sinänsä tuo että koira paskoo sinne ei ole mikään syy. Maasta ne paskat voi kerätä pois ja harva koira taas paskoo veteen, tosin kun ihmiset. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun ne tortut on pitäny jonkun ääliön vääntää siinä uimisen lomassa...
Ja se kakka ei ennen keräämistä ole ehtinyt levittää matoja tai mitään? Ja kun se kerätään, se viedään roskikseen, josta se parhaimmillaan päätyy yöllä takaisin rannalle lintujen tai oravien levittämänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy lapsiperheiden suosimilla rannoilla, koska pikkupenskat ne vasta pissivätkin sinne veteen.
Ja levittävät mm. norovirusta. Jotkut mammathan pesevät kakkapyllyjäkin siinä rantavedessä.
Koska se yleinen ranta olisi pian kakkaa täynnä.
Tässä lähellä on koiraranta (jossa on oma alueensa myös hevosille) ja voi jessus, missä kunnossa se on. Kakkaa joka paikassa ja haju sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Ai koska laissa sanotaan niin! Lakejahan ei voi koskaan muuttaa! Se on pyhä asia. Sitäpaitsi ihan kuin muut eläimet luonnossa ei tekisi tuota samaa jo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai koska laissa sanotaan niin! Lakejahan ei voi koskaan muuttaa! Se on pyhä asia. Sitäpaitsi ihan kuin muut eläimet luonnossa ei tekisi tuota samaa jo muutenkin.
Lakia rikkomallahan ne lait muuttuu...
Vierailija kirjoitti:
Koska se yleinen ranta olisi pian kakkaa täynnä.
Tässä lähellä on koiraranta (jossa on oma alueensa myös hevosille) ja voi jessus, missä kunnossa se on. Kakkaa joka paikassa ja haju sen mukaista.
Hevosen ja koiran köntsät verrattavissa kurpitsaan ja mustikkaan.
Miksi koira pitää yleiselle uimarannalle rahdata?
Sitten siellä olisi kusta ja paskaa joka paikassa. Vaikka teidän koira olisi kiva, siisti ja terve, niin kaikkien koirat eivät ole.