Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisällötön työtodistus..

Näinnpä
06.07.2016 |

Pakko myöntää, että kyllä harmittaa kun olin kesätöissä päiväkodissa ja sain lomalle lähtiessä käteen työtodistuksen pelkällä päivämäärällä ja nimikkeellä lastenhoitoharjoittelija. Esimies ei viitsinyt aikaansa enempää vaivata, jotta olisi edes kertonut lyhyesti työtehtävistäni tai miten työstä suoriuduin.. Aiempaa työkokemusta samalta alalta löytyy sekä aloitan syksyllä viimeisen vuoden lh-opintoja koulun penkillä, joten pian alkaa myös työn etsintä. Sain todella paljon positiivista palautetta työkavereiltani sekä kertoivat kehuneensa myös esimiehelle. Palkka pieni eikä käteen jää tuosta 1000e miinus verot laskujen ja vuokran jälkeen juurikaan ja esimieskin sanoi sopimusta tehdessä että harmi kun sulla nyt sitten vaan tosi huono palkka. Vähintä mitä esimies ois voinut tehdä mielestäni hyvästä työstä, olisi ollut kirjoittaa vähän kattavamman työtodistuksen.. työkaverit ja lapset olivat kyllä ihania.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit pyytää lisäksi arvioivaa työtodistusta. Mulla on edellisestä paikasta (jossa olin vuosia) HR:n kirjoittama päivämäärät & työsuhde päättyi omasta pyynnöstä-todistus ja lisäksi esimiehen kirjoittama todistus, jossa eriteltynä tehtävät ja vastuut sekä niistä suoriutuminen. Jälkimmäistä todin sain pyytää pariinkin kertaan.

Vierailija
2/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kirjallinen sepustus vertaiseltasi eli työkaveriltasi. Itse tein noin ja se olikin ratkaiseva paperi työpaikan saannissa. Hän ryhtyi myös suosittelijakseni.

Hoitoalalla on paljon paskaa, joten olen pyrkinyt eroon sittä. Ensimmäinen paska on, kun työtodistukseen kirjoitetaan "harjoittelija", vaikka olisikin tehnyt samaa työtä kuin muutkin.  HARJOITTELIJA ei oikeuta sitten kokemuslisiin. Olet pisteessa 0 työkokemuksen osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan saman harmituksen vuosien takaa. Ja mulla oli takana viisi vuotta tunnollisesti ja innokkaasti hoidettua hommaa. Ja työtodistuksesta puuttui kokonaan yksi vuosi ja työtehtävätkin oli väärin. No ne tietenkin korjattiin, kun onhan nyt sentään jotain oltava oikeinkin.

Ja tosiaan se toivottomuuden tunne, että noinko heitettiin vuosien työ vessanpönttöön. Mutta lohduksi voin kertoa, että eipä sitäkään todistusta kukaan ole jälkeenpäin kysellyt. Nyt palkkaan itse nuoria kesätöihin enkä ole itsekään todistuksien perään kysellyt. Mutta en suostu tuntemattomia randomilla palkkaamaan myöskään. Eli meille pääsee töihin, jos on suhteet kunnossa. Yksi oli esimerkiksi lainatyövoimana isommassa tapahtumassa, niin seuraavana kesänä pääsi kesätöihin.

Vierailija
4/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä arvioivaa työtodistusta pitää pyytää itse, muuten tulee vain tuo vakiotyötodistus päivämäärillä.

Vierailija
5/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei saa kirjoittaa arviointia, jos työntekijä ei sitä erikseen pyydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä