Tyttöystävä torjuu ja on haluton
Ollaan seurusteltu kohta vuoden verran. Tyttöystäväni on monella tapaa ihannenaiseni ja haluan elää hänen kanssaan, suhde on hyvä. On vain yksi ongelma. Hän ei halua kovin usein seksiä. Hän torjuu useimmat aloitteeni ja sanoo ettei tee kovin usein mieli. Meillä on seksiä suunnilleen kolmen viikon välein. Kuitenkin tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta eli kyse ei ole mistään sellaisesta että hän ei enää haluaisi olla kanssani. Laitan tytölle ruokaa ja muutenkin huomioin ja tehdään paljon juttuja yhdessä. Sängyssä panostan hänen nautintoonsa. En tiedä missä vika, tyttö ei ole kertonut syytä sille että torjuu useimmat aloitteeni siis muuta syytä kuin että hänen ei tee nyt mieli. Olen kyllä yrittänyt jutella asiasta. En haluaisi elää näin vähällä seksillä enkä haluaisi jättääkään häntä koska kaikki on muuten hyvin ja hän on sellainen jonka haluan. Joten mielipiteitä mitä voisin tehdä? Miten saada tyttöystävä innostumaan seksistä?
Kommentit (170)
Tuo on vittumainen ongelma. Joko alat hakkaamaan hanskaan hullun lailla ja toivot että halut rauhoittuu siten tai sitten avaat sanaisen arkkusi ja puhut suoraan ja selkeällä tavalla tytsyllesi siitä kuinka tärkeää seksi on.
itse rupesin masturboimaan ensimmäisen kerran vasta nykyisessä suhteessani kun avopuoliso sai herätettyä minun halut ja tukahduttamaan omat. olo on masentunut ja tän kuun puolessa välissä viimeistään pakko kertoa mikä mättää ja mitä haluan.
muuten kaikin puolin mahtava ihminen ja rakastan täydestä sydämestä
Kuulostat fiksulta ja ajattelevalta ihmiseltä. Aloituksesi perusteella jotenkin oletin, että sinä ja tyttöystäväsi olette noin parikymppisiä. Silloin kuvailemasi tilanne olisi vielä ihan ok ja ehkä jollakin tapaa korjattavissa taikka laitettavissa "nuoruuden piikkiin". Mutta... olettekin jo 3-kymppisiä. Omalla elämänkokemuksellani (olen 39v nainen) ja parisuhdehistoriallani arvioisin, että tilanteenne on lähtökohtaisesti jo melkoisen haasteellinen.
Ensinnäkin, 3-kymppisen naisen seksuaalisuus pitäisi olla jo aika lailla järjestyksessä. Naisen ns. naisellinen identiteetti pitäisi olla tuon ikäisenä jo selvillä, seksuaalisuus on sen "kivijalka". Ikävä kyllä samaan pakettiin kietoutuu myös aggressio-puoli. Seksuaalisuuden tukkoisuus kertoo samalla myös aggressiopuolen ongelmista. Millainen hän on suuttuessaan, miten riitelette? Pystyykö hän keskustelemaan myös vaikeista asioista? Luulen, että ei.
Tyttöystäväsi tietysti haluaa normaalin perhe-elämän, siihen toiveeseen ei seksielämän tukkoisuus vaikuta. Siksi hän haluaa muuttaa kanssasi yhteen ja perustaa varmasti myös perheen. Pelkäänpä, että kun lapset ovat kuvioissa (rikkonaiset yöt, valvominen, yösyötöt, korvakierteet ym. jokaiseen normaaliin arkeen kuuluvat väsyttävät jutut) niin seksielämänne näivettyy entisestään.
Itse olen avioliitossa miehen kanssa, jota halusin kiihkeästi suhteemme ensimmäiset 3 vuotta. Sitten tulivat lapset ja uupumus. Vaikeimmat ja väsyttävimmät ajat kantoi yli muisto suhteemme hekumasta :) Nyt lapset ovat jo vähän isompia ja se sama hehkuva lämpö on palannut välillemme - viimeksi eilen illalla kieriskelimme toisiimme kietoutuneina olohuoneen matolla lasten nukkuessa alakerrassa. Ja ajatus illasta saa nytkin hymyn huulille. Luulisitko, että sinulla ja tyttöystävälläsi on tällaista sitten, kun tulevat lapsenne ovat ylittäneet taaperoiän? :) mietippä tätä asiaa.
Kyllä kannattaa erota. Ei tule mitään tuosta.
Jos jo nyt on seksihalut naisella vähissä.
Ja vaikka hänellä iän myötä ( niin voi oikeasti kyllä käydä) lisääntyisi niin jäätkö odottamaan sitä?
20 vuotta ja hyvin epävarmaa?
Kerro naiselle totuus erosta kuitenkin jollain tavalla. Vaikka niin että ne seksihalut eivät ole tarpeeksi samanlaiset.
Itse olen aina halunnut seksiä jo hyvin nuoresta ja kyllä se suhteen liima on.
Ei ainoa tärkeä asia mutta yksi tärkeimmistä kuitenkin.
Eikä se automaattisesti vähene pitkässäkään suhteessa.
Yhdessä ollaan oltu kohta 40 v ja edelleen seksiä noin 4-5 kertaa viikossa.
No onhan se tietty vähentynyt , nykyään ei enää ole kahta kertaa päivässä eikä ihan joka päivä.
Mutta menee varmaan ikääntymisen piikkiin.
Jossain kommentissa sanoit, että tyttöystävä on ujo sängyssä. Olisiko hänellä itsetunto-ongelmia? Jos hän ei koe itseään viehättäväksi tai hyväksytyksi, niin seksi ei silloin onnistu. Osoitatko hänelle, että haluat nimenomaan häntä, et seksiä (jolloin hänen paikallaan voisi olla kuka tahansa).
Itse olin avioliitossani täysin lukossa seksin suhteen, kaikki oli muuten hyvin ja tilanne kutakuinkin sama kuin teillä. Seksi oli semmoinen hyvä suoritus, mutta ei tuntunut missään, vaikka orgasmin sainkin. En ikinä tuntenut halua, ja olin varma että olen frigidi, aseksuaali tai jotain. Seksi ei vain ollut "mun juttu", näin uskottelin itselleni.
Suostuin siihen miehen mieliksi, kävin terapeutilla jne ja olin erittäin ahdistunut, kun en tuntenut polttavaa halua enkä ollut sellainen intohimoinen villikissa, mikä kuuluisi olla.
Lapsena ja nuorena minua on kiusattu, seksuaalisuuttani on loukattu, vartaloani on arvosteltu ja olin sitten mielessäni päättänyt, että en ole seksin "arvoinen".
En osannut itseäni auttaa, eikä exän tunne-elämä ollut myöskään niin eheä, että hänellä olisi ollut antaa sitä tukea, rakkauden ja hyväksynnän osoitusta, sekä sitä, että hän olisi nähnyt minut nimenomaan NAISENA, seksikkäänä, itsenäni, mitä olisin tarvinnut jotta olisin uskaltanut olla avoimen seksuaalinen. Muutoin olin "täydellinen" vaimo, ja mies kävi yhä kylmemmäksi tunteiltaan. Inhosin itseäni, vartaloani, koska en ikinä kuullut mitään nättiä, en kokenut itseäni naiseksi - olin vain "kodinkone".
Selvää on, että tämä yhtälö ei toimi pitemmän päälle parisuhteessa ja tuli ero, johon liittyi pettämistä (ex) ja muitakin ongelmia.
Se oli kuitenkin niin kova paikka kaikkine käänteineen, että jouduin miettimään koko minuuteni uusiksi.
Eron jälkeen sain kaipaamani huomiota ja ihailua eräältä mieheltä, nimenomaan avoimen seksuaalisessa mielessä ja huomasin, että herranjestas, minua panettaa! Tältäkö se tuntuu?
Sittemmin olen ollut suhteessa toisen miehen kanssa ja todellakin olen tuntenut halua. En vieläkään ole mikään seksipapitar, mutta olen niin iloinen, että tunnen halua ja uskallan tuntea sitä. Alan hyväksyä seksuaalisuuteni osana itseäni enkä mieti niin paljon ulkomuotoani, vaan enemmän tuntemuksia.
Pitkä tarina, mutta pointti on, että haluttomuus voi olla syvä tunneasia, tyttöystäväsi voi hävetä kroppaansa ja seksuaalisuuttaan. Mutta ei se haluttomuus ole välttämättä pysyvä olotila. Jos kyse on tunnelukoista, niin ongelman ratkaiseminen vaatii sinulta suurta kärsivällisyyttä, hellyyttä ja tunteiden osoittamista. Naisellasi tulee olla turvallinen ja 110 % hyväksytty olo, jotta hän voi riehaantua kanssasi.
Sitten voi olla myös niin, että hän ei vain halua yhtä paljon. Hän on ihan sinut itsensä kanssa, mutta muut asiat kiinnostaa enemmän.
Vanha setä ajattelee taas.
Monet oletettavasti naiskirjoittajat vetoavat siihen, että tyttöystävälle voi olla seksuaalisuus, itsetunto, vartalon hyväksyntä yms. vähän hukassa ja kun olet kärsivällinen niin kipinä voi löytyä vielä. MUTTA en nyt suoralta kädeltä muista tästä ketjusta yhtään sellaista kirjoitusta, jossa löysin naiseuteni ja seksuaalisuuteni sen saman miehen kanssa, vaan tarina menee, että tuli ero ja rakensin minuuteni palikat uudelleen ja sitten sytyin uuden ihanan miehen kanssa.
Mutta kuten on lukuisissa viesteissä sanottu, kyse on siitä mitä haluat. Jos haluat turvallisen vakaan parisuhteen ja perheen (viestiesi perusteella nainen haluaa nimenomaan perustaa perheen ja lisääntyä kanssasi) niin sen saat tyttöystäväsi kanssa. Jos pääsi kestää sinulle epätyydyttävää seksielämää loppuelämän tai eroon saakka, niin tiedät minkä paketin saat.
Se, että saisit vakaan parisuhteen ja tyttöystäväsi muuttuisi enemmän seksuaaliseksi, on tietysti mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Siihen et voi vaikuttaa millään teolla tai tekemättä jättämisellä vaan seksuaalisuustason nousu on täysin tyttöystävän käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy? Hoitakaa ehkäisy jotenkin muuten niin naiselle palautuu normaali hormonitoiminta ja halut myös.
Ajattelin ihan samaa. Seurustelun alkuaikoina ei tehnyt mieli (pillerit). Kun jätin ne pois, niin kostuu helpommin ja muutenkin kiinnostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy? Hoitakaa ehkäisy jotenkin muuten niin naiselle palautuu normaali hormonitoiminta ja halut myös.
Ajattelin ihan samaa. Seurustelun alkuaikoina ei tehnyt mieli (pillerit). Kun jätin ne pois, niin kostuu helpommin ja muutenkin kiinnostaa enemmän.
Enää puuttuu että pitäisi hieroa tai jakaa kotitöitä yms.
Noin kolme kertaa on jo huomautettu aikaisemmin, että lukekaa ketju.
Ap, mysteeri ratkaistu, av:n sherlokit sen tekivät. TY syö salaa pillereitä, ota tämä puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on muutama vaihtoehto. Voit hyväksyä naisesi sellaisenaan ja tyydyt runkkailemiseen. Itse jopa uskon, että naisen halut vähenevät tulevaisuudessa. Voit puhua asiasta naisellesi ja ulkoistaa seksin eli kysyä lupaa panna muita. Sovitte yhdessä säännöt tuohon. Tämä toimii joillain pareilla ja jopa lähentee heitä entisestään kun toinen ei enään vonkaa koko aikaa. Hän joko hyväksyy tämän tavan tai ei. Voit myös rohkeasti ilmoittaa puhuttuasi tästä, että menet nyt panolle ja tulet taas parin tunnin päästä takaisin kotiin. Kyllä jotkin naiset alistuvat tähän kohtaloonkin. Voit hommata vakituisen seksisuhteen jonkun kanssa, random panoja tai käydä maksullisissa. Viimeisenä vaihtoehtona on erota suosiolla ja etsiä nainen kenen kanssa halusi kohtaavat. Näin helppoa se on.
Oletko sekaisin? Että vaimo suostuisi siihen, että mies käy jollakin tautipesällä ja tulee kotiin parisänkyyn takaisin muina miehinä. HP.
nimim. Johan Pomppas
No kertoo sun asenteesta paljon "laitan TYTÖLLE ruokaa..." "mutta TYTTÖ ei halua..."
suklaaherkku kirjoitti:
Vittu aina tätä samaa paskaa :DDDD nyt vaimo on vain muuttunut tyttöystäväksi. Miten edes jaksat AINA tätä samaa? Jeesus sentään...
Miksi naisten kertomukset kärsiessään miesten haluttomuudesta ovat tärkeä asia, mutta toisinpäin asia on paskaa?
En lukenut koko ketjua, joten joku on jo voinut kertoa saman, mutta tässä meidän ratkaisumme vastaavanlaiseen tilanteeseen:
Minä olen aina halunnut seksiä vähemmän kuin mieheni. Minulle riittäisi pari-kolme kertaa kuussa, mies haluaa päivittäin. Tilanne meni siihen, että mies turhautui yrittämiseen ja minä ahdistuin jatkuvasta vonkaamisesta niin, että ne vähäisetkin halut katosivat.
Asiasta keskustelu ja kompromissin tekeminen pelasti meidän liittomme: Sovimme, että seksiä on kaksi kertaa viikossa. Minä aloin suhtautua vapautuneemmin miehen hellyydenosoituksiin, kun voin luottaa ettei takana ole ajatus seksistä (esim. jos edellisenä päivänä oli sitä ollut) ja mies rentoutui, kun tiesi että seksiä kuitenkin tulee säännöllisesti (ja enemmän kuin ennen).
Alkuun monet kerrat olivat minusta pakkopullaa, mutta vähitellen aloin tottua tilanteeseen, ja sitten jopa pitää siitä. Seksi on nykyään parempaa ja nautin siitä, ja usein sitä on enemmänkin kuin tuo "sovittu" määrä, koska hellyyttä ja kosketuksia ilman taka-ajatuksia on enemmän, mikä lisää halukkuuttani.
Eli ainakin meillä toimi tuo, että sovittiin määrästä ja muulloin sain olla vapaa painostuksesta. Se vapautti minutkin haluamaan miestäni, kun ei enää tarvinnut olla jatkuvasti puolustuskannalla ja tuntea huonoa omaatuntoa kieltäytymisistä. Ja mieskin on rennompi ja hellempi, kun tietää että sitä seksiä on vähintään se kaksi kertaa viikossa.
Kannattaa kokeilla, jos tyttöystäväsi suostuu järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin taannoin dokkarin. Siinä kerrottiin, että naisten seksuaalinen kiinnostus uutta kumppania kohtaan vähenee nopeammin kuin miehen. Naisilla halut vähenivät n. 1 v. Jälkeen, en muista enää miesten aikaa.
Katsoin myöskin tämän, oli nimeltään Himon verkko.
Siitä kirjoitettiin näin:
Etenkin pitkissä parisuhteissa himon tiedetään hiljalleen hiipuvan. Dokumentin yllättävin tieto lienee se, että naisten himo laskee radikaalimmin ja nopeammin kuin miesten. Kolmen vuoden yhteiselon jälkeen moni nainen kärsii siitä, ettei enää halua omaa puolisoaan.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että nämä naiset kärsisivät haluttomuudesta – päinvastoin. Heidän himonsa ja seksuaalinen aktiivisuutensa on ennallaan, mutta he ovat alkaneet haluta muita miehiä.
... Juu, itsellekin on käynyt juuri näin..
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole seksihaluja ja siihen ei mikään auta. Sen kanssa pitää oppia elämään tai vaihtaa naista
tai hankkia sivusuhde, suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole seksihaluja ja siihen ei mikään auta. Sen kanssa pitää oppia elämään tai vaihtaa naista
tai hankkia sivusuhde, suosittelen
Tajuaako nämä pihtaavat (liian harvoin haluavat) että ajavat kumppaninsa toisen syliin?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin taannoin dokkarin. Siinä kerrottiin, että naisten seksuaalinen kiinnostus uutta kumppania kohtaan vähenee nopeammin kuin miehen. Naisilla halut vähenivät n. 1 v. Jälkeen, en muista enää miesten aikaa.
Katsoin myöskin tämän, oli nimeltään Himon verkko.
Siitä kirjoitettiin näin:
Etenkin pitkissä parisuhteissa himon tiedetään hiljalleen hiipuvan. Dokumentin yllättävin tieto lienee se, että naisten himo laskee radikaalimmin ja nopeammin kuin miesten. Kolmen vuoden yhteiselon jälkeen moni nainen kärsii siitä, ettei enää halua omaa puolisoaan.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että nämä naiset kärsisivät haluttomuudesta – päinvastoin. Heidän himonsa ja seksuaalinen aktiivisuutensa on ennallaan, mutta he ovat alkaneet haluta muita miehiä.
... Juu, itsellekin on käynyt juuri näin..
Naisilla asia menee niin, että seksuaalinen kiinnostus on vahvaa n. parin vuoden ajan, ja jos suhteeseen syntyy lapsi, naisen rakkaus ohjautuu vauvaan, mutta myös kiinnostus miestä kohtaan pysyy yllä siihen asti kun lapsi on n. 3-vuotias. Silloin pitäis taas pamahtaa paksuksi, että seksuaalinen kiinnostus säilyisi. Se on ihan biologiaa eikä tarvetta psykologisointiin välttämättä ole.
Mutta jos naista ei seksi kiinnosta edes suhteen ensimmäisenä vuotena, aika oudolta kuulostaa koko järjestely.
Vierailija kirjoitti:
No kertoo sun asenteesta paljon "laitan TYTÖLLE ruokaa..." "mutta TYTTÖ ei halua..."
täh? sanoiko ap minkä ikäisiä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vanha setä ajattelee taas.
Monet oletettavasti naiskirjoittajat vetoavat siihen, että tyttöystävälle voi olla seksuaalisuus, itsetunto, vartalon hyväksyntä yms. vähän hukassa ja kun olet kärsivällinen niin kipinä voi löytyä vielä. MUTTA en nyt suoralta kädeltä muista tästä ketjusta yhtään sellaista kirjoitusta, jossa löysin naiseuteni ja seksuaalisuuteni sen saman miehen kanssa, vaan tarina menee, että tuli ero ja rakensin minuuteni palikat uudelleen ja sitten sytyin uuden ihanan miehen kanssa.
Mutta kuten on lukuisissa viesteissä sanottu, kyse on siitä mitä haluat. Jos haluat turvallisen vakaan parisuhteen ja perheen (viestiesi perusteella nainen haluaa nimenomaan perustaa perheen ja lisääntyä kanssasi) niin sen saat tyttöystäväsi kanssa. Jos pääsi kestää sinulle epätyydyttävää seksielämää loppuelämän tai eroon saakka, niin tiedät minkä paketin saat.
Se, että saisit vakaan parisuhteen ja tyttöystäväsi muuttuisi enemmän seksuaaliseksi, on tietysti mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Siihen et voi vaikuttaa millään teolla tai tekemättä jättämisellä vaan seksuaalisuustason nousu on täysin tyttöystävän käsissä.
Tässä sinulle tarina jossa löysin naiseuteni ja seksuaalisuuteni sen saman miehen kanssa. Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta, parikymppisestä. Minulla oli voimakkaita tunnelukkoja nimenomaan seksuaalisuudessa, koska kotini oli hyvin ankaran kristitty jossa seksuaalisuus oli vaiettu ja likainen asia, ja naiset jotka antoivat miehen panna, olivat huoria. Lisäksi tyytymättömyys vartaloon oli mukana, vaikka olen aina ollut hoikka.
Nyt hieman yli kolmekymppisenä olen vapautunut näistä tunnelukoista, ja lopetettuani e-pillerit olen taas alkanut myös haluamaan. Nuorempana oli haluja, mutta niistä ei voinut puhua häpeän takia. Sitten aloitinkin ne hemmetin pillerit jota veivät kaikki halut.
Nyt viimeiset puoli vuotta on ollut melkoista ilotulitusta tuon saman miehen kanssa, kun lukot ovat auki, olen alkanut treenaamaan ja tunnen ylpeyttä vartalostani, ja pillereiden syönti on loppu ja haluan joka päivä.
Olen vain onnellinen että mieheni jaksoi. Asiassa varmasti auttoi se, että tein tietoisen päätöksen etten koskaan sano ei ilman erittäin hyvää, todellista syytä. Jos syy oli sellainen haluttomuus josta tiesin, ettei edes mukaan lähteminen auta, hoidin hänet suulla. Yleensä aina lähdin mukaan, ja seksi oli lopulta kuitenkin nautinnollista. Miehelleni on aina ollut tärkeää, että minä nautin myös.
Eli käyttää niitä aineita ja lisäksi libidoa ei ole.
Ei hyvä.
Kolmikymppisellä naisella biologinen kello tikittää. Ehkä hänellä ei sukat pyöri jaloissa sinun kanssasi, mutta hän on ajatellut että olet hyvää isä- ja aviomiesainesta, joten se ei haittaa. Hänellä ei ole enää aikaa etsiä, koska pitäisi alkaa vakiintuun että voi alkaa lisääntymään.
Minulle kävi näin, siksi näin suoraa puhetta. En tietenkään tiennyt että tästä on kyse, koska kuitenkin rakastin miestäni. Hän ei vaan ollut kovin seksuaalinen ihminen, ja minä olin se joka eli puutteessa. Erohan siitä tuli lopulta, valitettavasti vasta kun lapset oli saatu.
Vapaana ihmisenä, jolla ei ollut enää aikataulupaineita, tapasinkin miehen joka sai minut ihan sekaisin. Sitten kyllä oltiin eteisessä ja keittiön pöydällä kuin kanit. Ex ei vaan sytyttänyt minussa sellaisia tunteita, alussakaan.
Vaimosi ei halua sinua hulluna. Ei voi tietää haluaisiko hän ketään, mutta ei ainakaan sinua.
Miksi pitää kommentoida, jos ei jaksa yhtään lukea ketjua? Ap:n tyttöystävä on jo 30, eikä hän käytä hirmonaalista ehkäisyä, mikä on kerrottu moneen kertaan.