Tyttöystävä torjuu ja on haluton
Ollaan seurusteltu kohta vuoden verran. Tyttöystäväni on monella tapaa ihannenaiseni ja haluan elää hänen kanssaan, suhde on hyvä. On vain yksi ongelma. Hän ei halua kovin usein seksiä. Hän torjuu useimmat aloitteeni ja sanoo ettei tee kovin usein mieli. Meillä on seksiä suunnilleen kolmen viikon välein. Kuitenkin tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta eli kyse ei ole mistään sellaisesta että hän ei enää haluaisi olla kanssani. Laitan tytölle ruokaa ja muutenkin huomioin ja tehdään paljon juttuja yhdessä. Sängyssä panostan hänen nautintoonsa. En tiedä missä vika, tyttö ei ole kertonut syytä sille että torjuu useimmat aloitteeni siis muuta syytä kuin että hänen ei tee nyt mieli. Olen kyllä yrittänyt jutella asiasta. En haluaisi elää näin vähällä seksillä enkä haluaisi jättääkään häntä koska kaikki on muuten hyvin ja hän on sellainen jonka haluan. Joten mielipiteitä mitä voisin tehdä? Miten saada tyttöystävä innostumaan seksistä?
Kommentit (170)
Jotkut ehkäisypillerit aiheuttavat sivuvaikutuksina haluttomuutta. Syökö hän pillereitä. Pitäisikö vaihtaa merkkiä.
Luepa pillereiden haittavakutusluettelosta onko siellä seksuaalinen haluttomuus. Olen kuullut että merkkiä vaihtamalla on toinen ääni kellossa.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos olisin ymmärtänyt, mitä haluttoman miehen kanssa eläminen tekee omalle psyykelle, olisin lopettanut suhteen paljon aikaisemmin. Roikuin muilta osin hyvässä suhteessa ja uskottelin itselleni, ettei seksi ole minulle niin tärkeää. Meilläkään ei sitä alkuhuumaa ollut. Kokeiltiin jopa yhteisymmärryksessä sitä, että tyydytin seksuaaliset tarpeet muualla. Paransiko se tilannetta. No ei. Olisin halunnut seksiä ja rakastella kuitenkin oman rakkaani kanssa ja ulkopuolisesta suhteesta jäi vaan halpa olo.
Suhteen loputtua kesti kauan löytää seksuaalinen itsetunto, kun oli tullut torjutuksi niin kauan. Vuosien mittaan alkoi kokemaan että vika täytyy olla minussa, vaikka toinen sanoi ettei halua ketään muutakaan. Tällä hetkellä minulla on hyvä ja kaikin puolin tyydyttävä seksielämä, mutta taka-alalla vaanii aina ajatus, jos tuo ei kohta haluakaan minua enää. Sen takia suosittelen harkitsemaan eroa vakavasti. (Ex-mieheni muuten kävi pitkän terapiankin muista syistä. Vielä nyt 15 vuoden jälkeen suhteemme päättymisestä, hän ei edelleenkään ole kiinnostunut seksistä. Löysi itselleen onneksi saman tahtisen naisystävän.)
http://www.vauva.fi/keskustelu/1131081/ketju/huom_yksi__parannuskeino_h…
Tässä aikaisempi ketju tästä aiheesta. Lisäksi voit googlata laittamalla e-pillerit ja haluttomuus, niin sieltä tulee kyllä virallistakin tekstiä. Tämä on monille naisille ongelma.
Yasmin -pillerit ovat kuulemma hyviä pilsuja näistä normaaleista pillereistä. Sitten on tietenkin minipillereitä.
Katsoin taannoin dokkarin. Siinä kerrottiin, että naisten seksuaalinen kiinnostus uutta kumppania kohtaan vähenee nopeammin kuin miehen. Naisilla halut vähenivät n. 1 v. Jälkeen, en muista enää miesten aikaa.
http://www.cosmopolitan.fi/keskustelu/15236/ketju/varoitus_e_pillerit_a…
Tässä ketju naisten keskusteluista.
Olette kuitenkin jo perheenperustamisiässä, eikä tiedä miten nopeasti löytyy ja löytyykö sopivia kandidaatteja. Sitäpaitsi jos rakastat häntä, yrität kaikkesi suhteenne eteen.
Jos et aio suhdetta lopettaa, niin ei kyllä ainakaan kannata muuttaa yhteen. Yhdessä asuessa toisen haluttomuus vituttaa vain entistä enemmän, kun toinen on koko ajan läsnä mutta ei kuitenkaan koskaan saatavilla. Nyt kun asutte omissa kämpissä, voit sentään vetäytyä kotiisi runkkaamaan rauhassa. Yhteisessä asunnossa sekään ei ehkä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
http://www.cosmopolitan.fi/keskustelu/15236/ketju/varoitus_e_pillerit_a…
Tässä ketju naisten keskusteluista.
Olette kuitenkin jo perheenperustamisiässä, eikä tiedä miten nopeasti löytyy ja löytyykö sopivia kandidaatteja. Sitäpaitsi jos rakastat häntä, yrität kaikkesi suhteenne eteen.
Lukekaa ketju ennen kuin kommentoitte! AP on jo ajat sitten kertonut, että tyttöystävä ei käytä e-pillereitä eikä mitään muutakaan hormonaalista ehkäisyä. Ja oikeasti, pelkkä rakkaus ei aina riitä, kumppanin pitää olla myös sopiva. Jos seksihalut ovat täysin erilaiset, ei siitä pidemmän päälle mitään tule.
Miten olisi AP pariterapia? Siis menkää jonkun pariterapeutin juttusille. Ilmeisesti molemmilla on kuitenkin halua yrittää ratkaista tilanne. Terapeutti voisi ehkä auttaa jonkin kompromissin löytämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi AP pariterapia? Siis menkää jonkun pariterapeutin juttusille. Ilmeisesti molemmilla on kuitenkin halua yrittää ratkaista tilanne. Terapeutti voisi ehkä auttaa jonkin kompromissin löytämisessä.
Uskon että molemmilla on halua ratkaista, mutta taitoa ei riittämiin. Ap.
Onko hän saanut orgasmia sinun kanssasi, varmasti?
Mulla oli aluksi vaikeuksia kyseisen asian suhteen nykyiseni kanssa, mutta pitkään juteltua saatiin seksi luistamaan ja mäkin aloin saamaan. Nykyään, etenkin lapsen saannin jälkeen haluaisin joka päivä! Mies haluaa "vain" kerran viikossa.
Mutta mun neuvoni on että juttele hänen kanssaan orgasmista ja mitä hän haluaa sängyssä. :)
Miksi et vain voi olla kiitollinen siitä seksistä mitä saat? Kuulostat itsekkäältä.
Terveisin sinkkumies jo kolmatta vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ollaan seurusteltu kohta vuoden verran. Tyttöystäväni on monella tapaa ihannenaiseni ja haluan elää hänen kanssaan, suhde on hyvä. On vain yksi ongelma. Hän ei halua kovin usein seksiä. Hän torjuu useimmat aloitteeni ja sanoo ettei tee kovin usein mieli. Meillä on seksiä suunnilleen kolmen viikon välein. Kuitenkin tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta eli kyse ei ole mistään sellaisesta että hän ei enää haluaisi olla kanssani. Laitan tytölle ruokaa ja muutenkin huomioin ja tehdään paljon juttuja yhdessä. Sängyssä panostan hänen nautintoonsa. En tiedä missä vika, tyttö ei ole kertonut syytä sille että torjuu useimmat aloitteeni siis muuta syytä kuin että hänen ei tee nyt mieli. Olen kyllä yrittänyt jutella asiasta. En haluaisi elää näin vähällä seksillä enkä haluaisi jättääkään häntä koska kaikki on muuten hyvin ja hän on sellainen jonka haluan. Joten mielipiteitä mitä voisin tehdä? Miten saada tyttöystävä innostumaan seksistä?
Uutta matoa koukkuun, ei ne halut tuosta ainakaan lisäänny.
Itse myös haluton ja se ahdistaa todella paljon. Olen huomannut että se vaivaa miestä niin olen välillä tarjoutunut pelkkään suuseksiin kun ei itse ole tehnyt mieli. Ja haluan haluta miestä mut ei vaa haluta, johtunee pillereistä. Olen miehelle selittänyt ettei ole hänen vika. Toisinaan vaik ei itsellä tekisi yhtään mieli niin yllätän hänet ja antaudun vaan mukaan ja sitten se on ihanaa vaikka en aluksi halunnutkaan. Jalkahieronta joka johtaa pakaroihin on ihanaa ja se saa tällaisen haluttomammankin naisen syttymään. Meillä auttoi keskustelu ja olen yrittänyt enemmän miehen mieliksi ja joka kerta se on lopulta palkinnut! Tsemppiä ap, kuulostat aivan ihanalta mieheltä ja Nainen saa olla tosi Onnekas sinusta. Jos ei mikään auta ni ero sitten. Mut älä ainakaan pettämää lähe. Mielummin eroa ensin ja etsi uusi vasta sitten. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että tyttöystävä älyäis arvostaa sua. Mut pakko sanoa et kaikkia ei vaa aina huvita/haluta ja se On ahdistavaa ja itsellä huono omatunto siitä. Tärkeää öisin kuitenkin tehdä niitä kompromisseja sen haluttomankim tai sit vaa erota. Voi kun saisit selville mistä Hän tykkää. Vika ei ole sinussa muista se! Tsemppiä ja kerro miten tilanne etenee.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös haluton ja se ahdistaa todella paljon. Olen huomannut että se vaivaa miestä niin olen välillä tarjoutunut pelkkään suuseksiin kun ei itse ole tehnyt mieli. Ja haluan haluta miestä mut ei vaa haluta, johtunee pillereistä. Olen miehelle selittänyt ettei ole hänen vika. Toisinaan vaik ei itsellä tekisi yhtään mieli niin yllätän hänet ja antaudun vaan mukaan ja sitten se on ihanaa vaikka en aluksi halunnutkaan. Jalkahieronta joka johtaa pakaroihin on ihanaa ja se saa tällaisen haluttomammankin naisen syttymään. Meillä auttoi keskustelu ja olen yrittänyt enemmän miehen mieliksi ja joka kerta se on lopulta palkinnut! Tsemppiä ap, kuulostat aivan ihanalta mieheltä ja Nainen saa olla tosi Onnekas sinusta. Jos ei mikään auta ni ero sitten. Mut älä ainakaan pettämää lähe. Mielummin eroa ensin ja etsi uusi vasta sitten. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että tyttöystävä älyäis arvostaa sua. Mut pakko sanoa et kaikkia ei vaa aina huvita/haluta ja se On ahdistavaa ja itsellä huono omatunto siitä. Tärkeää öisin kuitenkin tehdä niitä kompromisseja sen haluttomankim tai sit vaa erota. Voi kun saisit selville mistä Hän tykkää. Vika ei ole sinussa muista se! Tsemppiä ja kerro miten tilanne etenee.
Luulen että tyttöystäväänikin ahdistaa se että hän haluaa minulle liian harvoin, ilmeisesti hän haluaisi haluta useammin ja haluaisi että seksi ei olisi ongelma. Mutta jotenkin otollista hetkeä hänen haluilleen ei tule kovin usein, milloin on liian väsynyt, milloin on kiire tehdä jotain muuta tai pomo stressaa tai tein aloitteen väärin tai häntä harmittaa jokin pieleen nennyt arkinen juttu tai mitä ikinä. Hän tekee itsekin kyllä välillä aloitteita jopa, eli halua on sillon kun kaikki tähdet on hänelle sopivassa asennossa. Mutta ne tähdet vaan on liian harvoin sopivassa asennossa kun niin moni muu asia häiritsee hänen halujaan. Hänkin vaikuttaa monesti siltä että hänellä on huono omatunto asiasta ja hyvittelee minulle torjumistaan sitten seuraavana päivänä olemalla ekstrakiva tai laittamalla erityisen hyvää ruokaa tms. Sitten kun meillä onnistuu olemaan seksiä niin hän saa kyllä orgasmin kanssani ja kehuu että tuntuu hyvältä. Ap.
Luulen että meidän seksielämä on jotenkin "lukossa" ja se lukko pitäisi saada avattua niin tyttöystävänikin haluaisi useammin. Hän varmaan on kokenut minun vaativan tai odottavan paljon seksiä tai että minulle ei riitä se mitä hän on (riittäisi oikein hyvin kunhan olisi useammin). Siksi kyselenkin täältä neuvoa että mitä tehdä tytön kanssa. Ap.
Jos ei vaan halua. Mä olen sinkku ja onnellinen siitä ettei kukaan painosta seksiin. Ehkä kerran kuussa voisi olla mulle hyvä määrä. En näe mitään syytä miksi pitäisi koko ajan harrastaa seksiä.
Edellinen jatkaa: edellisessä suhteessa mua ahdisti kun kaikki läheisyys johti aina seksin yrittämiseen. Ei ollut halailua, suutelua tms ilman että mies yritti viedä sitä pidemmälle. Olisi ollut kiva joskus vain olla lähekkäin.
Joskus meillä kaikilla on "haluttomia" kausia. Varmaan hellävarasesti kannattaa kysellä, että miksi ei tee mieli. Niinkuin oot tehnyki.
Joskus me naiset ollaan liian tietosia "vioistamme" ja "puutteistamme". Eli jos tyttöystävälläs on ollu puhetta painosta, dieeteistä tai muita kehokomplekseja, niin "huonompana" kautena sitä jää ikäänku odottamaan sitä itsensä hehkeämpää kautta. Vaikka eihän se noin pitäisi olla ja yleensä nuo kaikki kompleksit on omia päänsisäsiä juttuja ilman todellisuuspohjaa.
Eli jospa se likkas lämpenis kun hissukseen imartelet häntä :). En tällä tarkota mitään väkinäistä läppää tai valehtelua, mutta hellästi kerrot mistä hänen kehossaan/hänessä pidät. Jos hän siitä innostuisi.
Nainen vaihtoon! Seksin määrä vain vähenee ajan myötä. On tässä maassa vielä sellaisiakin naisia, joita petihommat kiinnostaa.
En tiedä voinko sopeutua ja ongelmahan se jo on. En huvikseni kirjoittelisi tänne naistenpalstalle vaan haluan ihan todella löytää ongelmaan ratkaisun.