Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi VR myy matkalipun lisäksi paikkalipun eli RAHASTAA 2 KERTAAN?

Vierailija
06.07.2016 |

Matkalipuista vaan hinta, ja ihmiset saa mennä istumaan sinne, missä on vapaa paikka.
Ja sitten vaan niitä vaunuja tarpeeksi.
Eihän busseihinkaan myydä paikkalippuja?

Miksi VR myy matkalipun lisäksi paikkalipun eli RAHASTAA 2 KERTAAN?

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
22/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Ameriikan presidentiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko jollain välillä mahdollista edes ostaa matkalippu ilman paikkaa?

Opiskellessani vuonna 1992 piti ostaa paikkalippu erikseen, ja köyhänä opiskelijana sitä sitten siirtyi kun paikan haltija ilmestyi junaa, ravintolavaunussakin tuli istuttua, mutta sen jälkeen on tietääkseni käytössä ollut ihan matkalippu, johon on merkitty paikka jossa istut.

En tosin vuoteen ole matkustanut junalla, mutta viimeksi kun äidilleni 3 kk sitten  junalipun verkosta ostin, siihen ihan sisältyi istumapaikka.

On mahdollista ostaa vain matkalippu.

Niin, jos ostaa junasta. Mutta jos ostaa lipun etukäteen, niin silloin tulee aina paikkavalinta.

Vierailija
24/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ihmeessä kuinka se paikaton junalippua ostetaan? Mulle onnettomalle aina tulee samaan hintaan se paikkakin, samalla tavalla kuin lentolippuunkin.

Vierailija
25/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ne ajat kun paikkalippu ei ollut pakollinen. Siinä sitten täydessä junassa arvottiin että missähän vaunussa olisi tilaa. Ja sitten kun poistuu vessaan tai ravintolaan niin se paikka onkin jo jonkun toisen hallussa. Enää en vapaaehtoisesti matkustaisi ilman paikkalippua kaukojunissa. Ja nykyään siitä ei edes mene mitään erillistä maksua vaan paikanvaraus kuuluu peruspalveluun. Eikä se kyllä mikään tuplahinta ole koskaan ollutkaan vaan pieni lisämaksu. Verkkokaupassa ei koskaan ole mitään ongelmia ollut paikan varauksen kanssa. Ja jos ei itse viitsi varata niin voi laittaa täpän että kone valitsee paikan minun puolesta.

Vierailija
26/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kyselyssä pitäisi olla kolmas kohta:

"Onko AP tyhmä?"

En sanoisi tyhmä, vaan tietämätön. T. junalla myös viimeksi vuonna 1999 matkustanut Sinkkumies.

Kiitos.

Junan käyttäminen on oikeasti tehty TURHAAN ihan h...n vaikeaksi. Jos et matkusta sillä joka päivä ja ole joku pilkuntarkka byrokraatti, joka jaksaa ... sitä pilkkua. Nyt on tehty vielä niin käteväksi, ettei enää ole asemallakaan henkilökuntaa, jolta voisit saada palavelua. Jos joudun tekemään kaiken itse ja haluan myös olla ajoissa perillä, on vain yksi vaihtoehto: auto.

Vierailija
27/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko AP tyhmä?"

En vaan pihi ja rakastan tehokkuutta.

Sinä ehdotit, että otetaan lisää vaunuja. Miten se lisää tehokkuutta?

Ja muistan kyllä ne paikanvaihtorumbat, joten nykyinen systeemi on paljon parempi.

Vierailija
28/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ihmeessä kuinka se paikaton junalippua ostetaan? Mulle onnettomalle aina tulee samaan hintaan se paikkakin, samalla tavalla kuin lentolippuunkin.

Esim. sarjalipulla.

Vierailija
29/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymärtämänyt mikä on ongelma? Ei VR kyllä tuplahintaa paikkalipuista ota, matkustaja taitaa ola tyhmä tässä tapauksessa.

Matkasta ottaa. Maksat matkalipun + paikkalipun.

Maksat myös itse tekemästäsi varauksesta esim. laajakaistakuluin tai puhelinlaskuin. Siirtymisestä juna-asemalle/asemalta, ehkä parkistakin.

Miks ihmeessä ostat ensin netistä lipun (paikallinen) ja junasta vielä erikseen uuden lipun? Vai ostatko netistä kaksi lippua? Oletko idiootti?

Vierailija
30/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen yleensä ostettiin vain matka. Paikkalipusta joutui.maksamaan lisähinnan. Sitten keksivät, että myyvät jatkossa vain tätä yhdistelmää, niin saavat matkustajilta lisää rahaa.

Vierailija
31/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko AP tyhmä?"

En sanoisi tyhmä, vaan tietämätön. T. junalla myös viimeksi vuonna 1999 matkustanut Sinkkumies.

Kiitos.

Junan käyttäminen on oikeasti tehty TURHAAN ihan h...n vaikeaksi. Jos et matkusta sillä joka päivä ja ole joku pilkuntarkka byrokraatti, joka jaksaa ... sitä pilkkua. Nyt on tehty vielä niin käteväksi, ettei enää ole asemallakaan henkilökuntaa, jolta voisit saada palavelua. Jos joudun tekemään kaiken itse ja haluan myös olla ajoissa perillä, on vain yksi vaihtoehto: auto.

Uskomatonta. Maailma kehittyy ja asiat muuttuvat. Jos junalipun ostaminen on ylivoimainen suoritus, niin ehkä se on sitten parempi mennä autolla. Onko navigaattoria, vai perus paperikartta?

Vierailija
32/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan joutuneet jännä-vaunuun? En muista mikä sen nimi on VR:llä, mutta kun istuin tyhjälle paikalle stadissa, niin jossain Pasilan jälkeen ruvettiin kuuluttamaan ettei kyseisessä vaunussa saa istua kuin vain jotkut kerholaiset (en muista myöskään heidän nimeään, jotain VR-slangia). Siinä sitten moni matkustaja nousi kiltisti lähes tyhjästä vaunusta ja hiippaili nöyränä muualle.

Vierailija
33/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Sarjalipulle on mahdollista varata paikka. Ilmaiseksi, ei tartte maksaa...

Vierailija
34/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko AP tyhmä?"

Kiitos.

Uskomatonta. Maailma kehittyy ja asiat muuttuvat. Jos junalipun ostaminen on ylivoimainen suoritus, niin ehkä se on sitten parempi mennä autolla. Onko navigaattoria, vai perus paperikartta?

En tartte kumpaakaan. Osaan suunnistaa paremmin kuin VR. Koskaan ei ole auto pysähtynyt Pasilaan, kun on tarttenut Hesaan mennä.  :)

Vierailija
35/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Mutta se vaiva. On mulla parempaakin tekemistä ku tehdä VR:lle kuuluva palvelu.

Vierailija
36/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Mitäs jos tiedät vasta junassa juostuasi sadan metrin matkan mustaakin miestä nopeammin, että ehditkö junaan vai et?

Vierailija
37/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko AP tyhmä?"

Kiitos.

Matkustatko koskaan esim. lentokoneella?

En ole koskaan kokenut lentolipun, junalipun tai bussilipun ostamista mitenkään hankalaksi. Ostan aina netistä etukäteen. Viikko siten ostin kahdelle lapselle bussiliput netistä. Aikaa meni n. 5 minuuttia ja lipuksi kelpasi henkilöllisyystodistus. Mielestäni junalipun osto on suunnattoman yksinkertainen toimitus ja lipun saa puhelimeen. Jos ei ole nettiä, niin asemien automaatit ovat tosi simppeleitä käyttää, niitä oli jo 90-luvulla

Mutta ilmeisesti äly tulee tässäkin asiassa jollakin vastaan ja silloin kannattaa pysyä kotona.

Vierailija
38/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Niin. Teet itse VR:n työt, ilmaiseksi ja vielä kahteen kertaan.

Vierailija
39/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Sarjalippuunkin kuuluu paikanvarausoikeus samaan hintaan joten siinäkin on paikkalippu mukana. Paikka vain varataan erikseen.

Vierailija
40/62 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. sarjalipulla.

Mitäs jos tiedät vasta junassa juostuasi sadan metrin matkan mustaakin miestä nopeammin, että ehditkö junaan vai et?

Varaat paikan puhelimella tai olet ilman paikkaa. Ole ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi