Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla oikeasti tyhmän ihmisen ystävä?

Vierailija
06.07.2016 |

Voisitko olla idiootin ystävä? Siis sellaisen ihmisen, joka on mukava ja mahdollisesti lojaali sinua kohtaan, mutta niin auttamattoman tyhmä monissa asioissa että huomaisit sen jokaisessa keskustelussa ja kaikessa mitä teette? Teillä voisi olla ihan mukavaa, mutta älykästä vuoropuhelua ei tulisi koskaan. Turhauttaisiko liikaa vai voisitko silti viettää aikaasi tällaisen ihmisen kanssa? Voisitko ylipäätään kutsua ystäväksesi ihmistä jonka mielipiteitä ei voi ottaa vakavasti, koska hän ei osaisi perustella yhtikäs mitään/ei alun alkaenkaan osaisi ajatella mitään itse?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan "en" mutta voihan esim koiran kanssa olla mitä paras ystävä tietyllä tavalla. Vastuuta ei voi jakaa tyhmemmän kanssa, eli kumppani en voisi olla.

Sitten sinun kumppanillasi saattaa olla ongelma. Hän kun mahdollisesti joutuu jakamaan vastuun tyhmemmän kanssa...

Vierailija
22/26 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisin! En itsekään ole penaalin terävin kynä. Jos on mukavaa ja kaveri on hyväntahtoinen, se riittää. :)

Sen sijaan tarkoituksella ilkeitä ja muita ihmisiä halveksuvia ihmisiä en haluaisi kavereikseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisin. Sitten voisin tuntea itseni viisaaks kun neuvoisin kaikkea, vaikka oikeasti en ole kun ihan tavallinen.

Vierailija
24/26 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kai kun kerran  otin osaa  teidän ketjuunkin.

Vierailija
25/26 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverina menee kyllä hyvin yksinkertainenkin ihminen, mutta mitään monimutkaisempia ajatuksia sellaisen kanssa on mahdotonta vaihtaa, ja itseäni alkaa ainakin herkästi puuduttaa hyvin yksinkertaisen ja suppean maailmankuvan omaavan ihmisen seura. Olen itse vähän sellainen "havukka-ahon ajattelija", tykkään pyöritellä monenlaisia tapahtumaketjuja ja mahdollisuuksia, vaihtoehtoja päässäni ja olen varsin tiedonjanoinen, en muodosta mielellään hätiköityjä mielipiteitä asioista ja ilmiöistä, vaan seurailen tapahtumia ja ajatukset muokkautuvat sen mukana. Pyrin olemaan avarakatseinen ja jossain määrin suvaitsevainenkin, ja olen huomannut että monesti hyvin yksinkertaisilla ihmisillä on juurikin katsantokantojen suhteen hyvin ahtaita näkemyksiä ja muodostavat hätiköityjä ja ahdasmielisiä mielipiteitä. Heitä ei kiinnosta maailman asiat, oma napa ja sen ympäristö lähinnä, ja hirveää mökellystä pidetään jos siihen omaan pikku maailmaan kohdistuu vääryyttä. Paljon antoisampaa on olla ystävä fiksun ja avarakatseisen ihmisen kanssa, jonka kanssa voi nimenomaan käydä eräänlaista ajatuskauppaa, ilman että kumpikaan automaattisesti tyrmää poikkeaviakaan näkemyksiä, vaan vuorovaikutus on rikasta ja jättää aina uutta ajateltavaa kytemään.

Vierailija
26/26 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään tyhmää. Jokaisella on erilaista annettavaa. Toisen kanssa voi keskustella Suomen historiasta toisen kanssa voin vaikka juoruta.. sen osaa kaikki. Ehkä siksi minulla on paljon ystäviä.

Juoruileminen on tyhmää ja sitä tekevät lähinnä tyhmät ja omiin elämiinsä kyllästyneet ihmiset. Jos olet onnellinen ja pidät itsestäsi olet kiireinen keskittymään siihen omaan juttuusi, etkä jaksa puhua paskaa muista. Mielestäni jo tuo että "sen osaa kaikki" todistaa sen että älykkyyttä ei tarvita. Sinulla voi olla paljon ystäviä mutta ei ole kovin kiva ajatus että juoruilet heidän kanssaan ja sitten toisaalla he juoruilevat selkäsi takana sinusta. Jippii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän