Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi vähentynyt rajusti jo suhteen alkuvaiheessa

Vierailija
06.07.2016 |

Onkohan tämä kuinka huono merkki? Olemme seurustelleet 1,5 vuotta, ja asuneet yhdessä muutaman kuukauden. Molemmilla on työelämä muuttunut hektisemmäksi samaan aikaan, joten yhteistä aikaa on vähän, ja silloin kun aikaa on, niin vähintään toinen on niin väsynyt ettei tee mieli.

Minulla ei ole koskaan aiemmissa suhteissa ollut ongelmia haluttomuuden kanssa, ja nyt onkin hämmentävää huomata, että ei oikeasti vain tee mieli kovin usein. Ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Miehellä ilmeisesti sama tilanne. Olemme molemmat 29-vuotiaita, joten ikäkään ei vielä paina.

Vähän huolestuttaa, kun suhteemme pitäisi vielä olla suht tuore. Voiko tästä jo ennustaa, että päädymme olemaan vain kämppiksiä? Ja miten mahdollinen lapsiperhe-elämä tulee sujumaan, jos jo nyt kiireet ja stressi vievät seksihalut kokonaan?

Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miettiä, mitä syitä on haluttomuuden taustalla?

Vierailija
2/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö miettiä, mitä syitä on haluttomuuden taustalla?

Olen miettinyt. Ei vain tee mieli. Suhde mieheeni perustuu ehkä enemmän henkiseen yhteyteen, ainakin kun verrataan aiempiin miesystäviini, joiden kanssa fyysinen vetovoima on ollut huomattavasti voimakkaampaa. Sen lisäksi on ne kiireet ja väsymys. Mies ainakin vetoaa yksinomaan väsymykseen, muita syitä en ole häneltä kuullut. Välillämme ei ole mitään pahaa verta asian suhteen, mutta minua hermostuttaa tulevaisuus.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa todella oudolta ja eka ajatus on se, että aika äkkiä olette kaveritasolla.

Vierailija
4/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väheni ihan olemattomiin jo puolen vuoden yhdessäolon jälkeen, saattoi olla parikin kuukautta taukoa. Vahva syyllinen oli miehen työstressi, sekä huomattavaa väsymystä aiheuttava, diagnosoimaton ja toki hoitamaton perussairaus. Eikä mun hienoinen painostaminen tietenkään auttanut.

Työstressi on ja pysyy, mutta sairaus sentään on tasapainossa. Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä, joista 3 aviossa. Meillä on kaksi lasta ja elo on just niin seksitöntä, väsyttävää ja stressaavaa kuin voi kuvitella, mutta koen tämän silti antoisana ja itseni onnellisena. Ei meillä kahdenkeskistä aikaa juuri ole ja iltaisin väsyttää, mutta kyllä me enemmän aviopari ja hyvä tiimi ollaan, kuin kämppiksiä.

Vaikka ei olisi lapsiakaan, niin en olisi tästä suhteesta seksittömyyden takia eronnut. Syyt oli/on niin ilmiselviä ja parempiakin aikoja tulee.

Vierailija
5/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit nössömiehen alfojen jälkeen? Ajattelitko tehdä lapset nössön kanssa ja sitten potkaista nössö ulos, kun lapset on tarpeeksi isoja?

Vierailija
6/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä väheni ihan olemattomiin jo puolen vuoden yhdessäolon jälkeen, saattoi olla parikin kuukautta taukoa. Vahva syyllinen oli miehen työstressi, sekä huomattavaa väsymystä aiheuttava, diagnosoimaton ja toki hoitamaton perussairaus. Eikä mun hienoinen painostaminen tietenkään auttanut.

Työstressi on ja pysyy, mutta sairaus sentään on tasapainossa. Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä, joista 3 aviossa. Meillä on kaksi lasta ja elo on just niin seksitöntä, väsyttävää ja stressaavaa kuin voi kuvitella, mutta koen tämän silti antoisana ja itseni onnellisena. Ei meillä kahdenkeskistä aikaa juuri ole ja iltaisin väsyttää, mutta kyllä me enemmän aviopari ja hyvä tiimi ollaan, kuin kämppiksiä.

Vaikka ei olisi lapsiakaan, niin en olisi tästä suhteesta seksittömyyden takia eronnut. Syyt oli/on niin ilmiselviä ja parempiakin aikoja tulee.

Kiva kuulla, että teillä menee hyvin. Elämä tietysti on osittain valintoja, kun useimmat meistä eivät voi kaikkea saada kuitenkaan. Minulle tällainen tilanne on uusi. Olen epävarma tulevasta, sillä aiempien kokemuksieni mukaan ne suhteen alkuvaiheen pienen epävarmuuden aiheet johtavat usein lopulta eroon. Tästä miehestä en halua luopua. Mutta koskaan ennen en ole joutunut edes etäisesti pohtimaan haluttomuutta, enkä nyt tiedä mitä siitä pitäisi ajatella. Kosketusta, halauksia ja läheisyyttä meiltä ei puutu, mutta seksiä on harvoin. Liian harvoin.

5, ei tässä ole nössömiehestä kyse. Ilmeisesti hän ei ole erityisen voimakkaasti seksuaalinen ihminen, mutta muuten hänessä ei ole mitään "nössömäistä".

ap

Vierailija
7/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo 1,5 vuottahan on just sellainen rajapyykki, johon mennessä useimmissa suhteissa alkuhuuma on haihtunut. Siinä mielessä ei ole mikään ihme, jos seksi vähenee. Ei kaikilla kuulu seksi arkiseen eloon samalla intensiteetillä kuin seurustelun alussa, jolloin ei suurin piirtein muuta ajattelekaan kuin seksiä sen maailman ihanimmalta tuntuvan, vasta tavatun kumppanin kanssa. Alkuhuuma ja rakastuminen ovat aivokemiallinen poikkeustila.

Teidän pitäisi jutella tästä asiasta keskenänne ja selvittää, häiritseekö ja harmittaako nykytilanne ja missä määrin. Lisäksi sun kannattaa itseksesi miettiä, etkö halua/jaksa seksiä yleensä vai etkö vain ole enää miehestäsi kiinnostunut. Yritä paikantaa ongelma tarkemmin, jolloin sitä on helpompi lähteä setvimään.

Minä olen ollut nykyisen kumppanin kanssa yhdessä vajaat kolme vuotta. Alussa panimme kuin kaniinit. Nyt kun on tavallinen työarki, minä en jaksa lähes koskaan harrastaa seksiä viikolla (mies kyllä jaksaisi); se vain ei kerta kaikkiaan ole mielessä, ja töiden jälkeen kaipaan erilaista latautumista. Viikonloppuisin sitten harrastetaan 2 - 3 kertaa. Ihan satunnaisesti on viikollakin joku yksittäinen kerta. Loma-aikoina harrastamme seksiä 3 - 5 kertaa viikossa. Yleisimmin ehkä sen neljä kertaa. Yksilöllisiä juttuja nämä ovat. Pitää kuunnella itseään.

Vierailija
8/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tuo 1,5 vuottahan on just sellainen rajapyykki, johon mennessä useimmissa suhteissa alkuhuuma on haihtunut. Siinä mielessä ei ole mikään ihme, jos seksi vähenee. Ei kaikilla kuulu seksi arkiseen eloon samalla intensiteetillä kuin seurustelun alussa, jolloin ei suurin piirtein muuta ajattelekaan kuin seksiä sen maailman ihanimmalta tuntuvan, vasta tavatun kumppanin kanssa. Alkuhuuma ja rakastuminen ovat aivokemiallinen poikkeustila.

Teidän pitäisi jutella tästä asiasta keskenänne ja selvittää, häiritseekö ja harmittaako nykytilanne ja missä määrin. Lisäksi sun kannattaa itseksesi miettiä, etkö halua/jaksa seksiä yleensä vai etkö vain ole enää miehestäsi kiinnostunut. Yritä paikantaa ongelma tarkemmin, jolloin sitä on helpompi lähteä setvimään.

Minä olen ollut nykyisen kumppanin kanssa yhdessä vajaat kolme vuotta. Alussa panimme kuin kaniinit. Nyt kun on tavallinen työarki, minä en jaksa lähes koskaan harrastaa seksiä viikolla (mies kyllä jaksaisi); se vain ei kerta kaikkiaan ole mielessä, ja töiden jälkeen kaipaan erilaista latautumista. Viikonloppuisin sitten harrastetaan 2 - 3 kertaa. Ihan satunnaisesti on viikollakin joku yksittäinen kerta. Loma-aikoina harrastamme seksiä 3 - 5 kertaa viikossa. Yleisimmin ehkä sen neljä kertaa. Yksilöllisiä juttuja nämä ovat. Pitää kuunnella itseään.

Myönnettävä se on, että alkuhuuma haihtui jo puolisen vuotta sitten. Jos siis puhutaan vain seksielämästä. Muuten mies ei ole menettänyt hohtoaan silmissäni :) Luulen, että tämä seksiasia häiritsee minua enemmän kuin häntä. Hänellä menee kaikki energia työntekoon, ja ne työt seuraavat usein kotiinkin. En minä sitä ihmettele, ettei silloin muista edes ajatella seksiä. Enemmän olen huolissani omasta välinpitämättömyydestäni seksiä kohtaan. Olenko itsekin vain väsynyt, vai enkö halua enää omaa miestäni? Vaikeita asioita. En tunne enää samanlaisia perhosia vatsanpohjassa kuin ennen, joten ehkä haluni miestä kohtaan tosiaan heikkenee.

ap

Vierailija
9/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun elämä ei ollutkaan kuin leffoissa. Älä horo itke, kyllä sä vielä uuden elättäjän ehdit hankkia kun nykyisen ajat aikaiseen hautaan elintasovaatimuksillasi.

Vierailija
10/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun elämä ei ollutkaan kuin leffoissa. Älä horo itke, kyllä sä vielä uuden elättäjän ehdit hankkia kun nykyisen ajat aikaiseen hautaan elintasovaatimuksillasi.

Pidän kyllä elintasoani yllä ihan omilla ansioillani :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi