Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjolla vain puhelinmyyntiä korkeakoulutetulle

Vierailija
06.07.2016 |

Valmistuin syksyllä kauppatieteen maisteriksi ja ainoat työt mitä työkkäri tarjoaa ovat olleet puhelinmyyntiä. Olen kuumeisesti yrittänyt itse löytää töitä, mutta hakemukset, soitot ja käynnit yrityksissä eivät ole johtaneet mihinkään. Puhelinmyyntiä ja feissari/ständimyyntiä kokeilin opiskeluaikana, mutta en osaa myydä. Yritin töissä toki parhaani, mutta en vain saanut riittävästi myyntiä ja työsuhteet päättyivät. Opinnoissa keskityin laskentatoimeen ja verotukseen. Miksi kaikkien oletetaan olevan synnynnäisiä myyjiä? On turhauttavaa opiskella viisivuotta hyvin arvosanoin, jos sen jälkeen ainoa tarjottava työ on puhelinmyyntiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten haluaisit tehdä?

Vierailija
2/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä yliopistosta valmistuit? Outoa, jos et jo opiskeluaikana ollut tekemisissä opiskelemiesi aiheiden kanssa. Rahoituksen opiskelijat on viimeistään kandeina analyytikkoina jne. ihan täysipäiväisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppatieteiden maisterin pitäisi tietää kuinka markkinat toimivat ja pystyä työllistämään itsensä vaikka yrittäjänä...    Sen sanottuani myönnän, että nuoret on hylätty täysin. Oikeastaan sanomiseni koskee vanhempia korkeakoulutettuja joilla on työkokemusta ja saavat sitten potkut.

Vierailija
4/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmettelen myöskin mitä olet tehnyt opiskeluaikana,jos et luonut suhteita työelämään?

Erityisesti laskentatoimi pääaineena on kuitenkin eniten "selkeä" työllistäjä esim.tilintarkastus yms.

Vierailija
5/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä yliopistosta valmistuit? Outoa, jos et jo opiskeluaikana ollut tekemisissä opiskelemiesi aiheiden kanssa. Rahoituksen opiskelijat on viimeistään kandeina analyytikkoina jne. ihan täysipäiväisesti.

Rahoitus ei ole sama asia kuin laskentatoimi ja verotus.

Oletko ap kokeillut esim. pienempiä kirjanpitofirmoja? Jos niistä löytyisi edes osa-aikaista hommaa aluksi, jotta saisit työkokemusta?

Vierailija
6/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasan yliopistosta

Vierailija
7/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelen myöskin mitä olet tehnyt opiskeluaikana,jos et luonut suhteita työelämään?

Erityisesti laskentatoimi pääaineena on kuitenkin eniten "selkeä" työllistäjä esim.tilintarkastus yms.

Opiskeluaikana opiskelin. Mitenköhän opiskeluaikana luodaan suhteita työelämään? Pari luentoa koko opiskeluaikana toteutettiin yhdessä työelämän vaikuttajien kanssa, mutta siinä se. Toki olen aktiivisesti pyrkinyt keskustelemaan vierailijoiden kanssa ja luomaan suoraan kontakteja yrityksiin, mutta harvoimpa vierailijat edes muistavat kenen kanssa ovat puhuneet. Kirjanpitofirmoihin olen myös ollut yhteydessä, mutta he palkkaavat mieluummin merkonomeja ja tredenomeja, kun "vaihtaisin kuitenkin työpaikkaa".

8/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutus kuuluu kaikille. Työpaikkoja vaan ei riitä. Suosittelen sinullekin jatko-opintoja nettibesservwisseröinnistä. En kadu päivääkään.

Vierailija
9/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana opiskelin. Mitenköhän opiskeluaikana luodaan suhteita työelämään? Pari luentoa koko opiskeluaikana toteutettiin yhdessä työelämän vaikuttajien kanssa, mutta siinä se. Toki olen aktiivisesti pyrkinyt keskustelemaan vierailijoiden kanssa ja luomaan suoraan kontakteja yrityksiin, mutta harvoimpa vierailijat edes muistavat kenen kanssa ovat puhuneet. Kirjanpitofirmoihin olen myös ollut yhteydessä, mutta he palkkaavat mieluummin merkonomeja ja tredenomeja, kun "vaihtaisin kuitenkin työpaikkaa".

Eli opiskeluaikana et tehnyt mitään oman alan hommia? Nyt niität sitä satoa. Kannattaa perustaa oma kirjanpitofirma tai jos siihen ei riitä rohkeutta, niin pyri harjoittelijaksi kirjanpitofirmaan. Tuolloin älä missään nimessä paljasta, että olet jo valmis, vaan kerro, että olet esim. 4.vuoden opiskelija tai jotain.

Vierailija
10/10 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli opiskeluaikana et tehnyt mitään oman alan hommia? Nyt niität sitä satoa. Kannattaa perustaa oma kirjanpitofirma tai jos siihen ei riitä rohkeutta, niin pyri harjoittelijaksi kirjanpitofirmaan. Tuolloin älä missään nimessä paljasta, että olet jo valmis, vaan kerro, että olet esim. 4.vuoden opiskelija tai jotain.

Opiskeluaikana oli hyvin vaikea saada töitä. Hain kesätöitä joka kesä, mutta en saanut. Vaasasta hain osa-aikaista, mutta vain kokoaikaisia oli tarjolla, eikä niitä olisi voinut yhdistää opiskelun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi