Millä viiveellä teille tulee oireet laktoosi-intoleranssissa?
Olen vähitellen huomannut, että pientä vatsan turvotusta tulee silloin tällöin maidon juomisesta. Juon harvoin maitoa.
Illalla join puolisen litraa maitoa, ja nyt aamulla on ripuli. Ihan kunnon ripuli! Ja töihinkin pitäisi lähteä. Mietin, onko tämä vatsatautia vai maito-oireilua.
Voiko ripuli tulla siis kymmenen tunnin viiveellä? Kokemuksia?
Kommentit (6)
Hyvin voi oireet tulla vasta 10 tunnin päästä laktoosipitoisen ruuan syömisestä.
Itsellä yleensä tulivat nopeasti. parhaimmillaan sai heti ruokailusta juosta vessaan. Nykyisin en koskekaan maitotuotteisiin.
Miten kauan teillä kestää nuo oireet?
Nyt kun odottelin vastauksia, minun ei tarvinnut käydä vessassa. Eli ripuli kesti noin tunnin, heti vessasta tultuani piti mennä taas uudestaan.
Onpas ällö kakka-aihe... Toivottavasti joku mamma ei syö aamupalaa tätä lukiessaan!
Syön aamupalaa kyllä :) Mulla kestää vessajuoksu viidestä tunnista kahteen päivään.
Itsellä oli yleensä että kerran joutui käymään tyhjennyksellä. Joskus kun oli paha niin kahdesti. Maha yleensä rauhoittui kun sai pahan ulos.
Mulla tulee aikaisintaan kolmen tunnin päästä syömisestä, ja ihan varmasti viimeisintään seuraavana aamuna.