Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa sinut auttamaan köyhää lapsiperhettä?

Vierailija
06.07.2016 |

Ja mistä päättelet sen että perhe on köyhä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus Jeesukseen saa mut auttamaan. Seurakunnat ja järjestöt yleensä päättää mun puolesta kuka on köyhä. Yhtä tuntemaani yh-äitiä olen pienesti auttanut ihan suoraan. On paljon kertonut rahavaikeksistaan ja näkeehän sen heidän elämänlaadustaan sen köyhyyden...

Millä lailla sen köyhyyden näkee? mua harmittaa kun meitä halutaan auttaa ihan turhaan.

Käytättekö vanhoja, kuluneita, ehkä tahraisiakin vaatteita? Syöttekö ravintoköyhää ja halpaa ruokaa? Asutteko ahtaasti tai siivottomasti?

Näistä pystyy tekemään jotain johtopäätöksiä, keskustelemalla esim. vanhempien ammateista ja lasten harrastuksista selviää tarkemmin.

Käytetään vanhoja vaatteita mutta eivät ne ole kuluneita tai tahraisia. Emme syö ravintoköyhää ruokaa. Asutaan ahtaasti mutta ei siivottomasti. Ammatit on duunariammatit ja lapsilla on sekä ilmaisia että maksullisia harrastuksia.

Minä päättelisin duunariammateista ja ahtaasta asumisesta, että rahanne voivat olla tiukalla. Ennenkuin lähtisin tarjoamaan apua, pyrkisin juttelemaan pidempään. Pyytäisin kylään ja syömään. Helpoin olisi ehkä teitä helpottaa tarjoamalla käytettyjä siistejä lastenvaatteita ja -tarvikkeita kuten pyöriä ja vaikka lasketteluvälineitä ? Vai miten toivoisit teitä autettavan?

Toivoisin ettei meitä autettaisi yhtään millään lailla. Ei ole mitään syytä miksi pitäisi auttaa. Pärjätään ihan hyvin omillamme, matkustellaan kotimaassakin paljon. Koen loukkauksena sen että ihmiset haluavat auttaa.

Nyt herää uteliaisuus. Kuka teitä yrittää väkisin auttaa? Joku random-vastaantulija? Naapuri? Ystävät? Sukulaiset? Mitä olet vastannut näihin auttamisyrityksiin?

Yksi ystävä ja yksi miehen työn kautta tuttu. Olen kertonut ettemme tarvitse taloudellista apua.

No hyvä, sittenhän asia on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan