Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhasta tiliotteesta veloitetaan 50e! :(

Vierailija
05.07.2016 |

Eli tarvitsen vanhan tiliotteen, kuukauden ajalta kahdeksan vuoden takaa. Verkkopankissa tiedot näkyvät vain vuodesta 2009. Kyselin hintaa ja tämä siis kuulemma kustantaa 50 euroa. Kyseessä Nordea. Onko muissa pankeissa myos tällaista? Tuntuu aika päätä huimaavalta tuo summa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvitset noin vanhaa tiliotetta? Kyllähän se kustantaa jos tuollaisia pitää arkistoida ja alkaa sieltä kaivamaan.

Vierailija
2/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittely on kallista, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt kysyä mihin ihmeeseen tarvitset 1kk tiliotteen 8 vuoden takaa?

Mä en tarvitse edes vuoden takaisia mihinkään..

Vierailija
4/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki edellyttää säilyttämään kuusi vuotta taakse päin. Todennäköisesti siitä vanhemmat ovat manutyötä ja se maksaa. Miten ihmeessä tarvitset noin vanhoja tietoja?

Vierailija
5/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ymmärtänyt nyt jotakin väärin? Yleensä nordealla kopio vanhasta tiliotteesta maksaa 5 euroa.

Vierailija
6/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kai virheellisesti kuvittelin etta kaikki tallaiset jutut nykypäivänä ovat digitaalisena eika niitä tarvitsisi enää mistään kellariholvista hakea. ;) Ja kun kaikkia näkojään kiinnostaa, kaksoiskansalaisuutta hakiessa (ulkomailla) pitää valitettavasti todistella kaikkea älytontä...

Vierailija
7/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan ymmärtänyt nyt jotakin väärin? Yleensä nordealla kopio vanhasta tiliotteesta maksaa 5 euroa.

Niin toivon, siksi tänne kirjoitin. ;) Siis lähetin verkkopankin kautta hintaarviopyynnon ja tuo oli vastaus. Ehkä jonkun tietyn aikarajan jälkeen ne ovat kalliimipia.

Vierailija
8/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla, ettäkyseisen paperin käyttötarkoituskin vaikuttaa hintaan.

Vierailija
9/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortti murtui yllättäen kahtia.

Soitin pankkiin ja kerroin että muovinen kortti murtui.Lupasivat lähettää uuden vahingoittuneen tilalle ja lähettivätkin.

Tililtä veloitettiin 10 euroa koska noin pari kuukautta ennen normaaliuusimisaikaa (jolloin uusi lähetetään asiakkaalle automaattisesti) tilattu uusi pankkikortti.

Pankki Nordea.

Palvelu loistava.

Vierailija
10/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kai virheellisesti kuvittelin etta kaikki tallaiset jutut nykypäivänä ovat digitaalisena eika niitä tarvitsisi enää mistään kellariholvista hakea. ;) Ja kun kaikkia näkojään kiinnostaa, kaksoiskansalaisuutta hakiessa (ulkomailla) pitää valitettavasti todistella kaikkea älytontä...

Sori, et jankkaan, mutta kiinnostaa todellakin tietää mitä siinä yhden kk:n tilitiedoissa on niin tärkeää, että kaksoiskansalaisuutta hakiessa pitää todistaa jotain siltä ajalta? Luulisi, että olisi kaikki 8 vuoden tiliotteet pitänyt sitten laittaa tai ainakin koko tuon vuoden tmv., jos on niin merkityksellistä. Hämmentää...

Vierailija
11/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:ssä ei näe kuin muutaman kuukauden tilitapahtumat ilmaiseksi.

Vierailija
12/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä luulen että tuossa tulee juurikin se, että se on manuaalista työtä. Itse olen joskus ollut pankissa pitempäänkin töissä ja jo aloittaessani olin todella yllättynyt kuinka manuaalisia monet asiat olivat - niihin verrattuna se mitä asiakas näkee verkkopankissa on ihan toiselta planeetalta kaikessa "moderniudessaan".

Vierailija
13/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, et jankkaan, mutta kiinnostaa todellakin tietää mitä siinä yhden kk:n tilitiedoissa on niin tärkeää, että kaksoiskansalaisuutta hakiessa pitää todistaa jotain siltä ajalta? Luulisi, että olisi kaikki 8 vuoden tiliotteet pitänyt sitten laittaa tai ainakin koko tuon vuoden tmv., jos on niin merkityksellistä. Hämmentää...

Haha no voin selittää. On todistettava etten ole rasittanut maata elämällä kaiken maailman tukien varassa. Se tarkoittaa että joudun selvittämään mistä rahani olen saanut. Olin vuonna 2008 opiskelija ja rahat joilla elin tulivat suomalaiselle tililleni josta siirsin ne paikalliselle tilille. Eli paikkalisissa tiliotteissa ei näy rahan alkuperää koska näyttää siltä että olen antanut itse itselleni rahaa. Neuvioivat että jos liitän paikalliset tiliotteet plus yden esimerkin suomalaisesta tiliotteesta per vuosi jossa näkyy rahan alkuperä se "riittää". Jee, byrokratiaa.

Vierailija
14/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkikortti murtui yllättäen kahtia.

Soitin pankkiin ja kerroin että muovinen kortti murtui.Lupasivat lähettää uuden vahingoittuneen tilalle ja lähettivätkin.

Tililtä veloitettiin 10 euroa koska noin pari kuukautta ennen normaaliuusimisaikaa (jolloin uusi lähetetään asiakkaalle automaattisesti) tilattu uusi pankkikortti.

Pankki Nordea.

Palvelu loistava.

Ai se maksaa 10€. Kysyin uuden kortin hintaa tiskillä (hukkasin sen kotiin, siksi en sulkenut sitä), ja eivät tienneet! Kaksi pankkihenkilöä etsi tietoa koneelta, eikä löytynyt. Täytyihän se uusi tilata kuitenkin.

Pankeissa on ollut paljon irtisanomisia. Ilmeisesti pätevät ovat saaneet kenkää, ja halvempaa työvoimaa on tullut tilalle.

Tallelokeronkin hinta nousi, nykyään 20€/kk, ihan pienestä lokerosta.

Vierailija
15/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha no voin selittää. On todistettava etten ole rasittanut maata elämällä kaiken maailman tukien varassa. Se tarkoittaa että joudun selvittämään mistä rahani olen saanut. Olin vuonna 2008 opiskelija ja rahat joilla elin tulivat suomalaiselle tililleni josta siirsin ne paikalliselle tilille. Eli paikkalisissa tiliotteissa ei näy rahan alkuperää koska näyttää siltä että olen antanut itse itselleni rahaa. Neuvioivat että jos liitän paikalliset tiliotteet plus yden esimerkin suomalaisesta tiliotteesta per vuosi jossa näkyy rahan alkuperä se "riittää". Jee, byrokratiaa.

Ok, kiitos kun kerroit. Olin ehkä turhan utelias... :)

Vierailija
16/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, no soitin sinne ja sanoivat tuon 5 euroa, ei ongelmaa! Mitä ihmettä siis... No en valita kun näin hoitui!

Vierailija
17/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siis tuolloin opintotukea? Kysy, saisitko Kelasta tai opintotukilautakunnalta (riippuen siitä, missä opiskelit) jonkun todistuksen maksetusta tuesta? Kela ei veloita tuollaisista. 

Vierailija
18/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen maa on varmaan Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Italia tai muu tekniikan takapajula. Suomessa tämäkin homma toimii.

Vierailija
19/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa tuollaisen maan kaksoiskansalaisuuden? Kuulostaa oudolta.

Vierailija
20/21 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun pääsee taas pätemään. Itsehän siis säilytän tiliotteet kymmenen vuotta. Eipä ne paljon tilaa vie, sillä kunkin kuun ote on vain yksisivuinen. Tapahtumat mahtuu yhdelle sivulle, kun ei ole paljon laskuja, ja rahat nostan pois könttänä käteisenä. Jos olisin nykyajan korttimaksaja, niin tiliote olisikin kymmensivuinen, kun joka pikku purkkapaketin kuittaisin debit-kortilla.

Pointti on siis, että 12 x 10 tekee yhteensä 120 sivua, eli mapissa noin sentin verran papereita. Ja aika nopea ottaa esiin. Ennen kaikkea ilmaista. Eikä nyt hirveästi kerää pölyä, kun kerran kuussa otetaan esille ja samalla lähtee pölyt kun uusi tiliote laitetaan mappiin ja vanhin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan