Miten suomalaisen naisen sitten kuuluu pukeutua ulkomailla?
Tuossa aiemmassa ketjussa selvästikin moitittiin pukeutumistyyliä ulkomailla. Rantalomakohteista varmaan pääsääntöisesti näitä huomiota oli kerätty.
Miten siis pukeutua oikein rantalomalla? Jos huivi ei ole sovelias suojaamaan päätä, niin mikä sitten?
Jos kävelee paljon päivän aikana, niin minkälaiset kengät ovat soveliaat jos matalat (ja rumat) sandaalit on junttia.
Reppu ja olkalaukkukin oli tuolla mainittu. Missäs tavarat kannetaan, jos noistakin suomalaisen tunnistaa?
Turistirysissä ja vähän vähemmän turistirysä paikoissa on tullut käytyä, enkä ole koskaan kyllä huomannut, että nuo poimimani asusteet olisivat vain suomalaisten suosimia.
Kommentit (65)
Pellavahan on muuten kiva materiaali, mutta se rypistyy kovasti.
Täällä nyt ehdotetaan mm. pellavaa ja riekerin kenkiä. Molemmat on jo siinä aiemmassa ketjussa haukuttu tyylittömiksi. Ovat ehdoton no no.
Omat suosikit on kyllä riekerin ballerinat. Niillä jaksaa kävellä vaikka koko päivän kaupungilla. Käytän myös hattuja ja pukeudun yleensä mekkoon. Jopa siihen pahaan pellavaan. Kaikissa malleissa ei ryppyisyys haittaa, ainakaan minua. Jonkun mielestä varmasti olen kammottava suomimamma vaatteissani. Mutta se ei haittaa. Tärkeintä että itse viihdyn vaatteissani.
Muiden pukeutuminen ei minua häiritse. Kunhan mitään intiimejä osia ei roiku vaatteiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku taisi jo aiemmin kysellä, mutta vastausta en nähnyt: miten se leveälierinen hattu kuljetetaan siistinä perille? Vai ostetaanko se heti lentoaseman butiikista? Siihen usea pari kenkiä ja monta erilaista laukkua, tietysti monta tarkkaan harkittua vaatekertaa. Kuinka monta laukkua yhden hengen vaatteet vievät, saati, jos mukana on kaksi lasta?
Ainakin minulle hattujen osto on yhtä tuskaa. Pääni on sen verran iso, että naisten one size -hatut eivät sovi ollenkaan. Jos omalta paikkakunnalta hatun haluan ostaa, minun pitää mennä miesten osastolle. Jokainen voi sitten miettiä, miten tyylikäs lopputulos on.
Täällä on nyt suomalaisen naisen haukkumisviikot menossa. Eikö se olisi toisten tyylistä kärsiville helpointa, että puhuu siellä ulkomailla liikkuessaan sujuvasti ranskaa, niin ei tule yhdistetyksi suomitolloihin?
Lierihattu ostetaan paikan päältä. Niitä on eri kokoja ja paljon halvempia kuin suomessa.
Ne naisten hatut on ihan yhtä pieniä siellä ihmeellisillä ulkomailla.
Toinen jättipää
Minä en Marimekon, Nanson ja Papun mekoistani luovu, en vaikka mikä olisi. Ballerinoilla menen aina rantalomat, tai läpsyttimillä (ne on kuulkaa ihan merkkiläpsyjä ne minun kaikki läpsyt!) ja joskus on olkihattu päässä. Useimmiten kyllä ei hattua, koska hevosnaamaani ei hatut sovi. Eikä kyllä huivitkaan.
Ylipainoinen olen, joten siitä tulee jo miinuspisteet. Hiukset on pitkät ja thänkloord ne on yhden meressä pulahduksen jälkeen hienosti laineilla ettei mene päätä myöten. Sävy on tumma, vaikka ei ole värjätty. Meikkiä en rantalomalla käytä, mutta onneksi ei tummien kulmien ja ripisen kanssa edes tarvitse.
Paras juttu mikä pukee, on hymy. Koittakaa pitää siitä kiinni, arvostelijat.
Ihmisillä on erilaisia makuja ja erilaisia tyylejä.
Yleensä kukin pukeutuu oman makunsa mukaan, ei naapurin tai kummin kaiman tai jonkun täysin tuntemattoman jonka ehkä näkee elämänsä aikana noin puolen sekunnin ajan.
En ymmärrä lainkaan niitä ihmisiä jotka itkee täällä kun kaikki ei pukeudu juuri niin kuin "minä haluan". Idiootit pilaavat mahtavan tyylitaiturin päivän ja ehkä jopa maineen. Voi iik.
En itsekään pidä kaikkien tyyleistä mutta ei minun tarvitsekaan. Tärkeintä että itse pitävät tyylistään.