Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suomalaisen naisen sitten kuuluu pukeutua ulkomailla?

Vierailija
04.07.2016 |

Tuossa aiemmassa ketjussa selvästikin moitittiin pukeutumistyyliä ulkomailla. Rantalomakohteista varmaan pääsääntöisesti näitä huomiota oli kerätty.

Miten siis pukeutua oikein rantalomalla? Jos huivi ei ole sovelias suojaamaan päätä, niin mikä sitten?

Jos kävelee paljon päivän aikana, niin minkälaiset kengät ovat soveliaat jos matalat (ja rumat) sandaalit on junttia.

Reppu ja olkalaukkukin oli tuolla mainittu. Missäs tavarat kannetaan, jos noistakin suomalaisen tunnistaa?

Turistirysissä ja vähän vähemmän turistirysä paikoissa on tullut käytyä, enkä ole koskaan kyllä huomannut, että nuo poimimani asusteet olisivat vain suomalaisten suosimia.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaaleissa voi kävellä, esim tällaisissa. Ei sporttisandaaleissa, tai crocseissa.

https://www.stylepit.fi/duffy-vaaleanruskea-75-38857-279729-131

Päälle esim. kaftaani.

http://www.ebay.com/itm/WOMENS-BEACH-KAFTAN-LADIES-SUMMER-PONCHO-COVER-…

Päähän leveälierinen hattu.

http://www.ebay.com/itm/Hot-Womens-Wide-Brim-Summer-Beach-Sun-Hat-Straw…

Jokin kiva kesäinen laukku olalle, vaikka oljesta.

Vierailija
2/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Capreilla mennään, en rantalomaile. Niillä menen Lontoon pintapaikkoihin, musikaaleihin, Bond Streetin ostoskadulle. Nimenomaan valkoiset, valkoinen paitis, ohut valkoinen neuletakki, hillityt korut, klassinen kampaus, tyylikkäät avokkaat, hillitty meikki. Näin kun tekisitte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on aina simppeli mekko, johon sopii yhdistellä sitten omat asusteet. Lierihattu, sandaalit yms..

Vierailija
4/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean kokoiset vaatteet olisi varmasti usein hyvä valinta.

Vierailija
5/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaaleita on monenlaisia, myös pidempiin kävelymatkoihin soveltuavia (huom. EI sporttisandaaleita). Minusta esim. ihan mustat "varvasläpykkäätkin" on tyylikkäämmät kuin crocsit tai urheilusandaalit.

Hatun käyttö taitaa olla suomalaisnaisille vierasta. Niitä on kaupat täynnä, joten sen lypsyhuivin voi unohtaa. Ja harvoin kukaan kuolee, jos on hetken ilman päähinettä auringossa, vaikka tietysti on järkevää suojata päänsä (ja etenkin lasten päät aina!), mutta nämä käytännölliset asiathan ei suomalaisilta yleensä unohdu ;)

Jos olet tukevampi, leggingsit ja tunika ei peitä sitä. Panosta vaikka löysään laskeutuvaan yksinkertaiseen mekkoon, johon voit yhdistää erilaisia huiveja, tai sitten tuo ylempänä ehdotettu kaftaani toimii myös hyvin.

Vierailija
6/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin itse haluaa. En ymmärrä, miten jotakuta voi haitata niin paljon toisten pukeutuminen. 

Vierailija
7/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sandaaleissa voi kävellä, esim tällaisissa. Ei sporttisandaaleissa, tai crocseissa.

Päälle esim. kaftaani.

Linkittämäsi sandaalit oli kyllä hyvännäköiset, mutta tuollaisilla lähes tasapohjaläpysköillä ei kyllä kävellä koko päivää.

Kaftaanit jees.

Leveälierinen hattu vie tuhottomasti tilaa matkatavaroissa eli sellainen pitäisi sitten heti ostaa lomakohteesta ja jättää se loman loputtua sinne. Jos on hattuihminen muuten eli tulee kotimaassakin käytettyä, on tuskin alun alkaen ollut huivi päässä lomallaan.

Siellä kesäisessä olkalaukussa on sitten todella mukava kantaa esim. koko päivän retkellä vesipulloja, aurinkorasvoja, käsipyyhkeitä jne. Sen lisäksi, että tuollainen täyteen ahdettu olkalaukku näyttää kaikkea muuta kuin tyylikkäältä, on myös varsin ikävä raahattava selkä vinossa.

On helppoa olla tyylikäs, jos on lähinnä shoppailuun ja rannalla makaamiseen keskittyvä lapseton nainen. Sen sijaan kaupunkiin kävelemällä tutustuva/pienten lasten kanssa reissaava pukeutuu kyllä ensisijaisesti mahdollisimman käytännöllisesti. Ja tämä pätee kyllä ihan kaikenmaalaisiin mammoihin.

Vierailija
8/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu niin kuin haluat. Jos pukeutuu Suomessakin rumiin, huonosti istuviin vaatteisiin eikä osaa yhdistellä värejä ja kuoseja, niin turha sitä kai on ulkomailla yrittää esittää jotain muuta kuin on.

Aika monella ei ole minkäänlaista estetiikan tajua, ja täällä etenkin mukavuutta arvostetaan yli kaiken. Jännästi kuitenkin unohtuu, että myös muut kuin ne maailman rumimmat muovisämpylät ja reput voivat olla mukavia. Mukavuus ja tyylikkyys ei ole mahdoton yhdistelmä.

Ap:ltakin tuntuu puuttuvan mielikuvitus ihan täysin, jos hän ei keksi muita vaihtoehtoja kuin ne sporttisandaalit, huivit ja reput.

Huiveja on muitakin kuin niitä neliön mallisia jenkkihuiveja. Pitkä, ohut huivi turbaanityyliin sidottuna voi olla hyvinkin nätti. Lierihatut ovat oikein tyylikkäitä. Aurinkolasit kannattaa olla jo silmienkin takia.

Rantakassiksi käy isompikin kangaslaukku, kaupungilla voi käyttää nahkaista olkalaukkua. Iltamenoihin voi ottaa sitten kirjekuorilaukun, jos ei tarvitse pyöriä missään ihmistungoksessa.

Kauniita ja mukavia, matalia kenkiä on kaupat täynnä. Nahka on hyvä valinta, myös tekonahka on ok, jos pelkää kenkien kastumista. Korko ei ole pakollinen, ja jos ei koroilla osaa kävellä, ei kannata lomalle korkeakorkoisia kenkiä hankkiakaan. Ballerinat ovat aina tyylikkäät.

Vaatteissa voisi suosia muitakin kuin ihonmyötäisiä trikoovaatteita. Pitkät, väljähköt mutta istuvat housut ovat varmasti viileämmät kuin kireät caprileggingsit. Mekkoja on muitakin kuin niitä naruolkaimisia kittanoita, joissa olkapäät jäävät paljaiksi ja palavat jo ensimmäisen lomapäivän aikana.

Suomalaisen kannattaisi muutenkin peittää ihoaan, koska palamme helposti ja suuri osa muuttuu punakaksi ruskettuessaan. Palaminen ei ole mikään pikkujuttu, se on kivuliasta ja lisää syöpäriskiä. Eivätkä ne punaiset niskat ja dekolteet pigmenttiläiskineen kaunista ketään.

Vierailija
9/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu niin kuin haluat. Jos pukeutuu Suomessakin rumiin, huonosti istuviin vaatteisiin eikä osaa yhdistellä värejä ja kuoseja, niin turha sitä kai on ulkomailla yrittää esittää jotain muuta kuin on.

Aika monella ei ole minkäänlaista estetiikan tajua, ja täällä etenkin mukavuutta arvostetaan yli kaiken. Jännästi kuitenkin unohtuu, että myös muut kuin ne maailman rumimmat muovisämpylät ja reput voivat olla mukavia. Mukavuus ja tyylikkyys ei ole mahdoton yhdistelmä.

Kyllä kyllä, mutta jos ei ole estetiikan tajua, ei myöskään haittaa, jos kulkee rumissa muovisämpylöissä, eikös? Tyylikäs pukeutuminen ei ole ihan helppoa, siihen pitää käyttää aikaa. Mä pukeutuisin mielelläni vähän paremmin kuin nyt, mutta ongelmana on aika ja raha. Jos asuu vähän pienemmällä paikkakunnalla, ei olekaan mahdollisuutta käydä tuosta vain ostamassa vaatteita, ja jos ei ole hirveästi rahaa, pitää suunnata ketjuliikkeisiin. Voin kertoa myös sen, että pikkupaikkakunnan kirpputorilla on huomattavasti vaikeampi tehdä laadukkaita löytöjä. Nettishoppailu on mahdollista, mutta netistä tulee ostettua huteja paljon helpommin kuin kaupasta, koska voi päätyä pitämään tuotteen, joka ei olekaan ihan justiinsa siksi, että tarvitsee sen tuotteen nyt heti (näin kävi mulle ihan äsken).

Vierailija
10/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten suomalainen nainen haluaa. Matkustamisen pääpointti on tuottaa iloa ja elämyksiä matkustavalle, ei niille hapannaamoille jotka seuraavat sivusta.

Itselläni tämä tarkoittaa väljiä mustia pellavavaatteita, kivoja kenkiä joissa helppo kävellä, muuten halvalta ja köyhältä näyttämistä (en halua joutua ryöstetyksi / kidnapatuksi) ja feikkisormuksia ginatricotilta vasemman käden nimettömissä, että saan olla miehiltä rauhassa. Päähän käy sekä lippis että hattu että "lypsyhuivi" :)

Vierailija
11/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, mutta jos ei ole estetiikan tajua, ei myöskään haittaa, jos kulkee rumissa muovisämpylöissä, eikös? Tyylikäs pukeutuminen ei ole ihan helppoa, siihen pitää käyttää aikaa. Mä pukeutuisin mielelläni vähän paremmin kuin nyt, mutta ongelmana on aika ja raha. Jos asuu vähän pienemmällä paikkakunnalla, ei olekaan mahdollisuutta käydä tuosta vain ostamassa vaatteita, ja jos ei ole hirveästi rahaa, pitää suunnata ketjuliikkeisiin. Voin kertoa myös sen, että pikkupaikkakunnan kirpputorilla on huomattavasti vaikeampi tehdä laadukkaita löytöjä. Nettishoppailu on mahdollista, mutta netistä tulee ostettua huteja paljon helpommin kuin kaupasta, koska voi päätyä pitämään tuotteen, joka ei olekaan ihan justiinsa siksi, että tarvitsee sen tuotteen nyt heti (näin kävi mulle ihan äsken).

Niin, kuten sanoin, pukeutukoon kukin niin kuin itse haluaa. Ainahan huonosti pukeutuvilla on liuta tekosyitä, joilla selitellään omaa pukeutumista. Miksi? Jos on ihan sinut sen oman tyylittömyyden kanssa eikä vain tippaakaan kiinnosta, niin miksi pitää selitellä?

Tyylitajua voi opetella, jos sitä ei ole. Totta kai hyvännäköinen pukeutuminen on aluksi hankalaa, jos ei vain ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaiset vaatteet sopivat yhteen ja pukevat omaa vartalonmallia. Mutta jos on mukavuudenhaluinen ja laiska eikä halua nähdä vaivaa uuden opetteluun, niin eihän sille sitten mitään voi.

Rahaa en pitäisi suurena esteenä. Myös muissa kuin kalliissa vaatteissa voi näyttää hyvältä. Tietysti laadukkaat materiaalit ja leikkaukset näyttävät paremmilta kuin tekokuidut ja hutiloitu ompelujälki, mutta kyllä näistä edullisista ketjuliikkeistäkin saa hyvännäköisiä vaatteita.

Vierailija
12/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten sanoin, pukeutukoon kukin niin kuin itse haluaa. Ainahan huonosti pukeutuvilla on liuta tekosyitä, joilla selitellään omaa pukeutumista. Miksi? Jos on ihan sinut sen oman tyylittömyyden kanssa eikä vain tippaakaan kiinnosta, niin miksi pitää selitellä?

Tyylitajua voi opetella, jos sitä ei ole. Totta kai hyvännäköinen pukeutuminen on aluksi hankalaa, jos ei vain ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaiset vaatteet sopivat yhteen ja pukevat omaa vartalonmallia. Mutta jos on mukavuudenhaluinen ja laiska eikä halua nähdä vaivaa uuden opetteluun, niin eihän sille sitten mitään voi.

Rahaa en pitäisi suurena esteenä. Myös muissa kuin kalliissa vaatteissa voi näyttää hyvältä. Tietysti laadukkaat materiaalit ja leikkaukset näyttävät paremmilta kuin tekokuidut ja hutiloitu ompelujälki, mutta kyllä näistä edullisista ketjuliikkeistäkin saa hyvännäköisiä vaatteita.

Amen! Tekosyitä löytyy aina, milloin ne on lapset ja milloin mitäkin. Jos ei kiinnosta niin sitten ei.

Vierailija
13/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit, että puketukoon jokainen kuten itse haluaa, mutta sitten kuitenkin jatkoit vielä muuta. Ei se ollut kaikki, mitä sanoit. En tiedä, suuntaatko tämän viestisi minulle ("Ainahan huonosti pukeutuvilla on liuta tekosyitä"), koska minä en ainakaan omasta mielestäni pukeudu "huonosti", mutta haluaisin olla vielä paljon tyylikkäämpi. Mä olen kyllä paljolti sitä mieltä, että raha on aika iso este, koska ainakaan mä en löydä ketjuliikkeistä sellaisia vaatteita, jotka juurikaan miellyttäisivät silmääni. Ketjuliikkeiden laatu on huonontunut ihan hirveästi todella lyhyessä ajassa. Ennen löysi kyllä parempia vaatteita. Ja kuten sanoin, rahan lisäksi tarvitaan myös aikaa ja vaivaa. Aikaa ei kaikissa elämäntilanteissa kerta kaikkiaan ole. Mä kerron nyt oman kokemukseni asiasta, enkä oikein ymmärrä, millä lihaksilla pidät sitä "tekosyynä".

-

Ja mitä tulee ihmisiin, joilla ei oikeasti ole estetiikan tajua (kuten vaikkapa mieheni), niin heillä sitä tosiaan ei ole. Ihan sama, miltä näyttää, kun ei kiinnosta.

Vierailija
14/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen! Tekosyitä löytyy aina, milloin ne on lapset ja milloin mitäkin. Jos ei kiinnosta niin sitten ei.

Eli jos minä sanon, että mulla ei ole tällä hetkellä rahaa ja aikaa panostaa vaatteisiin, niin se on sinusta tekosyy, vaikka tämä on mun kokemukseni ihan täysin? Voitko kertoa, mistä olet saanut tuollaista viisautta, jolla voit mitätöidä kokemukseni täysin?

Vierailija
15/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Capreilla mennään, en rantalomaile. Niillä menen Lontoon pintapaikkoihin, musikaaleihin, Bond Streetin ostoskadulle. Nimenomaan valkoiset, valkoinen paitis, ohut valkoinen neuletakki, hillityt korut, klassinen kampaus, tyylikkäät avokkaat, hillitty meikki. Näin kun tekisitte!

Kokovalkoisissa ja vielapa caprit. Oh my. Ja mika on klassinen kampaus? Nuttura?

Vierailija
16/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää mekkoja ja hameita. Itsekään en käytä shortseja, koska sääreni on niin valkoiset, mutta en myöskään kapreja. Pitkät kevyet esim. puuvillaiset housut voi illemmalla olla hyvät. Kaupunkiin sandaalit, joissa hieman korkoa, mutta ei uudet tai menee jalat aivan kipeäksi. Tai sitten jotkut tyylikkäät kävelykengät, Rannalle varvassandaalit. Pieni olkalaukku laukku illaksi ja kaupungille, rannalle rantakassi. Huivin sijaan leveälierinen hattu. Huulipunaa kaupungille, mutta ei näitä ruskeansävyisiä, eivät sovi suomalaiselle iholle. hameeseen tai housuihin voi yhdistellä eri paitoja tai toppeja, näitä on kiva ostaa myös paikan päältä :) 

Vierailija
17/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle esim. kaftaani.

Aivan järkyttävät ryysyt kuvissa. Nuo kun vetää päälle niillä kyllä kaikki näkee mistä maasta tullaan.

Olen paljon työmatkoilla Etelä-Euroopan maissa ja kaikilla on töissä ja vapaalla jalassa nimenomaan mukavat hankaamattomat kengät. Juhliin puetaan avonaisempaa ja korkeaakin kantaa mutta silloin ei ole tarkoituskaan juuri kävellä joka paikkaan.

Italiassa monella naisella on vapaa-aikana jalassa kevytversio lenkkareista.

Vierailija
18/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

t]]

Eli jos minä sanon, että mulla ei ole tällä hetkellä rahaa ja aikaa panostaa vaatteisiin, niin se on sinusta tekosyy, vaikka tämä on mun kokemukseni ihan täysin? Voitko kertoa, mistä olet saanut tuollaista viisautta, jolla voit mitätöidä kokemukseni täysin?[/quote]

Edullisesti saa kivoja vaatteita, kannattaa hankkia sellaisia mitä voi yhdistää helposti. En itsekään osta kallista, vaan ihan zara, mango yms. Nettikaupoissa on myös todella hyvät valikoimat nykyään, ja tällä hetkellä on alet lähes joka paikassa.

Vierailija
19/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, käytännön esimerkki ihmisille, jotka ovat sitä mieltä, että tyylikäs pukeutuminen ei ole kiinni muusta kuin siitä, että viitsii pukeutua tyylikkäästi: Mulla kasvoi jalka toisessa raskaudessa yhdellä kengänkoolla. Olen siis joutunut uusimaan lähes kaikki kenkäni. Mä en kuitenkaan harrasta Dinskon tai muiden kertakäyttökenkien ostamista, se ei vain ole mun filosofiani mukaista, eikä mielestäni myöskään tyylikästä. Olen siis joutunut käyttämään sellaisiakin kenkiä julkisella paikalla, joita en ehkä normaalisti juuri siihen tilanteeseen pukisi. Mikä tässä on se asennevamma, kun ihan oikeasti ei ole varaa uusia kaikkia kenkiä ihan yhteen pötköön? Tarvitsen esim. harrastukseenkin tietynlaiset kengät, eivät ole ihan ilmaiset.

Vierailija
20/65 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t]]

Eli jos minä sanon, että mulla ei ole tällä hetkellä rahaa ja aikaa panostaa vaatteisiin, niin se on sinusta tekosyy, vaikka tämä on mun kokemukseni ihan täysin? Voitko kertoa, mistä olet saanut tuollaista viisautta, jolla voit mitätöidä kokemukseni täysin?

Edullisesti saa kivoja vaatteita, kannattaa hankkia sellaisia mitä voi yhdistää helposti. En itsekään osta kallista, vaan ihan zara, mango yms. Nettikaupoissa on myös todella hyvät valikoimat nykyään, ja tällä hetkellä on alet lähes joka paikassa.

Kirjoitin jo nettikaupoista tuossa aiemmin. Ja siitäkin, että asun pienellä paikkakunnalla: ei Zaraa, ei Mangoa. Vaativat siis ihan erillisen ostosreissun - joita teenkin, mutta niihin on harvoin AIKAA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi