Miesten klassinen pukeutuminen
Mitä mieltä arvon palstalaiset ovat miesten klassisesta pukeutumisesta? Erityisesti palstanaisten kommentit kiinnostavat. Ja tarkennuksena, että tarkoitan siis työ- ja vapaa-ajan pukeutumista.
Oma pukeutuminen on viime vuosina muuttunut niin, että käytän pääasiassa chinoja ja kauluspaitaa, mieluiten jotakin siistiä mallia, jossa ei ole rintataskua. Ilmasta riippuen voi olla myös ohut neule tai pikkutakki, jonka rintataskussa pidän toki rennosti aseteltua taskuliinaa. Kengät ovat yleensä derby-malliset, mutta käytän toisinaan myös oxfordeja tai munkkikenkiä. Kesäkengissä on pääosin nahkapohja ja brogue-kuviointia (rei'itys) löytyy myös. Rannekellojen osalta olen mieltynyt mekaanisiin, mieluiten nahkarannekkeella ja yksinkertaisella kellotaululla. Käytän myös erilaisia hattuja (fedora, trilby, panamahattu), mutta vain siistimpien vaatteiden kanssa.
Vaimo kyllä tykkää, mutta mites naiset noin yleensä?
Kommentit (50)
Tykkään kovasti katsella miesten klassista tyyliä. Itse asiassa pukeutuisin itsekin mielelläni "herrainvaatteisiin", mutta vartaloni on sen verran naisellinen (leveä lantio, kapea vyötärö), että miesten vaatteet eivät mulle passaa. Asun maalla, joten aika harvoin pääsen silmiäni lepuuttamaan miesten huolellisissa asukokonaisuuksissa. Ja oma mieheni ei välitä vaatteista tai tyylistä lainkaan :)
Tosi tyylikästä. Mun jätkä tykkää klassisesta, siis oikeesti klassisesta pukeutumisesta. Se haluis kulkee kaupungilla liivipuvussa ja homburg hatussa, trenssitakissa. Ei omista noit vielä mut noi on se on goal jos vaa saa rahat noihi ja käyttötilaisuuksii. Haaveilee myös šaketista ja lounaspuvusta, haluu saada tulevaisuudes työn missä voi käyttää pukuu. Nyt omistaa jo mustan kaksirivisen puvun, sinisen ja valkosen pukupaidan, monii solmioita, vaaleensinisen ja valkosen taskuliinan, mustan chesterfield päällystakin, mustan fedoran, mustat Clarks oxford nahkakengät ja mustat siistit nahkahanskat.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kovasti katsella miesten klassista tyyliä. Itse asiassa pukeutuisin itsekin mielelläni "herrainvaatteisiin", mutta vartaloni on sen verran naisellinen (leveä lantio, kapea vyötärö), että miesten vaatteet eivät mulle passaa. Asun maalla, joten aika harvoin pääsen silmiäni lepuuttamaan miesten huolellisissa asukokonaisuuksissa. Ja oma mieheni ei välitä vaatteista tai tyylistä lainkaan :)
Jatkan vielä, kun näin nuo toiset viestit: en ymmärrä, mitä vikaa on erikoisuudentavoittelussa tai keikaroinnissa. Sehän vain piristää katukuvaa! Kiitos teille, jotka panostatte ulkoasuunne ja rohkenette erottua massasta!
4-viestissä tulikin kantani asiaan niin säästyin kirjoittamiselta :D
M21
Oletko ap keikari.comin jäsen/lukija? Onko Gentleman's Gazette tuttu?
Vierailija kirjoitti:
M21
Onko tuo nelonen sun tyttis?
Nelonen, miten sun jätkä pukeutuu kun ei kerran kuitenkaan siihen tyyliin mistä haaveilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M21Onko tuo nelonen sun tyttis?
Hmm siinä pähkinää kerrakseen 😏
M21
Ihan kiva. Brogue ja fedorat menevät ehkä vähän pitkälle henkilökohtaiseen makuuni, mutta kaltaisiasi pukeutujia on hauska nähdä muiden perusfarkkutyyppien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap keikari.comin jäsen/lukija? Onko Gentleman's Gazette tuttu?
Luen toki molempia, hyviä sivustoja ja suosittelen kyllä muillekin aiheesta kiinnostuneille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis keikari vai hipsteri? Jonkinlaista hieman surullista itsekorostamista ja erikoisuudentavoittelua tuollainen on, mutta saahan sitä harrastaa pukeutumista.
Tyylikkyys hyvä, teennäinen keikarius huono.
Keikari ehdottomasti, hipsteriys vaatinee myös tietynlaisen poliittisen aatemaailman.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva. Brogue ja fedorat menevät ehkä vähän pitkälle henkilökohtaiseen makuuni, mutta kaltaisiasi pukeutujia on hauska nähdä muiden perusfarkkutyyppien joukossa.
Eikai esim. tämmöiset vaaleammat oxford-broguet ole mitenkään erikoisen huomiota herättävät?
http://www.manners.nl/wp-content/uploads/2014/04/Manners-full-brogue.jpg
Ihan kiva mutta kuten muissakin muodeissa, harmittaa kun ei enää tiedä ketkä ovat oikeasti sydämellä mukana ja ketkä vain koska kuuluu olla nyt näin. Ja ensi vuonna jotenkin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai esim. tämmöiset vaaleammat oxford-broguet ole mitenkään erikoisen huomiota herättävät?
http://www.manners.nl/wp-content/uploads/2014/04/Manners-full-brogue.jpg
Eivät, hyvältä näyttävät. Antaa mennä vaan, kuten sanoin, kiva nähdä kaltaisiasi kadulla.
Mä ihailen Johnny Deppin tyyliä. Jos olisin mies, pukeutuisin pelkästään tähän vaatemerkkiin:
Oletko siis keikari vai hipsteri? Jonkinlaista hieman surullista itsekorostamista ja erikoisuudentavoittelua tuollainen on, mutta saahan sitä harrastaa pukeutumista.
Tyylikkyys hyvä, teennäinen keikarius huono.