Miehen äärimmäisen tiukat ehdot yhteenpaluulle
2,5 vuotta sitten jätin miehen ja erosimme kahdeksan vuoden avioliitosta. Mies ei olisi halunnut erota ja miehellä on eri näkemys suhteemme loppumisesta ja minä olin pettäjä vaikka aloitin uuden suhteen vasta kun eropaperit oli laitettu vireille. Uusi mies paljastui väkivaltaiseksi joten erosin ja otin omaa aikaa. Lähennyin ex-miehen kanssa uudestaan ja nyt aloitamme uudelta pohjalta käymme terapiassa luottamuksen turvaamiseksi ja estääksemme ettei sama toistu. Mies sanoi että petin kun olimme vielä naimisissa vaikka eropaperit oli vetämässä mutta asia oli puoleltani selvä mutta mies näkee asian erilailla ja terapiassa sanoi että luottaa minuun 70/100. Lapsia ei ole ja olemme molemmat sitoutuneet suhteeseen, myös minä. Ehkä ansaitsin opetuksen uuden miehen kanssa ennen kuin tajusin minkälaisen kultakimpaleen olin jättänyt. Mies on sanonut ettei ymmärrä miksi minua on kohdeltu kaltoin henkisesti ja fyysisesti. Ehdot yhteenpaluulle ovat olleet terapiaan meno, luottamuksen varmistaminen, kihlojen tarkastelu myöhemmin mutta en saa juurikaan käydä yksin missään ja kotonakin mies määrää mitä saan tehdä. Tiukkoihin ehtoihin kuuluu sekin etten saa koskea tiettyihin vaatteisiin, vihkisormukseen, hääpukuun joita mies säilyttää muistona ja työpaikkakin on samassa yrityksessä ja puhelimen sain mieheltä. Ymmärrän että luottamus ei ole 100% mutta mitä voin tehdä? Rakastan miestä enkä halua erota uudestaan koska erityisesti miehelle ero oli kauhein kokemus ikinä.
Kommentit (72)
Älä lähde tuohon kuvioon. Sairasta.
En usko että tuosta syntyisi onnellista liittoa. Mies alistaa sinua. Ei todellakaan kuulosta kultakimpaleelta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sellainen satu tällä kertaa. Yritä edes ettei sinua tunnistettaisi tuosta kirjoitusasusta. Tosin täällä mammat jo sormet savuten kirjoittelevat kaikkia tsemppiviestejä koska miehet ovat sikoja.
Sinäkö taas. Älä jaksa tulla joka ketjuun väittämään niitä satutädin tekemiksi.
Ja mitkä ihmeen mammat.
Vierailija kirjoitti:
En usko että tuosta syntyisi onnellista liittoa. Mies alistaa sinua. Ei todellakaan kuulosta kultakimpaleelta.
Avioliitossa sovimme yhteiset pelisäännöt mutta ei mies mikään narsisti ole. Miehen vanhemmat + sisko eivät tiedä meidän palanneen yhteen mutta on tarkoitus kutsua heidät juhannuksen viettoon ja kertoa. Mies rakastaa ja välittää niin paljon ja on terapiassa sanonut kasvokkain kuinka pahalta tuntui kun lähdin pois ja tulin toisen miehen hakkaamaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde tuohon kuvioon. Sairasta.
Toiselle miehelle on hankittu lähestymiskielto enkä aio pettää enään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juuri luin.
Todellisen tilanteen parisuhteestamme. Ap
En usko sanaakaan,ei kukaan alistuisi tuollaiseen.
Menee jo väärin tuossa, että mies pitää sua pettäjänä vaikka ero oli ilmeisesti selvä kummallekin osapuolelle?
Mitäs mies itse touhusi tuon 2,5 vuotta?
Odotteli sua kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä juuri luin.
Todellisen tilanteen parisuhteestamme. Ap
Jos tuo ei ole jotain outoa pilaa vaan ihan totta tuo kertomasi, niin etkö ymmärrä miten pahasti pielessä tuossa teidän kuviossa on moni asia. Googlaa henkinen väkivalta parisuhteessa. Ja pyydä siellä terapiassa terapeutin kannanotto noihin miehen vaatimuksiin sinun vapauden rajoittamisesta.
Miehellesi sanoisin rehellisesti että haluat rakentaa luottamusta mutta korostaisin itse etten siedä ns. nurkkaan ajamista.
En suostuisi noihin ehtoihin. Osa on ihan naurettavia, kuten se, ettei saa koskea joihinkin esineisiin. Myöskään mikään menojen rajoittaminen ja yhteydenpidon kontrollointi ei käy, se on oikeasti henkistä väkivaltaa ja menee yleensä vain pahemmaksi ajan kuluessa.
En itse ikinä lähtisi suhteeseen jossa toinen alkaa rajoittaa ja vaatia. Terapia ja perinpohjaiset keskustelut on totta kai paikallaan ja jopa edellytyksiä uudelle yritykselle, mutta sen jälkeen kummankin on vain päätettävä antaa toiselle mahdollisuus ja luottaa siihen että jättäjäkin on ottanut virheistään opikseen. Ei tuosta ap:n kuvaamasta tilanteesta tule mitään, ja todella epätervettä mieheltä esittää noita vaatimuksiaan. Sen voin sanoa jo nyt, että ap ei tule olemaan onnellinen tuollaisessa kuristusotteessa, mitä mies yrittää nyt ap:sta saada.
Vierailija kirjoitti:
Menee jo väärin tuossa, että mies pitää sua pettäjänä vaikka ero oli ilmeisesti selvä kummallekin osapuolelle?
Odotteli sua kotiin?
Mies ei ole koskaan halunnut erota ja ero tuli miehelle puskista. Mies yritti saada liiton pelastettua ja olisi halunnut puhua mutta välttelin ja välttelin lisää kunnes lopulta ero oli lopullinen mutta tuolloin olin jo uudessa suhteessa. Mies on odottanut minua ja ollut sinkkuna 2,5 vuotta. Kertoi että vientiä olisi ollut nopeastikin mutta rakastaa minua eikä pystynyt suhteesiin uuden kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotteli sua kotiin?Mies ei ole koskaan halunnut erota ja ero tuli miehelle puskista. Mies yritti saada liiton pelastettua ja olisi halunnut puhua mutta välttelin ja välttelin lisää kunnes lopulta ero oli lopullinen mutta tuolloin olin jo uudessa suhteessa. Mies on odottanut minua ja ollut sinkkuna 2,5 vuotta. Kertoi että vientiä olisi ollut nopeastikin mutta rakastaa minua eikä pystynyt suhteesiin uuden kanssa. Ap
Miksi sinä alunperin halusit erota miehestä?
Turha puhaltaa sammuvaan hiileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa sovimme yhteiset pelisäännöt mutta ei mies mikään narsisti ole. Miehen vanhemmat + sisko eivät tiedä meidän palanneen yhteen mutta on tarkoitus kutsua heidät juhannuksen viettoon ja kertoa. Mies rakastaa ja välittää niin paljon ja on terapiassa sanonut kasvokkain kuinka pahalta tuntui kun lähdin pois ja tulin toisen miehen hakkaamaksi. Ap
Unohdit kertoa, että miten tämä mies on mielestäsi kultakimpale? Hän tuntuu haluavan omistaa ja alistaa sinua, kostaa sinulle ne vääryydet, mitä kokee sinun hänelle tehneen. Ei tuollainen rakkautta ole.
Puhukaa avoimesti ja jakakaa ajatuksia keskenään. T. 30 vuotta aviossa