Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ongelma lahjaksi saadun teen kanssa...

Vierailija
04.07.2016 |

Saan usein lahjaksi teetä. Tykkään teestä, arvostan hyvää teetä. Mutta. Saan usein (liian usein) lahjaksi maustettuja, ja mikä vielä pahempaa, keinotekoisilla aromeilla maustettuja Nordqvistin teelaatuja. Nuo maustetut kyllä vielä menee (esim. joku mansikalla maustettu tee, ei oo mun lempparia, mutta se kuitenkin maistuu rehellisesti ainesosiltaan), mutta Nordqvistin teet on vaan niin imeliä ja keinotekoisen makuisia, että ei!!! Mä laitoin eilen roskiin teepusseja, joita olin yrittänyt juoda, mutta ei vain mennyt millään alas. Turha niitä on säilöä kaappia täyttämässä. Musta on ihan hirveää laittaa käypiä elintarvikkeita roskiin, mutta kun en tunne ketään, jolle voisin niitä antaakaan.
-
Jos nyt ihmettelette, miksi tein tämän avauksen, kerron: siksi, etten kehtaa valittaa kenellekään. En esim. miehelleni, jonka sukulaisilta tulee usein teetä lahjaksi tai tuliaisiksi. Enkä tietenkään voi huomauttaa lahjan antajille, koska hehän ovat ostaneet lahjan, jolla haluavat ilahduttaa mua, ja se on kaunis ajatus! Ääh...

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jo etukäteen niin miksi aukaiset niitä pusseja. Lahjoiksi eteenpäin tai vie työpaikalle.

Työpaikalle voi viedä vajaitakin, lappu kylkeen saa ottaa.

Vierailija
2/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

teessä on niin pitkä säilyvyys, että ne voi lahjoittaa helposti eteenpäin ymppäämällä ne muihin lahjoihin kunhan ei anna samaa pussia takaisin lahjaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä fittuun! COCK'N'BALLS

Vierailija
4/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet osaa avata suutasi ja sanoa ihmisille, että teet joita jatkuvasti ankaralla syötöllä ostatte on, täyttä kuraa, niin sitten ei kannata valittaa.

Vierailija
5/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät jo etukäteen niin miksi aukaiset niitä pusseja. Lahjoiksi eteenpäin tai vie työpaikalle.

Työpaikalle voi viedä vajaitakin, lappu kylkeen saa ottaa.

Sanoin jo, että ei ole ketään, jolle laittaa niitä eteenpäin. Olen kääntäjä ja teen töitä kotoa, joten ei ole työkavereita, joille tuputtaa.

Ap

Vierailija
6/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teessä on niin pitkä säilyvyys, että ne voi lahjoittaa helposti eteenpäin ymppäämällä ne muihin lahjoihin kunhan ei anna samaa pussia takaisin lahjaksi

Mutta kenelle mä niitä annan, kun en tunne ketää, joka niistä tykkäisi, paitsi nuo lahjanantajat, enkä tosiaan kehtaa antaa samaa pussia takaisin.

Ap

Vierailija
7/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet osaa avata suutasi ja sanoa ihmisille, että teet joita jatkuvasti ankaralla syötöllä ostatte on, täyttä kuraa, niin sitten ei kannata valittaa.

Mä luulen, että tämä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin, että lahjan antajaa kiitetään, vaikka lahja ei nyt juuri olisi oman maun mukaan. 

Ap

Vierailija
8/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole yhtään ystävää eikä kaveria?

Siinä tapauksessa kieltäydyt lahjasta.

Vierailija
9/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole yhtään ystävää eikä kaveria?

Siinä tapauksessa kieltäydyt lahjasta.

On paljon ystäviä ja kavereita, mutta ei ketään, joka tykkäisi tuollaisesta teestä. Oletko joskus kokeillut kieltäytyä lahjasta? Mitä käytännössä teet esim. joululahjojen kanssa? Lähetät takaisin? Vai viet seuraavalla kerralla, kun nähdään?

Ap

Vierailija
10/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kenelle mä niitä annan, kun en tunne ketää, joka niistä tykkäisi, paitsi nuo lahjanantajat, enkä tosiaan kehtaa antaa samaa pussia takaisin.

Ap

Fb kirppis tai vastaava? Käyt kysymässä jostakin missä ihmisiä on töissä (ehkä enemmin naisvaltaiselta työpaikalta) tai palvelutalosta tk:sta yms sellaisesta.

Vierailija
11/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fb kirppis tai vastaava? Käyt kysymässä jostakin missä ihmisiä on töissä (ehkä enemmin naisvaltaiselta työpaikalta) tai palvelutalosta tk:sta yms sellaisesta.

En ole facebookissa. Mä just mietin, että voisko kirpparille viedä, mutta onko niin, ettei kirpparilla saa myydä elintarvikkeita? Mulla on pöytä kyllä 2 kertaa vuodessa. Mä en oikein näe sitä skenaariota, että menen johonkon paikkaan kysymään, että otatteko tämän mun teen...

Ap

Vierailija
12/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat vieraille jotka niitä tuo ja jos ei maistu vihjaat että itsekin pidät enemmän jostakin muusta.

Vierailija
13/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Ihmiset "tietävät että juon teetä", mutta käytännössä juon ainoastaan maustamatonta vihreää teetä ja noissa lähinnä senchaa ja japanilaista teetä mielellään. Kyllä maustettukin menee hätätilanteessa, mutta muuten meille ei kyllä kannattaisi oikeastaan tuoda kuin earl greyta jota lapset juovat joskus ja kelpaa vieraille. Esanssiteet on kamalia ja esim. jasminii, ruusu yms. suorastaan etoo.

Vierailija
14/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne johonkin työttömien ruokalaan, nuorisotilan kahvilaan, vanhusten päiväkeskukseen tms. Varmasti ottavat tyytyväisinä vastaan.

Vierailija
15/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantapainen ongelma muutaman miehen sukulaisten kanssa, saan joka joulu ja syntymäpäivä jotain tuoksuvia juttuja, saippuoita, kylpyvaahtoja, voimakasta hajuvettä, käsirasvaa jne. Kaikki voimakkaan tuoksuisia ja täynnä kemikaaleja. En tiedä yrittävätkö vihjata jotain, käytän ainoastaan oliiviöljypalasaippuaa ja yhtä hajuvettä. Mulla on yksi laatikko täynnä tuoksusaippuoita :D lahjoittelen niitä aina välillä kavereille.

Vierailija
16/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. Ihmiset "tietävät että juon teetä", mutta käytännössä juon ainoastaan maustamatonta vihreää teetä ja noissa lähinnä senchaa ja japanilaista teetä mielellään. Kyllä maustettukin menee hätätilanteessa, mutta muuten meille ei kyllä kannattaisi oikeastaan tuoda kuin earl greyta jota lapset juovat joskus ja kelpaa vieraille. Esanssiteet on kamalia ja esim. jasminii, ruusu yms. suorastaan etoo.

Mulla kyllä on sikäli ihan laaja maku, että tykkään mustasta ja vihreästä, erilaisista yrttiteelaaduista ja esim. Teekannen sekoituksista. Mutta mieluiten juon maustamatonta mustaa teetä tai earl greytä, ja esanssiteestä en tykkää ollenkaan. Ja oon saanut myös lahjaksi sellaisia laatuja, joista pidän.

Ap

Vierailija
17/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie ne johonkin työttömien ruokalaan, nuorisotilan kahvilaan, vanhusten päiväkeskukseen tms. Varmasti ottavat tyytyväisinä vastaan.

Noista vaihtoehdoista tällä paikkakunnalla on vain nuorisotila, mutta juovatko nuoret tuollaisia? Usein saan vielä irtoteetä, en usko, että sellaisella tekevät mitään.

Ap

Vierailija
18/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään hirveesti siitä nordqvistin M8-teestä. Siitä vaniljajäätelönmakusesta.

Vierailija
19/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sulla naapureitakaan?Entäpä postinkantaja? Ennen oli tapana antaa posteljoonille jouluna lahjoja, yleensä ne oli suklaarasioita tai kahvia, miksipä ei voisi olla teetäkin. 

Sulla ei ole itselläsi kekseliäisyyttä ja täältä olet saanut jo monta hyvää ehdotusta mutta mikään ei kelpaa.

Jos nämä ehdotukset eivät kelpaa niin heitä vittu roskiin kun sun elämä niiden teepussien kanssa on noin vaikeaa.

Vierailija
20/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samantapainen ongelma muutaman miehen sukulaisten kanssa, saan joka joulu ja syntymäpäivä jotain tuoksuvia juttuja, saippuoita, kylpyvaahtoja, voimakasta hajuvettä, käsirasvaa jne. Kaikki voimakkaan tuoksuisia ja täynnä kemikaaleja. En tiedä yrittävätkö vihjata jotain, käytän ainoastaan oliiviöljypalasaippuaa ja yhtä hajuvettä. Mulla on yksi laatikko täynnä tuoksusaippuoita :D lahjoittelen niitä aina välillä kavereille.

Apua :O 

Ap