Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa sukupuolestasi on ollut?

Vierailija
03.07.2016 |

?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SouthernGrove kirjoitti:

Mä pidän itse tarkan huolen tasa-arvoisista oikeuksistani ja palautan sen verran nopeasti kaikki sovinistisia vihjauksia heittelevät ja muut puskista huutelijat ruotuun, että en ole varsinaisesti kärsinyt tasa-arvonäkökulmasta katsottuna sukupuolestani yksityiselämämässä. Koulussa ja työelämässä on varmaan vain käynyt flaksi, kun en ole sielläkään pahemmin kärsinyt tasa-arvo-ongelmista (jäätävä sana muuten noin oikeinkirjoituksellisesti 😀).

Mutta yks asia mua kyllä häiritsee tälleen suht paljon retkeilyä, telttailua ja muutenkin ulkoilmaelämää harrastavana ihmisenä. Että mun pitää aina vetää housut nilkkoihin ja altistaa itseni kylmälle, kuumalle ja sääskille sekä housujen kastumiselle kun käyn puskapissalla. Uskomattoman epäreilua, kun toinen vain vähän raottaa julppia ja kusaisee. Eikä välttämättä tarvi edes paperia. Taidan olla ketjun eka, joka tunnustaa rehellisen peniskateuden.

Peniskateus on hieman eri asia kuin se, että kadehtii helppoa pissaamista. Tuohon toimintoon on muuten myynnissä näppäriä apuvälineitä, joiden avulla nainen voi reissussa pissata seisten.

Vierailija
22/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että käytännössä kaikki lasten hankintaan ja hankkimattomuuteen liittyvät ikävyydet kasaantuvat minulle. Tähän mennessä on takana viisitoista vuotta ehkäisyä, pelkoa ei-toivotusta raskaudesta, pari vuotta ovulaation ja raskausoireiden kyttäämistä, helvetin kivuliaat lapsettomuustutkimukset ja nyt vihdoin alku- ja keskiraskauden oireet. Edessä on vielä loppuraskaus, synnytys, imetys ja luultavasti parikymmentä vuotta ehkäisyä, joka aiheuttaa kaikenlaisia inhottavia oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli haasteita saada vuokra-asunto, koska minua pidettiin sukupuolen perusteella epäsiistinä ja vastuuttomana vuokralaisena.

Vierailija
24/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Hazaa kirjoitti:

Ei saa pillua.

Tai ei kai tämä varsinaisesti ole sukupuoleen sidottu haitta kun kyllähän jotkut miehet todistettavasti saavat. Mutta kuitenkin. Naisena olisi niin paljon helpompaa rakkauden ja erotiikan rintamalla.

Eeei aivan näinkään.

Ongelmat vain olisivat erilaiset.

Miehenä sinun ei tarvitse löytää kuin yksi nainen ja se suurella todennäköisyydellä on vähintäänkin nätti, hellä, mukava, reipas ja toimelias, omillaan toimeentuleva jne. Enkä ole huomannut, että miehillä olisi seksissäkään ongelmia esim. orgasmin kanssa.

Naisena sinua ei kiinnostaisi suurin osa niistä kalukuviaan lähettelevistä uuvateista, pitäisi varoa ettet valitse jotain väkivaltaista hullua, sitten pitäisi varmistaa osaako mies panna (ei ole itsestäänselvyys), jos muuttaisit yhteen miehen kanssa, saisit olla kiitollinen jos se vie omat kalsarinsa pyykkiin...

Ei tää niin helppoa ole kellään.

Meinaat, että miehenä suurella todennäköisyydellä saa nätin, hellän, mukavan reippaan, toimeliaan ja toimeentulevan naisen? Etkä ole koskaan kuullut miesten erektio-ongelmista?

Kuinka monta lasia viiniä olit nautinnut ennen tuon kappaleen kirjoittamista?

Toiseksi, miehenä saa käydä aika lottovoitto, että löytää itselleen naisen, joka on tyytyväinen itseensä. Millon ne on rinnat, raskausarvet, selluliitti tai liian ohuet hiukset ja huono iho tms, jopa pimpin ulkonäkö saa jotkut naiset vetäytymään kuoreensa. Harrastapa siinä sitten seksiä kun et saa koskaan nuolla rakastasi ja seksin aikana hän käyttää useita vaatekappaleita peittämään kroppaansa. Paras tietysti on, jos kohdalle sattuu se haluton lahna.

Ei todellakaan ole helppoa.

Vierailija
25/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta 42vuotiaana viran. Miehenä olisin saanut viran jo vuosia sitten!!!

Tähän tarvittiin 15v työkokemusta ja kolme tutkintoa.

Joo, tiedän että miesluokanopettajista on pulaa.

Vierailija
26/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti venkoilla aika paljon, että pääsin armeijasta eroon. Naisena ei olisi ollut tuota ongelmaa

Vierailija
27/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vaikeampaa saada seksiä kuin sillä toisella sukupuolella.

M

Vierailija
28/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla jo opiskeluaikoina taitoni kyseenalaistettiin sukupuoleni vuoksi, vaikka olin vuosiluokkani parhaita opiskelijoita.

Vierailija
29/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompi palkka kuin miehillä. Samaan aikaan kanssani otettiin töihin mies, joka sai kahden vuoden kuluttua palkankorotuksen, minä en. Ko. korotus oli ns. automaattinen, annettiin kuin ikälisä eli katsottiin, että tuossa ajassa oli oppinut työt ja sai oikeaa palkkaa. Minulle ja toisella samaan aikaan töihin tulleelle naiselle sitä ei voitu maksaa, mutta "Jaakolla on vaimo ja lapset, he tarvitsevat rahaa". Valitus ja palkankorotus tuli, mutta samalla hankalan naisen maine.

Hain työtehtävään, jossa edellytettiin 5v alan työkokemusta, tietyn substanssin osaamista, näyttöjä projektityöstä ja kokemusta kansainvälisistä kokouksista/konferensseista sekä toivottiin opettajan pätevyyttä. Minua ei haastateltu, mutta tehtävään valittiin 12 vuotta nuorempi mies, jolla oli gradu tekemättä, työkokemusta ihan muista tehtävistä, ei opettajan pätevyyttä (tai opettajakokemusta) ja projektityöt olivat opiskeluaikana tehtyjä miniprojekteja. Turha varmaan sanoa, että se oli valtion virka.

Vierailija
30/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli haasteita saada vuokra-asunto, koska minua pidettiin sukupuolen perusteella epäsiistinä ja vastuuttomana vuokralaisena.

Tää on muuten ehkä ikävin. Itselläni oli takavuosina samanlaisia ongelmia. Parikymppinen sinkkumies. Vaikka olin olemukseltani siisti, minulla oli koulupaikka jne niin asuntoa oli aika vaikea löytää kun yksityisillä vuokramarkkinoilla monet luulevat ilmeisesti että vedän viinaa ja luukutan musiikkia kaikki yöt samalla kun rikon asuntoa. Tytöistä harvemmin kuvitellaan näin negatiivisia.

Vierailija
31/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisessa työpaikassa auki olleeseen toimeen valittiin kokematon miestyöntekijä, vaikka itse olin tehnyt pisteessä  pitkiä sijaisuuksia jo vuosia ja koulutuksenikin oli parempi. Sain toki jatkaa sijaisena ja perehdyttää tämän miehen. Kiitos siitä. 

Vierailija
32/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisesta Suomesta ollaan vielä kaukana. Kaikilla on jotain ongelmia.

Vierailija
33/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat

Ulkonäköpaineet

Se, että pitää joka paikassa todistaa ammatillinen osaamisensa, ennen kuin kukaan ottaa vakavissaan mitä sanot

Raskaus, synnytys, imetys ja äitiyden paineet

Joo olisin mieluummin mies. Meillä mies hoitaa lasta ja kotia ehkä 40% ja häntä palvotaan siitä . Minua paheksutaan siitä 60% ja ihmetellään, miksi edes tein lapsia kun en viitsi heitä hoitaa. Ja vaikka lapsen halusin enkä kadu niin en juurikaan nauttinut noista äitiyden fyysisistä puolista, jotka olivat pelkkää kipua ja särkyä. 

Vierailija
34/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolisyrjintää on kaikkialla. Sekä miesten että naisten syrjintään pitäisi kiinnittää huomiota. Ei vain naisten.

Vierailija
35/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonompi palkka kuin miehillä. Samaan aikaan kanssani otettiin töihin mies, joka sai kahden vuoden kuluttua palkankorotuksen, minä en. Ko. korotus oli ns. automaattinen, annettiin kuin ikälisä eli katsottiin, että tuossa ajassa oli oppinut työt ja sai oikeaa palkkaa. Minulle ja toisella samaan aikaan töihin tulleelle naiselle sitä ei voitu maksaa, mutta "Jaakolla on vaimo ja lapset, he tarvitsevat rahaa". Valitus ja palkankorotus tuli, mutta samalla hankalan naisen maine.

Hain työtehtävään, jossa edellytettiin 5v alan työkokemusta, tietyn substanssin osaamista, näyttöjä projektityöstä ja kokemusta kansainvälisistä kokouksista/konferensseista sekä toivottiin opettajan pätevyyttä. Minua ei haastateltu, mutta tehtävään valittiin 12 vuotta nuorempi mies, jolla oli gradu tekemättä, työkokemusta ihan muista tehtävistä, ei opettajan pätevyyttä (tai opettajakokemusta) ja projektityöt olivat opiskeluaikana tehtyjä miniprojekteja. Turha varmaan sanoa, että se oli valtion virka.

Olettehan te kaikki syrjityksi tulleet tehneet valituksen? Virkaan ei nimittäin saa valita ketä tahansa, vaan henkilön on oltava pätevä.

Vierailija
36/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla aina itsevarma, päättäväinen ja jämäkkä. Ei saa olla epävarma ammatillesti tai sosiaalisesti. Täytyy olla myös hyvässä kunnossa ja lihaksia

Vierailija
37/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen asevelvollisuus + melkein vuosittaiset kertausharjoitukset. Ihan hauskaahan nämä ovat mutta häirinneet silti opintoja ja työtä.

Kolmenkympin lähestyessä silloinen avovaimo ilmoitti haluavansa lapsen ja oletti että sukupuoleni takia mielelläni laitan omat elämäntavoitteeni syrjään ja omistaudun tukemaan häntä tässä haaveessa. Kuulemma näin kuuluu miehen toimia. Eron sattuessa hälle olisi kuulemma jäänyt lapsi ja mulle elatusvelvollisuus. Myös tämänjälkeiset kumppaniehdokkaat ovat aika nopeasti ilmaisseet samansuuntaisia haaveita ansiotulojeni jakamisesta heidän edukseen.

Vierailija
38/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotetaan armeijaan vankeuden uhalla koska se on mun 'velvollisuus'

Itse miehenä koin, että jos tällaiseen lintukotoon kuin Suomi saa syntyä, niin mielelläni käyn armeijan pois alta. Muita velvollisuuksia ei kotimaatani kohtaan taida olla.

Vierailija
39/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuunnella vauvajuttuja ja vihjailuja lapsenteosta.

Vierailija
40/67 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana lähes kaikki kaverini olivat poikia/miehiä. Näiden tyttöystäviltä satoi jatkuvasti paskaa niskaan, epäilyä, huorittelua, uhkailua jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi