Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Pitääkö koiran paskat noukkia pois?

Vierailija
03.07.2016 |

Meillä oli kotona aina koiria ja tää tuli täytenä yllätyksenä. Miksi näin pitäisi tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinä ne ovat esteettinen haitta. Keväällä ne näyttävät ikäviltä sulavan lumen päällä. Niisstä voi levitä erilaisia loisia koirasta koiraan. Ulosteet myös muuttavat jonkin verran ravinnetasapainoa maaperässä. Mutta kaiken kaikkiaan ne ovat pieni haitta. Jätösten keräämiseen pitää ehdottomasti käyttää biohajoavia pusseja.

Vierailija
2/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljain käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, vanhemmat olisi kuolleet nauruun jos olisin noukkinut ojasta pussi kädessä paskaa.

Vierailija
4/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään laki ei tätä vaadi, joten ei pidä.

Vierailija
5/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu koiranomistajat...

Vierailija
6/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa niin ystävällisiä ja kerätkään ne pois. Ei ole suuri juttu.Pussi mukaan ja jos ei nyt ihan velliä ole niin papanat pussiin. Itselläni on koira ja minuakin kyllä harmittaa kun koiran kakkaa on joka paikassa. Samalla saa myös kaikenmaailman koiranmyrkkyttjät lisää syitä provosoitua. Eli ei ole iso juttu jos kaupungissa asuu.

Vierailija
7/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa niin ystävällisiä ja kerätkään ne pois. Ei ole suuri juttu.Pussi mukaan ja jos ei nyt ihan velliä ole niin papanat pussiin. Itselläni on koira ja minuakin kyllä harmittaa kun koiran kakkaa on joka paikassa. Samalla saa myös kaikenmaailman koiranmyrkkyttjät lisää syitä provosoitua. Eli ei ole iso juttu jos kaupungissa asuu.

Entäs jos ei asu kaupungissa?

Vierailija
8/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vittu koiranomistajat...

Niinpä... Mitähän tykkäisivät kun vääntäisin jöötin niin portin pieleen?

Vierailija
9/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kerätä. Asun hyvin syrjässä, ja koira käy aina jossain ojanpohjalla paskalla.

Vierailija
10/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä vääntää kakat sun kodin kävelytielle? Ei harmita yhtään, kun lehteä hakiessasi tallaat mun kakkaan?

Vierailija
11/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/maksimi.

Vierailija
12/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kotona aina koiria ja tää tuli täytenä yllätyksenä. Miksi näin pitäisi tehdä?

Koska laki määrää niin. Eihän se paska ole kiva yllätys jalkakäytävällä tai nurmikolla.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä

Vierailija
13/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikään laki ei tätä vaadi, joten ei pidä.

Et taida paljon laista tietää. Lukaiseppa järjestyslain 14 pykälän 3 kohta.

Vierailija
14/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän koira on niin fiksu että vääntää aina semmosiin pöpelikköihin josta ei tarvitse noukkia.

Vierailija
15/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään kakkoja nouki. Itsekin joskus lenkillä joudun puskaan kyykkykakille, enkä niitäkään mihinkään keräile.

Hölmöt!

Vierailija
16/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opettanut mun koiran paskomaan ojiin ja muihin pöpelikköihin joten jos joku sinne menee niin se paska ei oe ainoa mitä jää kenkään.

Vierailija
17/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään kakkoja nouki. Itsekin joskus lenkillä joudun puskaan kyykkykakille, enkä niitäkään mihinkään keräile.

Hölmöt!

Et siis mene kyykkykakille jalkakäytävällä tai piha-alueella. Huomaatko eron?

Vierailija
18/22 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nouki koiran paskoja. Kyllä ne sinne maatuu. Pitäisin pahempana asiana muuta roskaa ja lasinsiruja kuin koiran paskoja. En jaksa ymmärtää, miten ihmisiä voi koiran paskat haitata niin paljon, että niistä jaksetaan jauhaa kokoajan.

Toki eri asia jos koira paskoo lasten leikkipaikalle tai jonkun pihalle, niin silloin on kohteliasta kerätä ne pois. Toisaalta taasen, en ymmärrä ihmisiä, jotka edes antaisi koiransa paskoa em. paikoille.

Lenkillä koira paskoo pientareelle tai ojaan niin helvettiäkö niitä alan sieltä noukkimaan?! Asuin joskus kaupungissa, eikä missään edes ollut niitä koiranpaska roskiksia. Jos halutaan, että niitä noukitaan pois, niin miksi kaupunki ei laitatuta noita paska astioita mihinkään?

No nyt asun maalla ja kaukana ihmisistä, joten eipä tarvi ressailla moista.

Vierailija
19/22 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tekee tielle, niin kyllähän se olisi hirveän kiva, jos ihmiset noukkisivat. Meillä tätä keräämättömyyttä harrastaa vanhemmat ihmiset. Sellaiset seiskakymppiset. Niiden koirat vääntää tortut vaikka keskelle jalkakäytävää.

Mun itseni ei tarvitse kerätä, koska mun koira tekee kakkansa sellaiseen paikkaan, että sinne ei varmaan eksy edes toinen koira. Sillä on vissiin ujo suoli, kun pitää piilossa väkertää, eikä sitä saa edes vilkaista, koska lopettaa kakkaamisen.

Vierailija
20/22 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vanhemmat ei vissiin keränneet paskoja pihaltaankaan kun niin naurettavaa hommaa on se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän