Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset piinaavat kotieläinpihan eläimiä

Vierailija
17.07.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012148461.html

Vanhemmat selaavat puhelimia eivätkä opeta lapsiansa kohtelemaan eläimiä hyvin. Yleinen välinpitämättämyys on lisääntynyt.

Mikä siellä puhelimessa on tärkeämpää kuin omat lapset? Jättäkää puhelin autoon.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: Puhelimella kuvataan kun omat nokkelat piltit kiusaavat eläimiä. Sitten julkaistaan sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
2/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa kamera erikseen jos haluatte kuvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimistä on tullut pelokkaita kun hirviölapset ovat käyneet niitä kiusaamassa. Omistajana antaisin porttikiellon vanhemmille ja lapsille.

Vierailija
4/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juntti ranskalainen tapailumies yritti eläintarhassa saada eläinten huomion maiskuttelemalla yms, jotta saisi ne "tekemään jotain". En voinut uskoa mitä näin aikuiselta ihmiseltä, kun olin jo itse siinä pisteessä, että lähden koko paikasta pois. Pidän eläintarhoista ja ymmärrän niiden tärkeyden lajien suojelussa. Marssin kuitenkin saman tien pois, jos näen apaattisia tai stressissä steppaavia eläimiä tai niiden aitaukset näyttävät epäsopivilta. Lepäävä eläin ei ole apaattinen, tunnistan kyllä eron. Tämä oli Pariisin Jardin des Plantesin Menagerie. Älkää tukeko sitä.

Vierailija
5/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoroskaa. 🤮

Vierailija
6/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun juntti ranskalainen tapailumies yritti eläintarhassa saada eläinten huomion maiskuttelemalla yms, jotta saisi ne "tekemään jotain". En voinut uskoa mitä näin aikuiselta ihmiseltä, kun olin jo itse siinä pisteessä, että lähden koko paikasta pois. Pidän eläintarhoista ja ymmärrän niiden tärkeyden lajien suojelussa. Marssin kuitenkin saman tien pois, jos näen apaattisia tai stressissä steppaavia eläimiä tai niiden aitaukset näyttävät epäsopivilta. Lepäävä eläin ei ole apaattinen, tunnistan kyllä eron. Tämä oli Pariisin Jardin des Plantesin Menagerie. Älkää tukeko sitä.

Mistä erottaa lepäävän ja apaattisen eläimen?

Vierailija
7/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten uutisoitiin nuorista aikuisista, jotka käyvät kiusaamassa lampaita. En muista mikä paikka kyseessä. Toimittajia kävi haastattelemassa ja ne lampaat olivat todella suloisia ja kilttejä.

Vierailija
8/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille keppiä. 

Vierailija
9/9 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä erottaa lepäävän ja apaattisen eläimen?

Lepääväkin eläin tarkkailee ympäristöä, märehtijät märehtivät jne. Voi vaatia harjaantunutta eläinsilmää, mutta kyllä siinä on ero onko toinen lepäämässä kuumana päivänä vai menettänyt elämänhalunsa (jos sitä on ikinä ollutkaan). Menagerie on kai maailman vanhin eläintarha ja vaikka he varmasti hoitaa eläimiä hyvin niin tilat on auttamatta liian pienet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä