Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tuijottaa vastapäisen naapurin parveketta?

Vierailija
03.07.2016 |

Tuolla yhdellä on aivan ihanat kasvit tuolla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Ei tuijottaminen ole missään laissa kielletty.

Vierailija
2/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä voi kieltääkkään, mutta yleisen viihtyvyyden takia en suosittele tuijottamaan, jos naapuri on itse parvekkeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä varmaan näe, kun on tuota välimatkaa melkein sata metriä. Nuo isot kukkaset ovat vain niin kauniita. Ne muuten estävät myös näkyväisyytä parvekkeelle. Laittaisin itse, mutta en voi, kun olen kesällä niin paljon poissa. 

Vierailija
4/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Eikös ihmisten asuntoihin sisälle kurkkiminen ole kiellettyä ja parveke lasketaan osaksi asuntoa, ikäänkuin yhdeksi huoneeksi. Näin minä ajattelisin että tuijottaminen parvekkeelle olisi laitonta.

Vierailija
5/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys. Eikös ihmisten asuntoihin sisälle kurkkiminen ole kiellettyä ja parveke lasketaan osaksi asuntoa, ikäänkuin yhdeksi huoneeksi. Näin minä ajattelisin että tuijottaminen parvekkeelle olisi laitonta.

Mutuilen, mutta voisi kuvitella että asunnon ikkunoihin päin tuijottaminen on ok, mutta kiellettyä on esim. siinä ihan ikkunan takana kyyläily ja tutkiskelu on sitten kiellettyä. Varmaan parvekkeen kohdalla sama olisi jos kiipeäisi kaiteelle roikkumaan ja kyyläämään, mutta esim. omalta parvekkeelta katselu olisi ok. Parveke kuitenkin on siinä mielessä eri asia, että se on tavallaan "tyrkyllä", toisin kun muu asunto. 

Toki tässäkin on se, että mikä lasketaan tuijottamiseksi? Hieman viipyvä katsekontakti, esim. 5sekuntia? Vai sellainen lähes yhtäjaksoinen useiden minuuttien möllöttäminen? 

Eli että katselu olisi ok, mutta sitten kun se katselun menee jonkin sortin "stalkkaukseksi", niin se ei ole ok.

Vierailija
6/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja minun naapuri tuijotamme toisiamme parvekkeiltamme. Käyn parvekkeella usein bikineissä ja naapuri on usein paidattomana. Vielä emme ole edenneet toistemme kuvaamiseen. Ajattelin ripustaa parvekkeelle kyltin, jossa ovat yhteystietoni.

Vierailija
7/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et hanki kiikareita ja rupea katselemaan kiikareilla kasveja

Vierailija
8/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja minun naapuri tuijotamme toisiamme parvekkeiltamme. Käyn parvekkeella usein bikineissä ja naapuri on usein paidattomana. Vielä emme ole edenneet toistemme kuvaamiseen. Ajattelin ripustaa parvekkeelle kyltin, jossa ovat yhteystietoni.

Vuosisadan kuumin romanssi syntymässä!

Vierailija
9/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis varmaankin minun parveke, tiedän, ne kasvit on kyllä hienot. Saatko tuijottaa? Et.

Vierailija
10/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis varmaankin minun parveke, tiedän, ne kasvit on kyllä hienot. Saatko tuijottaa? Et.

En minä sinusta ole kiinnostunut, vain noista kukkasista. 

Vierailija
11/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakatselu on rikoslaissa määritelty teknisellä laitteella tapahtuvaksi ja henkilöön kohdistuvaksi..

Rikoslaki 24. luku 6 §

"Salakatselu

Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka

2) yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,

on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava."

Vierailija
12/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata metriä? 

Ei siinä juuri kasvien yksityiskohtia näe. Ja tuskin asukas mitenkään voi havainnoida, että katsot juuri hänen parvekettaan. Vaikka kuinka olisi haukannäkö, ei silmien kohdistusta pysty näkemään sadan metrin päästä. 

Arvioitko nyt välimatkan hieman pieleen?

Vierailija
13/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkä ihan sataa ole, mutta on tuossa välissä paljon pihaa, ei siis tien toisella puolella suoraan. Nuo kukkaset ovat isoja, siksi näkyy hyvin. Ei niistä yksityiskohtia näekään. En sano mitä kukkia, tunnistan ne kyllä juuri tuon koon vuoksi, muuten joku arvaa vielä, missä asun. 

Vierailija
15/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omat silmät tekninen laite? 

Vierailija
16/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten täm!ä lainkohta. Sama rikoslain 24. luku.

"loukkaamisesta

1 §

Kotirauhan rikkominen

Joka oikeudettomasti

1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka

2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,

on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

Vierailija
17/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosisadan kuumin romanssi syntymässä!

Kiitos kannustuksesta! Toivottavasti kesä ei lopu kesken.

Vierailija
18/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä pykälää nyt sitten rikon katselemalla toisen parvekkeella olevia kukkasia? 

Vierailija
19/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten täm!ä lainkohta. Sama rikoslain 24. luku.

"loukkaamisesta

1 §

Kotirauhan rikkominen

Joka oikeudettomasti

1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka

"

Joo, ap on kätkeytynyt tosi salaiseen paikkaan eli omalle parvekkeellensa. Harhauttaen omien kukkastensa takana lymyää. Poliisien pillit soi jo.

Vierailija
20/24 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä pykälää nyt sitten rikon katselemalla toisen parvekkeella olevia kukkasia? 

Et niin mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän