Minkähän takia minä näen niin paljon unta opiskelusta?
Olen mielestäni kouluni jo käynyt, sillä on jo useampi tutkinto - osittain työn ohessa opiskeltuna. Olen milloin missäkin opinahjossa, yleensä opiskelijana tai sitten matkalla opiskelemaan. Minulla on nykyään toistaiseksi voimassa oleva työpaikka.
On ollut taipumusta enneuniin, mm. edellisen työpaikkani näin unessa, mutta siinä vaiheessa, kun olin jo hakenut sinne, en kuitenkaan vielä käynyt haastattelussa.
Kommentit (9)
Millä lailla se työpaikkauni oli enneuni?
Vierailija kirjoitti:
Kävelin alueella, jolla työpaikka sijaitsee. Se on teollisuusalue, missä on useita yrityksiä. Yksi tuttu, jonka siis oikeasti tunnen ja työskentelee alueella eri yityksessä, tuli kysymään, että mitä sinä täällä teet. Vastasin, että tulen tänne töihin. Seuraavana päivänä tuli soitto ja kutsu haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin alueella, jolla työpaikka sijaitsee. Se on teollisuusalue, missä on useita yrityksiä. Yksi tuttu, jonka siis oikeasti tunnen ja työskentelee alueella eri yityksessä, tuli kysymään, että mitä sinä täällä teet. Vastasin, että tulen tänne töihin. Seuraavana päivänä tuli soitto ja kutsu haastatteluun.
Olithan kuitenkin hakenut sinne töihin ja niin ollen se paikka oli ajatuksissasi. Vai tarkoitatko, ettet koskaan ollut käynyt sielläpäinkään, etkä ollenkaan tiennyt millainen paikka se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin myös unessa opiskelukaverni työllistymisen paikkaan, johon hän oli hakenut ja sanoin hänelle etukäteen asiasta. Tämä oli ammatiin johtavaa tvp-täydennyskoulutusta ja kaikilla meillä oli jo tutkinnot. Parin päivän päästä tämä kaveri tuli sanomaan, että ala ennustajaeukoksi, hän sai sen paikan. Samoin näin unta, että yksi toinen keskeyttää, koska pääsee töihin ja näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olithan kuitenkin hakenut sinne töihin ja niin ollen se paikka oli ajatuksissasi. Vai tarkoitatko, ettet koskaan ollut käynyt sielläpäinkään, etkä ollenkaan tiennyt millainen paikka se on?
Toki tiesin tuon alueen ja olin joskus käynyt tutustumiskäynnillä opiskeluaikaan alueella. Mutta en ole nähnyt työllistymisunia paikoista, joihin en ole päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tiesin tuon alueen ja olin joskus käynyt tutustumiskäynnillä opiskeluaikaan alueella. Mutta en ole nähnyt työllistymisunia paikoista, joihin en ole päässyt.
Ei tuota kyllä voi millään ilveellä sanoa enneuneksi, vaan toiveuneksi enemmänkin. :)
Minä näin unia opiskelusta kun en ollut tyytyväinen elämäntilanteeseeni. Nyt kun on vakityö missä viihdyn en ole enää nähnyt niitä.
Yleensä uniin liittyi vielä jonkinlaista ahdistusta, en löytänyt oikeaa luokkaa, kotitehtävät oli tekemättä yms epämukavaa.
En ole edes ajatellut asiaa ennen kuin huomasin kysymyksesi, mutta unet liittyivät epävarmaan elämäntilanteeseen ja huoleen huomisesta.
Koulu fetissi. Varo vaan ettei vie mennessään ja et lainkaan huomaakaan kun olet jo ylioppinut professori jolla ei ole töitä
Ilmeisesti ajattelet opiskelua ja kaipaat sitä tai alitajuisesti koet että se olisi tarpeen. Voi vaikka ollakin.