Atooppinen iho parantuu ruualla, ei voiteilla.
Kommentit (146)
Uskon tuohon samaan, mutta en kyllä osaa syödä oikein :( ilmeisesti vehnä ja sokeri pitäis jättää pois.
En. Siksi ärsyttääkin nykyinen allergiaohjelma, jossa pidetään atopiaa jonain omana ongelmanaan, joka ei liity esim. allergioihin millään tavalla. Kortisoni ja voiteet parantavat, ruoalla ei ole mitään merkitystä... Vaikka olisit allerginen, niin väärä ruoka ei kuulemma aiheuta ihottumaa! Jotkut lääkärit ovat kyllä äärettömän tyhmiä.
Meille nimenomaan korostettiin, että atopia, allergia ja astma ovat saman asian eri ilmentymiä. Mutta ruuasta ei puhuttu mitään. Eli miten atoopikon pitäisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
En. Siksi ärsyttääkin nykyinen allergiaohjelma, jossa pidetään atopiaa jonain omana ongelmanaan, joka ei liity esim. allergioihin millään tavalla. Kortisoni ja voiteet parantavat, ruoalla ei ole mitään merkitystä... Vaikka olisit allerginen, niin väärä ruoka ei kuulemma aiheuta ihottumaa! Jotkut lääkärit ovat kyllä äärettömän tyhmiä.
Musta tuntuu, että itse olet tyhmä. Atopia paranee syömällä.
Terveellinen ja tietty ruokavalio tukee ja auttaa mutta ei poista eikä paranna.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ja tietty ruokavalio tukee ja auttaa mutta ei poista eikä paranna.
Älä valehtele.
Ei paranna, oireettomaksi voi auttaa
Syön vehnätöntä, viljatonta, luomua ja lihatonta ja en syö lisättyä sokeria tai käytä maitotuotteita. Syön paljon hyviä rasvoja ja sopivasti hiilareita. 10 kertainen annos d-vitamiinia ja 3l vettä päivässä. Silti iho räjähtää käsiin,ellen käytä voiteita.
Itselläni auttaa aika paljon, kun en syö herkkuja, välttelen sokeria.
Hyvin usein atopian taustalla on ruoka-aineyliherkkyys. Hyvin usein lääkärit kiistävät tämän. Hyvin usein apu löytyy silti ruokavaliosta eikä voiteista.
On myös lääkäreitä, jotka tämän tietävät, mutta valitettavasti tässä asiassa on lääkäreillä paljon tietämättömyyttä. Lasten ruoka-aineyliherkkyyksiä koskien myös poliittinen tahtotila on ennemminkin erityisruokavalioiden aiheuttamien kustannusten karsimiseen kuin allergisten lasten olon helpottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meille nimenomaan korostettiin, että atopia, allergia ja astma ovat saman asian eri ilmentymiä. Mutta ruuasta ei puhuttu mitään. Eli miten atoopikon pitäisi syödä?
Välttämällä niitä ruokia, joille on allerginen tai herkistynyt, tai jotka tuntuvat aiheuttavat oireita. Allergiatestit eivät useinkaan ole 100 % varmoja, ja kaikkia mahdollisia ruoka-aineita harvoin muutenkaan testataan. Suomessa on allergioiden hoito ja tietämys asioista aivan retuperällä.
Atooppinen iho on eri asia kuin ruoka-aineyliherkkyys tai muu allergia.
Ravinto voi auttaa oireiluun, mutta ei se poista juurisyytä. Kun se on geeneissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein atopian taustalla on ruoka-aineyliherkkyys. Hyvin usein lääkärit kiistävät tämän. Hyvin usein apu löytyy silti ruokavaliosta eikä voiteista.
On myös lääkäreitä, jotka tämän tietävät, mutta valitettavasti tässä asiassa on lääkäreillä paljon tietämättömyyttä. Lasten ruoka-aineyliherkkyyksiä koskien myös poliittinen tahtotila on ennemminkin erityisruokavalioiden aiheuttamien kustannusten karsimiseen kuin allergisten lasten olon helpottamiseen.
Sama on tullut huomattua.
Vierailija kirjoitti:
Ravinto voi auttaa oireiluun, mutta ei se poista juurisyytä. Kun se on geeneissä.
Miksi mulla tulee aina atooppista ihottumaa, jos syön ruokia joille olen allerginen? Muulloin iho on täysin hyvinvoiva.
Mulla auttaa se kun lopetan tän imetyksen ja kuukautiset palaa. Lisääntyminen räjäyttää atopian joka kerta., vaikka teini-iän jälkeen ennen lapsia ja imetysten välissä oon ollu täysin oireeton. Tän vauvan kanssa olin alussa ilman palkokasveja, viljoja ja maitotuotteita, sillon atopia parani. Johtui varmaan siitä että aloin syödä rasvaa tolkuttomia määriä (avokadoja, pähkinöitä, manteleita ym.)? Nyt en kyllä jaksa kiinnittää yhtään huomiota itsestäni huolehtimiseen kun väsyttää niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Syön vehnätöntä, viljatonta, luomua ja lihatonta ja en syö lisättyä sokeria tai käytä maitotuotteita. Syön paljon hyviä rasvoja ja sopivasti hiilareita. 10 kertainen annos d-vitamiinia ja 3l vettä päivässä. Silti iho räjähtää käsiin,ellen käytä voiteita.
Et syö niin, että pääsisit atopiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on joku allergia, josta et ole tietoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulla tulee aina atooppista ihottumaa, jos syön ruokia joille olen allerginen? Muulloin iho on täysin hyvinvoiva.
No, älä syö ruokia, joille olet allerginen. Näin hoidat ruoka-aineallergian. Se ei silti poista atopiaa. Atooppinen iho on geeneissäsi ja ekseema voi tulla ruuan / allergeenien lisäksi ihan muistakin syistä. Jopa ilman erityistä syytä. Tai vaikkapa stressistä. Atooppinen iho ei ole samanlainen kuin normaali, terve iho.
Vierailija kirjoitti:
Monelle maito aiheuttaa näitä ongelmia. Tein testin, ja veressä oli erittäin paljon maidon IgG-vasta-aineita (yliherkkyyttä merkitsevät vasta-aineet, ei allergiaa). Kun lopetin kaiken maitoproteiinin käytön, en ole tarvinnut aiemmin satunnaisesti käyttämiäni astmalääkkeitä, ei yhtään limaa pilkkovaa lääkettä tai Nasonexia, ei yhtään antibioottikuuria hengitystie- ja korvaongelmiin ja haavaista atopiaa vain 5-10 % aiempaan verrattuna.
Tai ehkä geeniterapialla.