Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin lääkikseen. Tein tänään positiivisen raskaustestin. Voi nyt #@%?%§@

Vierailija
02.07.2016 |

Otsikossapa se olennaisin. Raskaus on vahinko mutta parisuhde vakaa. Kouluun olen hakenut kolme kertaa ja nyt pääsin. Tämä koulu on mulle älyttömän tärkeää. Olen ihan aina halunnut lääkäriksi ja haluan suhtautua opintoihin 100% vakavasti. Välivuodessa on se pulma, että se ryhmä johon olet päässyt sisään menee eteenpäin ja joudut johonkin vieraaseen ryhmään. Enkä haluaisi missään nimessä viivyyttää opintojani. Lisäksi ryhmäytymisen kannalta tärkeät bileet, juhlat jne jne jäisi varmaan vauvan vuoksi vähälle. En tarkkaan tiedä miten paljon opiskeltavaa tulee olemaan, mutta varmaan niin paljon ettei mielenterveys kestäisi lasta kotona sen lisäksi.

Joo, tiedän että se on solumöykky ja en ole alkuunkaan alkioon kiintynyt. Mutta lääkiksen lisäksi olen aina tiennyt haluavani lapsia, olen vain järkevänä ihmisenä siirtänyt lapsentekoa parempaan elämäntilanteeseen. Tuntuisi niin väärältä tehdä nyt abortti ja 6v päästä oikeasti laittaa lapsi alulle. Pillerireseptin vanhennuttua en ole saanut aikaiseksi uusia reseptiä ja käytettiin kondomia. Aika heikoin tuloksin näköjään... Seksissä on vauvan vaara, mutta pitikö se jumalauta omalle kohdalle käydä??

Vituttaa ihan suunnattomasti. En tiedä mitä teen, abortti olisi kamala vaihtoehto mutta vauvan pitäminen ei sopisi millään. Kun minä menen kouluun, miehellä on pakko käydä töissä tai ei pärjätä kunnolla. Koti-isyys ei siis sopisi, paitsi tietenkin töiden välissä mies voi sitoutua lapseen.

Tämä on vaikea paikka, mutta olisiko ihan mahdoton ajatus laittaa pieni vauva hoitoon? En kuulu siihen ryhmään, jonka mielestä toisen vanhemman pitää sitoutua lapseen 1 vuodeksi tai edes 3 kuukaudeksi. Ajattelen, että jos annan lapselle kaiken rakkauteni vapaa-ajalla niin se riittää. Lapset kiintyvät myös töiden puolesta matkusteleviin iseihin, 1-6v sijoituslapset kiintyvät nopeasti perheen äitiin kuin biologiseensa, ylipäänsä lapsella on luonnollinen tarve kiintyä vanhenpiinsa. Jos teoriassa pidän vauvan, se syntyisi kai huhtikuussa... Tietääkseni lääkiksessä on niin paljon pakollista läsnäoloa, ettei kotona opiskelu ja luentojen väliin jättö vain onnistu. Voisin luopua suurimmasta osasta opiskelijabileitä, tärkeimmissä juhlissa kävisin.

Onko avlla lääkisläisiä? Miten luulette että tällainen onnistuisi opintojen ohella? Entä onko vauvan hoitoon pistäminen mahdotonta? Opintojen aloittamisen lykkääminen ei tule kysymykseen, olen niin rakastunut ajatukseen opintojen aloituksesta etten halua lykätä kouluun pääsyä enää hetkeäkään. Lisäksi jos pitäisin lapsen, valmistuisin nopeammin ja pääsisin nopeammin takaamaan perheelle vakaan elämäntilanteen. Mutta tämä on nyt aluksi pelkkää ajatuksilla leikittelyä. Olen niin järkyttynyt tästä tilanteesta etten varmaan osaa ajatellakaan selkeästi.

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä adoptio? Joku odottaa, että voisi olla äiti tai isä lapsellesi.

Vierailija
202/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2162 kirjoitti:

Opiskelu ja lapset onnistuu. Itse odotan nyt kolmatta ja teen kauppiksessa maisteriopintoja toisessa kaupungissa, jonne matkaa on 5 h junalla. Teen paljon opintoja etänä. Kun lapset nukkuu pväunia opiskelen, sen lisäksi toinen on pväkodissa ja toisella välillä hoitaja kotona. Joskus matkapvinä kun olen koko pvän poissa, niin hoitaja hoitaa myös illan lapsia. Kuitenkin opiskeleminen on paljon joustavampaa kuin työnteko, joten sinänsä helpompaa hankkia lapsia vielä opiskeluvaiheessa. Mikäli olet varma ettet kuitenkaan tahdo lasta, silloin abortti voi olla vaihtoehto. Abortti tarkoittaa kuitenkin oman lapsen tappamista, vaikka asiaa miten kaunistelisi, se voi olla kova paikka. Juttele kumppanisi kanssa teidän tilanteestanne ja voimavaroistanne. Yleensä kaikkiin käytönnönongelmiin löytyy ratkaisu. Esim. Isompaa kämppää ei tarvitse heti hankkia ym..

Oman lapsen tappamista?

Abortti on iso asia?

Näit niin paljon sitten vaivaa, että loit käyttäjätunnuksen tätä varten?

Olet oksettava ihmispaska. Mä voin oikeasti sanoa, että sunkaltaisiasi kusipäitä vihaan eniten.

Siis tyhmiä, omien arvojen takia toisia vääriin ratkaisuihin pakottavat "ystävälliset" neuvojat. Säkin oot niin "vilpittömästi" toivottamassa tsemppiä ja muuta, kun oman uskonnon agenda naamioidaan auttamiseksi.

Häpeä häpeä häpeä.Sun kaltaisten ihmisten takia suurimalla osalla maailman naisista ei ole oikeutta aborttiin joka on ihmisoikeuskysymys.Vitun kuvottava ämmä, "oman lapsen tappamista". Aborttivastaisuudessa ei ole mistään muusta kyse kuin uskonnollisesta naisvihasta, missä naisen arvoa pidetään vähäisempänä kuin sikiön sekä missä naista pitää rangaista seksistä.

Toivon sulle vilpittömästi pelkkää paskas elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2162 kirjoitti:

Opiskelu ja lapset onnistuu. Itse odotan nyt kolmatta ja teen kauppiksessa maisteriopintoja toisessa kaupungissa, jonne matkaa on 5 h junalla. Teen paljon opintoja etänä. Kun lapset nukkuu pväunia opiskelen, sen lisäksi toinen on pväkodissa ja toisella välillä hoitaja kotona. Joskus matkapvinä kun olen koko pvän poissa, niin hoitaja hoitaa myös illan lapsia. Kuitenkin opiskeleminen on paljon joustavampaa kuin työnteko, joten sinänsä helpompaa hankkia lapsia vielä opiskeluvaiheessa. Mikäli olet varma ettet kuitenkaan tahdo lasta, silloin abortti voi olla vaihtoehto. Abortti tarkoittaa kuitenkin oman lapsen tappamista, vaikka asiaa miten kaunistelisi, se voi olla kova paikka. Juttele kumppanisi kanssa teidän tilanteestanne ja voimavaroistanne. Yleensä kaikkiin käytönnönongelmiin löytyy ratkaisu. Esim. Isompaa kämppää ei tarvitse heti hankkia ym..

Oman lapsen tappamista?

Abortti on iso asia?

Näit niin paljon sitten vaivaa, että loit käyttäjätunnuksen tätä varten?

Olet oksettava ihmispaska. Mä voin oikeasti sanoa, että sunkaltaisiasi kusipäitä vihaan eniten.

Siis tyhmiä, omien arvojen takia toisia vääriin ratkaisuihin pakottavat "ystävälliset" neuvojat. Säkin oot niin "vilpittömästi" toivottamassa tsemppiä ja muuta, kun oman uskonnon agenda naamioidaan auttamiseksi.

Häpeä häpeä häpeä.Sun kaltaisten ihmisten takia suurimalla osalla maailman naisista ei ole oikeutta aborttiin joka on ihmisoikeuskysymys.Vitun kuvottava ämmä, "oman lapsen tappamista". Aborttivastaisuudessa ei ole mistään muusta kyse kuin uskonnollisesta naisvihasta, missä naisen arvoa pidetään vähäisempänä kuin sikiön sekä missä naista pitää rangaista seksistä.

Toivon sulle vilpittömästi pelkkää paskas elämääsi.

Miksi tuo uskonnollisuus aina tungetaan tähän asiaan?

Vierailija
204/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Jätän nuo elämä on lahja ja blaablaablaa -kommentit huomiotta, koska a. en ole uskonnollinen ja b. abortti on jokaisen oma valinta.

Juttelin miehen kanssa ja hän on aika hämillään tilanteesta. On valmis huolehtimaan lapsesta niin paljon kuin voi, mutta on yhtä mieltä siitä ettei voi jäädä töistä ja on huolissaan jaksamisestani. Meni aika lukkoon tilanteesta, mutta sai sanottua että ehkä abortti pitäis tehdä.

Mieheni on muuten iältään 25-30 väliltä eikä samanikäinen kun joku sitä arvuutteli.

Olen vieläkin aika kahden vaiheilla, mutta raskaus on niin alussa että ehdin miettiä mitä teen.

Niille jotka on käyneet korkeakouluja ja tehneet lapsia samalla: yrittäkää ymmärtää, että lääkis on rankimpia ja työteliäimpiä kouluja mitä on. Lääkiksen käynti ei ole yhtään niin joustavaa kuin muiden korkeakoulujen. Siksi päätös on vaikea moneltakin osaa. Suunnittelin aiemmin, että tekisin lapsen heti kun valmistun ja lääkiksen vikana vuonna olisin saattanut selvitä vauvan kanssa helpommin, mutta tämä tilanne on vähän vaikea pala purtavaksi.

Ap.

Vierailija
205/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole huolehdittu ehkäisystä? Kondomi yksistään ei riitä etenkään, jos raskaus on noin suuri katastrofi. Miten ehkäisy jatkossa hoituu? Vai toistuuko sama tilanne vähän väliä?

Jumalauta. :D kysellään miksi ei ole ehkäisystä huolehdittu ja heti perään sanotaan että kondomi ei ole sellainen. Se on. Kondomi on ollut ehkäisyväline niin kauan kun tiedän. Käytin hormonaalista ehkäisyä ja en ehtinyt uusia reseptiä, joten siirryin käyttämään kondomia siksi aikaa että saan varattua ajan neuvolaan. Kondomi ei ehkä ole niin varma kuin muut, mutta entäs ne joille kondomi on ainoa mahdollinen ehkäisyväline? Syy on aina itsessä kun tulee raskaaksi? Minä. Käytin. Ehkäisyä. Piste. Kondomi ei edes mennyt rikki kertaakaan vaan omiin silmiin se oli aina ehjä.

Ap.

Vierailija
206/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim 70-luvulla oli ihan tavallista, että opiskeltiin raskaana ollessa ja synnytettiin pikaisesti jossain välissä.

Itsekin synnytin opiskeluaikana ja olin 5 pv poissa kuvioista. usein se on järjestelykysymys.

Tuttava huipputason lääkäri lähti perheensä kanssa USA:han erikoistumaan ja kaksi vauvaa oli matkassa.

Vierailija
207/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole huolehdittu ehkäisystä? Kondomi yksistään ei riitä etenkään, jos raskaus on noin suuri katastrofi. Miten ehkäisy jatkossa hoituu? Vai toistuuko sama tilanne vähän väliä?

Jumalauta. :D kysellään miksi ei ole ehkäisystä huolehdittu ja heti perään sanotaan että kondomi ei ole sellainen. Se on. Kondomi on ollut ehkäisyväline niin kauan kun tiedän. Käytin hormonaalista ehkäisyä ja en ehtinyt uusia reseptiä, joten siirryin käyttämään kondomia siksi aikaa että saan varattua ajan neuvolaan. Kondomi ei ehkä ole niin varma kuin muut, mutta entäs ne joille kondomi on ainoa mahdollinen ehkäisyväline? Syy on aina itsessä kun tulee raskaaksi? Minä. Käytin. Ehkäisyä. Piste. Kondomi ei edes mennyt rikki kertaakaan vaan omiin silmiin se oli aina ehjä.

Ap.

Kondomi ei ole riittävän luotettava ehkäisy yksinään käytettäväksi. Et ehtinyt uusia reseptiä? Jopas pitää kiirettä. Reseptin uusimiseen kun olisi ollut reilusti aikaa. 

Vierailija
208/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Jätän nuo elämä on lahja ja blaablaablaa -kommentit huomiotta, koska a. en ole uskonnollinen ja b. abortti on jokaisen oma valinta.

Juttelin miehen kanssa ja hän on aika hämillään tilanteesta. On valmis huolehtimaan lapsesta niin paljon kuin voi, mutta on yhtä mieltä siitä ettei voi jäädä töistä ja on huolissaan jaksamisestani. Meni aika lukkoon tilanteesta, mutta sai sanottua että ehkä abortti pitäis tehdä.

Mieheni on muuten iältään 25-30 väliltä eikä samanikäinen kun joku sitä arvuutteli.

Olen vieläkin aika kahden vaiheilla, mutta raskaus on niin alussa että ehdin miettiä mitä teen.

Niille jotka on käyneet korkeakouluja ja tehneet lapsia samalla: yrittäkää ymmärtää, että lääkis on rankimpia ja työteliäimpiä kouluja mitä on. Lääkiksen käynti ei ole yhtään niin joustavaa kuin muiden korkeakoulujen. Siksi päätös on vaikea moneltakin osaa. Suunnittelin aiemmin, että tekisin lapsen heti kun valmistun ja lääkiksen vikana vuonna olisin saattanut selvitä vauvan kanssa helpommin, mutta tämä tilanne on vähän vaikea pala purtavaksi.

Ap.

Jatkossa huolehdi ehkäisystä.

Vierailija
209/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomi ei ole riittävän luotettava ehkäisy yksinään käytettäväksi. Et ehtinyt uusia reseptiä? Jopas pitää kiirettä. Reseptin uusimiseen kun olisi ollut reilusti aikaa. 

Lol. Tehän minun kiireistä tiedätte. Ihme porukkaa moralisoimassa että kondomi ei ole riittävä ja blah blah blah. Vetäkää vaikka hame kainaloihin ja menkää valistamaan ihmisiä ovelta ovelle täydellisyydestänne. Tässä teille terveyssivuilta kopioitua tietoa kondomista:

Kondomi on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 - 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi), mutta käyttövirheet huomioiden teho alenee 85 - 95 %:iin (5 - 15 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi).

Käytin kondomia kolmen viikon verran jonka jälkeen hedelmöitys arviolta tapahtui, joten tässä on nyt kyse vain huonosta mäihästä.

Ap.

Vierailija
210/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vai ryhmäytyminen ja bileet. Hohhoijaa. Mihin tarvitsen ryhmäytymistä? Minä olen suorittanut lasten kanssa maisterintutkinnon matematiikan linjalla ilman niitä bileitä ja juuri siitä syystä (oletan) huomattavasti paremmilla arvosanoilla kuin muut keskimäärin. Ei ole mitään ryhmää, eikä sellaista tarvitse. Opiskelu on tutkinto ovat sinun suorituksesi, yksilönä. Jos mielessä on vain bileet niin jätä vauva saamatta, just saying.

Ryhmäytyminen nyt vaan ON tärkeää ettei tunne itseään ulkopuoliseksi koko koulun ajan. Ja kyllä, olen niin nuori että bileet on mielessä. Tequila maistuis. Its life.

Ja aborttikyselijälle. Abortti nyt on ajatuksena kamala lapsia haluavalle ihmiselle. Tai ainakin mulle. Vai onko abortti vaan sitä, että mennään sairaalaan kivasti ja tilataan 1 abortti kiitos? Sit tehdään se ja lähdetään rentoutuneena kotiin. Jep.

Ap.

No mulle se on juurikin noin, en ole kylläkään nainen niin en ehkä osaa suhtautua siihen samoin tuntein. Kaksi solua ovat kohdanneet ja alkaneet monistautua, sitten joku lääkärisetätäti kaapii ne muutamat miljoonat solut sieltä pois. Mikä siinä ihmeellistä?

Juu kuule, nyt se on nykyään nii kivaa ja kätevää, et laitetaan vaa pilleri pimppiin ja hups, hoidettu! EI. Todellakin olet mies ja et tiedä mistään mitään. Vaikka kyseessä onkin alkio, hormonit ym. biologiset tekijät ovat muuttaneet jo äidin vastaanottamaan lapsen.

Aikanaan abortti oli minulle oikea ratkaisu, vaikka hirveän keskeytyksen koinkin. Tapat alkion kotona yhdellä pillerillä edellispäivänä ja vasta seuraavana päivänä mennään sairaalaan ottaan tyhjennyspilleri. Makasin koko päivän sairaalassa, oli niin kovat kivut, että minuun pumpattiin morfiinia (kipu ylittyi niin, etten enää päästänyt ääntäkään ja hoitaja sanoi vaan, että "jaahas" ja iski morfiinipiikin). Loppuajasta istun jollakin metallipöntöllä ja syöksin sisuksistani litrakaupalla verta ja valkean "möntin" sinne sekaan. Möntti oli kyllä jo ihan tunnistettavan muotoinen. Se oli JÄRKYTTÄVÄÄ. Ja nyt kuuden vuoden kuluttua, kun haluaisin lapsia, en voi olla syylistämättä itseäni tuosta kokemuksesta, vaan se tulee vaivaamaan minua hautaan saakka. Että semmonen helppo ja kätevä "kertakeikka".

No ohhoh,onpas tuokin muuttunut sitten 80-luvun.Nukutuksessa tehtiiin ja mitään kivuista ollut tietoakaan.

Vierailija
211/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva lääkäri joka ei osaa käyttää ehkäisyä... ja jolle ryhmäytyminen ja bileet on tärkeämpää kuin oman lapsen etu?

Arvottiinko ne opiskelupaikat pitkällä tikulla?

Miten ihmeessä näin monella tavalla ja tasolla typerä kommentti  on saanut 164 yläpeukkua ja vain 40 alapeukkua? Välillä minusta tuntuu että täällä on ihan tavallisia ihmisiä joilla on näkemystä ja kokemusta mutta sitten tulee näitä..

Vierailija
212/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis on koulumainen mutta ei erityisen rankka verrattuna työelämään sen jälkeen. Monet tähän ketjuun vastanneet ovat suoriutuneet lääkiksestä ja lapsen saannista, miksi et sinä?

Tulevaisuudessa varma työpaikka ja hyvä palkka.

Vierailija
213/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä mielipide kelpaa niin hyvä, mutta en usko välttämättä aborttiin. Se on teoriassa lapsi, jos siis aikoo odottaa 9kk. En varmaan aio seurata tätä niin vakaasti, joten en välttämättä vastaa, siis jos joku haluaa vastata tähän viestiin. En usko näköjään aborttiin, mutta toisaalta en ole täysi-ikäinen ja olen miehenalku, jos siis sukupuolella on merkitystä. Eli se on teoriassa lapsi, ellei jotain näkemättömiä vastaankäymisiä tule sinä aikana. Tee se asia, joka tuntuu oikealta. En halua tuputtaa omia uskomuksia. No, on kai parasta jos teet mikä tuntuu oikealta teolta, siis moraalisesti. En tiedä mitä tulevaisuus pitää, joitain asioita voi vissiin ennalta arvata, ja joitain ei välttämättä voi.

Vierailija
214/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol. Tehän minun kiireistä tiedätte. Ihme porukkaa moralisoimassa että kondomi ei ole riittävä ja blah blah blah. Vetäkää vaikka hame kainaloihin ja menkää valistamaan ihmisiä ovelta ovelle täydellisyydestänne. Tässä teille terveyssivuilta kopioitua tietoa kondomista:

Kondomi on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 - 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi), mutta käyttövirheet huomioiden teho alenee 85 - 95 %:iin (5 - 15 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi).

Kondomin pearlin indeksi on oikealla käytöllä 10. Ja todellakaan niin kiire ei voi olla, ettei reseptiä ehdi uusia.

Käytin kondomia kolmen viikon verran jonka jälkeen hedelmöitys arviolta tapahtui, joten tässä on nyt kyse vain huonosta mäihästä.

Ap.

Vierailija
215/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole luennoilla käynyt ollenkaan, olen päässyt kurssit läpi ok ja hyvin arvosanoin. Joillakin kursseilla on luennoilla läsnäolopakko, mutta suurimmalla osalla ei. Pakollisia harkkoja on kyllä esim. Anatomiassa, mutta niitäkään ei ole päivittäin kurssin aikana. Ruumiinavauskurssilla on läsnäolopakko joka päivä, tosin kurssin kesto riippuu kaupungista. Ensimmäinen vuosi lääkistä takana.

Vierailija
216/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vauva ja jatka opintoja syksyllä. Sulla jäis vaan parin kk opinnot välistä. Mies hoitamaan syksyksi ja lapsi hoitoon joululta.

Ei ihanneratkaisu kenenkään kannalta, mutta tyydyttävä kompromissi kuitenkin, vai mitä ajattelet?

Vierailija
217/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomin pearlin indeksi on oikealla käytöllä 10. Ja todellakaan niin kiire ei voi olla, ettei reseptiä ehdi uusia.

Ap.

Kondomin pearlin indeksi on oikealla käytöllä 10. Niin kiire ei voi olla, että ei reseptiä ehdi uusia.

Vierailija
218/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia ap. Kyllä ne asiat järjestyy, lapsen hoito järjestelykysymys ja vauva- aika on lyhyt. Tsemppiä!

N37

Vierailija
219/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomin pearlin indeksi on oikealla käytöllä 10. Niin kiire ei voi olla, että ei reseptiä ehdi uusia.

Jäänyt mikä jäänyt. Vittuako sitä enää jeesustelemaan.

Vierailija
220/281 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, lääkis on rankka. Tiivistä opiskelua monta vuotta. Itse tein abortin lääkisopintojen keskivaiheilla, enkä ole katunut päivääkään. En olisi kyennyt huolehtimaan kaikesta. Nyt valmis lääkäri ja kaksi lasta. Ehdit myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän