Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin lääkikseen. Tein tänään positiivisen raskaustestin. Voi nyt #@%?%§@

Vierailija
02.07.2016 |

Otsikossapa se olennaisin. Raskaus on vahinko mutta parisuhde vakaa. Kouluun olen hakenut kolme kertaa ja nyt pääsin. Tämä koulu on mulle älyttömän tärkeää. Olen ihan aina halunnut lääkäriksi ja haluan suhtautua opintoihin 100% vakavasti. Välivuodessa on se pulma, että se ryhmä johon olet päässyt sisään menee eteenpäin ja joudut johonkin vieraaseen ryhmään. Enkä haluaisi missään nimessä viivyyttää opintojani. Lisäksi ryhmäytymisen kannalta tärkeät bileet, juhlat jne jne jäisi varmaan vauvan vuoksi vähälle. En tarkkaan tiedä miten paljon opiskeltavaa tulee olemaan, mutta varmaan niin paljon ettei mielenterveys kestäisi lasta kotona sen lisäksi.

Joo, tiedän että se on solumöykky ja en ole alkuunkaan alkioon kiintynyt. Mutta lääkiksen lisäksi olen aina tiennyt haluavani lapsia, olen vain järkevänä ihmisenä siirtänyt lapsentekoa parempaan elämäntilanteeseen. Tuntuisi niin väärältä tehdä nyt abortti ja 6v päästä oikeasti laittaa lapsi alulle. Pillerireseptin vanhennuttua en ole saanut aikaiseksi uusia reseptiä ja käytettiin kondomia. Aika heikoin tuloksin näköjään... Seksissä on vauvan vaara, mutta pitikö se jumalauta omalle kohdalle käydä??

Vituttaa ihan suunnattomasti. En tiedä mitä teen, abortti olisi kamala vaihtoehto mutta vauvan pitäminen ei sopisi millään. Kun minä menen kouluun, miehellä on pakko käydä töissä tai ei pärjätä kunnolla. Koti-isyys ei siis sopisi, paitsi tietenkin töiden välissä mies voi sitoutua lapseen.

Tämä on vaikea paikka, mutta olisiko ihan mahdoton ajatus laittaa pieni vauva hoitoon? En kuulu siihen ryhmään, jonka mielestä toisen vanhemman pitää sitoutua lapseen 1 vuodeksi tai edes 3 kuukaudeksi. Ajattelen, että jos annan lapselle kaiken rakkauteni vapaa-ajalla niin se riittää. Lapset kiintyvät myös töiden puolesta matkusteleviin iseihin, 1-6v sijoituslapset kiintyvät nopeasti perheen äitiin kuin biologiseensa, ylipäänsä lapsella on luonnollinen tarve kiintyä vanhenpiinsa. Jos teoriassa pidän vauvan, se syntyisi kai huhtikuussa... Tietääkseni lääkiksessä on niin paljon pakollista läsnäoloa, ettei kotona opiskelu ja luentojen väliin jättö vain onnistu. Voisin luopua suurimmasta osasta opiskelijabileitä, tärkeimmissä juhlissa kävisin.

Onko avlla lääkisläisiä? Miten luulette että tällainen onnistuisi opintojen ohella? Entä onko vauvan hoitoon pistäminen mahdotonta? Opintojen aloittamisen lykkääminen ei tule kysymykseen, olen niin rakastunut ajatukseen opintojen aloituksesta etten halua lykätä kouluun pääsyä enää hetkeäkään. Lisäksi jos pitäisin lapsen, valmistuisin nopeammin ja pääsisin nopeammin takaamaan perheelle vakaan elämäntilanteen. Mutta tämä on nyt aluksi pelkkää ajatuksilla leikittelyä. Olen niin järkyttynyt tästä tilanteesta etten varmaan osaa ajatellakaan selkeästi.

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossakin päivä valjennut😀

Vierailija
2/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ryhmäytyminen ja bileet. Hohhoijaa. Mihin tarvitsen ryhmäytymistä? Minä olen suorittanut lasten kanssa maisterintutkinnon matematiikan linjalla ilman niitä bileitä ja juuri siitä syystä (oletan) huomattavasti paremmilla arvosanoilla kuin muut keskimäärin. Ei ole mitään ryhmää, eikä sellaista tarvitse. Opiskelu on tutkinto ovat sinun suorituksesi, yksilönä. Jos mielessä on vain bileet niin jätä vauva saamatta, just saying.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä abortissa on nyt niin kamalaa? Lapsia kerkeet tehdä myöhemminkin ja voit myös saada keskenmenon.

Vierailija
4/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vai ryhmäytyminen ja bileet. Hohhoijaa. Mihin tarvitsen ryhmäytymistä? Minä olen suorittanut lasten kanssa maisterintutkinnon matematiikan linjalla ilman niitä bileitä ja juuri siitä syystä (oletan) huomattavasti paremmilla arvosanoilla kuin muut keskimäärin. Ei ole mitään ryhmää, eikä sellaista tarvitse. Opiskelu on tutkinto ovat sinun suorituksesi, yksilönä. Jos mielessä on vain bileet niin jätä vauva saamatta, just saying.

*opiskelu JA tutkinto

Vierailija
5/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joudut johonkin vieraaseen ryhmään?" Niinhän sä joudut syksyllä joka tapauksessa, mikset selviäisi samasta välivuoden jälkeen uudelleen?

Vierailija
6/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä opiskelu on vähän erilaista, ryhmissä opiskellaan paljon.

Mutta uskon kyllä, että siksi juuri ihmisiin tutustuu myös ilman niitä bileitä. :) Kuinka vanha olet ap?

Vierailija
7/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäytyminen nyt vaan ON tärkeää ettei tunne itseään ulkopuoliseksi koko koulun ajan. Ja kyllä, olen niin nuori että bileet on mielessä. Tequila maistuis. Its life.

Ja aborttikyselijälle. Abortti nyt on ajatuksena kamala lapsia haluavalle ihmiselle. Tai ainakin mulle. Vai onko abortti vaan sitä, että mennään sairaalaan kivasti ja tilataan 1 abortti kiitos? Sit tehdään se ja lähdetään rentoutuneena kotiin. Jep.

Ap.

Vierailija
8/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa joillekin tyypeille asiat vain tapahtuu. Haetaan lääkikseen, päästään sinne (just joo), ei tietenkään huolehdita ehkäisystä, vaikka se on niin helppoa, että apinakin oppisi. Sitten kiroillaan ja ihmetellään kohtalon julmuutta.

Mä en suoraan sanoen usko, että edes Porvoon lääkikseen mennään noin vähäisillä eväillä.

Vierailija
9/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä opiskelu on vähän erilaista, ryhmissä opiskellaan paljon.

Mutta uskon kyllä, että siksi juuri ihmisiin tutustuu myös ilman niitä bileitä. :) Kuinka vanha olet ap?

22.

Vierailija
10/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloitat lääkiksen, jäät sitten aikanaan äitiyslomalle ja sen jälkeen laitat lapsen päivähoitoon ja jatkat opintoja uuden ryhmän mukana. Melko alkuvaiheessa pääset uuteen ryhmään mukaan, ja voithan käydä tutustumassa heihin silloin, kun he aloittavat opintonsa.

Vierailija
11/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäytydytvkahtern kertaan ja saat enemmän kamuja ja kollegoita jotka tunnet. Kai sinusta siihen on.

Vierailija
12/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää porvoojuttu on? Eihän siellä edes oo lääkistä? Miten te voitte olettaa että oon sieltä. :D

Ap

Vierailija
13/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit käydä ensimmäisen lukuvuoden ihan kivasti ja sitten onkin kesäloma vauvan kanssa. 

Sitten luovit ratkaisun opiskelujen jatkolle. Vauva voi luennoilla olla mukana. Olen nähnyt tällaisia tapauksia paljonkin. 

Miten isovanhemmat. Voivatko osittain hoitaa? 

Moni ehkä vihaa tätä sanontaa, mutta antaa tulla kuitenkin: Asioilla on taipumus järjestyä... 

Vierailija
14/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäytyminen nyt vaan ON tärkeää ettei tunne itseään ulkopuoliseksi koko koulun ajan. Ja kyllä, olen niin nuori että bileet on mielessä. Tequila maistuis. Its life.

Ja aborttikyselijälle. Abortti nyt on ajatuksena kamala lapsia haluavalle ihmiselle. Tai ainakin mulle. Vai onko abortti vaan sitä, että mennään sairaalaan kivasti ja tilataan 1 abortti kiitos? Sit tehdään se ja lähdetään rentoutuneena kotiin. Jep.

Ap.

No mulle se on juurikin noin, en ole kylläkään nainen niin en ehkä osaa suhtautua siihen samoin tuntein. Kaksi solua ovat kohdanneet ja alkaneet monistautua, sitten joku lääkärisetätäti kaapii ne muutamat miljoonat solut sieltä pois. Mikä siinä ihmeellistä?

Vierailija
15/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isovanhemmat. Voivatko osittain hoitaa? 

Moni ehkä vihaa tätä sanontaa, mutta antaa tulla kuitenkin: Asioilla on taipumus järjestyä... 

Valitettavasti asutaan toisella puolella suomea sukulaisiin nähden.

Uskon itsekin tohon asioiden järjestymiseen, mutta nyt on usko vähän vähissä. :D

Ap

Vierailija
16/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa aloitat lääkiksen, jäät sitten aikanaan äitiyslomalle ja sen jälkeen laitat lapsen päivähoitoon ja jatkat opintoja uuden ryhmän mukana. Melko alkuvaiheessa pääset uuteen ryhmään mukaan, ja voithan käydä tutustumassa heihin silloin, kun he aloittavat opintonsa.

Juuri näin. Tai sitten aloitat lääkiksen vasta vuoden kuluttua, jolloin vauva on jo, mitä, 6-kuukautinen?. Saat kyllä molemmat, sekä vauvan että lääkiksen.

Ehkä sun kuitenkin kannattaisi nyt lototakin:D

Vierailija
17/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on niin paha asia kuin siitä itse teet. Omalla kohdalla viisaudenhampaan poistokin oli isompi juttu. Ei sitä tarvitse sotkea lasten haluamiseen ja tulevaan elämään mitenkään. Jos teet siitä kynnyskysymyksen, niin sitten ei auta kuin pitää lapsi ja järjestää muu elämä sen mukaan, jos et halua laittaa lasta ykköseksi ja koko muuta elämää pyörimään asian ympärillä, niin sitten abortti. Tai pidät lapsen silti ja olet onneton kun elämä ei mennytkään niin kuin piti. Joka tapauksessa on jotain ikävää edessä.

Vierailija
18/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti abortti. Pienen lapsen kanssa opiskelu on hankalaa ja olet nuori kerkiät tekemään lapsia valmistuttuasi.

Vierailija
19/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tee se abortti. Voi olla vaikea päätös mutta usko pois, lääkis ja vauva on todella, todella vaikea yhdistelmä. Se on vähän että joko tai. Valitse kumman haluat enemmän, en usko että sinusta on molempiin yhtä aikaa. Lisäksi se, että lapsia saa kyllä myöhemminkin jos on kortsusta huolimatta tullut raskaaksi.

Vierailija
20/281 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkäät sitä aloitusta nyt suosiolla ja aloitat sitten kun taapero menee hoitoon. Et voi saada kaikkea vaikka aloitusviestissä niin haikailet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä