Arghhh, miehen exä
Minulla on laskettu aika kuukauden päästä. En jaksaisi enää ottaa miehen tyttöjä meille loppuajasta enkä tosiaan kun vauva on syntynyt.
Mutta tämä nainen on toista mieltä. Lasten pitää tulla joka toinen viikonloppu. Kumma kun aikuinen ihminen ei pärjää lastensa kanssa paria ylimääräistä viikonloppua.
Arghhh, että raivostuttaa.
Kommentit (180)
Sinä lepäät, jos tunnet, että se on välttämätöntä - ja onhan se tietysti. Mieshän voi tavata exänsä lapsia sen mukaan, miten tilanne sitten juuri ennen lasketun ajan lähestymistä teillä antaa myöten.
Ei ihan tervettä ja tässä tapauksessa ei säälin hiventä apta kohtaan. Niin makaa kuin petaa!
Eikö ne muka ole miehen lapsia lainkaan?
Minun mieheni ei ikinä voi olla tapaamatta 1,5 kk omia lapsiaan, meidän tapauksessa tytärtään. Enkä ikinä vaatisi häntä tekemään niin. Jos sulla on niin rankkaa, niin eikö miehesi voi olla lasten kanssa? Ja jos lapset haluavat vain olla sisällä ja huuta ja kiljua, niin eikö teidän vanhempien homma ole päättää mitä lapset tekevät. Viekää ne herranen aika ulos. EI tuon ikäiset tytöt voi pompottaa koko perhettä ja päättää itse mitä tekevät.
voin vain kuvitella ettei ole mukavaa tuommonen. voimia vaan sulle, älä anna periksi!
ihmettelen miksi täällä kaikki sua niin kovasti haukkuu.. en itekään jaksais.
Raskasta se on kuule sillä ex-vaimolla, kun ei saa kuin joka toinen viikonloppu lapset isälleen. En helvetti minäkään tommoseen pyyntöön suostus, 6 viikkoa rauhaa teille, hohhoijaa...
Mutta se, että sinä haluat levätä, ei oikeuta sinua vaatimaan miehesi entisiltä lapsilta poistumista hänen elämästään pitkäksi ( tai edes lyhyeksi)aikaa.
Oletko ajatellut, että kun miehesi lapset käyvät teillä joka toinen viikonloppu, miehesi viettää aikaa heidän kanssaan 4, siis vaivaiset 4 ,päivää kuukaudesta!!!!. Lepää se muu aika ja anna miehesi lasten tavata isäänsä.
Miehelläsi on velvollisuus olla isänä entisille lapsilleen ja lapsilla täysi oikeus tavat isäänsä ja olla lapsia isälleen huolimatta siitä, että sinä teet heidän isälleen lisää lapsia.
Miehesi ex tekee oikein kun ei anna sinun ja sinun lastesi etäännyttää lapsia isästään.
Häpeä Ap, häpeä häpeä häpeä!!!!
Ap:n miehen ex on ITSE jäänyt 1v, 3v ja 4v lasten kanssa YKSIN kun ap on alkanut leikkiä miehen kanssa perhettä!!! Minä en ainakaan säälisi tippaakaan tollasta akkaa, enkä taatusti antais mitää lomaa laiskalle ämmälle.
Jos miehellä olisi vähän nuha, niin johan tekin täällä kuorossa huutaisitte, että exän pitää katsoa lapsia sen aikaa, että isi paranee.
Miten saat ton 3kk??? Jos ap on nyt viimeisillään raskaana ja miehen nuorin lapsi on 3v niin mä vaan en millään matikalla saa tosta erotuksena 3 kuukautta.
on perheitä, joissa on lapsia monta ennestään, ja sitten syntyy vauva, eikä niitä isompia lapsia voi pukata pois, " menkääs nyt kun äiti lepää."
Tai kuten meillä, ex joka on 3 lapseni isä, ei voinut omien asioidensa takia ottaa isoja lapsia luokseen jokatoinen vkl, vaikka yleensä ottaakin, niin nyt ei voinut ottaa kun minun ja uuden mieheni yhteinen vauva syntyi. Vaan hyvin me pärjättiin, ihan niinkuin ennenkin. Nekin on minun lapsiani, eivätkä ole jaloissa, täytyy vaan asennoitua siihen, että jos on ennestään lapsia, niin myös he ovat siinä mukana. Jos et jaksa nyt viikonloppuja, miten aiot jaksaa kun vauva valvottaa? Sanotko miehesi exälle että nyt emme vuoteen ota lapsia koska vauva valvottaa ja minä en jaksa?
Nimimerkillä 4 lapsen onnellinen äiti vaikkakin väsynyt, kun vauva (6kk) valvottaa. :)
Miehelläsi on kolme lasta aiemmasta suhteesta ja luonnollisesti nämä lapset ovat osa elämäänne.
En ymmärrä ap:n kantaa. Itse en varmaan olisi enää enempää lapsia halunnut jos on ennestään noin monta.
Eihän se uuden vauvan syntymä vähennä mitenkään edellisten lasten merkitystä. Tai ei sen ainakaan pitäisi vähentää.
Siis AP:n mies on jatkuvasti omien ja myös ap:n lapsen kanssa, joten ap:n ei edes tarvitse näiden kanssa olla - vie ulos jne. Ja kyse on vain viikonlopuista. Ehei, en ymmärrä yhtään. Veikkaan, että tämä on Porvoosta tämä juttu :)
Miehesi hoitaa sinun lastasi " kuin omaansa" ja sinä suhtaudut hänen lapsiinsa noin? Miksi heidän pitäisi luopua isänsä tapaamisesta siksi, että SINÄ olet raskaana??? Et kyllä tarvitsisi yhtään lasta lisää, jos et tuon paremmin osaa eläytyä pienen lapsen ajatusmaailmaan, eikä kummoinen isä taida olla miehesikään, jos hän olisi valmis käsittämättömiin suunnitelmiisi.
Teillä ON jo 4 lasta. Jos et jaksa heitä nyt toivottavasti väliaikaisesti, niin voisihan mies lähteä lastensa kanssa viikonlopuksi jonnekin reissuun niin saisit olla rauhassa vain oman poikasi kanssa.
Niin, ne lapset tosiaan on miehesi lapsia, ja hänen kuuluu heitä tapaamissopimuksen mukaan hoitaa. Miehesi exä kuitenkin kantaa huomattavasti suuremman hoitovastuun, joten eiköhän hän ole myös leponsa ansainnut, etkä vain sinä?
Miksi et heivaa omaa poikaasi johonkin huitsin nevadaan jos lepoa kaipaat? Ai niin, mutta kun se on se ihana ja kiltti lapsi, ja ne miehen lapset on niitä räkänokkia...
* Miksi etävanhempaa ei voi tavata harvemmin (esim. 1krt/kk)
* Miksi on oltava aina yökylä- tapaamisia?
* Pakotetaanko lapset etävanhemmilleen myös 12-18 vuotiaana
* Miksi aikuinen lapsi pärjää ilman yökylä reissuja vanhemmilleen (ainakin suurin osa)
jne...
Vierailija:
tai jaksaako miehesi ex. LAPSILLA on OIKEUS tavata isäänsä.
On varmaan miehesi lapsilla kiva joskus muistella tätäkin " mukavaa" lapsuudenkokemustaan. Oletko ollenkaan tullut ajatelleeksi, että nämä kolme pientä tyttöä ovat tulevan vauvanne siskoja? Ei ole varmaan hyvä alku sisaruussuhteelle, että heidät työnnetään tuolla tavoin syrjään perheenne elämästä. Kolme sisko ja veli on kuitenkin kullanarvoinen asia lapselle, joten kannattaisi heti alusta alkaen huolehtia, että heillä on hyvät mahdollisuudet luoda läheinen ja toimiva sisaruussuhde. Parhaimmillaan sisarukset ovat todella arvokas tuki ja turva, joka on jäljellä vielä sittenkin, kun aika jättää vanhemmista.
Lapsia hankitaan vaikka kädet on täynnä lapsia joista MOLEMMAT tietty välittää ja rakastaa. Ei vaan uus mies Ap.n taaperoo vaan Ap myös miehen lapsista! VAI?
Uskomatonta röyhkeyttä haukkua entistään ja miehen entistä, puhumattakaan että lapset saa osansa! Mene ny itteesi.
Pyydä sitä perhe-elämään osallistuvaa miestä auttamaan sua. Lapsilla on KAIKKI OIKEUS olla isällänsä -ne ei oo sielä SUN kiusaksi, tai että miehen entinen haluaa kiusata SUA.
Voisitko vetää pääsi perseestäsi ja nähdä että teillä on monta lasta ja lisää tulee!
Mää en voi muuta kuin toivottaa kaikille sun ympärillä oleville pitkää pinnaa ja sulle että ala elämään tasapainoista ja terveellistä elämää!
Meillä on uusperhe, jossa yhteinen 2-vuotias lapsi ja toinen kohta tulossa. Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta. Meille oli kaikille (siis myös exälle) itsestäänselvää, että kun vauva syntyy, niin vanhemmat lapset eivät vähään aikaan tule muuta kuin käymään. Mutta emme olisi alkaneet tällaista järjestelyä vaatia, jos se ei olisi exälle sopinut tai jos lapset olisivat suhtautuneet ikävästi.
Syy, miksi en lapsia silloin tänne halunnut (enkä nytkään heti tämän seuraavan lapsen syntymän jälkeen), on se, että lapset ovat todella vaikeita, jopa köytöshäiriöisiä. Eikä tämä ole mikään puolueellinen tai ilkeilevä mielipide, vaan faktaa. Välitän noista lapsista todella paljon ja olen heidän elämässään vahvasti mukana, mutta ihan kaikkeen en sentään kykene. En voi ottaa vastuulleni aggressiivista ja karkailevaa sisupussia silloin, kun en ole kykenevä tilannetta handlaamaan. Tosiasia on myös se, että mieheni ei kanna lapsistaan vastuuta, niin kuin pitäisi, vaan lapset ovat minun hoidossani, kun täällä ovat. Tämän asian olen joutunut hyväksymään, joten nyt on vain elettävä sen mukaan ja mietittävä omia voimavarojaan. Mieheni exä tietää vallan hyvin, millainen tämä äijä on, joten ei oleta minun ottavan lapsia silloin, kun en jaksa.
Mutta meillä on sillä tavalla eri tilanne, että lapsipuoleni asuvat ihan lähellä ja voivat nähdä isäänsä muutenkin kuin sovittuina aikoina. Voivat siis tulla piipahtamaan milloin vain. Jos näkisimme heitä vain neljänä päivänä kuukaudessa, luulen etten voisi vaatia tapaamisten siirtämistä.
Jokainen perhe tekee omat valintansa. Et sinä ole isää ja lapsia erottamassa, vaikka haluatkin hiukan rauhaa. Helppoahan se on sanoa, että " olisit ajatellut asiaa aikaisemmin" jne., mutta ei tuo jälkiviisastelu ketään auta. Ei sitä aina tiedä, mihin on päänsä pistänyt ennen kuin on jo niin syvällä, ettei voi enää perääntyä. Ja se, ettet halua lapsia luoksenne nyt, ei tarkoita, ettet haluaisi heitä elämäänne ollenkaan. Tuollainen ehdottomuus, mikä joidenkin kirjoittajien teksteistä paistaa, on vain tarvetta tuomita ja kyvyttömyyttä ymmärtää ihmismieltä. Onhan se kai helppoa, jos joidenkin elämä on noin yksinkertaista ja musta-valkoista...
Mietit tilanteen oman jaksamisesi mukaan ja pysyt kannassasi. Kuitenkin, jos miehesi oikeasti osaa kantaa vastuun lapsistaan, niin ehkä tapaamisten siírtäminen ei ole ainoa ratkaisu tilanteeseen. Voisitte vain sopia hänen kanssaan pelisäännöistä ja etukäteen keksiä mielekästä tekemistä isälle ja lapsille.
Älä ota itseesi näitä juttuja täällä. Katkerat eukot purkavat sinuun vihaansa. Totta kuitenkin on se, ettette te voi vaatia exää luopumaan vapaista viikonlopuistaan, jos hän ei ole yhteistyöhaluinen. Ei teidän perheenlisäyksenne hänelle kuulu, jos teillä ei ole mitenkään erityisen lämpimät välit. Me olemme mieheni exän kanssa niin hyvissä väleissä, että autamme toisiamme muutenkin koko ajan, joten tuo meidän järjestely oli helppo sopia.
Vietkö oman lapsesi isälleen? Miehesi lapsilla on oikeus tosiaan tavata isäänsä sovittuina aikoina. Jos oma lapsesi on kotona en näe kyllä syytä miksi ei muut lapset voisi olla myös teillä vkonloppuisin. Oletko ajatellut että miehen exällä voi olla suunniteltuja menoja?