Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elää parivuotta tai vähän alle tekemättä mitään? (aivopähkinä)

Vierailija
02.07.2016 |

Olen mt-ongelmainen, ollut kokoelämäni enkä siten ole pystynyt osallistumaan mihinkään normaaliin kuten työhön. Asiaa voisi ajatella sillä tavalla että en todella ole tehnyt elämässäni juuri mitään, mutta koko tämän ajan olen joutunut pyörimään sosiaalitoimiston, työkkärin ja kelan välissä. Ja nuolemaan jokaisen persettä vuorotellen. Sen sijaan haluaisin vaihteeksi vain olla hetken aikaa ja katsoa miten se vaikuttaa olotilaani. Viimeisimmällä pitkällä "vapaalla", jolloin en ollut velvollinen asioistani kenellekään pääsin eroon eräästä rasittavasta riippuvaisuudesta. Olisiko mitään ehdotuksia miten toteuttaa edellä mainittu? Riittää että on katto pään päällä ja saan jostain ruokaa. Köyhien asuntola? Nyt kun asiaa ajattelee niin vankilakin ajaa asian, mutta en ole sen tyyppinen että pääsisin moiseen helposti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokoti.

Vierailija
2/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa olisi perustulo, saisit olla ihan rauhassa.

Hanki puoliso joka elättää sinut, muut vaihtoehdot on aika epämiellyttäviä, kun kaikkeen tuloon mitä voi saada joutuu tekemään jotain, vähintään käymässä juttelemassa ammattiauttajan kanssa. Onko sinulla mikä tuki nyt tulona?  Sairaseläkkeen kun saisi, ei luultavasti kovin usein perään kyseltäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa olisi perustulo, saisit olla ihan rauhassa.

Hanki puoliso joka elättää sinut, muut vaihtoehdot on aika epämiellyttäviä, kun kaikkeen tuloon mitä voi saada joutuu tekemään jotain, vähintään käymässä juttelemassa ammattiauttajan kanssa. Onko sinulla mikä tuki nyt tulona?  Sairaseläkkeen kun saisi, ei luultavasti kovin usein perään kyseltäisi.

Sairaspäiväraha tällä kertaa. Eläke oli sellainen asia mitä itsekin mietin alunperin. Mutta sitä on vaikea saada. Ja toisaalta mietin että ehkä tuo parin vuoden akkujen lataus antaisi puhtia päästä elämään kiinni. En kuitenkaan uskalla tätä sanoa ääneen, koska silloin minua kiusattaisi vielä enemmän sillä sun tällä aktivointi jutulla ja palaisin karrelle.

Vierailija
4/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka vai mikä sen nimi oli.

Vierailija
5/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sossut ja Kela tiukentaneet otteitaan, kun jo täällä kysellään hyviä *vinkkejä*, millä kiertää kaikenlainen hölmö "aktivointi"? :D

Jos pystyy syömään ja paskomaan ilman apua, voi pari tuntia/pv pujotella helmiä lankaan tai pakata ruuveja.

Kyllä maistuis pikku "rauhassaolo-tauko" vähän itse kullekin duunarille.

Vierailija
6/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sossut ja Kela tiukentaneet otteitaan, kun jo täällä kysellään hyviä *vinkkejä*, millä kiertää kaikenlainen hölmö "aktivointi"? :D

Jos pystyy syömään ja paskomaan ilman apua, voi pari tuntia/pv pujotella helmiä lankaan tai pakata ruuveja.

Ota vaan tauko. On tulijoita sunkin työhön.

Vierailija
7/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaanko haluat? Tunnusta joku rikos, mitä et ole tehnyt. Ei sun tartte tehdä, jos se ottaa koville. Väitä kavaltaneesi mummovainajasi rahat ja käyttäneesi ne. 

Vierailija
8/8 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty pitämään perustarpeistani huolta. Joskus ei ole ruokaa kun energia ei ole riittänyt kaupassa käyntiin tai ruuan tekoon. Tai sanotaanko että tällä hetkellä sen energia jonka käytin noihin menee siihen että käyn kerran viikossa kertomassa yhtä sun toista itsestäni ja lapsuudestani toiselle(loppujen lopuksi ahdistavaa). Kävin myös kaksi kertaa viikossa kuntouttavassa työtoiminnassa tovi sitten, mutta en jaksanut pitää itsestäni ja kodista huolta ja lopulta romahdin ja tipuin taas pois. Haluan lopettaa tämän testaamisen että kuinka kauan minun pääni kestää sitä sun tätä.