Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--***EX-HAAHUT VIIKKO 9***--

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi viikon puoliväli, tämä aika menee niin nopeasti. Ja, ennen kaikkea on maaliskuun 1.päivä. =) Lähempänä kevättä.

Masunasu: Kiitoksia vastauksestasi. Mies on niin ihana tuon rakastelun suhteen, kun ajattelee tuota Asukkiamme. Tottahan se on että se on etusijalla tällä hetkellä. Katotaan mitä tuo gyne sanoo ensi viikon maanantaina..

Me mennään tuonne manner-Espanjaan, Costa Del Solin maisemiin, katsomaan porukoita.

Wilkuna: Kuulostaa siltä, että teidän pikkuinen nyytti haluaa nähdä onnelliset vanhempansa. =) Teillä eletään ihanan jännittäviä aikoja. =)

Mauku: Voih. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhaaksi. Tsemppiä! bd bd

Miikuko: Kiitokset myös sinulle vastauksestasi. =)

Femmamma: Älä suotta stressaa. (paremmin sanottu kuin tehty) Koita kuitenkin nauttia raskaudestasi ja muista välillä rentoutua. Mutta, nyt kun äitisi joutu sinne sairaalaan niin tuo rentoutuminen on varmastikkin vaikeata. Toivottavasti äidilläsi on kaikki kuitenkin hyvin ja leikkaus menee hyvin.

Oma napa: Piilevä huono-olo hiipii tähän taloon... Eilen illalla kun tulin töistä niin yökkäilin ja mietin että tarviikohan tässä autokin vielä pysäyttää tienposkeen.

Ja, nyt tässä aamulla kun olen ollut hereillä niin on heikko-olo. Huh hu. Kunpa uskaltaisi syödä tai pakkohan se on, että sais edes hetkeks paremman olotilan.

Tuntuu että olisi koko ajan nälkä, eilenkin ennen kuin menin töihin niin söin jotain vähän väliä. Onkohan tuo ihan normaalia? Onko mitään sellaista muuten mitä tulisi välttää raskauden aikana eli ruuan suhteen? Itse kun pidän erittäin paljon tuosta homejuustosta niin jostain luin että se on kielletty raskauden aikana.

Oikein mukavaa maaliskuun 1.päivää kaikille!! =)

Kaksonen76 ja Asukki 5+6

Vierailija
22/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen jälkeen supitukset ovat loppuneet... otin kyllä TODELLA rauhallisesti lähes sängyssä makaillen eilisen päivän ja illan. Yölläkään en herännyt kertaakaan, ja olo oli aamulla tosi hyvä ja reipas. Ajoittain vähän viiltelee tuonne alavatsaan, mutta vaikuttaa siltä, että eilisen kovat supistukset olivat vain harjoittelua. Saan vielä muutaman päivän ehkä aikaa henkisesti valistautua uuden nyytin tuloon.

Ajattelin, että kipaisen tänään vielä kampaajalle, jotta on sitten synnytyksen jälkeen freessin näköinen (siis ehkä ainakin omissa unelmissani...) Ei kun hyvähän tällaiset asiat on hoitaa alta pois, koska sitten vauvan syntymän jälkeen on muutaman viikon ajan niin sekaisin ja kiinni pikkuisessa, ettei silloin ole enää niin helppo lähteäkään.

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja mukavaa maaliskuun alkua! Jes, kevät tulee kohisten, vaikka ei sitä kyllä vielä kovin paljon huomaa, jos pakkasmittaria katsoo! Onneksi aurinko edes paistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö täältä tietoo...???

Menin eilen päivystykseen alavatsakipujen takia ja aamulla sitten kävin ultrassa äitipolilla. Sieltä löytyi rv 8+5 vastaava elävä sikiö mutta kohdun ulkopuolella oli verta. Lääkäri ei siitä hirveen huolissaan ollut, sanoi, et se voi vuotaa pois tai imeytyä sinne mutta on myös keskenmenon vaara. Istukka on ilmeisesti kehittymässä aivan toiselle puolelle missä tuo veri oli. Alavatsakipuja se epäili suolistoperäisiksi.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Pitäskö tässä uskaltaa alkaa nauttimaan raskaudesta...nauttimaampa hyvinkin tämän kamalan pahanolon keskellä..

Täytyy kattoo, jos pikkuhiljaa siirtyis tuolta haahuista tänne puolelle. Olen siis 30 vuotias, lapset ovat syntyneet -94, -96 ja -99. Keskeytynyt keskenmeno 7/05 rv 11+3.

myttynen rv 8+5

Vierailija
24/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun itsekin olisi jo tuossa tilanteessa... Vauva/maha on todella ylhäällä, joten närästää ja ahdistaa ihan koko ajan. Lisäksi kaveri potkii niin, että kylkiluut paukkuu. Tulisi jo huhtikuu...

Riax rv 32+5 ja Reiska

Vierailija
25/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti jotain (tsempit tietysti Wilkunalle ja miten lie Netelle käynyt?!).

Mulla oli esikoista odottaessa happovaivoja, ts. stressiperäinen, mahahaavaan viittaava vaiva. Olin TOSI kipeä alkuraskausviikot (vaikka tuo ei siis kai liity mitenkään raskauteen, mulla vaan loppui iso projekti samaan aikaan ja sitä taisin stressata) ja kipu iski aaltoina etenkin öisin, kun vatsa oli tyhjä. Kävin kaksi kertaa ultrassa rvllä 6, mutta siellä vain todettiin, että kipu ei johdu raskaudesta. Onneksi työterveyslääkäri tajusi heti mistä on kyse ja sain lääkkeet tuohon vaivaan.

Tässä raskaudessa taas kärsin tuhruvuodosta rv10 ja kovien alavatsakipujen saattelemana lähdin polille ultraan. Kaikki oli ok ja viikkoa myöhemmin np-ultrassa löytyi kohdun vierestä (?) hematooma, joka lie aiheuttanut vuotoa. Samoin mulla oli istukka vielä osittain kohdunsuun päällä ja sekin voi aiheuttaa vuotoa. Saatiin seksikielto ja kovaa rasitusta piti välttää. No, nyt on mennyt reilu kuukausi vuodosta, eikä enää mitään ole ollut ja on taas sekstailtukin.

En tiedä auttoiko nää kokemukset sua, mutta mulle ei kyllä puhuttu mitään keskenmenovaarasta - toki tuo rasituksen ja seksin välttäminen saattoi siitä kieliä? Gyne sanoi myös, että ennuste raskauden jatkumiselle on hyvä, kun sikiö kasvaa tasaisesti.

KK ja Onni rv15+1

Vierailija
26/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta. Aika lailla epätoivon partaalla olin, kun tuonne kaupunkiin ajelin. En kauheasti uskaltanut toiveikkaita ajatuksia ajatella. Poliaika oli 9.15, mutta ainakin tunnin taisi olla myöhässä. Hassua sinänsä, että jo noin aikaisin aamusta voi ajat olla tunnin myöhässä. Lääkärini sitten kutsui ja oli jotenkin niin vihaisen näköinen. Arvelin, että johtuu jostain kiirehässäkästä. No, onneksi lääkäri pystyi nopeasti keskittymään minuun ja ultraani ja muuttui taas ihan mukavaksi.

Ultrassa tuli heti näkyviin sellainen ihan vauvan näköinen hahmo (ei sellainen " alkuolento" , joka edellisessä np-ultrassa oli, kun sikiö oli kuollut rv8+) ja lääkäri sanoi heti, että hyvät on sydämenlyönnit. Siellä se pikkuinen potkiskeli ja käsiään heilutteli ja kasvonpiirteetkin oli jo aivan selvät. Sivuprofiili näytti aivan samalta kuin meidän muillakin lapsilla. Kyllä siinä sai vesiä silmänurkista pyyhkiä. Meidän vauveli olikin jo peräti 7,48 cm pitkä eli vastasi viikkoja 13+5 eli kuusi päivää tuli ikää lisää. Laskettu aika siirrettiin päivämäärälle 3.9. Niskaturvotus oli 1,2 mm eikä siis mitään syytä lapsivesipunktioon.

Lääkitystä jatketaan entisellään. Kyselin, että missä kohtaa mulla kohdun yläreuna nyt on, kun aina pelottaa, että entä jos pistän kohtuun. Lääkäri sanoi, ettei ole mahdollista pistää niin syvälle. Ja sanoi, ettei sitä piikkiä tarvitse ihan pohjaan asti työntää ihon alle. Rakenneultra on sitten 12.4. eli rv20. Lääkäri sanoi, että kun viikon 16 yli päästäisiin niin keskenmenon mahdollisuus on käytännössä ohitettu (en nyt aivan tarkkaan muista lääkärin sanavalintaa, mutta tuota kuitenkin tarkoitti). Itsellä on kuitenkin sellainen tunne, että tuonne rakenneultraan asti elelen varauksella ja jos sittenkin on kaikki kunnossa niin varmasti voi jo aika tavalla huokaista.

Istukka on mulla tällä kertaa takaseinässä (no nytkin tais just pikkuinen siellä vähän potkaista :-), mutta se istukan alareuna on aivan kohdunsuun vieressä. Sanoi, että kannattaa välttää raskasta rehkimistä (onneksi en ole kulkenut enää siellä raskaassa circuit trainingissa) ja seksinkin suhteen käski olla varovainen. Sanoin, että meillä on kyllä petipuuhat olleet tosi vähissä, kun ei ole itellä ollut haluja, joten siinä mielessäkään ei ole ollut " riskiä" . Lääkäri vaan sanoi, että tilanteeni ja taustani huomioon ottaen ei voida olla liian varovaisia.

Hb mulla oli vain 109, joten rautaa käski ruveta syömään. Proteiini oli plussalla. En oikein saanut selvää, mitä se tarkoittaa. Osaisko teistä joku sanoa, mistä se johtuu? Käski käydä neuvolassa kontrollissa viikon sisällä.

Tässäpä kaikki kuulumiset. Oli kyllä aivan ihanaa saada noin hyviä uutisia. Kotiin kun tulin, niin alkoi heti hirveä hässäkkä, joten pakko oli pudota niistä pilvilinnoista alas ;-). Väsyttääkin, joten pitäis ruveta vähän pitkälleen. Yöllä heräilin muutaman kerran ja aina oli se tuleva ultra mielessä. Onneksi nyt voi taas hetkellisesti huokaista.

Taidan nyt ensin lepäillä ja sitten kommentoin teidän muiden kuulumisia ihan kaikessa rauhassa :-).

neronja rv13+5 (siis ajatella, kohta alkaa jo rv 14)

Vierailija
27/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: Onnittelut ihanista np-ultrakuulumisista!!! =) Kylläpä sinullekin on noita viikkoja tullut mukavasti. Tuntuu kuin sinun plussaamisestasi ei ole kuin pieni hetki ja nyt olet kuitenkin jo noinkin pitkällä. Onnea!!!

Kaksonen76 ja Asukki 5+6(huomenna taitaa alkaa jo 7.viikko=) )

Vierailija
28/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun valtaisat onnittelut neronjalle! Ihanaa että kaikki on hyvin, eiköhän tämäkin ole jonkinmoinen etappi, kun viikkojakin jo noin komeasti kasassa! Ja kohtahan on ne 16:kin kasassa.

Ja Wilkuna! Vai meinasit lähteä jo nyt vauvanhakureissulle! Tsemppiä, eiköhän kaikki tosiaan mene hyvin kun vauva on sentään jo yli parikiloinen. Hiukan hätäinen hän näköjään kuitenkin on, kun nyt jo haikailee äidin ja isän syliin!

Voi Mauku, ikävää että tuollaisella pelotellaan. Miikukon vastaus kyllä lohdutti. Kaikenlaistahan vauvalla saatta eri kehitysvaiheissa ilmetä, mutta ovatkin sitten ohimeneviä. Toivottavasti nämä ylilyönnitkin ovat sellaisia!

Oma napa kävi tänään neuvolassa. Kaikki oli ihan hienosti. Paitsi painoa oli tullut ehkä hiukan liikaa... Hui, olen aina ollut laiheliini, joten outo tilanne kun varoitellaan painonnoususta :) Turvotusta alkaa olemaan hiukan, eli siitäkin saatta tuo painonnousu johtua. Masu kasvaa edelleen käyrällään, sf 29. Tästä lähtien käyn neuvolassa 2 viikon välein.

joanna rv 31 tasan

Vierailija
29/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle mielettömän suuret onnittelut. Ihana ihanaa!

Aapeli ja papu 24+5

Vierailija
30/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania uutisia neronjalta...voi että minuukin jännitti

Ja ulriinalle kanssa onnittelut hyvästä ultrakäynnistä...voi kun minäkin mahtuisin mukaan noihin hyviin uutisiin sit 13.3 jälkeen.apuva.

Mä oon täällä kyllä elänyt niin huono äiti-fiilareissa,että ajattelen ettei minulle enää elävää lasta siunata.Katsotaan ny,onneks tää viikko menee aika lailla nopsaa lomaillessa ja reissatessa,sit maanantaina menenkin jo neuvolaan,ja viikko siitä olis se nt...

Sanoin miehelle että mä en site katso ollenkaan,pidän silmät kiinni siinä pedillä ja jos sieltä eloo löytyy niin sitte.Nyt on sentään parempi tilanne että on kuski jos on huonoja uutisia,viimeksi ajelin itse kotiin enkä muista matkasta mitään :(

Voi kun joku tietäis sen Neten kohtalosta,nyyttihän siel jo on varmaan ,kai olis muuten käyny raportoimassa tilenteesta...

Mutta,kuulemisiin,näkymisiin,huomenna me lähdetään ja lauantaina tullaan joten so long,voikaahan paksusti ja onnellisesti :)

Femmis 11+2

Vierailija
31/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumpasta kotiuduttu. Neronjalle onnittelut hyvin menneestä ultrakäynnistä!

Kiitoksia kaikille lohdutuksen sanoista :) Miikukon sanat tosiaan rauhoitti, niin kuin joanna meinas. Nyt mä olen jo vähän rauhoittunut, tai no, rauhallinen ihan olen perusluonteeltanikin, mutta tämän sykeasian suhteen. Kaikkihan voi olla ihan hyvin ja jos nyt sattuis, että sydämessä olis jokin häikkä niin sitten elettäis sen mukaan. Rakenneultrassa ei ainakaan sanottu mitään sydämestä, paitsi että kaikki kammiot tallella ja hyvältä näytti (Femmikselle vaan tiedoksi :))

Muuten neuvolakuulumisista: painoa oli kuulemma tullut vähän liikaa, kilo/viikko...Ei se nyt hirveetä noottia tosin siitä antanut mulle, mutta mainitsi, että vähäsen ylärajoilla. Hb 111, joka sekin liian matala. Retaferia lisää sanoi ultraajalääkäri ja alan syödä myös veriplättyjä muutaman päivässä. Sf-mitta oli 28.5 cm. Verenpaineet ok ja pissit.

Nette taitaa tosiaan olla vauvaa hakemassa...ja wilkunakin melkein! Melluko se kirjoitteli, että pian on tulossa sinnekin. Hiljaisen helmikuun jälkeen poksahdellaan ryppäänä :)

Koitetaan me vähäisemmillä viikoilla olevat kuitenkin pysyä vielä kasassa ja nahoissamme, vaikka tää odotus on niin karmean ja ihanan vuoristorataa alusta loppuun. Voikaa paksusti!

Mauku 27+5

Vierailija
32/63 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lämmin kiitos kaikille onnitteluista :-).

Wilkuna, ystäväni esikoisvauva syntyi just noilla viikoilla. Aivan yllättäen ilman mitään ennakkovaroituksia synnytys lähti käyntiin ja siinäpä ei sitten enää lääkäritkään voineet estellä. Tyttö painoi 2230 g ja pituutta oli 44,5 cm. Keskoskaapissa vauveli joutui jonkun aikaa olemaan, mutta mitään ongelmia heillä ei missään vaiheessa ollut. Nyt tyttö onkin jo 4,5 kk. Pitäis vaan joskus selvitä lähteä katsomaan, välimatkaa meillä n. 500 km, joten ei ihan pikku juttu. Tsemppiä sinulle viimeisiin viikkoihin!!!

Masunasu onkin ollut touhukkaana. Voi, saisinpa minäkin aikaiseksi. Vai lähdette te Lanzarotelle reissuun. Varmaan tulee olemaan ihana reissu!

Mauku, tsemppiä epätietoisuuteen. Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta, vaan johtuu siitä lääkärien sanomasta sydämen kehittymättömyydestä.

Miikuko, onnellista odotusta sinulle vielä viimeisiksi viikoiksi. Mahtavasti on jo sullakin viikkoja kasassa.

Femmis, masusi litistyminen voi hyvinkin johtua siitä, että turvotus on kadonnut ja varsinainen masun kasvu alkaa. Itelläkin on ollut hätä siitä, että onko tää mun maha tarpeeksi iso. Hassua kun aluksi tuntui, että nää mun paksut sukkahousut kiristää aivan kauheesti ja ajattelin, etten kyllä pysty näitä enää pitämään. Mutta edelleen ne vaan mahtuu eli alussa on sitä muuta turvotusta ja sitten se katoaa ja masu tasoittuu. Tsemppiä sulle sinne " selvitystilaan" ! Toivottavasti asiat todellakin selviää ettei tarvii asiasta pitkään stressata. Ja pikaista paranemista äidillesi! Hyvää reissua teille!

Kaksoselle onnittelut pahoinvoinnista, vaikka se aika kamalaa onkin. Ja kyllä on ihan normaalia syödä usein. Sillä tavalla saa sitä pahaa oloa pidettyä edes vähän kurissa. Homejuustoa saa syödä, jos se kypsennetään esim. siis pizzassa, uuniruuassa ym.

Myttyselle tsemppiä kipuilujen kanssa ja lämmin onnittelu siitä, että elävä sikiö löytyi! Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin!!!

Kiva, että riaxin käy välillä meitä moikkaamassa. Sullakin synnytys jo niin lähellä, vau! Tsemppiä närästyksen kanssa taisteluun ja toivotaan, että sulla kylkiluut kestää " Reiskan" potkut ;-).

Joanna, hienoa että neuvolassa oli kaikki kunnossa. Minua aina vaan jaksaa ilahduttaa tuo sinun hyvin sujuva raskautesi :-).

ON: Pojalle näytin ultrasta saamani kuvan. Katseli sitä ja kysyi, että pysyykö se vauva nyt hengissä. Sanoin, että toivottavasti. Tuli vähän huoli, että mitenkähän poika ottaisi sen, jos vauvalle käviskin huonosti, nyt kun on nähnyt sen kuvankin. Poika osaa välillä olla tosi herkkä. Pari vuotta sitten tv:ssä näkyi aina sellainen mainos, jossa vauva konttasi ja jostain syystä se sai meidän pojan aina itkemään. Kun siltä kysyi, että miksi sinä itket, niin se sanoi, että kun se vauva oli niin suloinen :´). Ja äskettäin kun katseli videota, jolla itse oli vauvana, niin sitä alkoi itkettää.

Eipä kai tässä mitään sen erikoisempaa. Päivällä tosi nopsaan havahduin siihen, että rv13+5:kin on vielä tooodella vähän viikkoja. Mutta asioita kun ei pysty kiirehtimään. Pakko vaan jaksaa päivä kerrallaan edetä.

Tuo Hb pitäis kyllä saada nousemaan. Mun on kyllä ruvettava enemmän ulkoilemaankin, täytyy tunnustaa, että olen ollut aika laiska. Hitsi vaan, kun tahtoo taas olla niin kylmää. Tänään olin lasten kanssa pihalla nyt illalla, pakkasta silloin -13 ja tuntui, että nenä jäätyy. Ja eipä aikaakaan kun jo sormia ja varpaita paleli. Olen nykyisin melkoinen vilukissa.

Mutta nyt jätän palstatilaa muillekin. Mitähän petjulle kuuluu?

neronja rv13+5

Vierailija
33/63 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä päässä on sellaista mukavaa onnenhyrinää havaittavissa. Eli onnellisuutta siitä eilisestä ultrasta. Eilen kirjoitin, että nää mun viikot on vieläkin todella vähän, mutta toisaalta, eihän minun tarvitsisi päästä kuin kolme neljä viikkoa eteenpäin, niin voisi ihan oikeasti sanoa, että km-riski on takana päin. Eli eihän tässä pitkästä ajasta olisi kysymys. Kaikkeahan voi tietysti vielä sittenkin sattua, mutta mahdollisuus siihen on pieni. Varsinkin jos rakenneultrassa kaikki olisi hyvin. Olis kyllä vaan niin ihanaa, jos tämä raskaus onnistuisi, koska tämän jälkeen tuskin enää raskaana olen.

Uskaltaiskohan jättää jo pois nuo jos-lauseet ja isi-päätteet, en tiedä. Tuntuu aina vähän rasittavalta, kun just on saanut tosi ihania uutisia, että kaikki on hyvin, niin silti vaan kirjoittaa ja puhuu, että jos ja jos. No, ehkäpä seuraavan neuvolan jälkeen voisin tuon tehdä (JOS kaikki kunnossa), ehkä. Neuvola on 14.3. Silloin taitaa olla 17. viikko menossa. Toisaalta tuntuu, että nuo jatkuvat jos-jutut hälventää sitä onnentunnetta, jota juuri hetki aikaisemmin tunsi.

Vieläkö te muut puhutte jos-juttuja? Tai milloin lopetitte tuon sanan ylenpalttisen viljelemisen ;-)?

neronja rv13+6

Vierailija
34/63 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa mutta kuitenkin toisaalta on kylmä, kun käy pienoinen viima.

Itseäni se ei haittaa kun tämä päivä menee täällä töissä ja sisätiloissa.

Femmamma: Koitahan nyt vain rentoutua!! Tosin se on paremmin sanottu kuin tehty, itse tässä myös kärvistelen tuohon maanantaiseen ultraan malttamattomana.

Oikein rentouttavaa lomaa sinulle! =)

Neronja: Kyllä tämä huono-olo antaa siitä merkin, että jotain elämää tuolla masussa täytyy olla. Silti on ikävää kun tuntuu siltä että syö vain koko ajan ja sitten kuitenkin on hetken päästä huono-olo. Jos tämä mun huonovointisuus auttaa jotenkin tuota Asukkiamme niin ilomielin siinä tarkotuksessa ¿kärsin¿ tästä huonosta olosta. =)

Ihana kuulla, että saan kuitenkin syödä tuota homejuustoa pizzassa tai jossakin muussa uuniruuassa. =) Alko tekeen heti mieli pizzaa.. =)

Oma napa: Tänään onkin sitten kunnolla ollut TODELLA huono-olo. Aamulla kun heräsin aikaisin niin teki huonoa, en kyennyt syömään enkä juomaan oikein mitään. Siinä aikani nieleskelin ja yökkäilin niin eikös sitten jo tarvinnut vessaan kiirehtiä. Onneks kerkesin sillä tuli ylös asti tällä kertaa..

No, sitten kun olin töissä ollut vajaan puoli tuntia niin tuli nälkä. Onneksi oli eväät mukana. Sen jälkeen aikani nieleskelin ja sitten piti mennä vessaan.. Nyt tällä kertaa ei tullut mitään ylös, mutta muutaman kerran piti yökkäillä. =)

Nyt tänään on varmentunut itselleni, että jotain elämää tuolla masussani taitaa olla. =) Tuossa eilen kun oli vähemmän oireita niin oli pientä pelkoa, mutta tämä päivä on todistanut jotain ihan muuta. =)

Närästys on nyt sitten ollut myös kaverinani tämän aamupäivän...

Taas olisi kohta viikonloppu ovella.. Onkos teillä muilla suunnitelmia viikonlopuksi? Itse olen töissä koko viikonlopun niin siinä se sitten vierähtääkin, mitään erikoista ei voi tehdä.

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista päivää!! =)

Kaksonen76 ja Asukki 6+0 (7.vko taisi lähteä juuri...)

Vierailija
35/63 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla päästiin ehjänä kotiin...Mitä nyt äitin hermo riekaleina.Kolme ja puol tuntia junassa neljän kauhukakaran kanssa voi tuntua piiiiiitkälle ;)Onneks oli isukki vastassa jo junan ovella.Otti laumansa kyytiin ja poistui paikalta :)Meillä kun on vaan 5 hengen auto,mä SAIN mennä yksin bussilla kotiin asemalta,teki kyllä hyvää.Raahasin pari isoa kassillista vauvan vaatteitakin matkassa :) Onpahan niitä kerta kaikkiaan ihana hypistellä!!Ja nyt kun näin kuvat uudesta ä.pakkauksesta,ihastuin siihenkin niin,että ihan satavarmana otan sen(kuten huomaatte,olen siirtynyt ehkä-elämästä kun-elämään ;) )

Aamulla oli sokerirasitus,yyyäääk.Siis ei testissä sinänsä mitään kamalaa,mutta se vaan on niin ärsyttävää lähtee puoliunessa nälkäisenä bussilla hortoilemaan!No,nyt se on kuitenkin ohi ja tulokset saa huomenna.Toivottavasti käry käy nyt,ettei tarvi mennä uusiks...

Sari

Vierailija
36/63 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin haahuissa laihdutustiimissä. Tätä olisi ehdottomasti pitänyt kokeilla!

TENAVADIEETTI!

Ajoissa rantakuntoon

Joulunajan ylettömän kinkun- ja suklaansyönnin jälkeen onkin taas aika tähyillä kevään laihdutusvinkkejä. Tätä noudattaen pääset taatusti ajoissa rantakuntoon. Bonuksena pohjalla: voit rehvastella tuttavapiirillesi erikoislaatuisella dieetilläsi.

TENAVADIEETTI

Jo pitkään tunnettu tosiasia on, että kaksivuotiaat ovat yleensä hoikkia.

Lastenlääkäreiden, röntgenhoitajien, ravintoterapeuttien ja turhautuneiden äitien yhteistyönä laadittiin tämä uusi dieetti. Se on edullinen, vaihteleva ja ravitseva.

1. PÄIVÄ

Aamiainen: -Yksi keitetty muna, viipale paahtoleipää aprikoosihillon kera.

Syö kaksi hyppysellistä munaa, ja murenna loput lattialle. Haukkaa kerran paahtoleivästä, ja hiero sitten hilloa kasvoillesi ja vaatteillesi.

Lounas: - Neljä väriliitua (värillä ei väliä), kourallinen murskattuja perunalastuja ja lasi maitoa (kolme siemausta, kaada loput lattialle).

Päivällinen: - Keksi, kaksi kymmenpennistä ja viisikymmenpenninen.

Yksi roska sohvan alta.

Iltapala: - Paahda viipale paahtoleipää ja heitä se keittiön lattialle.

Palanpainikkeeksi neljä siemausta iltakylpyvettä.

2. PÄIVÄ

Aamiainen: - Ota eilinen paahtoleipä keittiön lattialta ja syö se.

Syö lusikallinen vanilliinisokeria ja juo puoli pullollista vihanneksista tehtyä elintarvikeväriä.

Lounas: - Puolikas pötkylä vaaleanpunaista huulipunaa. Puraisu leikkipuistosta tuodusta tupakantumpista (jonka muut perheenjäsenet pakottavat sinut sylkemään pois) jääkuution kera.

Välipala: - Nuole tikkukaramelli tahmeaksi, vie se ulos ja pudota hiekkaan. Nuole jälleen kunnes se on puhdas. Tuo se sitten sisälle ja pudota matolle.

Päivällinen: - Kivi tai kuivattu herne, työnnetään ensin vasempaan sieraimeen. Sekoita limonadia perunamuusiin. Syö lusikalla.

3. PÄIVÄ

Aamiainen: - Kaksi lettua ja runsaasti hilloa, jonka hierot hiuksiisi.

Lasillinen maitoa. Juo puoli lasillista, jonka jälkeen tunge lettuja lasiin.

Poimi eilinen tikkari matolta, nuole karvat pois ja piilota se sohvatyynyjen väliin.

Lounas: - Kolme tulitikkua, kaakaojuomajauhetta ja hillovoileipä.

Tunge suusi täyteen leipää ja yökkää se lopulta lattialle. Kaada lasillinen maitoa pöydälle ja nuole se siitä.

Päivällinen: - Jäätelöä, kourallinen perunalastuja, kahvia (jos toiset eivät huomaa).

4. PÄIVÄ

Aamiainen: - Neljännestuubi hammastahnaa, palanen saippuaa ja oliivi.

Kaada lasillinen maitoa kulholliseen maissihiutaleita. Kaada päälle puoli kupillista sokeria. Kun maissihiutaleet ovat pehmenneet, juo maito ja syötä murot koiralle.

Lounas: - Syö muruja keittiön lattialta ja olohuoneen matolta. Etsi tikkukaramelli sohvasta ja syö se loppuun.

Päivällinen: - Spagettia sekoitettuna lasilliseen kaakaojuomaa. Jätä lihapullat lautaselle. Toinen puolikas vaaleanpunaisesta huulipunasta jälkiruoaksi.

Dieettiä on hyvä tehostaa sopivalla liikunnalla. Tässä muutama

esimerkki:

- Kieri ja vääntelehdi supermarketin lattialla, vahvista samalla äänihuuliasi voimakkaalla karjunnalla. Pistä hanakasti vastaan kun Securitaksen mies raahaa sinua ulos kaupasta.

- Juokse joka paikkaan, väliin hypähdyksiä. Kaatuile säännöllisesti, ylös kampeaminen vahvistaa lihaksia monipuolisesti. Muista taas

äänihuulet: huuda juostessasi.

- Pyydä pukeutumistilanteisiin sparraajaa. Vastustele pukemista kaikin voimin. Älä tyydy ensimmäsiin vaatteisiin, vaadi saada vaihtaa ne ainakin kolmeen kertaan.

Täällä jännätään kaikkien kuulumisten puolesta, vaikka en kommentoikkaan. Tässä jännätään haahuvauvojen syntymistä ja kenelle ne tulevat :) Kaverilla on molemmat lapset syntyneet rv 35 ja 36 ilman varoitusta, joten ei sitä koskaan tiedä...

Femmis: mulla hävis kans vatsan kasvu ja huono-olo noilla viikoilla. Itse asiassa maha on varmaan kutistunut. Jos en tuntisi liikeitä , niin olisin jo pinkaissut nla:an tarkistamaan tilanteen :)

Lauris ja eloihme 15+4

Vierailija
37/63 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensilksi Neronjalle!! Tiedän tuon tunteen liian hyvin...

Minä olen ollut poissa pitkään koska on ollut niin YRJÖ olo sekä VÄSYTTÄÄ!! En ole edes konetta jaksanut avata. Mutta se on vain hyvä asia, sillä tänään näkyi ultrassa pieni pampattava syke!!!

Viikkoja on vasta 7+ joten kahden viikon päästä ultrataan uudestaan, koska keskenmenohistoriaa on. Eikä mitata oikein pysty vielä kun se on sellainen mini möykky vasta koko tyyppi. Ja lääkäri oli vähän sillä mielellä että älä nyt vaan tätä vielä julista missään, kun on näin alussa, mutta toisaalta syke auttaa vähän asiaa. Tässä nyt kuitenkin julistan netissä muutamalle sadalle ihmiselle, hih!

Olen ominpäin napsinut 50mg minidisperiiniä päivittäin ja vielä lugejakin laittanut 100-200 mg vaan päivässä, pari viikkoa ajattelin lugeja vielä laittaa. Muuten oireita todella on, ja rinnatkin on taas yhtä kokoa suuremmat. Iltaisin joko nukun 17-20 jos mies on kotona, jos ollaan tytön kanssa kahden, nukahdan hänen viereentä kahdeksan aikaan :o)

Nyt uskallaan pysytellä täällä ja kahden viikon päästä taas ultraan!

Loistavaa päivää kaikille!!

Vierailija
38/63 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina menin käymään äitipolilla ja j silloin luulin, että käynnistäisivät synnytyksen, mutta kaikki salit oli sillähetkellä täynnä ja jäin odottelemaan tiistai aamua.

Pääsin heti synnytyssaliin, koska paikat oli jo 2,5 cm auki päätettiin puhkaista kalvot, tunnin päästä siitä laitettiin supistuksia tuova tippa joku okso.. siitä se synnytys sit käynnistyi vauhdilla, avautumisvaihe kesti 2,5 ja ponnistusvaihe 30 min. Synnytys oli tosi kivulias, mutta myös tosi nopea.

Poikamme syntyi siis 28.2 rv 38+0, painoa hänellä oli 3510 g ja pituutta 51 cm, hattu 35 cm. Eilen päästiin kotia ja nyt opetellaan eloa vauvaperheenä.

Tulen kirjoittelemaan joskus lisää, mut nyt vauva kutsuu äitiä syöttämään.

Pikainen kiitos kaikille teille, joiden kanssa sain jakaa tämän pitkän odotustaipaleen. Palaillaan

Nette ja pikkumies 3 pv

Vierailija
39/63 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon kokoinenkin :) Onnea koko perheelle!

Mauku 28+0

Vierailija
40/63 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pikkumiehestä!! =)

Voi kun ihanaa.

Nauti oikein kunnolla äitinä olemisesta.

Kaksonen76 ja Asukki 6+1